Stránka 1 z 3

Řízení / geometrie rozhození za jízdy.

Napsal: 29 kvě 2009 08:52
od Semir
Tak bych vás chtěl poprosit o pomoc. Se známým jsme vyměnily v týdnu poloosu, dali novější převodku řízení a vyměnily ložisko kola. Nechal jsem si udělat geometrii. Dnes když jsem jel ve městě po kočičích hlavách (kostkách) začalo mi klepat něco v řízení nebo bůh ví kde a za jízdy se mi rozhodila geometrie do dost znatelný sbíhavosti. Koukal jsem pod auto, ale nikde jsem nic nevykoukal. Prosím o pomoc-radu co by to mohlo být.
Ramena drží na svém místě, na převodce řízení jsem nic opticky nenašel. Napadá mě jedině kloub na spojovačce řízení, ale za ten jsem bral a vůli nemá a potom kloub na spodním ramenu u těhlice...ale ten mii také nepříjde v háji tak opravdu nevím. :myslim: :down: :down:

Re: Řízení / geometrie rozhození za jízdy.

Napsal: 29 kvě 2009 08:55
od WoMec
nic konkrétního me nenapadá ale zkus i znova udělat geometrii ... třeba si jenom neco někde sedlo .

Re: Řízení / geometrie rozhození za jízdy.

Napsal: 29 kvě 2009 10:11
od Semir
Geometrii budu muset asi udělat teď stejně, ale dle mého je hovadina aby si tam něco sedlo, nenmá co...řízení je na pevno, vše je dotažený a na svém místě...napadjí mě opravdu jen ty klouby...:-((( :cry: prosím o další radu třeba jste se s tím někdo setkal.....

Re: Řízení / geometrie rozhození za jízdy.

Napsal: 29 kvě 2009 11:42
od Kubis09
Peugeot a nápravy to nejde dohromady, také dobré autíčko a takový nedostatek, také s tím mám problémy :sweat:

Re: Řízení / geometrie rozhození za jízdy.

Napsal: 29 kvě 2009 13:41
od Semir
No já hlavně potřebuju přijít na to co to mohlo způsobit nebo co se stalo...:-(

Re: Řízení / geometrie rozhození za jízdy.

Napsal: 30 kvě 2009 12:29
od Kubis09
homokinetické klouby by také připadaly v úvahu, zkus jet nejlépe na parkovišti jen na jedničku uplně krokem a vytoč plný rejd - pravý i levý, jestli uslyšíš nějaké cvakání nebo nějaké škaredé zvuky tak to jsou klouby. Napiš jak jsi dopadl.

Re: Řízení / geometrie rozhození za jízdy.

Napsal: 30 kvě 2009 17:05
od Hoj@n
Kubis09 píše:homokinetické klouby by také připadaly v úvahu, zkus jet nejlépe na parkovišti jen na jedničku uplně krokem a vytoč plný rejd - pravý i levý, jestli uslyšíš nějaké cvakání nebo nějaké škaredé zvuky tak to jsou klouby. Napiš jak jsi dopadl.
k tomuto se chci zeptat, nevíš na kolik přijdou ty klouby nové?? Asi s tímto také bdu mít problémy... (Omluva Semirovi, že mu kazím téma) :vul:

Re: Řízení / geometrie rozhození za jízdy.

Napsal: 30 kvě 2009 18:33
od Semir
No problém je v tom, že homokinetické klouby jsem měnil z důvodu toho lupání tak že ty vypadávají.
Jinak samotný kloub á 1300,- Kč dle typu
poloosy od á 1500,-Kč dle typu, taky jde o to, zda se dají měnit jen klouby nebo celá poloosa.
Prosím o další rady které vás napadnou...nemůžeme přijít na závadu...:-(

Re: Řízení / geometrie rozhození za jízdy.

Napsal: 31 kvě 2009 12:22
od Kubis09
a uložení stabilizátoru ? Ale ro by jenom klepalo, myslím že by to nemělo vliv na rázy do řízení jak popisuješ. S tím jsem se ještě nesetkal.

Re: Řízení / geometrie rozhození za jízdy.

Napsal: 31 kvě 2009 12:35
od Tom
Když zvedneš auto a zalomcuješ kolem v horizontálním i vertikálním směru, nejsou tam žádné vůle?

Re: Řízení / geometrie rozhození za jízdy.

Napsal: 31 kvě 2009 18:49
od Semir
Když zvednu tak žádné vůle v těchto směrech....jedinou vůli jsme našli na tyčce řízení...ale je nám divný, že by to bylo schopné rozhodit gěometrii o tolik...á 10-13°

Re: Řízení / geometrie rozhození za jízdy.

Napsal: 31 kvě 2009 21:25
od Tom
Vůle v tyčce řízení znamená na nerovnostech pěkný rány :)

Re: Řízení / geometrie rozhození za jízdy.

Napsal: 31 kvě 2009 22:40
od Mitja
Jestli jsi delal neco s tim rizenim.. co treba nedotazene pojistne matky (nebo jak to navzat) u tech kloubu na stranach na rizeni? Nebo u čepů? Kdoví co jiného by to mohlo zpusobovat.. nebo jak ste menili polosu, vytahovali jste samozrejme cep od ramena, tak nemohli ste ho pak trochu blbe nasadit a dostahnout, a ze by se za jizdy usadil? Ale to by snad nezpusobovalo takovy odklon i kdyby.

Re: Řízení / geometrie rozhození za jízdy.

Napsal: 01 čer 2009 10:37
od Semir
Tady nejde ale o odklon ale sbíhavost. Všechny klouby se dotáhly tak jak mají tak že špatné dosednutí nepřipadá v úvahu a není ani možný je to kuželový sedlo - dotáhneš a drží.
Jediný co mě napadá je ta tyčka řízení, muselo se to hnout nějak v tom kloubku...:-( :cry:

Re: Řízení / geometrie rozhození za jízdy.

Napsal: 08 čer 2009 18:30
od Semir
Tak dnes výměna řízení za další celé vyměněno to předchozí mělo zaseknutý a vysypaný kloubek tyčky....dak doufám, že už bude klid. Jak ještě seřídit geometrii doma na koleni? Díky