Stránka 1 z 1

Dobíjení, výkyvy napětí

Napsal: 28 lis 2008 19:23
od Mitja
Tak mám tady dlouhodobější problém a řekl jsem si, že se zeptám na vaše zkušenosti a názory.

Podle měřáku dobíjí auto bez zaplých spotřebičů krásných 14,2 - 14,4 V, se zaplým vším co jde to klesne na takových 13,4V. A teď k problému: Když v autě zapnu třeba ventilátor na polovinu, pak před křižovatkou stisknu brzdový pedál tak se mi restartne radio.. stanice se nesmažou, jen se prostě vypne a zapne. Nebo někdy stačí jen hodit blinkr a rádio se restartne. Nejvíce to dělá v prvních pár minutách od nastartování, ale při shodě okolností to udělá třeba i po půlhodině.

Kdysi to dělalo jen v zimě, letos to ale začalo dělat i v létě, ale to jen v době, když bylo ve vzduchu vlhko nebo den předtím pršelo. Už to rádio mě štve, ale co je horší, tak když se sejdou okolnosti a je venku vlhko a trochu chladněji, já nastartuju a dám větrák na maximum, tak mi to klidně po 2 minutách jízdy když dojíždím na křižovatku a stisknu brzdu chcípne.. necuká to jako by to nemělo benzín to ne, jen se mi prostě rozstvítí kontrolky a jakoby svíčky přestaly zapalovat. To se mi stalo letos 2x, tak si od té doby dávám pozor za těhhle okolností.

Ještě doplním, že altík už měřili a spravovali 3 nezávislí elektrikáři za dobu co mám auto, protože s dobíjením jsem měl od začátku problémy, ale teď už 2 roky dobíjí podle napětí bez problému. Regulátor je na něm měněný, značka Hüco. Co bych ještě doplnil tak startér žral kdysi moc proudu, takže se udělala repase tak ten je taky v pořádku.

Tak a teď vaše názory, je to normální? Čím by to mohlo být? Proč to má spojitost s vlhkem?

Re: Dobíjení, výkyvy napětí

Napsal: 28 lis 2008 19:28
od Mitja
Ještě doplním, že jsem si všimnul, že třeba pro stisknutí brzdy rádio stále ještě jelo, ale po jejím puštění (tj. žárovky zhasly) se restartovalo. No a poslední poznatek, zkoušel jsem to za chladna bez nastartovaného motoru a většinou to dělalo to samé - po zapnutí nějakého spotřebiče restart rádia. Tak, že by baterka? :myslim: Dělalo to i s tou minulou.

Re: Dobíjení, výkyvy napětí

Napsal: 28 lis 2008 22:47
od poldík
rádio by mělo vypínat při hodnotách kolem 10V aby se nepoškodilo rádio.

Re: Dobíjení, výkyvy napětí

Napsal: 28 lis 2008 23:27
od Mitja
poldík píše:rádio by mělo vypínat při hodnotách kolem 10V aby se nepoškodilo rádio.
A nevíš při kolika voltech přestane fungovat zapalování, nebo řídicí jednotka?

Re: Dobíjení, výkyvy napětí

Napsal: 29 lis 2008 13:19
od WoMec
zkus tam dat jiný altík ... pokud uz ho spravovali 3 elektrikáři tak bude asi nejaky jetý... jinak mě nic konkrétního nenapadá

nebo zkus jiné radio ... třeba je to nejaky zmetek co je zrovna citlivý na výkyvy nápětí

Re: Dobíjení, výkyvy napětí

Napsal: 30 lis 2008 12:27
od Mitja
Zkusit jiny altik je moc sllozite, musel bych ho sehnat a pak se s tim v te zime drbat : (. No jak sem mel problemy s dobijenim, delalo to i s jinym radiem. Ale ted to podle vseho dobiji dobre. Je blbost aby to delala baterka? A je mi divna ta souvislost s vlhkym pocasim.. to vam to nikomu nedela to same? : /

Re: Dobíjení, výkyvy napětí

Napsal: 30 lis 2008 18:55
od vinorak
jednou jedinkrát se mi stalo něco podobného. Měl sem špatný čidlo na spínání větráku. Když sem jel v létě ze Zlína, tak větrák pořád běžel. Asi 10 km od baráku se mi najednou vyplo rádio a asi za minutu to chcíplo a nešlo nic. Ikdyž auto dobře dobíjelo, tak větrák prostě vyždímal baterku ( v té době byla asi 3 roky stará). Na tvém místě bych zkusil měřit napětí v síti i za jízdy :myslim: