XUD7T - kam se dával a jaké jiné motory pasují?
Napsal: 08 srp 2010 13:24
Zdravím všechny uživatele zdejšího fora. Jsem sice majitelem vozu Peugeot, ale odtahovky J5, takže se sem registruju spíš kvůli níže uvedenému dotazu. Se svým Peugeotem se registruju na nějaké Peugeot stránky či forum, kam bude "patřit" . Přesto doufám, že zde nebudu za vetřelce a že se najde někdo kdo mi poradí :-).
Potřeboval bych nutně zjistit do kterých aut (i jiných než Peugeot) se montoval motor PSA model XUD7T, případně jeho odvozené varianty, a také jaké další typy, verze a modely motorů by pasovaly BEZ ÚPRAV "hrnce" na převodovku určenou primárně pro motor XUD7T. Podotýkám, že to není převodovka z auta, ale je to speciální kusově vyráběná převodovka pro pracovní stroj. Protože se jedná o takovouto specialitu a je nutné převodovku použít bez úprav, musí motor pasovat přesně a bez úprav "hrnce". Mezi motorem a převodovkou není spojka, ale je tam původní setrvačník co patří k motoru. Na šrouby na které se montuje přítlačák se u toho stroje našroubuje příruba, ktrá je tedy pevně spojená s motorem a žádná lamela ani "mrkev" tam vůbec není. "Hrnec" je stejný jako u klasické převodovky a pasuje na šrouby motoru. Zbytek je speciální převodovka, kde primární vývod hnací síly je na velké hydraulické čerpadlo a sekundární - přiřaditelný - je na pohon dalších (menších) čerpadel. Celé to je systém pohonu 2 až 5ti tunového (podle použitého příslušenství) pracovního stroje s hydropojezdem (kola jsou poháněná hydromotorem) a s dalšímy hydraulickými okruhy. Potřebuju sehnat tenhle motor (pokud možno maximálně levně - nejsem podnikatel, jen jsem si pořídil tenhle stroj pro radost a nějakou menší práci na zahradě a rekonstruuju ho doslova z vraku), a tak bych potřeboval vědět kde všude se vyskytuje a jaké jeho modifikace nebo jaké jiné motory by pasovaly na tu převodovku. Motor co mám klepe, kouří černě a bíle (opravdu hodně), zasekává se čerpadlo při plném plynu a turbo je na vyhození. Myslím, že oprava by byla mnohem dražší než jiný motor z nějakého vraku či auta určeného k likvidaci. (kdyby někdo ten motor měl, dejte vědět co by jste za něj chtěli, jaký přesně máte model atd. Možná by šlo i vyměnit ho za ten můj pokud by auto šlo třeba na likvidaci a vyžadovaly by kompletní vůz). O další držáky na motoru nebo jiné odlišnosti nejde. Musí jen pasovat na převodovku. Zbytek si upravím, na rámu stroje udělám nebo upravím potřebné držáky atd... Může to být i slabší nebo silnější motor, případně i jiný objem, typ atd. Jediné co musí "sedět" je příruba ("hrnec") pro převodovku. Samozřejmě to musí být diesel nebo turbodiesel. Šrouby na setrvačníku se dají v nejhorším převrtat, takže i setrvačník se může lišit. Stroj je bez TP, takže je fuk co tam bude za motor. Výrobce tam dal XUD7T, ale pro moje potřeby by stačil i slabší. Silnější samozřejmě taky nevadí, protože jde jen o to roztočit čerpadla, takže by se prostě nepřidávalo tolik plynu .
Předem děkuju moc.
Potřeboval bych nutně zjistit do kterých aut (i jiných než Peugeot) se montoval motor PSA model XUD7T, případně jeho odvozené varianty, a také jaké další typy, verze a modely motorů by pasovaly BEZ ÚPRAV "hrnce" na převodovku určenou primárně pro motor XUD7T. Podotýkám, že to není převodovka z auta, ale je to speciální kusově vyráběná převodovka pro pracovní stroj. Protože se jedná o takovouto specialitu a je nutné převodovku použít bez úprav, musí motor pasovat přesně a bez úprav "hrnce". Mezi motorem a převodovkou není spojka, ale je tam původní setrvačník co patří k motoru. Na šrouby na které se montuje přítlačák se u toho stroje našroubuje příruba, ktrá je tedy pevně spojená s motorem a žádná lamela ani "mrkev" tam vůbec není. "Hrnec" je stejný jako u klasické převodovky a pasuje na šrouby motoru. Zbytek je speciální převodovka, kde primární vývod hnací síly je na velké hydraulické čerpadlo a sekundární - přiřaditelný - je na pohon dalších (menších) čerpadel. Celé to je systém pohonu 2 až 5ti tunového (podle použitého příslušenství) pracovního stroje s hydropojezdem (kola jsou poháněná hydromotorem) a s dalšímy hydraulickými okruhy. Potřebuju sehnat tenhle motor (pokud možno maximálně levně - nejsem podnikatel, jen jsem si pořídil tenhle stroj pro radost a nějakou menší práci na zahradě a rekonstruuju ho doslova z vraku), a tak bych potřeboval vědět kde všude se vyskytuje a jaké jeho modifikace nebo jaké jiné motory by pasovaly na tu převodovku. Motor co mám klepe, kouří černě a bíle (opravdu hodně), zasekává se čerpadlo při plném plynu a turbo je na vyhození. Myslím, že oprava by byla mnohem dražší než jiný motor z nějakého vraku či auta určeného k likvidaci. (kdyby někdo ten motor měl, dejte vědět co by jste za něj chtěli, jaký přesně máte model atd. Možná by šlo i vyměnit ho za ten můj pokud by auto šlo třeba na likvidaci a vyžadovaly by kompletní vůz). O další držáky na motoru nebo jiné odlišnosti nejde. Musí jen pasovat na převodovku. Zbytek si upravím, na rámu stroje udělám nebo upravím potřebné držáky atd... Může to být i slabší nebo silnější motor, případně i jiný objem, typ atd. Jediné co musí "sedět" je příruba ("hrnec") pro převodovku. Samozřejmě to musí být diesel nebo turbodiesel. Šrouby na setrvačníku se dají v nejhorším převrtat, takže i setrvačník se může lišit. Stroj je bez TP, takže je fuk co tam bude za motor. Výrobce tam dal XUD7T, ale pro moje potřeby by stačil i slabší. Silnější samozřejmě taky nevadí, protože jde jen o to roztočit čerpadla, takže by se prostě nepřidávalo tolik plynu .
Předem děkuju moc.