Stránka 1 z 1

1.1. 44kw špatně startuje za studena

Napsal: 23 srp 2009 06:07
od skipy205
Ahoj, mam menší problém s 1.1 jednobod vstřik r.v. 92
Jednou po 400km trase, která se jela průměrnou rychlostí 130-150 mi začala svítit kontrolka diagnostiky. Když je motor zahřátý tak chytne hnedka a problém není, ale jakmile je studenej tak musim asi 3 vteřiny startovat se čtvrtkou plynu a chytne až plyn pustim, pak musim chvíli držet otáčky okolo 2000 aby nechcípnul a pomalinku sundavat nohu z plynu aby hnedka nechcípnul. Opoznání i otáčky motoru při řazení klesají rychleji než dříve. Vyblikáváním to hodilu chybu 14, čidlo teploty, to jsem vyměnil (z 1.4 55kw) a po resetu jednotky i vymazání chyb a týdnu ježdění chybu vykazuje stále(možná i tohle čidlo je špatný) ale teplota motoru na budíkách ukazuje(GTI budíky), ikdyž mi přijde že cca o 10 stupňů méně (kontrolka STOP se rozsvítila když ručička ukazovala 100C. Mám doma ještě lambdu z 1.4 55kw. Ale spíš mi přijde že v lambdě problém nebude, podle mě nechce zapnout sytič. Nemůže být problém třeba v klapce? :myslim: Spotřeba se nezměnila, jezdím pořád okolo 6l i s prasklým výfukem.
Poradíte pls někdo??? :Merci:

Re: 1.1. 44kw špatně startuje za studena

Napsal: 23 srp 2009 16:31
od rossi
tezko ti nekdo poradi, ja mam stejnej motor a podobny problemy jsem resil. zacal jsem termostatem (zadechtovany svicky, termostat se seknul a byl otevrenej, mrznul jsem jak slepice v kurniku) ale nebylo to ono, tak vyko rozdelovace pak kabely i palec rozdelovace,teplotni cidlo predstich a nakonec jsem zjistil ze puvodni majitel otocil potenciometr a proto mi kolisaly otacky a taky to nechtelo startovat. jeste to delaji svicky. ale vsechny bude zajimat jestli kdyz ho nastartujes kolisaji otacky jaky jsou otacky pri volnobehu, a to teplotni cidlo muzes zmerit je to v manualu

Re: 1.1. 44kw špatně startuje za studena

Napsal: 24 srp 2009 06:24
od skipy205
když je zahřátej tak otáčky držej normálně na 1000 ot/min a občas trošku zakolísaj asi tak na 800 otáček, za studena když ho chvíly držim na 1500-2000 aby se trochu zahřál a nechcípnul tak je chvilku cca 4 vteřiny na 700 až 800 otáčkách a pak se srovná na 1000. Svíčky jsou tam už docela dlouho, takže ty ještě vyměnim, ale aspoň jsou očištěný. Stávalo se že to občas šlo na 3 válce při nítkých otáčkách do 1500 a i na volnoběhu, ale to se pak časem srovnalo a teď už to chodí normálně na 4. to čidlo zkusim ještě proměřit. :urg:

Re: 1.1. 44kw špatně startuje za studena

Napsal: 29 srp 2009 21:11
od rossi
na 3 valce jsem jezdil v zime ale vyko rozdelovace to spravilo a volnobech bys mel mit za tepla okolo 800 a ridici jednotka ti nerika nejaky dalsi chyby?

Re: 1.1. 44kw špatně startuje za studena

Napsal: 29 srp 2009 21:33
od Poky199
:vul: rossi:tobě funguje vyvolávání chyb?

Re: 1.1. 44kw špatně startuje za studena

Napsal: 31 srp 2009 17:43
od skipy205
Jiné chyby to už nevyblikalo, samozřejmě klasiku 41, ale to už asi každej ví co znamená když je chcíplej motor :fran: akorát když už po tom dlouhym startování naskočí tak jde chvilku cca 3 vteřiny z výfuku docela černej kouř, ale pak už nehulí vůbec. Kámoš má ještě celý vstřiky i se sáním z 1.4 xs tak to vyzkoušim prohodit zda-li to teda půjde. Nemáte s tím někdo zkušenosti?? :myslim:

