Zvýšení výkonu "vodou"
- Milhaus
- Club admin

- Příspěvky: 10058
- Registrován: 19 bře 2007 09:55
- Rok narození: 1984
- Skutečné jméno: Milan
- Bydliště: Býškovice
- Kontaktovat uživatele:
Zvýšení výkonu "vodou"
a mě zas kolega v práci vyprávěl jak se tunili dřív auta, byl nějakej rok i v americe, tak nevím kde to okoukal. Měl na sání nějaké kapátko které mu zvlhčovalo nasávaný vzduch do motoru a prý to líp jelo, ospravedlňoval to tím že normálně za vlhka motor líp táhne, než v suchých parných dnech. ale podle mě to je jen tím že za vlhka(deště) je vzduch chladnější a víc se ho tam tím pádem vejde...Nevím no, má vysokou automobilní ale princip mi vysvětlit nedokázal 
Naposledy upravil(a) Milhaus dne 30 zář 2009 12:15, celkem upraveno 1 x.
Důvod: téma rozděleno
Důvod: téma rozděleno
________
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
- vinorak
- odborník

- Příspěvky: 11375
- Registrován: 10 kvě 2007 13:02
- Rok narození: 1986
- Skutečné jméno: Tomas
- tel.:: 0
- Bydliště: Praha
Re: Čištění válců pomocí páry
táta taky vždycky říkal, že naše šáde 120 jede líp když je nízkej tlak a vlhko 
- Milhaus
- Club admin

- Příspěvky: 10058
- Registrován: 19 bře 2007 09:55
- Rok narození: 1984
- Skutečné jméno: Milan
- Bydliště: Býškovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čištění válců pomocí páry
no jako tohle pozoruju i já že večer nebo za deště to táhne o 20% líp jak v letním slunečném dnu...ale jestli je to tím že se líp proplachují nebo vyplachují válce tak to netuším 
________
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
- vinorak
- odborník

- Příspěvky: 11375
- Registrován: 10 kvě 2007 13:02
- Rok narození: 1986
- Skutečné jméno: Tomas
- tel.:: 0
- Bydliště: Praha
Re: Čištění válců pomocí páry
no já bych to svedl na atmosférický tlak
u turba se to asi nepozná, u gti to taky nepoznám, protože 1. za deště nejezdí a za 2. když už jede tak pomalu, abych to někde nevyštípal 
- JohnyBoss205GTI
- Aktivní uživatel

- Příspěvky: 279
- Registrován: 20 led 2009 18:55
- Rok narození: 1989
- tel.:: 722201225
- Bydliště: Chvaletice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čištění válců pomocí páry
Za války se do letadel střikovala voda do sání aby mohli ulítnout. je to jen trochu vody né po kyblech.
Peugeot 205 Mi16
- Milhaus
- Club admin

- Příspěvky: 10058
- Registrován: 19 bře 2007 09:55
- Rok narození: 1984
- Skutečné jméno: Milan
- Bydliště: Býškovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čištění válců pomocí páry
________
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
- Milhaus
- Club admin

- Příspěvky: 10058
- Registrován: 19 bře 2007 09:55
- Rok narození: 1984
- Skutečné jméno: Milan
- Bydliště: Býškovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvýšení výkonu "vodou"
http://www.techblog.cz/technologie/vstr ... otoru.html
Kód: Vybrat vše
K čemu vstřikování vody slouží?
Hlavní efekt je, že vstřikování vody umožní provozovat daný motor s vyšším výkonem. Dalšími pozitivy jsou snížení spotřeby, škodlivých emisí dusičnanů a provozní teploty motoru. Přidání vody do paliva působí v podstatě tak, jako byste použili benzín s vyšším oktanovým číslem – z motoru stejné konstrukce dostanete více drobnými zásahy, jako je úprava předstihu nebo kompresního poměru.________
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
- pichy
- Prudič

