Stránka 1 z 2

Konektory

Napsal: 08 bře 2009 21:33
od Hoj@n
Hoši, k čemu slouží tyto dva konektory?? (viz fotky) Popřípadě mají nějaký vliv na funkci vozu??

Re: Konektory

Napsal: 08 bře 2009 23:15
od Mef
Ten čtyřpin je na ovládání krokovýho motorku a vliv má celkem velkej. Po nastartování upravuje nastavení škrticí klapky. V podstatě je to elektronickej sytič. Když je zima a motor je studenej, nastaví ti vyšší otáčky motoru, aby ti to nechcípalo a naopak v teple se zahřátym motorem nastaví nízké otáčky. Ty dva dráty takhle od oka netušim k čemu jsou. Zítra se kdyžtak mrknu. Mám to samý auto rozebraný v garáži :lol:

Re: Konektory

Napsal: 08 bře 2009 23:28
od Hoj@n
Mefisto86 píše:Ten čtyřpin je na ovládání krokovýho motorku a vliv má celkem velkej. Po nastartování upravuje nastavení škrticí klapky. V podstatě je to elektronickej sytič. Když je zima a motor je studenej, nastaví ti vyšší otáčky motoru, aby ti to nechcípalo a naopak v teple se zahřátym motorem nastaví nízké otáčky. Ty dva dráty takhle od oka netušim k čemu jsou. Zítra se kdyžtak mrknu. Mám to samý auto rozebraný v garáži :lol:
jojo díky...

k tomu čtyřpinu - v servisu mi ho mechanik odpojil, prý to mělo 2500 ot/min při volnoběhu a nevěděl jak to jinak udělat, tak to odpojil. Myslel jsem, jestli to třeba nemá ještě vliv i na něco jiného. Díky alespoň za to...

Re: Konektory

Napsal: 08 bře 2009 23:59
od Gordy
Lord Hoj@n píše:
Mefisto86 píše:Ten čtyřpin je na ovládání krokovýho motorku a vliv má celkem velkej. Po nastartování upravuje nastavení škrticí klapky. V podstatě je to elektronickej sytič. Když je zima a motor je studenej, nastaví ti vyšší otáčky motoru, aby ti to nechcípalo a naopak v teple se zahřátym motorem nastaví nízké otáčky. Ty dva dráty takhle od oka netušim k čemu jsou. Zítra se kdyžtak mrknu. Mám to samý auto rozebraný v garáži :lol:
jojo díky...

k tomu čtyřpinu - v servisu mi ho mechanik odpojil, prý to mělo 2500 ot/min při volnoběhu a nevěděl jak to jinak udělat, tak to odpojil. Myslel jsem, jestli to třeba nemá ještě vliv i na něco jiného. Díky alespoň za to...
Tak pokud v originál servisu udělají pro snížení otáček toto,tak tam už nikdy nechoď,jsou to prasata.

Re: Konektory

Napsal: 09 bře 2009 16:32
od Hoj@n
Gordy píše:
Lord Hoj@n píše:
Mefisto86 píše:Ten čtyřpin je na ovládání krokovýho motorku a vliv má celkem velkej. Po nastartování upravuje nastavení škrticí klapky. V podstatě je to elektronickej sytič. Když je zima a motor je studenej, nastaví ti vyšší otáčky motoru, aby ti to nechcípalo a naopak v teple se zahřátym motorem nastaví nízké otáčky. Ty dva dráty takhle od oka netušim k čemu jsou. Zítra se kdyžtak mrknu. Mám to samý auto rozebraný v garáži :lol:
jojo díky...

k tomu čtyřpinu - v servisu mi ho mechanik odpojil, prý to mělo 2500 ot/min při volnoběhu a nevěděl jak to jinak udělat, tak to odpojil. Myslel jsem, jestli to třeba nemá ještě vliv i na něco jiného. Díky alespoň za to...
Tak pokud v originál servisu udělají pro snížení otáček toto,tak tam už nikdy nechoď,jsou to prasata.
tentokrát to nebylo v origo servisu.... tam s tím pojedu až teď, pač v neorigo servisu nevěděli, tak to vythli!!....

Re: Konektory

Napsal: 09 bře 2009 20:57
od Mef
2500ot/min mi přijde už celkem dost. Mám auto v garáýi a po nastartování tam mám kolem 2000ot/min. Po chvíli ale otáčky začínají zvolna padat až se nakonec ustálí někde kolem 900 - 1000ot/min. Mimochodem po odpojení tohohle konektoru, nastartování a opětovnám připojení se může stát, že jednotka načte chybu a dále s tímhle motorkem nepočítá, proto ti otáčky mohly zůstat na 2500ot/min a nepadat. V těhle případech pomáhá za 1. reset ŘJ, popřípadě rozebrání a vyčištění motůrku. To, že nepadaj otáčky může být tedy způsobeno za 1.) Naštenou chybou v ŘJ nebo za 2.) Máš motorek zanesený nebo spálený, takže se netočí. Jo a ty dva modrý konektory co ti tam vysí mám spojený, jen nevim k čemu jsou :D

Re: Konektory

Napsal: 09 bře 2009 21:50
od Hoj@n
Mefisto86 píše:2500ot/min mi přijde už celkem dost. Mám auto v garáýi a po nastartování tam mám kolem 2000ot/min. Po chvíli ale otáčky začínají zvolna padat až se nakonec ustálí někde kolem 900 - 1000ot/min. Mimochodem po odpojení tohohle konektoru, nastartování a opětovnám připojení se může stát, že jednotka načte chybu a dále s tímhle motorkem nepočítá, proto ti otáčky mohly zůstat na 2500ot/min a nepadat. V těhle případech pomáhá za 1. reset ŘJ, popřípadě rozebrání a vyčištění motůrku. To, že nepadaj otáčky může být tedy způsobeno za 1.) Naštenou chybou v ŘJ nebo za 2.) Máš motorek zanesený nebo spálený, takže se netočí. Jo a ty dva modrý konektory co ti tam vysí mám spojený, jen nevim k čemu jsou :D
no a jak mohu vyresetovat tu ŘJ?? Jako ja ten konektor ještě nezapojoval. V servisu mi týpek řekl, že kdyby to nechtělo startovat, tak to mám zapojit. Nyní to oddělal a že s tím mám zajet do Peugeotu, že mi tam vymění nějaký snímač za 300 Kč.

