Mino771 píše:Zdravim. Mam taky problem s mojou peužotkou, ze ked nastartujem na studeny motor tak volnobezne otacky su 2000-2300, ale uz ked sa motor zohreje to je ok , (okolo 1000 ot/min), teda aspon myslim ze je to good.
Dalsi problem je v tom , ze akonahle motor vytocim som stlacenou spojkou a dam nohu dole z plynoveho pedala tak rucicka tachometra zastavi na na 1500 ot. a potom zacnu pomaly klesat na 1000, ale pocut ze ten motor toci tych 1500, chyba nieje v otackometri.
A este sa mi zda ze no volnobehu ked je motor zohriaty na otacky malicko kolisu, pocut to aj na motore, rucicka na otackometri sa malicko kolise.
Menil som vzduchovy filter ale to nepomohlo, ale zas ja niesom ziadny automechanik, takze tak...
Dakujem za vsetky rady...a dufam ze som to nenapisal ako uplny d***l
No spíš by to mohlo být způsobeno špatným provozováním vozidla,tj. STARTY SE ZMAČKUTÝM PLYNOVÝM PEDÁLEM,ČI ČASTÉ KRÁTKODOBÉ JÍZDY A ČASTÉ STARTY PRAVĚ SE STUDENÝM MOTOREM.
Když budeš startovat s plynem,tak řj nebude mít sepnutý spinač volnoběhu a načte si do RAM jiné natočení škrtící klapky s jiným úhlem otevření(udaj z potencionmetru) ....první jizdu se nemusi nic dít,ale po znovu nahození studeného motoru už řj díky krokovemu motorku natačí škrtící klapkou do špatných uhlů a pak jsou dvě možnosti chovaní motoru: 1)za studena vysoký volnoběh....do 3000 ot/1min,po zahřátí na provozní teplotu pomalé padaní otaček,lehce zvyšeny volnoběh,či normalní stav...
2)za studena volnoběžné otáčky cca 900-1000,,,za tepla samovolné chcípání motoru.....popř hodně nízky volnoběh(600-700)
..v tomto připadě je š.k hodně natočená(velká mezera mezi dorazem a nabojem hřídelky š.k.....v tomto stavu dochází k velkému obohacovaní směsi(nizké otačky,vyšší uhel natočení š.k-řj si myslí že ma vyšší zatěž-něco jako když je studený motor a všechny valivé a pohybující se současti musi překonávat vyšší odpory....)Motor tím padem je přehlcen a proto ma tendence chcípat(stechiometrický poměr je hluboko pod hodnotou Lamda 0,7,mez zapalnosti směsi...)
Je velkou zahadou že do tohoto stavu nezasahuje Lamda regulace+hodnota teplotního čilda a tim padem nezkracuje dobu vstřiku...
Měl jsem to na analizatoru a lamda(Bosch),teplot.čidlo nové:)
Proto je potřeba nastavit vstřikování do zakladní tovarní polohy!!!!!!!!!!!!
Povolit 4 torxy na destičce potencionmetru,zapnout zapalovaní 2 stupeň,mirně otevřít škrtící klapku a druhou rukou lehce zatlačit krokový motorek(musi zajet sam...) stale držíme š.k v teto chvili je potřeba bud vypnout zapalovaní(když je pomocník)nebo ronou odpojit baterii....š.k pustime,musi se dotykat dorazu,vypneme zapalovani(je stale odpojen - akumulatoru)vyčkame cca 10 než se spolehlivě vymaže obsah RAM...
při čekaní zatim nastavime destičku potencionmetru,natočíme ji tak,aby byla zruba ve středu všech upevnovacích šroubů......
Počkame tedy až motor vychladne a připojíme -pol akumulatoru.....
Otočime zapalovaní(2p) a sledujeme chovaní krokoveho motorku...mel by lehce natočit š.k.....pokud je tomu tak tak postupujeme dale,pokud ne,tak opět rukou otevřeme š.k,nechame zajet krokový motorek,odpojíme potencionmetr a zavřeme klapku,vypneme zapalovaní,odpojíme akumulator...cca10 min alespon.....
Pokud je to ok spustime motor bez sešlapunutí plynového pedalu!!!!!sledujeme volnoběžné otačky a nechame motor zahrat do provozní teploty(alespon 1 spuštění ventilatoru)....v teto chvíli by měl krokovy motorek uzavřít klapku až na doraz,a při zavření š.k by měl byt cítit na elektromagnetickém ventilu regulace podtlaku předstihu žážehu znatelna činnost(uzavření)to je ta plastova potvora u nadobky s aktivním uhlím-za akumulatorem),timto bez jakehokoli zkoušení zjistíme jestli spina spinač volnoběhu v koncovem bodě š.k...
.... pokud tomu není tak zkontrolujeme otočný doraz na š.k(ten imbusový šroubek by měl byt cca 2-2,5 mm vylezlý(zkusim dohledat počet zavitu)Každopadne tento šroubek takto nastavíme a opakujeme znovu cely postup....
Duležité je mít funkční krokový motorek,dobry potencionmetr š.k,teplotní čidlo,spínač volnoběhu(v krokači)
Je fakt potřeba aby tak klapka byla za tepla zavrena na dorazu nebo alespon s malinkatou mezerou...cca 1-1,5 mm max...
Tohle se sice týka Bosch mono motronicu ale je to na hodne podobne bázi...staženo ze škoda tech webu....ten bych ale bral trocha s rezervou...