- Příspěvky: 4510
- Registrován: 27 kvě 2008 12:35
- Skutečné jméno: Lukiiino
- tel.:: 777844991
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvýšení výkonu "vodou"
to by se mi teď docela hodilo. jak na to? 
_____________
Peugeot 205 1.9 rallye (1990) - voiture mythique
Subaru Outback 3.0 H6 (2004)
Honda Civic 1.6 V-Tec (2005)
ex:
Hrozně moc Subaru :-)
Saab 9-5 Aero 2,3 Turbo SportCombi (2005)
Peugeot 205 1.9 CTi (1991)
Citroen ZX Break 1.9 TD (1997)
Peugeot 205 1.1 (1992)
Peugeot 205 1.1 (1990)
Peugeot 205 1.1 (1987)
Peugeot 205 1.9 rallye (1990) - voiture mythique
Subaru Outback 3.0 H6 (2004)
Honda Civic 1.6 V-Tec (2005)
ex:
Hrozně moc Subaru :-)
Saab 9-5 Aero 2,3 Turbo SportCombi (2005)
Peugeot 205 1.9 CTi (1991)
Citroen ZX Break 1.9 TD (1997)
Peugeot 205 1.1 (1992)
Peugeot 205 1.1 (1990)
Peugeot 205 1.1 (1987)
- Milhaus
- Club admin

- Příspěvky: 10058
- Registrován: 19 bře 2007 09:55
- Rok narození: 1984
- Skutečné jméno: Milan
- Bydliště: Býškovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvýšení výkonu "vodou"
no mě to taky docela začlo zajímat, ale píšou tam že jen když auto "honíš" jinak bys ho zbytečně podchlazoval, takže bys to musel mít nějak ovládaný něco jako motorek na ostřikovače, prostě při předjíždění bys do vzduchového filtru vstříkl vodní mlhu...Ale nevím jaká by pak byla životnost vzduchového filtru.
Jestli sis článek četl tak tam píšou že nějaká automibilka to měla i sériově. Teoreticky by to šlo udělat skrz další nádržku na ostřikovače i s motorkem a nějak to přiškrtit aby tam toho nestříkalo moc...na netu určo nějaké návody budou tak uvidíme
Jestli sis článek četl tak tam píšou že nějaká automibilka to měla i sériově. Teoreticky by to šlo udělat skrz další nádržku na ostřikovače i s motorkem a nějak to přiškrtit aby tam toho nestříkalo moc...na netu určo nějaké návody budou tak uvidíme
________
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
- Milhaus
- Club admin

