Stránka 1 z 3
Intercooler vs. non-Turbo diesel
Napsal: 01 črc 2010 22:04
od WoMec
Ve dnech kdy je venku opravdu vedro je na mojem motoru znát že je líný a moc se mu nechce ... příčinou je moc teplý a řídký vzchuch. Napadlo mě jestli by melo vubec vyznam a smysl na klasický atmosferický diesel montovat intercooler za učelem ochlazení nasávaného vzduchu.
Pokud máte nekdo nejaké skušenosti nebo informace ... mužete se tady vyřádit :)
Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel
Napsal: 02 črc 2010 11:15
od Bartik333
Wome mam ten samy problem, ale intercooler je zbytecny, kdyz nemas turbo.
Uz jsem se na to kdysi ptal. U obyc dieselu to proste nema vyznam.
Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel
Napsal: 06 črc 2010 19:45
od Venkovak
Určitě to bude mít význam a částečně to pomůže.
Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel
Napsal: 06 črc 2010 19:57
od Klobe
wome nějak si nedovedu představit jak by to fungovalo, nebo jak by jsi to měl zapojené a kde umístěné?
u 405ky je ten IC tak blbě řešený že je na vrchu motoru takže si myslím že ty bys to asi taky použil ze 405ky co?
já kvůli tomu dělal díru do kapoty abych k němu přivedl trochu vzduchu na ochlazení a pomohlo to.....
u obyč dieselu jsi myslím že bys to ani nepoznal
![:myslim: :myslim:](./images/smilies/myslim.gif)
Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel
Napsal: 06 črc 2010 20:10
od Venkovak
Na diesláku bylo znát ochlazení o každý stupeň,takže si stojím za svým
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
určitě každý poznal ranní cestu,kdy bylo ještě pod mrakem a na zpáteční cestě za vedra se vracel o hodinu dýl jak to nejelo
Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel
Napsal: 06 črc 2010 20:35
od draken
jojo přesně tak, dneska sem jel ráno za krckou pro díly a cestou tam jel pugy parádně, ale spátky se mu už tolik nechtělo, bylo o 15° víc a kopečky, ty nemá rád... po krátký pauze byl zas fit
Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel
Napsal: 06 črc 2010 21:46
od WoMec
otázka jestli IC dokáže v takové míře schladit nasávaný vzduch ... nejak se mi to nezdá protože kdyby to šlo, tak stejnym principem chlazení bych si v parchých dnech mohl chladit vzduch co jde do kabiny a nepotřeboval bych klimu. u TD motorů bude hrát podle mě roli hlavně to že vzduch v IC je už pod tlakem (za turbem) a je o dost teplejčí než okolní vzduch protoze prochází rozpáleným turbem.
Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel
Napsal: 06 črc 2010 22:49
od Mitja
Neni IC nahodou na chlazeni velmi horkeho
oleje z turba
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel
Napsal: 07 črc 2010 04:28
od Venkovak
Wome,ty myslíš že ti intercooler stáhne teplotu o dvacet stupňu jo
![Mr. Green :m:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
to bys ho musel mít někde v předu,aby měl co největší nápor a ještě s ostřikem....A opravdu to není na chlazení oleje,ale právě toho vzduchu,kde se chce docílit,aby byl chladnější,což asi někteří vlastně ví.
Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel
Napsal: 07 črc 2010 08:15
od Milhaus
co vstřikovat do sání vlhký vzduch? ale tuším že zrovna ty jsi to odsuzoval, že ti auto jede furt stejně ať je vlhko nebo ne
![:fran: :fran:](./images/smilies/fran.gif)
Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel
Napsal: 07 črc 2010 09:00
od Klobe
Hoši kdyby to fungovalo tak snadně na atmosferách tak by to výrobci určitě montovali sami......
nebo udělat IC vodou chlazený
![:myslim: :myslim:](./images/smilies/myslim.gif)
Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel
Napsal: 08 črc 2010 22:11
od Mitja
Jasne, mate pravdu
![:up: :up:](./images/smilies/icon_up.gif)
. Nevim proc se si myslel, ze to chladi olej.
Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel
Napsal: 09 črc 2010 17:22
od Milo75
Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel
Napsal: 09 črc 2010 17:44
od Lubec
Mitja píše:Jasne, mate pravdu
![:up: :up:](./images/smilies/icon_up.gif)
. Nevim proc se si myslel, ze to chladi olej.
Tak mozno pre to,ze ked to po vecsine rozoberes tece z toho olej od rozchlastaneho turba
![:fran: :fran:](./images/smilies/fran.gif)
Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel
Napsal: 12 črc 2010 10:52
od vztekloun
Klobe píše:Hoši kdyby to fungovalo tak snadně na atmosferách tak by to výrobci určitě montovali sami......
nebo udělat IC vodou chlazený
![:myslim: :myslim:](./images/smilies/myslim.gif)
vodou chlazeny? a v lete kdyz se Ti vodicka pekne rozehreje i od motoru na pres 30 stupnu C tak budes mit vzduch jeste teplejsi :)
jsem prave premejslel si udelat neco takovyho domu jenze jak...... do IC dat vodu a silnym ventilatorem ji "chladit" - tim padem na Tebe by mel jit z toho ventilatoru studenej vzduch ale je tu predpoklad ze ta voda bude studena. pokud ne tak na Tebe pujde akorat horkej vzduch.
ale s tim IC by to i slo ale musel by jsi tam dat vetrak, neco jako saharu. Naporem diky jizde se Ti asi moc neochladi zvlast kdyz je v preplnenym motorovym prostoru kde je sileny vedro.
ale podle tohoto principu by to i slo ale ted je tu jedna otazka - nemel by motor s atmosferou moc velkej odpor na to sani? bral by si tolik vzduchu kolik potrebuje? i kdyz je chladnejsi a tudis i hustejsi...
tudis to trochu shrneme. myslim si ze kdyz das IC na nejaky kratky potrubi a na dobre ventilovane misto, posadis na IC jeste poradnej vetrak tak bezpochyby snizis teplotu vzduchu.
je takovej fakt ze atmosfericky tlak nema tendenci zvysovat svou teplotu jako u preplnovani - jsou tam dva faktory - teplota turba a tlak samotneho vzduchu - obecne plati ze cim vyssi tlak - tim vyssi teplota ale tim i vetsi moznost ochladit stlacenej vzduch.......