Stránka 1 z 1
opět zvlněné kotouče
Napsal: 26 dub 2009 14:32
od vinorak
Tak měl bych jeden dotaz. co všechno kromě samotného brždění může ovlivnit to, že se zkroutí kotouče?
třmeny (nechlazený Bendix) jsou zrepasovaný + nový hadice, chodí hladce, nic nepřibržďuje.
může se stát, že by lehounce šmajdalo ložisko a tím pádem i celý kotouč vůči třmenu? nebo to je nesmysl
protože po 25000km se moje kotouče(brembo max) na 1.1 celkem zkroutili a při brždění to celkem cuká s volantem. Někdy skoro vůbec a jindy zase o dost víc icon_eh
kde mám hledat problém

nesdá se mi, že bych na ty brzdy tak hamtal, ale jako občas jim dávam za uši
jestli mě to bude ještě chvilku prudit, tak udělám upgrade na chlazený kotouče z 1.9gti a třmeny 1.6 gti(kvůli 13kám na technickou)
Re: opět zvlněné kotouče
Napsal: 26 dub 2009 15:26
od WoMec
zkus tam vrátit seriový kotouče. jestli to udělá to samý ... nemáš vychozený uložení třmenů? Že by to při brždění chodilo šejdrem a v nektrém míste by se to enormě zahřívalo .... jak často se s tim autem jezdí a jak moc ho umýváš ???
Re: opět zvlněné kotouče
Napsal: 26 dub 2009 17:14
od vinorak
no auto dělá tak 13000 za rok, a že bych teplý kotouče kropil ledovou vodou to ne

Re: opět zvlněné kotouče
Napsal: 26 dub 2009 17:24
od Mitja
Mi se po 25 tisicich nezkroutily ani kotouce Starline

Re: opět zvlněné kotouče
Napsal: 27 dub 2009 15:27
od Zdenek
->vinorak: no tak to Tě nepotěšim, ale brembo max je fakt na nic. Mě oděšly za 3000km a každej, koho znám a koupil si je taky, tak měl ten samej problém. Ještě zkus kouknout na to uložení, ale v tom by broblém být neměl.
Re: opět zvlněné kotouče
Napsal: 05 kvě 2009 21:08
od vinorak
no tak sem rozebral třmeny a vyměnil ty vodící čepy za jedny co se mi válely v garáži, namazal sem to mědí ve spreji a teď třmeny plavou hladce

sice při brždění z vyší rychlostli volant pořád vybruje, ale oproti předešlému stavu to je tak o 70 procent lepší
cestou do mýta sem si připadal jako kdybych hrál playstation s dualshockem

Re: opět zvlněné kotouče
Napsal: 06 kvě 2009 15:07
od Zdenek
Ty vodící čepy nebudou celej problém, ve svý podstatě "jen" držej třmen. Takže jestli jsou/byly špatný čepy, tak jedinnej problém by byl, že se ti budou destičky sjíždět nerovnoměrně-šikmo.
Zakopanýho psa bych viděl v kotoučích. Stačí, aby byly maličko zvlněný a jsi tam kde jsi byl...
Re: opět zvlněné kotouče
Napsal: 12 kvě 2009 11:40
od vinorak
tak dneska sem přišel na zajímavou věc (někteří se mni možná budou smát, že sem objevil Ameriku

) Do nedávna sem měl na autě 14 speedline s gumou 185/60. auto brzdilo dobře. No ale teď tam mám daný 14 plechy s gumou 165/65 (Šáša musí na technickou a tak má zimní 165/70 R13

) a ten rozdíl je úplně markantní icon_eh Kola sem nevážil, ale ten plech i guma je o dost lehčí, takže brzdy jsou najednou jedovatější a trochu lépe se dávkují. Píšu jenom svůj subjektivní pocit. Je sice pravda, že s gumou 185 měl předek větší přilnavost ( nejezdim jako prase, ale občas něco říznu trochu rychlejc

) ale při brždění je to opravdu znát co udělá hmotnost kola

Tak proto dávali frantíci 14ky a 15ky jenom na auta s chlazenýma kotučema a větším brzdovým válcem a posilovačem

(jediná bílá vrána je winner

)
je mi jasný že ta guma je o 2 cm užší

taky to jde velice snadno zablokovat...u 185 to už chtelo hodně síly na pedál
Re: opět zvlněné kotouče
Napsal: 12 kvě 2009 20:23
od pampalini
vinorak píše:tak dneska sem přišel na zajímavou věc (někteří se mni možná budou smát, že sem objevil Ameriku

