Dobíjení, výkyvy napětí
Napsal: 28 lis 2008 19:23
Tak mám tady dlouhodobější problém a řekl jsem si, že se zeptám na vaše zkušenosti a názory.
Podle měřáku dobíjí auto bez zaplých spotřebičů krásných 14,2 - 14,4 V, se zaplým vším co jde to klesne na takových 13,4V. A teď k problému: Když v autě zapnu třeba ventilátor na polovinu, pak před křižovatkou stisknu brzdový pedál tak se mi restartne radio.. stanice se nesmažou, jen se prostě vypne a zapne. Nebo někdy stačí jen hodit blinkr a rádio se restartne. Nejvíce to dělá v prvních pár minutách od nastartování, ale při shodě okolností to udělá třeba i po půlhodině.
Kdysi to dělalo jen v zimě, letos to ale začalo dělat i v létě, ale to jen v době, když bylo ve vzduchu vlhko nebo den předtím pršelo. Už to rádio mě štve, ale co je horší, tak když se sejdou okolnosti a je venku vlhko a trochu chladněji, já nastartuju a dám větrák na maximum, tak mi to klidně po 2 minutách jízdy když dojíždím na křižovatku a stisknu brzdu chcípne.. necuká to jako by to nemělo benzín to ne, jen se mi prostě rozstvítí kontrolky a jakoby svíčky přestaly zapalovat. To se mi stalo letos 2x, tak si od té doby dávám pozor za těhhle okolností.
Ještě doplním, že altík už měřili a spravovali 3 nezávislí elektrikáři za dobu co mám auto, protože s dobíjením jsem měl od začátku problémy, ale teď už 2 roky dobíjí podle napětí bez problému. Regulátor je na něm měněný, značka Hüco. Co bych ještě doplnil tak startér žral kdysi moc proudu, takže se udělala repase tak ten je taky v pořádku.
Tak a teď vaše názory, je to normální? Čím by to mohlo být? Proč to má spojitost s vlhkem?
Podle měřáku dobíjí auto bez zaplých spotřebičů krásných 14,2 - 14,4 V, se zaplým vším co jde to klesne na takových 13,4V. A teď k problému: Když v autě zapnu třeba ventilátor na polovinu, pak před křižovatkou stisknu brzdový pedál tak se mi restartne radio.. stanice se nesmažou, jen se prostě vypne a zapne. Nebo někdy stačí jen hodit blinkr a rádio se restartne. Nejvíce to dělá v prvních pár minutách od nastartování, ale při shodě okolností to udělá třeba i po půlhodině.
Kdysi to dělalo jen v zimě, letos to ale začalo dělat i v létě, ale to jen v době, když bylo ve vzduchu vlhko nebo den předtím pršelo. Už to rádio mě štve, ale co je horší, tak když se sejdou okolnosti a je venku vlhko a trochu chladněji, já nastartuju a dám větrák na maximum, tak mi to klidně po 2 minutách jízdy když dojíždím na křižovatku a stisknu brzdu chcípne.. necuká to jako by to nemělo benzín to ne, jen se mi prostě rozstvítí kontrolky a jakoby svíčky přestaly zapalovat. To se mi stalo letos 2x, tak si od té doby dávám pozor za těhhle okolností.
Ještě doplním, že altík už měřili a spravovali 3 nezávislí elektrikáři za dobu co mám auto, protože s dobíjením jsem měl od začátku problémy, ale teď už 2 roky dobíjí podle napětí bez problému. Regulátor je na něm měněný, značka Hüco. Co bych ještě doplnil tak startér žral kdysi moc proudu, takže se udělala repase tak ten je taky v pořádku.
Tak a teď vaše názory, je to normální? Čím by to mohlo být? Proč to má spojitost s vlhkem?