- Příspěvky: 10058
- Registrován: 19 bře 2007 09:55
- Rok narození: 1984
- Skutečné jméno: Milan
- Bydliště: Býškovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvýšení výkonu "vodou"
ZDROJ: http://www.jdm-meeting.cz/forum/viewtopic.php?t=5
Použití vstřikování vody nijak nesouvisí/nevyžaduje změnu kompresního poměru, avšak změna kompresního poměru může být s použitím vstřikování vody velmi spjata. Důvod je, že při zvýšení kompresního poměru nad detonační hranici daného paliva vstřikování vody tuto hranici posunuje dále a motor poběží na daném palivu bez detonací. Ovšem při použití vstřikování vody je nutno změnit poměr směsi a předzápal.
Směs: standardně se pro přeplňované benzínové motory používá poměrně bohatá směs ve vyšších otáčkách, obzvlášt když je zvýšený tlak turba, směs je běžně pod hranicí 11:1 neboli hodně bohatá z důvodů potlačení detonací bohatší směsí a snížením teploty spalování. Vstřikování vody však v tomto případě způsobí vynechávání zapalování nebo pokles výkonu. Vstřikování vody je vhodné použít do směsi ochuzené na 12,5:1, případně chudší. Nárust výkonu bude daný ochuzením směsi, voda zabrání detonacím. V tomto případě není možné při daných podmínkách vstřikování vody vypnout, okamžitě dojde k detonacím.
Předzápal: vstřikování vody ve svém důsledku efektivně potlačuje předzápal spomalením přední hranice plamene hořící směsi. Spomaluje se rychlost hoření, snižuje se teplota hoření. Podobně jako při směsi, i sériový předzápal je poměrně dost posunutý/velký, obzvlášt při zvýšeném tlaku turba. Když by se do této situace vstřikovala voda, předzápal se příliš zvětší, začne vynechávat zapalování, sníží se výkon a může příliš vzrůst teplota EGT (směs bude hořet ve svodech). Proto je nutné snížit předzápal před novou hranici detonací s použitím vstřikování vody.
Kompenzací směsi a předzápalu možné opět zvýšit tlak turba, které způsobí ochuzení směsi a zvýšený tlak při spalování způsobí zvýšení teploty a ta způsobí zrychlení hoření a to vykompenzuje posun předzápalu.
Toto všechno platí pro čistou vodu. S přidáním metanolu/etanolu se věci trochu zkomplikují, protože líh se narozdíl od vody zúčastní spalování, zvyšuje teplotu a rychlost plamene, obohacuje směs (Pozor - líh má jiný stechio poměr jak benzín, 6:1 oproti 14,7:1) a zvyšuje oktanové číslo směsi. Toto všechno se mění s poměrem voda/líh, hlavně když je lihu víc jak 50% v směsi.
Dobrá kombinace směsi je (líh/voda) 20/80 až po 50/50, podle toho jaký je přesný účel vstřikování. Na 2 litrovém turbo motoru umožní voda posunutí předzápalu klidně i o 5-8st a výrazně ochuzení směsi, takže nárust 30k bez zvyšení tlaku turba je úplně realné, může to být i víc. Samozřejmě, vyšší nárust výkonu bude po zvýšení tlaku turba a úpravě předzápalu a směsi, podle aktuálních podmínek.
Další zvýšení výkonu vyplývá z ochladění vzduchu v sání, avšak toto se děje jen do hranice 100% vlhkosti vzduchu v sání, potom uz není možná další evaporace vody do vzduchu a teplota vzduchu sa víc nemění, avšak voda stale dělá svoji práci při spalovaní. Dá se povědět, ze ochladění vzduchu je bonus, avšak někdy velmi významný, pokles teploty může být klidně i o 40 stupňů Celsia.
Tak ted pár otázek a odpovědí
Otázka: Způsobí vstřikování vody korozi motoru?
Odpověd: Voda v sacím traktu evaporuje do úrovně 100% vlhkosti. Když se vstřikuje právě takovéto nebo menší množství vody, tak je to úplně stejné, jak kdyby jste jeli autem, když prší. Taky půjde do motoru vzduch se 100% vlhkostí. Pokud bude množství vody větší než se dokáže evaporovat, nadbytek vody je rozprášen tryskou na extrémně malé kapky (v reálu to vypadá jako mlha). Tato voda se nikde neukládá, je velkou rychlostí přesouvána se vzduchem do motoru (turbo tlačí maximum), kde se vypaří při kontaktu s horkým spalovacím prostorem. Doba vstřikování vody je velmi krátká, je to zanedbatelný čas v porovnání s chodem motoru, souvislé vstřikování je aktivováno na max. 5 sekund. Problémy s korozí jsou proto neprokázány ani při důkladných rozborkách motorů.
Otázka: Může způsobit líh korozi hliníkových částí motoru?
Odpověd: Na to, aby líh způsobil korozi, musí být určitý čas v kontaktu s tímto materiálem. Kvůli velmi krátké době nedochází ke korozi hliníku.
Otázka: Může voda způsobit hydrolock (zaplavení válce) a poté zničení motoru?
Odpověd: Vstřikování vody nemůže způsobit hydrolock, protože se voda vstřikuje velmi jemně rozprášená. Na vznik hydrolocku je potřeba souvislé množství vody ve válci, které může vzniknout např. vtečením vody do válce skrze poškozené těsnění pod hlavou válců přes noc a následný start může způsobit hydrolock. Příliš velké množství vstřikované vody se projeví jednoduše a bezpečně - dojde v vynechávání zapalování.
Otázka: Je to vůbec podložené nebo jen nějaká frajeřina?
Odpověd: Už od roku 1941 se vstřikování vody úspěšně používalo v letadlových motorech.
