Stránka 1 z 2

Začíná papat olej

Napsal: 05 říj 2010 16:09
od Vomec
Jak tomu tak bývá u takovejch šrotů jak mám já, začalo nám to papat olej... na volnoběh to nekouří, ale při rozjezdu nebo prostě když tomu šlápnu, tak je to až na barvu kouře jak diesel, prostě hrůza... do levotočivé zatáčky mi viditelně padá tlak oleje a když to říznu víc, nebo jedu delší prudkou zatáčku, tak je tlak schopnej padnout i na nulu a rozsvítí se STOP... dnes jsem dolíval litr oleje už podruhé od poslední výměny oleje, ať se s tím dá ještě jezdit aspoň do té školy, ale už začínám mít trochu obavy o životnost motoru.
Takže... co se s tím dá dělat? kde můžou být problémy? nemůže se něco i přesto že jsem dolil olej posrat, nedejbože že bych to zadřel?

Re: Začíná papat olej

Napsal: 05 říj 2010 17:16
od vinorak
ztvrdlý gufera na ventilech, mě to dělalo to samý a to bylo na budíkách nějakých 160 tisíc, po výměně mi to po 10000km spapá tak 3dcl ;-) blbý je, že kvůli tomu musí hlava dolu...

Re: Začíná papat olej

Napsal: 05 říj 2010 19:22
od Šebík
:myslim: hele a proč musí ta hlava dolů :?:

Re: Začíná papat olej

Napsal: 05 říj 2010 19:53
od krcka88
Taky mi to dělalo. Vyměnil jsem gufírka na ventilech a super + jsem měl fouklé těsnění pod hlavou. Je naprd, že se k tomu musíš tak zbytečně komplikovaně dostávat ale samostatná výměna gufer je otázka chvilinky ;-) . Jedno gufero mě stálo kolem 20kč :)
Největší ostuda byla startovat u obchodu kde bylo plno lidí :smich:

Re: Začíná papat olej

Napsal: 05 říj 2010 19:54
od krcka88
Šebík píše::myslim: hele a proč musí ta hlava dolů :?:
Aby ses k těm ventilům dostal ;-)

Re: Začíná papat olej

Napsal: 05 říj 2010 19:59
od Šebík
no ale aby ses knim dostal stačí vyndat vačku a nadzvedáky pak stačí postavit valec do horní úvratě na válci který cheš dělat a vyndat pružinu s tou horní mističkou a vyměnit to gufero ventily přitom zůstávají v hlavě ne :myslim:

Re: Začíná papat olej

Napsal: 05 říj 2010 20:14
od Thyoridas
Ide to tak, ale u vetsiny 205 neni dno pistu rovne, takze je tam urcita moznost poskozeni, ktere je lepsi neriskovat... :up:

Re: Začíná papat olej

Napsal: 05 říj 2010 20:27
od Šebík
no když to říkáš ale já bych se toho zas tak nebál, já teda nevim jak u kerýho motoru ale třeba 1,4 má písty skoro rovný no ale to je fuk

Re: Začíná papat olej

Napsal: 05 říj 2010 20:40
od 309Fun
jde to tak,rika se tomu indianska metoda :m: .Vymontujes svicku,pist das asi do stredni uvrate a skrz diru na svicku tam nacpes provazek a pak s pistem prejedes nahoru co nejvic to jde a muzes sundavat pruziny

Re: Začíná papat olej

Napsal: 05 říj 2010 21:00
od vinorak
nebo taky jde místo svíčky strčit hadici od kompresoru, postavit válec do horní úvratě a natlakovat, pak tam taky ventil nespadne....

Re: Začíná papat olej

Napsal: 06 říj 2010 07:44
od Šebík
já sem teda vždy dal pouze píst do horní úvratě a nic víc sem nedělal

Re: Začíná papat olej

Napsal: 07 říj 2010 18:46
od Vomec
tzn. to není zas nějaká super investice že? přemýšlím, že až pojedu k mechošovi měnit olej, že bych mu to tam na večer nechal ať mi to udělá... čekal jsme že to bude horší, ale když se vejdu pod 500, tak to udělám, dík za radu :)

PS: vaše diskuze o tom, jak to zvládnou co nejkrkolomněji mě opravdu dostala :up: :smich: :smich: :smich:

Re: Začíná papat olej

Napsal: 08 lis 2010 23:08
od colaczech
Zdravim panove a mam na vas dotaz. Moje gticko zere olej, na 1000km dolevam tak litr 15W40. Ale pozor, kdyz jezdim couraky do prace a kratke trasy a tocim to do 3500 otacek tak olej ubyva pomaleji. Vetsinou se spotreba oleje zvysi pri dalnicnim provozu a kdyz ho prozenu. Motor ma najeto podle tacho cca130000 ale ve skutecnosti kdovikolik, z vyfuku nijak zvlast nekouri a z olejoveho vicka "nedycha" a nekouri. Tlak oleje na budiku je na volnobeh cca 1,5-2at. pri jizde 3,5-4,5at.
Muze to byt zpusobeno gufery na ventilech? Pomohla by jejich vymena?

Re: Začíná papat olej

Napsal: 14 lis 2010 11:33
od riderRLM
Vomec píše:Jak tomu tak bývá u takovejch šrotů jak mám já, začalo nám to papat olej... na volnoběh to nekouří, ale při rozjezdu nebo prostě když tomu šlápnu, tak je to až na barvu kouře jak diesel, prostě hrůza... do levotočivé zatáčky mi viditelně padá tlak oleje a když to říznu víc, nebo jedu delší prudkou zatáčku, tak je tlak schopnej padnout i na nulu a rozsvítí se STOP... dnes jsem dolíval litr oleje už podruhé od poslední výměny oleje, ať se s tím dá ještě jezdit aspoň do té školy, ale už začínám mít trochu obavy o životnost motoru.
Takže... co se s tím dá dělat? kde můžou být problémy? nemůže se něco i přesto že jsem dolil olej posrat, nedejbože že bych to zadřel?
Zdravim ja mam ten isty presne problem na gti.. ked je studeny tak nedymi vobec ale ako sa zohreje tak to dymi ako dizel ktory ma 500 000... a oleja to spapa nehorazne :( a ked sa zohreje tak na volnobehu mi drzi otacky na 1500... ale viac ma sere ten olej,ze to spapalo za 1000 km zo 3L :-O... myslim ,ze to nebudu len gufera ked to tak moc zere.. ? hm

Re: Začíná papat olej

Napsal: 14 lis 2010 22:21
od vinorak
změř tlaky ve válcích. kdyby byly gufera úplně v háji, tak by to klidně mohlo tohle množství žrát.... nebo už jsou kroužky v háji..