) Do nedávna sem měl na autě 14 speedline s gumou 185/60. auto brzdilo dobře. No ale teď tam mám daný 14 plechy s gumou 165/65 (Šáša musí na technickou a tak má zimní 165/70 R13

) a ten rozdíl je úplně markantní icon_eh Kola sem nevážil, ale ten plech i guma je o dost lehčí, takže brzdy jsou najednou jedovatější a trochu lépe se dávkují. Píšu jenom svůj subjektivní pocit. Je sice pravda, že s gumou 185 měl předek větší přilnavost ( nejezdim jako prase, ale občas něco říznu trochu rychlejc

) ale při brždění je to opravdu znát co udělá hmotnost kola

Tak proto dávali frantíci 14ky a 15ky jenom na auta s chlazenýma kotučema a větším brzdovým válcem a posilovačem

(jediná bílá vrána je winner

)
je mi jasný že ta guma je o 2 cm užší

taky to jde velice snadno zablokovat...u 185 to už chtelo hodně síly na pedál
vim ze je to mimo tema, ale kto hovoril pred nedavnom, ze na brzdenie ma zasadny vlyv sirka pneu a vaha?
k tomu skrutenie: 25000 je fakt malo na tak lahke auto

Re: opět zvlněné kotouče
Napsal: 12 kvě 2009 22:05
od Gordy
vinorak píše:tak dneska sem přišel na zajímavou věc (někteří se mni možná budou smát, že sem objevil Ameriku

) Do nedávna sem měl na autě 14 speedline s gumou 185/60. auto brzdilo dobře. No ale teď tam mám daný 14 plechy s gumou 165/65 (Šáša musí na technickou a tak má zimní 165/70 R13

) a ten rozdíl je úplně markantní icon_eh Kola sem nevážil, ale ten plech i guma je o dost lehčí, takže brzdy jsou najednou jedovatější a trochu lépe se dávkují. Píšu jenom svůj subjektivní pocit. Je sice pravda, že s gumou 185 měl předek větší přilnavost ( nejezdim jako prase, ale občas něco říznu trochu rychlejc

) ale při brždění je to opravdu znát co udělá hmotnost kola

Tak proto dávali frantíci 14ky a 15ky jenom na auta s chlazenýma kotučema a větším brzdovým válcem a posilovačem

(jediná bílá vrána je winner

)
je mi jasný že ta guma je o 2 cm užší

taky to jde velice snadno zablokovat...u 185 to už chtelo hodně síly na pedál
Co máš s Winnerem?
Re: opět zvlněné kotouče
Napsal: 13 kvě 2009 09:23
od Saibot
mozem len potvrdit ze tie brembo max su dost velkym sklamanim.. chalan ich mal na felde, 3 mesiace

Re: opět zvlněné kotouče
Napsal: 13 kvě 2009 10:29
od vinorak
Gordy píše:vinorak píše:tak dneska sem přišel na zajímavou věc (někteří se mni možná budou smát, že sem objevil Ameriku

) Do nedávna sem měl na autě 14 speedline s gumou 185/60. auto brzdilo dobře. No ale teď tam mám daný 14 plechy s gumou 165/65 (Šáša musí na technickou a tak má zimní 165/70 R13

) a ten rozdíl je úplně markantní icon_eh Kola sem nevážil, ale ten plech i guma je o dost lehčí, takže brzdy jsou najednou jedovatější a trochu lépe se dávkují. Píšu jenom svůj subjektivní pocit. Je sice pravda, že s gumou 185 měl předek větší přilnavost ( nejezdim jako prase, ale občas něco říznu trochu rychlejc

) ale při brždění je to opravdu znát co udělá hmotnost kola

Tak proto dávali frantíci 14ky a 15ky jenom na auta s chlazenýma kotučema a větším brzdovým válcem a posilovačem

(jediná bílá vrána je winner

)
je mi jasný že ta guma je o 2 cm užší

taky to jde velice snadno zablokovat...u 185 to už chtelo hodně síly na pedál
Co máš s Winnerem?
no jako že jediný maloobsah má mít v techničáku gumy 185/60 R14- podle dobového katalogu

Re: opět zvlněné kotouče
Napsal: 13 kvě 2009 10:32
od vinorak
Saibot píše:mozem len potvrdit ze tie brembo max su dost velkym sklamanim.. chalan ich mal na felde, 3 mesiace

teš sem je dal na griffe ve variantě 266mm tak sem zvědav
no hlavní problém asi je v tom, že je mám na 1.1 nechlazený, tedy lehko se zahřejí...