Otázka: Není to zbytečné? Určitě existují jiné metody
Odpověd: Vstřikování vody je jedním z nejúčinějších nástrojů na potlačení detonací při výkonových úpravách a umožňuje zvýšení dynamického kompresního poměru bez potřeby extrémního posouvání předzápalu nebo obohacováním směsi. Narozdíl od nitra je vstřikování vody bezpečné a ani při nesprávném nastavení vstřikování vody nenese rizika.
Otázka: Čistí vstřikování vody spalovací prostor?
Odpověd: Ano, je to pravda. Extrémně horká vodní pára při styku s usazeniny karbonu způsobí jeho odstranění. Není to ovšem účel, spíše takový bonus celého procesu Smile
Otázka: Je to jen pro upravené motory?
Odpověd: Ano, to je pravda. Při využití efektu, který vstřikování vody přináší, je nutné adekvátně změnit předzápal a bohatost směsi. Pravě kvůli tomu není tak lehké nastavit vstřikování vody, je třeba mít znalosti s laděním ECU, použít širokopásmovou lambda sonu a snímač teploty výfukových plynů.
Otázka: Lze si vyrobit vstřikování vody svépomocí?
Odpověd: Výběr kvalitních komponentů je pro vstřikování vody zásadní. Problém je ten, že pokud se ECU naladí na vstřikování vody, nelze už nic měnit (vyjma plně porgramovatelných ECU). Další důležitá část je tryska. Je nutné použít speciální trysky s kalibrovaných průtokem s kvalitním rozprášením na co nejmenší kapky. Čím jsou kapky menší, tím se lépe voda dostane do všech válců rovnoměrněji. Nevhodná tryska způsobí nerovnoměrný podíl vody ve válcích (vyjma vstřiku vody do sacích kanálů, tam to neplatí). Další věc je pumpa. Vstřikování vody vyžaduje vysokotlake pumpy s tlakem 100-150psi, co je kritické pro úroveň rozprášení. Jen poznamenám, že palivová pumpa je absolutně nevhodná, velmi rychle vnitřně zkoroduje a hlavně, konstrukce pal. pumpy je uzpůsobena pro elektrickou nevodivost benzínu, co pro vodu neplatí.
Otázka: Lze takového efektu též dosáhnou ostřikem IC zvenku?
Odpověd: Ne. Tímto způsobem nahradíme jen ten nejposlednější efekt vstřikování vody - ochlazení vzduchu v sání. Avšak smyslem vstřikování vody je chladění v SPALOVACÍM PROSTORU, které je mnohonásobně efektivnější než ostřik IC zvenku, nemluvě o nepraktičnosti tohoto rešení (dočasně, neregulovatelně...)
Otázka: Jaká je spotřeba vody?
Odpověd: Spotřeba vody je velmi malá, cca 15-20% vůči spotřebě benzinu. V praxi při běžném ježdění vydrží 2l vody 2-3 plné nádrže paliva, samozřejme když dochází k aktivaci vstřikování.
Použití vstřikování vody nijak nesouvisí/nevyžaduje změnu kompresního poměru, avšak změna kompresního poměru může být s použitím vstřikování vody velmi spjata. Důvod je, že při zvýšení kompresního poměru nad detonační hranici daného paliva vstřikování vody tuto hranici posunuje dále a motor poběží na daném palivu bez detonací. Ovšem při použití vstřikování vody je nutno změnit poměr směsi a předzápal.
Směs: standardně se pro přeplňované benzínové motory používá poměrně bohatá směs ve vyšších otáčkách, obzvlášt když je zvýšený tlak turba, směs je běžně pod hranicí 11:1 neboli hodně bohatá z důvodů potlačení detonací bohatší směsí a snížením teploty spalování. Vstřikování vody však v tomto případě způsobí vynechávání zapalování nebo pokles výkonu. Vstřikování vody je vhodné použít do směsi ochuzené na 12,5:1, případně chudší. Nárust výkonu bude daný ochuzením směsi, voda zabrání detonacím. V tomto případě není možné při daných podmínkách vstřikování vody vypnout, okamžitě dojde k detonacím.
Předzápal: vstřikování vody ve svém důsledku efektivně potlačuje předzápal spomalením přední hranice plamene hořící směsi. Spomaluje se rychlost hoření, snižuje se teplota hoření. Podobně jako při směsi, i sériový předzápal je poměrně dost posunutý/velký, obzvlášt při zvýšeném tlaku turba. Když by se do této situace vstřikovala voda, předzápal se příliš zvětší, začne vynechávat zapalování, sníží se výkon a může příliš vzrůst teplota EGT (směs bude hořet ve svodech). Proto je nutné snížit předzápal před novou hranici detonací s použitím vstřikování vody.
Kompenzací směsi a předzápalu možné opět zvýšit tlak turba, které způsobí ochuzení směsi a zvýšený tlak při spalování způsobí zvýšení teploty a ta způsobí zrychlení hoření a to vykompenzuje posun předzápalu.
Toto všechno platí pro čistou vodu. S přidáním metanolu/etanolu se věci trochu zkomplikují, protože líh se narozdíl od vody zúčastní spalování, zvyšuje teplotu a rychlost plamene, obohacuje směs (Pozor - líh má jiný stechio poměr jak benzín, 6:1 oproti 14,7:1) a zvyšuje oktanové číslo směsi. Toto všechno se mění s poměrem voda/líh, hlavně když je lihu víc jak 50% v směsi.
Dobrá kombinace směsi je (líh/voda) 20/80 až po 50/50, podle toho jaký je přesný účel vstřikování. Na 2 litrovém turbo motoru umožní voda posunutí předzápalu klidně i o 5-8st a výrazně ochuzení směsi, takže nárust 30k bez zvyšení tlaku turba je úplně realné, může to být i víc. Samozřejmě, vyšší nárust výkonu bude po zvýšení tlaku turba a úpravě předzápalu a směsi, podle aktuálních podmínek.
