Stránka 1 z 2
Svítí diagnostika, ztráta výkonu....
Napsal: 16 srp 2010 09:27
od Hoj@n
Zdravím, pánové, mám problém, celkem velkého rázu. Dnes jsem auto trošku proháněl po rovinkách a rozsvítila se mi diagnostika. Dojel jsem na parkoviště a tam mi auto začalo chcípat. Nastartoval jsem a otáčky motoru byly vždy do 500 ot/min (mám trošku posunutý otáčkoměr, takže při vyplém motoru se ručička drží asi na 400 ot/min). Auto začalo poněkud divně smrdět. Snažil jsem se tedy dojet alespoň domů, ale vždy, když jsem sundal nohu z plynu dále jak na několik sekund, diagnostika se rozsvítila. Při přeřazování bylo vše OK. Když jsem dal neutrál, tak se diagnostika rozsvítila a auto mělo tendenci chcípat. Zkoušel jsem zresetovat ŘJ a auto pak šlo nastartovat jen ztěží. Vyblikání závad mi nejde, v mezipoloze mi to nic neudělá a když nastartuju, tak blinke jednou, mezera, blikne 2x, mezera a svítí. Prosím poraďte, nevím co s tím, auto nutně potřebuju. Díky!!
Re: Svítí diagnostika, ztráta výkonu....
Napsal: 16 srp 2010 09:52
od Klobe
Lambda?
Re: Svítí diagnostika, ztráta výkonu....
Napsal: 16 srp 2010 09:53
od Hoj@n
mám ji zkusit odpojit??
Re: Svítí diagnostika, ztráta výkonu....
Napsal: 16 srp 2010 10:02
od pichy
vzhledem k tomu, že je to práce na max 3 minuty, tak to můžeš minimálně zkusit .-) palivový filtr jsi měnil kdy?
Re: Svítí diagnostika, ztráta výkonu....
Napsal: 16 srp 2010 10:08
od Hoj@n
palivový filtr jsem měnil na podzim minulého roku. Jako možná je to na chvíli, ale když nevím co a jak odpojit, tak je to těžké. Kouknu do "Jak na to"
Re: Svítí diagnostika, ztráta výkonu....
Napsal: 16 srp 2010 10:12
od Klobe
lambda může byt jako příčina. stává se že auto na neutrál začne kolísat otáčky, často i na bod chcípnutí a sem tam chcípne, dále černý kouř z výfuku( nesprávné spalování) a vysoká spotřeba. jen nevím jestli když odpojíš lambdu tak jestli to poznáš. ale teoreticky by ano protože lambda nebude dávat žádný signal ŘJ a bude je v určitém stavu( asi bohatá směs). tam máš jen takové dvě svorkovnoice, ty odpojíš hned
Re: Svítí diagnostika, ztráta výkonu....
Napsal: 16 srp 2010 10:26
od Hoj@n
Tož kua co je to tam za pojebané konektory. Mám tam nějaký modrý, ten za žádnou cenu nejde odpojit a 2 bíle drátky vedou kamsi do řiti.
Re: Svítí diagnostika, ztráta výkonu....
Napsal: 16 srp 2010 10:29
od Klobe
tam je taková zajištovací sponka. tu normálně šroubováčkem vytáhni silou ven a potom až ju tam budeš zpět zapojovat tak ju jenom nacvakneš
Re: Svítí diagnostika, ztráta výkonu....
Napsal: 16 srp 2010 10:35
od Hoj@n
jo, už jsem na ten konektor přišel.... bez zapojené lambdy mi auto nejde nastartovat. Odpojil jsem ji, chci nastartovat, auto chce naskočit, tak trochu přidám plynu, auto chytne, ale jakmile pustím plyn, auto chcípne... a z výfuku jde dým jak kráva... takže další nápady?? Zkusím to torchu ještě potrápit bez lambdy
Re: Svítí diagnostika, ztráta výkonu....
Napsal: 16 srp 2010 11:37
od Hoj@n
to už vážně nemáte nikdo žádné návrhy co s tím?
Re: Svítí diagnostika, ztráta výkonu....
Napsal: 16 srp 2010 17:34
od Vopičí
Řekl bych, že Ti jde do motoru voda.
Jestli se Ti z vejfuku valí bílej dým a je ho opravdu hodně, tak je to na 100%.
Měnil jsi někdy těsnění pod hlavou, popřípadě mezi sacím potrubím a hlavou? Nebo jsi ho nechával někdy vyměnit?
Re: Svítí diagnostika, ztráta výkonu....
Napsal: 16 srp 2010 17:49
od Hoj@n
bílý dým jde....
ani jedno z toho, co jsi psal, jsem nedělal....
Re: Svítí diagnostika, ztráta výkonu....
Napsal: 16 srp 2010 17:56
od Hoj@n
jenže kdyby to bylo těsnění pod hlavou, tak to snad poznám i na chladící kapalině a nebo emulzi v oleji ne? Olej je čistý, a rezavá voda, popřípadě nějak hopdně zabarvená není. Je pravda, že je trochu tmavší, ale tak byla celou dobu.
Re: Svítí diagnostika, ztráta výkonu....
Napsal: 16 srp 2010 18:22
od Hoj@n
Jak to tak čtu, doma si tohle nespravím, objednám ho do Peugeot servisu na zítřek. Pánové, mohl by mi prosím někdo napsat, co mě čeká z finanční stránky? Kolik to může stát, jak dlouho cca trvá výměna atd.?
Re: Svítí diagnostika, ztráta výkonu....
Napsal: 16 srp 2010 18:33
od Vopičí
Nee, já nemyslel, že ti teče voda do oleje nebo naopak.
Já myslel že se ti voda dostává přímo do spalovací komory. Nebo se dostává do sacího potrubí ještě než se dostane do spalovací komory.
Já takhle jednou prohodil hadičku podtlaku s hadičkou chlazení na sacích parohách a tudíž se voda přisávala rovnou za vstřikovačem a šla se vzducham a benzínem do motoru. Bílého kouře, že by se tenkrát dal v garáži krájet, motor šel jedině s přišlápnutým plynem a z vejfuku kromě kouže šlo taky spousta "vody".
Jinak to můžeš poznat tak, že se ti ztrácí voda z nádržky.
Ale pokud to opravdu hooodně bíle kouří a nedrží volnoběh popřípadě úplně chcípá, tak se ti někde dostává voda do spalovací komory.
PS: Nebyl jsi natankovat, než to začlo kouřit?