Stránka 1 z 1
Trochu jiná přístrojovka
Napsal: 28 čer 2009 20:56
od WoMec
jak tak koukám na youtube tak jsem narazil na zajímavé video které me insipirovalo k nápadu ...
video zde:
http://www.youtube.com/watch?v=wKkLZxJW ... annel_page
pointa? -> ... z čirého plexi nechat vyřezat jednotlivé panely budíků. Pak nechat na plotru vyřezat polepy. Zespod by se daly diody ... voala :) a bylo by to ... samozřejme nejduležitejší bude naprogramování řídícího obvodu pro diody ... u otáček by to nebylo az tak složité, protože signál uz mame v elektronické podobě, tedy stačil by převodník frekvence na napětí a pak za použití obvodu LM3916 převés proměnlivé napětí na led-diody ... sem by se dal zabudovat i tzv. Shift-Light (indikace optimálního zařazení dalšího rychlostního stupně)
ovšem u otáček by to bylo trochu složitější, protože náhon tachometru je mechanický

zatim nemám představu jak to udělat ...
no a co se tyče displeje zařezené rychosti týče, napadla me bud varianta optických spímaču (opto-závora) přímo na táhlech řazení na převodove nebo čistě mechanické spínače (bud u převodovky nebo u řadičky) ... ty by řídily jednoduchý logický obvod ktery by rozsvěcoval led-displej ...
co vy na to ??? pokud mate nejaký konstruktivní nápad ... pište
Re: Trochu jiná přístrojovka
Napsal: 28 čer 2009 21:17
od Mitja
Tachometr bys mohl vyresit tak, ze bys dal pod pruhledne plexi jeste druhou, neviditelnou rucicku, ktera by jezdila po odporove draze a merenim odporu bys zjistoval, kde aktualne rucicka je = kolik LED diod mas roznout.)
Jinak je to moc hezke, ale nevim jestli to za takovou obrovskou snahu a cas stoji.. pokud se hodne nudis a chces se zabavit, tak do toho rozhodne jdi

. Ale pokud by ses s tim trapil, tak bych tak udelal max otackomer, vcetne indikace kdy mas preradit.. a na ostatni bych se vykaslal, bo to uz je moc slozite.
Re: Trochu jiná přístrojovka
Napsal: 28 čer 2009 21:26
od WoMec
s tim odporem je to dobry napad ale otázka jestli by tenhle odpor nebrzdil ručičku a tim nezkresloval udaj o rychlosti
Re: Trochu jiná přístrojovka
Napsal: 28 čer 2009 21:36
od Mitja
Tak pak druha, slozitejsi moznost, dat tam druhou neviditelnou rucicku a snimat ji optoelektronicky.. nebo to udelat tak, jak je udelano kolecko u mysi - jen jeden optoelektronicky snimac a kolecko s dirkama - pri otoceni klicku do polohy 2 by se system zkalibroval do polohy nula a pak uz jen pocital kolik dilku tam a zpatky.. otazka je, jestli by se to samo rychle nerozhazelo : (.. na tohle by to chtelo asi vymyslet nejakou kalibraci vzdy pri vonobeznych otackach.
A nebo kdybys byl fakt velky fajnsmekr, tak nalepis na normalni rucicku zespod male zrcatko, das optoelektronicke snimace primo vedle tech LED diod, co se budou rosvecovat spolu s rucickou, a budes tak vedet vzdy o aktualni poloze rucicky.
Re: Trochu jiná přístrojovka
Napsal: 28 čer 2009 21:42
od Bartik333
Klucí, tak si myslim, že vymýšlíte z nudy kraviny. Nerikam, že je to hnusný, to naopak, ale je to zaprve slozite, za druhe by to nebylo nic lepvne, za treti to sezere hodne casu. Proste si radsi upravte auti jinak.
Re: Trochu jiná přístrojovka
Napsal: 28 čer 2009 21:48
od WoMec
Bartik: tušil jsem ze to nekdo napise ... ale musim ti dát zapravdu ... je to kravina z nudy .. ale musis uznat ze pokud by to nekdo zrealizoval .. tak to bude šupa :)

Re: Trochu jiná přístrojovka
Napsal: 28 čer 2009 21:52
od Bartik333
WoMec píše:Bartik: tušil jsem ze to nekdo napise ... ale musim ti dát zapravdu ... je to kravina z nudy .. ale musis uznat ze pokud by to nekdo zrealizoval .. tak to bude šupa :)

Jako to nerikam, ale do seriove 205tky bez uprav palubovky a interieru, by to asi nebylo hezky.
Precijenom by tam tech svetylek bylo uz moc.
Jinak jsem koukal i na ostatni videa a pripadne mi to, ze to ma v nejakym VW. Uz podle budiky bych to tipl.No to je jedno.
Re: Trochu jiná přístrojovka
Napsal: 28 čer 2009 21:52
od Mitja
Vsak tak to vidim taky, ja bych do toho nikdy nesel protoze takova dupacka za takovy vysledek podle me nestoji. Ale kdyby ses fakt hodne nudil tak proc ne.
Re: Trochu jiná přístrojovka
Napsal: 28 čer 2009 22:00
od WoMec
bartik .. jjj je to na čtryřkovém golfu ... tam je to o dost jednoduší protoze všechny signály máš už v elektronické podobě :) ... budu nad tím přemýšlet .. třeba aspon nekoho inspiruju :))
Re: Trochu jiná přístrojovka
Napsal: 28 čer 2009 22:04
od Bartik333
WoMec píše:bartik .. jjj je to na čtryřkovém golfu ... tam je to o dost jednoduší protoze všechny signály máš už v elektronické podobě :) ... budu nad tím přemýšlet .. třeba aspon nekoho inspiruju :))
Nema cenu nad tim premyslet. Proste na to kasli, stejne to nema cenu. Kdyby jsit o mel, budes fakt machr, ale je to zbytecny, machr uz jsi. Mas krasny, auto, tak proc ho takhle prznit.
Je to hezky, ale novy a moderni auta a ne na 205tku.
Re: Trochu jiná přístrojovka
Napsal: 28 čer 2009 22:28
od whiler
http://www.youtube.com/watch?v=hFVVjaZeCug&NR=1
zde něco podobného,předpokládám že se zde využívá P-N přechodů
Re: Trochu jiná přístrojovka
Napsal: 28 čer 2009 22:33
od WoMec
spíš dvoubarevná dioda řízení otáčkami motoru ...
Re: Trochu jiná přístrojovka
Napsal: 28 čer 2009 22:39
od whiler
WoMec píše: spíš dvoubarevná dioda řízení otáčkami motoru ...
dvoubarevná dioda mění barvy díky PN
Re: Trochu jiná přístrojovka
Napsal: 28 čer 2009 22:51
od Mitja
whiler píše:dvoubarevná dioda mění barvy díky PN
Každá dioda má PN přechod..
Re: Trochu jiná přístrojovka
Napsal: 28 čer 2009 22:54
od WoMec
dvoubarevná dioda má 3 nožičky, společnou katodu (-) a 2 anody pro obe barvy ... pomer barev muzes u diody nejléme menit pomocí PWM (pulse wide modulation) generátoru .. jelikoz dioda pracuje v uzkem napětovem pasmu, řízení odporem není téměř možné.
P-N přechod je hodně obecný pojem společný pro všechny polovodičové prvky (diody, tranzistory atd .... :) )