Další zvýšení výkonu vyplývá z ochladění vzduchu v sání, avšak toto se děje jen do hranice 100% vlhkosti vzduchu v sání, potom uz není možná další evaporace vody do vzduchu a teplota vzduchu sa víc nemění, avšak voda stale dělá svoji práci při spalovaní. Dá se povědět, ze ochladění vzduchu je bonus, avšak někdy velmi významný, pokles teploty může být klidně i o 40 stupňů Celsia.
Tak ted pár otázek a odpovědí
Otázka: Způsobí vstřikování vody korozi motoru?
Odpověd: Voda v sacím traktu evaporuje do úrovně 100% vlhkosti. Když se vstřikuje právě takovéto nebo menší množství vody, tak je to úplně stejné, jak kdyby jste jeli autem, když prší. Taky půjde do motoru vzduch se 100% vlhkostí. Pokud bude množství vody větší než se dokáže evaporovat, nadbytek vody je rozprášen tryskou na extrémně malé kapky (v reálu to vypadá jako mlha). Tato voda se nikde neukládá, je velkou rychlostí přesouvána se vzduchem do motoru (turbo tlačí maximum), kde se vypaří při kontaktu s horkým spalovacím prostorem. Doba vstřikování vody je velmi krátká, je to zanedbatelný čas v porovnání s chodem motoru, souvislé vstřikování je aktivováno na max. 5 sekund. Problémy s korozí jsou proto neprokázány ani při důkladných rozborkách motorů.
Otázka: Může způsobit líh korozi hliníkových částí motoru?
Odpověd: Na to, aby líh způsobil korozi, musí být určitý čas v kontaktu s tímto materiálem. Kvůli velmi krátké době nedochází ke korozi hliníku.
Otázka: Může voda způsobit hydrolock (zaplavení válce) a poté zničení motoru?
Odpověd: Vstřikování vody nemůže způsobit hydrolock, protože se voda vstřikuje velmi jemně rozprášená. Na vznik hydrolocku je potřeba souvislé množství vody ve válci, které může vzniknout např. vtečením vody do válce skrze poškozené těsnění pod hlavou válců přes noc a následný start může způsobit hydrolock. Příliš velké množství vstřikované vody se projeví jednoduše a bezpečně - dojde v vynechávání zapalování.
Otázka: Je to vůbec podložené nebo jen nějaká frajeřina?
Odpověd: Už od roku 1941 se vstřikování vody úspěšně používalo v letadlových motorech.
Otázka: Není to zbytečné? Určitě existují jiné metody
Odpověd: Vstřikování vody je jedním z nejúčinějších nástrojů na potlačení detonací při výkonových úpravách a umožňuje zvýšení dynamického kompresního poměru bez potřeby extrémního posouvání předzápalu nebo obohacováním směsi. Narozdíl od nitra je vstřikování vody bezpečné a ani při nesprávném nastavení vstřikování vody nenese rizika.
Otázka: Čistí vstřikování vody spalovací prostor?
Odpověd: Ano, je to pravda. Extrémně horká vodní pára při styku s usazeniny karbonu způsobí jeho odstranění. Není to ovšem účel, spíše takový bonus celého procesu Smile
Otázka: Je to jen pro upravené motory?
Odpověd: Ano, to je pravda. Při využití efektu, který vstřikování vody přináší, je nutné adekvátně změnit předzápal a bohatost směsi. Pravě kvůli tomu není tak lehké nastavit vstřikování vody, je třeba mít znalosti s laděním ECU, použít širokopásmovou lambda sonu a snímač teploty výfukových plynů.
Otázka: Lze si vyrobit vstřikování vody svépomocí?
Odpověd: Výběr kvalitních komponentů je pro vstřikování vody zásadní. Problém je ten, že pokud se ECU naladí na vstřikování vody, nelze už nic měnit (vyjma plně porgramovatelných ECU). Další důležitá část je tryska. Je nutné použít speciální trysky s kalibrovaných průtokem s kvalitním rozprášením na co nejmenší kapky. Čím jsou kapky menší, tím se lépe voda dostane do všech válců rovnoměrněji. Nevhodná tryska způsobí nerovnoměrný podíl vody ve válcích (vyjma vstřiku vody do sacích kanálů, tam to neplatí). Další věc je pumpa. Vstřikování vody vyžaduje vysokotlake pumpy s tlakem 100-150psi, co je kritické pro úroveň rozprášení. Jen poznamenám, že palivová pumpa je absolutně nevhodná, velmi rychle vnitřně zkoroduje a hlavně, konstrukce pal. pumpy je uzpůsobena pro elektrickou nevodivost benzínu, co pro vodu neplatí.
Otázka: Lze takového efektu též dosáhnou ostřikem IC zvenku?
Odpověd: Ne. Tímto způsobem nahradíme jen ten nejposlednější efekt vstřikování vody - ochlazení vzduchu v sání. Avšak smyslem vstřikování vody je chladění v SPALOVACÍM PROSTORU, které je mnohonásobně efektivnější než ostřik IC zvenku, nemluvě o nepraktičnosti tohoto rešení (dočasně, neregulovatelně...)
Otázka: Jaká je spotřeba vody?
Odpověd: Spotřeba vody je velmi malá, cca 15-20% vůči spotřebě benzinu. V praxi při běžném ježdění vydrží 2l vody 2-3 plné nádrže paliva, samozřejme když dochází k aktivaci vstřikování.
________
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
Re: Zvýšení výkonu "vodou"
za války němci vstřikovali do sání směs metanolu a vody poměr byl 50/50. toto zařízení bylo používáno u letadel Me109 a FW 190. pak také používali vstřik oxidu dusného (Nitro). Američané ti vstřikovali vodu přímo do válců např. P47 Thunderbolt
- rossi
- Aktivní uživatel

