Stránka 1 z 2
BLOW OFF ventil
Napsal: 01 čer 2009 16:56
od shecu
chcem sa opytat ze na aky typ motora sa da dat blow ventil,ci sa to da iba pri benzinovych s turbom alebo bez neho ci len pri naftovych s turbom alebo ako to je. poradte mi niekto prostim vas , dik
Re: BLOW OFF ventil
Napsal: 01 čer 2009 16:58
od Klobe
benzínový s turbem a na diesel asi nee
Re: BLOW OFF ventil
Napsal: 01 čer 2009 17:13
od JohnyBoss205GTI
Na naftový je zas pop off
Re: BLOW OFF ventil
Napsal: 01 čer 2009 17:25
od shecu
na naftu je POP off?to je to iste co BLOW off len na naftu jo?lebo nerozumiem sa do toho a chcem o tom vediet viac.a bez turba ked je motor sa ten ventil neda dat? kam sa to pripevnuje?
Re: BLOW OFF ventil
Napsal: 01 čer 2009 17:28
od Milhaus
zásadní otázka - k čemu to potřebuješ?
Re: BLOW OFF ventil
Napsal: 01 čer 2009 17:32
od Mirda KV
BOV odpouští hromadící se tlak mezi turbodmychadlem a škrtící klapkou. Při sundání nohy z plynu a zavření škrtící klapky se turbo dál točí setrvačností, ale tlak který produkuje se zarazí o škrtící klapku a hromadí se v potrubí. Protože už nemá tlak kam unikat, tak dojde k tomu, že se díky tomuto tlaku proti lopatkám začne turbo brzdit a zahřívá se. Při dalším sešlápnutí plynu je nutné počkat, až se turbo zase roztočí do pracovních otáček. Tomuto nepříznivému efektu se říká turbodíra a BOV slouží k tomu, aby se tlak odpustil ve chvíli, kdy sundáte nohu z plynu a řadíte další rychlost. BOV tak chrání turbo před působením protitlaku a nadměrným zahříváním. U každého odpuštění stlačeného vzduchu je v případě modelů open loop slyšet zajímavý zvukový efekt.
Výkon se po montáži BOV nezmění, ale funkce BOV po správném seřízení zlepší čas na zrychlení, právě proto, že je možné využít potenciálu turbomotoru ihned po zařazení vyšší rychlosti a nemusí se čekat, až se turbo dostane zpět do provozních otáček.
BOV lze použít pouze u benzinových motorů. Protože TDI nemají škrtící klapku, takže nevzniká důvod proč BOV montovat - tlak se nemá před čím hromadit a za klapkou nevzniká podtlak, který je důležitý pro ovládání otevření BOV.
Re: BLOW OFF ventil
Napsal: 01 čer 2009 17:33
od shecu
len tak chcem vediet na aky motor sa to da dat, a k comu k nicom len ma to zaujimalo, pekny zvuk to vydava.tak uz viem, dik za radu toto som chcel vediet
Re: BLOW OFF ventil
Napsal: 01 čer 2009 18:15
od JohnyBoss205GTI
Ten pop je u nafty jen pro efekt.
Re: BLOW OFF ventil
Napsal: 01 čer 2009 18:53
od WoMec
JohnyBoss205GTI píše:Ten pop je u nafty jen pro efekt.
Pop-off = Blow-off ... na diesly zadne takové ventily (ani pro efekt) nejsou ... jediny co znam je pišťalka do vyfuku aby to znělo jako turbo
EDIT: tak se omlouvám .. pro efekt jsou .. ale jsou uplně k hovnu
Re: BLOW OFF ventil
Napsal: 13 bře 2010 20:33
od Jaryn66
Mirda KV píše:BOV odpouští hromadící se tlak mezi turbodmychadlem a škrtící klapkou. Při sundání nohy z plynu a zavření škrtící klapky se turbo dál točí setrvačností, ale tlak který produkuje se zarazí o škrtící klapku a hromadí se v potrubí. Protože už nemá tlak kam unikat, tak dojde k tomu, že se díky tomuto tlaku proti lopatkám začne turbo brzdit a zahřívá se. Při dalším sešlápnutí plynu je nutné počkat, až se turbo zase roztočí do pracovních otáček. Tomuto nepříznivému efektu se říká turbodíra a BOV slouží k tomu, aby se tlak odpustil ve chvíli, kdy sundáte nohu z plynu a řadíte další rychlost. BOV tak chrání turbo před působením protitlaku a nadměrným zahříváním. U každého odpuštění stlačeného vzduchu je v případě modelů open loop slyšet zajímavý zvukový efekt.
