Stránka 1 z 1
1.1. 44kw špatně startuje za studena
Napsal: 23 srp 2009 06:07
od skipy205
Ahoj, mam menší problém s 1.1 jednobod vstřik r.v. 92
Jednou po 400km trase, která se jela průměrnou rychlostí 130-150 mi začala svítit kontrolka diagnostiky. Když je motor zahřátý tak chytne hnedka a problém není, ale jakmile je studenej tak musim asi 3 vteřiny startovat se čtvrtkou plynu a chytne až plyn pustim, pak musim chvíli držet otáčky okolo 2000 aby nechcípnul a pomalinku sundavat nohu z plynu aby hnedka nechcípnul. Opoznání i otáčky motoru při řazení klesají rychleji než dříve. Vyblikáváním to hodilu chybu 14, čidlo teploty, to jsem vyměnil (z 1.4 55kw) a po resetu jednotky i vymazání chyb a týdnu ježdění chybu vykazuje stále(možná i tohle čidlo je špatný) ale teplota motoru na budíkách ukazuje(GTI budíky), ikdyž mi přijde že cca o 10 stupňů méně (kontrolka STOP se rozsvítila když ručička ukazovala 100C. Mám doma ještě lambdu z 1.4 55kw. Ale spíš mi přijde že v lambdě problém nebude, podle mě nechce zapnout sytič. Nemůže být problém třeba v klapce?
Spotřeba se nezměnila, jezdím pořád okolo 6l i s prasklým výfukem.
Poradíte pls někdo???
Re: 1.1. 44kw špatně startuje za studena
Napsal: 23 srp 2009 16:31
od rossi
tezko ti nekdo poradi, ja mam stejnej motor a podobny problemy jsem resil. zacal jsem termostatem (zadechtovany svicky, termostat se seknul a byl otevrenej, mrznul jsem jak slepice v kurniku) ale nebylo to ono, tak vyko rozdelovace pak kabely i palec rozdelovace,teplotni cidlo predstich a nakonec jsem zjistil ze puvodni majitel otocil potenciometr a proto mi kolisaly otacky a taky to nechtelo startovat. jeste to delaji svicky. ale vsechny bude zajimat jestli kdyz ho nastartujes kolisaji otacky jaky jsou otacky pri volnobehu, a to teplotni cidlo muzes zmerit je to v manualu
Re: 1.1. 44kw špatně startuje za studena
Napsal: 24 srp 2009 06:24
od skipy205
když je zahřátej tak otáčky držej normálně na 1000 ot/min a občas trošku zakolísaj asi tak na 800 otáček, za studena když ho chvíly držim na 1500-2000 aby se trochu zahřál a nechcípnul tak je chvilku cca 4 vteřiny na 700 až 800 otáčkách a pak se srovná na 1000. Svíčky jsou tam už docela dlouho, takže ty ještě vyměnim, ale aspoň jsou očištěný. Stávalo se že to občas šlo na 3 válce při nítkých otáčkách do 1500 a i na volnoběhu, ale to se pak časem srovnalo a teď už to chodí normálně na 4. to čidlo zkusim ještě proměřit.
Re: 1.1. 44kw špatně startuje za studena
Napsal: 29 srp 2009 21:11
od rossi
na 3 valce jsem jezdil v zime ale vyko rozdelovace to spravilo a volnobech bys mel mit za tepla okolo 800 a ridici jednotka ti nerika nejaky dalsi chyby?
Re: 1.1. 44kw špatně startuje za studena
Napsal: 29 srp 2009 21:33
od Poky199
rossi:tobě funguje vyvolávání chyb?
Re: 1.1. 44kw špatně startuje za studena
Napsal: 31 srp 2009 17:43
od skipy205
Jiné chyby to už nevyblikalo, samozřejmě klasiku 41, ale to už asi každej ví co znamená když je chcíplej motor
akorát když už po tom dlouhym startování naskočí tak jde chvilku cca 3 vteřiny z výfuku docela černej kouř, ale pak už nehulí vůbec. Kámoš má ještě celý vstřiky i se sáním z 1.4 xs tak to vyzkoušim prohodit zda-li to teda půjde. Nemáte s tím někdo zkušenosti??