Tyto otáčky jsem tam začal mít po výměně membrány podtlakové regulace. Předtím to nebylo tak hrozné, po výměně najednou 2500 ot. Je možné, že siu v servisu hráli s ŘJ a otáčky mi přenestavili??

K tomu druhému konektoru... auto bez tohoto konektoru jede, mám ho celou dobu odpojený a neodvážil jsem se ho zapojit... kua co to může být :m:

Re: Konektory

Napsal: 09 bře 2009 23:37
od Mef
Podle toho jak to popisuješ, měl mechanik asi na mysli čidlo teploty motoru. Pokud je KO, tak to dělá nesmysly. V tom případě nemá smysl konektor zapojovat zpět, protože by sis stejně nepomohl. Pokud to chceš ale vyzkoušet, tak na noc odpoj baterku. Ráno připoj konektor krokového motorku a pak zapoj baterku. Po nastartování bys měl mít otáčky někde kolem 2000ot/min. Možná víc, možná míň. Po cca 3 minutách by měly začít otáčky klesat (záleží na tom, jak rychle se motor ohřívá). Nakonec když bude mít motor normální provozní teplotu, tak bys měl mít otáčky kolem 900 - 1000ot/min.
PS: Ty otáčky po nastartování samozřejmě závisí na okolní teplotě prostředí, protože všechno řídí ono čidlo teploty motoru, což není nic jiného, než teplotně proměnný odpor. Těch 2000ot/min zde udávám vzhledem k aktuálnímu počasí. Na podzim jsem míval kolem 1500ot/min a v létě asi tak 1200ot/min.

Re: Konektory

Napsal: 09 bře 2009 23:40
od Hoj@n
Mefisto86 píše:Podle toho jak to popisuješ, měl mechanik asi na mysli čidlo teploty motoru. Pokud je KO, tak to dělá nesmysly. V tom případě nemá smysl konektor zapojovat zpět, protože by sis stejně nepomohl. Pokud to chceš ale vyzkoušet, tak na noc odpoj baterku. Ráno připoj konektor krokového motorku a pak zapoj baterku. Po nastartování bys měl mít otáčky někde kolem 2000ot/min. Možná víc, možná míň. Po cca 3 minutách by měly začít otáčky klesat (záleží na tom, jak rychle se motor ohřívá). Nakonec když bude mít motor normální provozní teplotu, tak bys měl mít otáčky kolem 900 - 1000ot/min.
no vyzkouším, díky.... A ještě jedna technická. Po nastartování motoru, kdy je motor studený, tak ted bez konektoru to má asi 1500 ot. Ale po zahřátí, když třeba přijedu po delší cestě domů, tak na volnoběhu to má asi 2200 ot. Takže to asi fakt bude tím čidlem, či snímačem....

Re: Konektory

Napsal: 09 bře 2009 23:46
od Mef
Tohle je způsobeno tím, že nemáš zapojenej ten motorek. Teď to máš nastavený, aby to jelo, jenže když se motor zahřeje, tak potřebuje trochu jiné množství vzduchu. Tím, že není zapojenej ten motorek zimeza veškerá automatická regulace vzduchu.

Re: Konektory

Napsal: 09 bře 2009 23:57
od Mitja
Hojan: Jak jsi na tom se spotřebou v tomhle stavu?

Re: Konektory

Napsal: 10 bře 2009 09:03
od Phate
Mitja píše:Hojan: Jak jsi na tom se spotřebou v tomhle stavu?
Já myslim, že dost vysoko... Né asi tak jako GTi, ale na 1.4 asi dost... Zkusim si tipnout, že budeš jezdit tak za 8-9 možná 9-10 l/100km, co?

Re: Konektory

Napsal: 10 bře 2009 09:43
od vinorak
když se odpojí konektor z čidla teploty vody pro řj tak si myslí že má voda 90 a otáčky by měli spadnout na 850, teda pokud funguje spínač volnoběhu, neni v háji potenciometr a je správně předstih :smich: :up:

Re: Konektory

Napsal: 10 bře 2009 14:10
od Hoj@n
Mitja píše:Hojan: Jak jsi na tom se spotřebou v tomhle stavu?
no nyní stoupla na asi 8-9 litrů na 100 km!! po výměně membrány byla kolem 6-7 litrů, v posledních týdnech se začíná spotřeba zvyšovat... proč se ptáš?? :-)

Re: Konektory

Napsal: 10 bře 2009 21:04
od Mitja
Lord Hoj@n píše:
Mitja píše:Hojan: Jak jsi na tom se spotřebou v tomhle stavu?
no nyní stoupla na asi 8-9 litrů na 100 km!! po výměně membrány byla kolem 6-7 litrů, v posledních týdnech se začíná spotřeba zvyšovat... proč se ptáš?? :-)
Ptam se ze zvedavosti, kolik litru navic muzou pridat tak vysoke volnobezne otacky. No vidim ze docela dost.