Výkon se po montáži BOV nezmění, ale funkce BOV po správném seřízení zlepší čas na zrychlení, právě proto, že je možné využít potenciálu turbomotoru ihned po zařazení vyšší rychlosti a nemusí se čekat, až se turbo dostane zpět do provozních otáček.
BOV lze použít pouze u benzinových motorů. Protože TDI nemají škrtící klapku, takže nevzniká důvod proč BOV montovat - tlak se nemá před čím hromadit a za klapkou nevzniká podtlak, který je důležitý pro ovládání otevření BOV.
nemaj skrtici klapku? ja myslel ze maj teda u golfa neco podobnyho bylo
Re: BLOW OFF ventil
Napsal: 13 bře 2010 20:44
od Jaryn66
shecu píše:chcem sa opytat ze na aky typ motora sa da dat blow ventil,ci sa to da iba pri benzinovych s turbom alebo bez neho ci len pri naftovych s turbom alebo ako to je. poradte mi niekto prostim vas , dik
blow off ventil se da pouzit na vsechny preplnovane motory bez rozdilu na tom jestli je to zazehovy nebo vznetovy motor akorat je tam jeden rozdil ze u zazehovych motoru je rizeny mechanicky-(podtlakem v sacim traktu) a u vznetovych elektronicky-(je to vlastne elekronicky ventil ke kteremu je pripojeny spinac ktery je umisten na plinovem pedalu jak sundas nohu z plinu tak spinac sepne a elektronicka civka otevre a vypusti do tlak do atmosfery prinos je stejny u benzinaku aj u dieselu setri to turbo a melo by to prodlouzit jeho zivotnost u obou agregatu
Re: BLOW OFF ventil
Napsal: 13 bře 2010 20:46
od WoMec
Jaryn66 píše:
a na to s prisel kde ze naftak mena skrtici klapku?? a co tam pak reguluje privod vzduchu??mali trpaslicy s co otviraji zaviraji dvere?
pobavil jsi me chlape :-D ... ale radši si o tom neco přečti a pak teprve piš reakce na dany tema ...
ovšem pokud věříš ze turbo-diesly maji klapku, tak si kup blow-off ventil, namontuj si ho .. a uživej si ho ;)
Re: BLOW OFF ventil
Napsal: 13 bře 2010 20:50
od EVERETT
Re: BLOW OFF ventil
Napsal: 13 bře 2010 20:58
od WoMec
... tohle dela jedinou vec a to tu, ze to hvízdne (stejne jako BO ventil) kdyz sundáš nohu z plynu ... ale funkčnost a učinek je 0.000000% ... proste a jednoduše drahá pičovina na efekt
Re: BLOW OFF ventil
Napsal: 13 bře 2010 21:14
od Jaryn66
WoMec píše:Jaryn66 píše:
a na to s prisel kde ze naftak mena skrtici klapku?? a co tam pak reguluje privod vzduchu??mali trpaslicy s co otviraji zaviraji dvere?
pobavil jsi me chlape :-D ... ale radši si o tom neco přečti a pak teprve piš reakce na dany tema ...
ovšem pokud věříš ze turbo-diesly maji klapku, tak si kup blow-off ventil, namontuj si ho .. a uživej si ho ;)
omlouvam se napsal sem pi....nu ale sdi ma neco podobneho jako je skrtici klapka nebo to aspon tak vypada... ale ten ventyl ma setrit to turbo takze by to tam melo smysl ne?