Re: 1.1. 44kw špatně startuje za studena
Napsal: 31 srp 2009 17:52
od skipy205
joo a k tomu volnoběhu: mam Gti budíky a když je motor chcíplej tak otáčkoměr ukazuje cca 300ot/min a v omezovači ukazuje 6800 a měl by 6200 ne?
Pak při ohřítym motoru při vyřazení na neutrál při otáčkách nad 3000 klesnou na 1700 cca 2 vvteřiny držej a pak klesnou na 1000. Divočina co?
Re: 1.1. 44kw špatně startuje za studena
Napsal: 07 zář 2009 10:43
od skipy205
Tak jsem už vyměnil celý karbec i s lambdou a řídící jednotkou a chybyčka nám stále přetrvává uplně stejná
po dalším vyblikávání ukázalo znova akorát 14, divný ale je že jenom 14 a ne i 41. Když pak motor naskočí tak kontrolka diagnostiky vybliká sama od sebe 12 (to dělala i dříve) a pak zůstane pořád svítit...takže asi zapsání nové chyby?
ale je pravda že s těma věcma z XeSa jsem ještě nevymazal chybový rejstřík...zkusim a po třech dnech ježdění do práce budu vyblikávat znovu
a pak se uvidí jakou chybu to bude hlásit..myslim si že se asi nic nezmění icon_eh
Re: 1.1. 44kw špatně startuje za studena
Napsal: 15 zář 2009 19:22
od skipy205
takže opravdu bezezměny..stále slavná chyba 14. Když jsme už u toho čidla, jakej má mít odpor při pokojové teplotě? já naměřil 2,17kohm a když jsem ho postupně ohříval tak odpor klesal. Pokud by bylo čidlo vadné, co lehce "voch*at" řídící jednotku a na konektor od toho čidla zapojit odpor kterej má odpor jako čidlo při studeném motoru? tím by se dalo ověřit zda je ten průser opravdu v tom čidle nebo v něčem jiném ne?
a pak bych moch zase klidně jezdit a startovat jak ďábel
Re: 1.1. 44kw špatně startuje za studena
Napsal: 15 zář 2009 19:43
od vinorak
mám vyskoušený, že když to čidlo odpojíš, tak si motor myslí, že má teplotu 90 stupňů a krokový motorek se ani nehne. A pokud je čidlo ok, tak by měl krokový motorek vždycky trochu otevřít klapku, ikdyž je venku 30 stupňů, pak to za chvilku klesne. Taky bych zkusil vyndat řídící jednotku a prozvonit dráty od čidla, Měl se čidlo ok, ale asi po 20cm byly dráty zlomený a do ŘJ šly kraviny
Re: 1.1. 44kw špatně startuje za studena
Napsal: 15 zář 2009 20:32
od skipy205
díky Vino, odzkoušim. Náhodně se mi podařilo najít jak jsi psal o své červené 5dv 205tce...prý ti také špatně startovala až po 5 vteřinách, to se ti chovalo podobně jako mě? měl jsi tam jen zoxidovanej konektor na cívce...
Re: 1.1. 44kw špatně startuje za studena
Napsal: 15 zář 2009 21:18
od vinorak
jo bylo to úplně zelený a palec s víčkem byl taky před smrtí
Re: 1.1. 44kw špatně startuje za studena
Napsal: 15 zář 2009 21:55
od skipy205
palec i s víkem jsem dneska očistil, taky už ty kontakty byly pěkně zoxidovaný a je pravda že to o něco startovalo líp, ale kontrolka diagnostiky svítí dál...zítra vlítnu na tu kabeláž od toho čidla tak se uvidí...
Re: 1.1. 44kw špatně startuje za studena
Napsal: 24 zář 2009 13:17
od skipy205