- Příspěvky: 473
- Registrován: 16 říj 2008 18:26
- Rok narození: 1986
- Skutečné jméno: Zdenek
- tel.:: 720565731
- Bydliště: Dobra, Pribyslav
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvýšení výkonu "vodou"
co ja slysel pouziva se to u Ropaku teplem a tlakem se voda rozdeli na vodik a kyslik a ty se vzniti . Stejny efekt delal tatka kdyz v kotli zatopill koksem rozpaleny kotel se zasypal mokrym uhelnym prachem, ale rozdeleni vody na molekuly spotrebuje stejne mnozstvi jako vyda! jenom ta ekologie! Bursík by měl z vás radost 
Rossi 205 1.1 44kw 91rv niní z motorem 1.4 55kw a GTI napravou
- WoMec
- Stálý inventář 205clubu

- Příspěvky: 6592
- Registrován: 05 led 2008 14:30
- Rok narození: 1987
- Skutečné jméno: Honza
- tel.:: 775037752
- Bydliště: Vyškov
Re: Zvýšení výkonu "vodou"
a vite co vzniká spalováním vodíku a kyslíku???
Re: Zvýšení výkonu "vodou"
voda?WoMec píše:a vite co vzniká spalováním vodíku a kyslíku???
Peugeot 205 CJ- můj mazel - leto je tady a tim cas na kabrio
Peugeot 205 GTI 1,6 - šedá myska co jezdí hodne rychle, prodáno
Peugeot 205 GTI 1,9 MI16 - black, pekelný to stroj
Peugeot 205 CTI 1,9 - čeká na reinkarnaci
všechny typy ložisek za nízké ceny
Peugeot 205 GTI 1,6 - šedá myska co jezdí hodne rychle, prodáno
Peugeot 205 GTI 1,9 MI16 - black, pekelný to stroj
Peugeot 205 CTI 1,9 - čeká na reinkarnaci
všechny typy ložisek za nízké ceny
- WoMec
- Stálý inventář 205clubu

- Příspěvky: 6592
- Registrován: 05 led 2008 14:30
- Rok narození: 1987
- Skutečné jméno: Honza
- tel.:: 775037752
- Bydliště: Vyškov
Re: Zvýšení výkonu "vodou"
správně :) ... a voda do prostoru válce a do výfuku co? nepatří :)