Re: 1.1. 44kw špatně startuje za studena

Napsal: 31 srp 2009 17:52
od skipy205
joo a k tomu volnoběhu: mam Gti budíky a když je motor chcíplej tak otáčkoměr ukazuje cca 300ot/min a v omezovači ukazuje 6800 a měl by 6200 ne? :bas: Pak při ohřítym motoru při vyřazení na neutrál při otáčkách nad 3000 klesnou na 1700 cca 2 vvteřiny držej a pak klesnou na 1000. Divočina co? :smich:

Re: 1.1. 44kw špatně startuje za studena

Napsal: 07 zář 2009 10:43
od skipy205
Tak jsem už vyměnil celý karbec i s lambdou a řídící jednotkou a chybyčka nám stále přetrvává uplně stejná :roul: po dalším vyblikávání ukázalo znova akorát 14, divný ale je že jenom 14 a ne i 41. Když pak motor naskočí tak kontrolka diagnostiky vybliká sama od sebe 12 (to dělala i dříve) a pak zůstane pořád svítit...takže asi zapsání nové chyby? :myslim: ale je pravda že s těma věcma z XeSa jsem ještě nevymazal chybový rejstřík...zkusim a po třech dnech ježdění do práce budu vyblikávat znovu :twisted: a pak se uvidí jakou chybu to bude hlásit..myslim si že se asi nic nezmění icon_eh

Re: 1.1. 44kw špatně startuje za studena

Napsal: 15 zář 2009 19:22
od skipy205
takže opravdu bezezměny..stále slavná chyba 14. Když jsme už u toho čidla, jakej má mít odpor při pokojové teplotě? já naměřil 2,17kohm a když jsem ho postupně ohříval tak odpor klesal. Pokud by bylo čidlo vadné, co lehce "voch*at" řídící jednotku a na konektor od toho čidla zapojit odpor kterej má odpor jako čidlo při studeném motoru? tím by se dalo ověřit zda je ten průser opravdu v tom čidle nebo v něčem jiném ne? :myslim:
a pak bych moch zase klidně jezdit a startovat jak ďábel :car:

Re: 1.1. 44kw špatně startuje za studena

Napsal: 15 zář 2009 19:43
od vinorak
mám vyskoušený, že když to čidlo odpojíš, tak si motor myslí, že má teplotu 90 stupňů a krokový motorek se ani nehne. A pokud je čidlo ok, tak by měl krokový motorek vždycky trochu otevřít klapku, ikdyž je venku 30 stupňů, pak to za chvilku klesne. Taky bych zkusil vyndat řídící jednotku a prozvonit dráty od čidla, Měl se čidlo ok, ale asi po 20cm byly dráty zlomený a do ŘJ šly kraviny ;-)

Re: 1.1. 44kw špatně startuje za studena

Napsal: 15 zář 2009 20:32
od skipy205
díky Vino, odzkoušim. Náhodně se mi podařilo najít jak jsi psal o své červené 5dv 205tce...prý ti také špatně startovala až po 5 vteřinách, to se ti chovalo podobně jako mě? měl jsi tam jen zoxidovanej konektor na cívce...

Re: 1.1. 44kw špatně startuje za studena

Napsal: 15 zář 2009 21:18
od vinorak
jo bylo to úplně zelený a palec s víčkem byl taky před smrtí :m:

Re: 1.1. 44kw špatně startuje za studena

Napsal: 15 zář 2009 21:55
od skipy205
palec i s víkem jsem dneska očistil, taky už ty kontakty byly pěkně zoxidovaný a je pravda že to o něco startovalo líp, ale kontrolka diagnostiky svítí dál...zítra vlítnu na tu kabeláž od toho čidla tak se uvidí... :bas:

Re: 1.1. 44kw špatně startuje za studena

Napsal: 24 zář 2009 13:17
od skipy205
Takže problém finálně vyřešen :smich:
Vino na to kápnul, podle jeho rady jsem zkontroloval kabeláž od čidla až k řídící jednotce a vedle ŘJ byl nějakej "tajnej" spínač a když jsem koukal na kterej kabel je zapojenej tak byl na modrej kabel...shodou okolností měl kabel od čidla stejnou barvu, tak jsem ten záhadnej spínač odpojil a kabely jen spojil..otočil klíčkem a boala...motor za dvě otočení hnedka naskočil. Takže všem moc díky za spolupráci v řešení tohoto problému :Merci: :Merci: :Merci: