Stránka 1 z 2

Otackomer, ventily,volnobeh a zahada

Napsal: 11 říj 2010 14:39
od tomasso
Zdravím všechny ;-)
Konečně se na mě usmálo štěstí a sehnal jsem krásnou 205 GTI 1.9,r.v. 1990 :) Ovšem jako každé auto kupovane z druhé (3.,4.) ruky má nějaké mouchy a po 3 dnech vlastnictví se již projevily první závady :-D naštěstí mírného rázu, ale i tak se na vás obracím.

1. Po cestě domů od prodávajícího se mi při jízdě po dálnici rozsvítila kontrolka diagnostiky (červená kotrolka s písmenem K - mezi otáčkoměrem a teplotou oleje; jel jsem cca 120 km/h). Ovšem při sešlápnutí spojky, kdy běžel motor 3 vteřiny na volnoběh, zase shasla... Jakmile jsem ovšem zase spojku pustil a jel dál, do 10 vteřin se kontrolka rožla. Stalo se mi to zatím pouze na dálnici při konstatní vysoké rychlosti, jindy ne.

2. Ventily. Přijde mi, že jsou dost slyšet, v celém spektru otáček. Jdou slyšet i v kabině za jízdy. Díval jsem se na pár videí na youtube a občas lidem taky hezky klapaly. Tak bych se rád zeptal, zda u gti-ček klepou víc, případně jak to řešit? Udělat vůli, něco vyměnit? Tlak oleje mám za jízdy téměř pořád kolem 2,5 bar.

3. Otáčkoměr. Včera při cestě do Brna mi najednou spadla ručička. Bohužel nevím, kde je u GTIček čidlo nebo drát, který k němu vede, abych jej zkontroloval. Možná je to taky jen ukostřením, ovšem taky nevím, kde jej hledat.

4. Volnoběh. Zajímavá věc. Jakmile se auto zahřeje na provozní teplotu, otáčky se pohybují tak kolem 600, což je docela málo, auto zní, jako by měl motor každou chvíli zdechnout, to už se mi taky stalo. Projevuje se to asi tak, že normálně jedu, ale jakmile vyřadím, otáčky spadnou až na takových 500, a pak, v 90% případů, mírně povyskočí nahoru a udržují těch cca 600ot., v 10% případů se stane, že po vyřazení motor chcípne. A tak se ptám -> co s tím? Zvýšit otáčky na volnoběžném šroubu ( kde jej najdu? ), nebo jak jsem četl dřív, smazat data na ŘJ a znovu nastavit krokoměr + klapku?

5. Řadící páka. Po 20 letech provozu jsou už v řadící páce velké vůle, řazení je nepřesné a gumové. Nevíte někdo, kde sehnat táhla mezi řad. pákou a převodovkou? Asi by byly potřeba vyměnit :)
A taky měrku na olej, ta v autě má zničený ten gumový konec, za který se vytahuje. =(

6. Brzdová světla. Nesvítí. Po rozdělání světel a vyzkoušení kontaktů vzadu jsem zjistil, že dozadu vůbec nejde šťáva. Kde tedy hledat problém? Čidlo u brzdového pedálu?

7. Málem bych zapomněl, při zrychlování jsou celým autem cítit mírné vibrace. Není to nic strašného, napadly mě silentbloky u motoru. Přinejhorším zohlá poloosa. Při konstantní rychlosti nic nevibruje.. Pouze při tom zrychlování.

Tak, to by prozatím mělo být vše, stávám se dalším hrdým majitelem 205ky ;-) Mám v plánu ji hezky vymazlit a udržovat ve skvělé kondici a originálním stavu. Žádné tuningové doplňky a podobně. :evil:

Děkuju za názory a odpovědi. :Merci: :Merci: :twisted:

Re: Otackomer, ventily,volnobeh a zahada

Napsal: 11 říj 2010 18:08
od dred16
2. 2.5baru nic moc..tlak by ti mel litat tak nejak s otáčkama.. já bych to videl na šptaná tesnení na ventilech a pokud vím tak by jsi tam mel mít hydroštely
4. me to delalo to padání otáček že jsem mel před klapkou netesnost a sálo mi to falešnej vzduch
5. merka je nedostatkový zboží pokud vím :)

Doufám že se moc nepletu :) popřípadě me nekdo opravte nebo rovnou pošlete do onech míst :-D

Re: Otackomer, ventily,volnobeh a zahada

Napsal: 11 říj 2010 18:19
od vinorak
pleteš :))) jenom 16v má hydroštely, u 8v jse normálně vůle štelujou podložkama, musí se kvůli tomu rozhodit rozvody a vyndat vačka.

Jakou máš výkonovou verzi? zkus vyblikat chyby, volnoběh bych trochu přidal šroubem zeshora na klapce,

Re: Otackomer, ventily,volnobeh a zahada

Napsal: 11 říj 2010 18:38
od dred16
vinorak píše:pleteš :))) jenom 16v má hydroštely, u 8v jse normálně vůle štelujou podložkama, musí se kvůli tomu rozhodit rozvody a vyndat vačka.

Jakou máš výkonovou verzi? zkus vyblikat chyby, volnoběh bych trochu přidal šroubem zeshora na klapce,
Cítím se zostuzen :-( :-D sorry za :vul:

Re: Otackomer, ventily,volnobeh a zahada

Napsal: 11 říj 2010 19:03
od tomasso
vinorak píše:pleteš :))) jenom 16v má hydroštely, u 8v jse normálně vůle štelujou podložkama, musí se kvůli tomu rozhodit rozvody a vyndat vačka.

Jakou máš výkonovou verzi? zkus vyblikat chyby, volnoběh bych trochu přidal šroubem zeshora na klapce,

Mám 88kW, ty chyby zkusím zítra. Nějaký šroub/doraz jsem tam viděl, ale zeshora jej přitáhnout nešlo, leda zespodu, ale zase je tam hrozný přístup. :roll: No společně s těma ventilama bych udělal i rozvoďák + pumpu... Je přes 4 roky starý a kdoví kolik má nalítáno... :ehm:

Re: Otackomer, ventily,volnobeh a zahada

Napsal: 11 říj 2010 19:27
od 309Fun
Co se tyce toho razeni,tak ty tahla se daj sehnat jen v peugeotu a vsechny by te stali tak 3000.Resim stejnej problem,myslel jsem ze si koupim jen panve(misky) na ty kulicky a udelam si je doma,ale ty kulicky maj prumer 12mm a normalizovany panve jsou na 10 a pak az na 13mm :cry:

Re: Otackomer, ventily,volnobeh a zahada

Napsal: 11 říj 2010 21:37
od Thyoridas
ty tahla sem resil taky, po nejake dobe sem sa priklonoc k lehke uprave pak na prevodovce a kulise, a namontoval uhlove klouby, ve stredu dodam foto... (cena za material cca 250,-)

Re: Otackomer, ventily,volnobeh a zahada

Napsal: 11 říj 2010 21:43
od 309Fun
Ja premejslel ze to vsechno hodim do unibalu,jediny co me od toho odrazuje je to,ze bych musel urezat kulicky na prevodovce a sajtrpace a navarit tam srouby...

Re: Otackomer, ventily,volnobeh a zahada

Napsal: 11 říj 2010 21:45
od Thyoridas
no ja sem to delal kdyz sem skladal prevodovku, takze to byla pohodicka, s pakama venku ze spajzky... :fran: Ale udelej to, tak presne razeni neni ani v nejnovejsi fabiji :smich:

Re: Otackomer, ventily,volnobeh a zahada

Napsal: 11 říj 2010 21:49
od 309Fun
no,prave takovejhle vysledek me k tomu vede ;-) jeste me stve ze ta paka co cumi z prevodovky ma trochu vuli,ale to uz je ve spajsce...na 1.4 jsem to mel taky,je to normalni ?pocitam ze to bude neaky silonovy oblozeni na vidlicce

Re: Otackomer, ventily,volnobeh a zahada

Napsal: 11 říj 2010 22:14
od tomasso
Thyoridas píše:ty tahla sem resil taky, po nejake dobe sem sa priklonoc k lehke uprave pak na prevodovce a kulise, a namontoval uhlove klouby, ve stredu dodam foto... (cena za material cca 250,-)
Super, už se těším na fotky. :-) Ale teda nevím, kdo by byl ochotný mi to vyrobit. Každopádně děkuju :-) Zajímalo by mě, kde vznikají ty vibrace při zrychlování, snad to nebude ohlá poloosa nebo něco podobného...

Re: Otackomer, ventily,volnobeh a zahada

Napsal: 13 říj 2010 11:22
od Thyoridas
fotky dnes udelam a dodam, a je to jak rikas, vule uz na pace tam je, nejake vule v mechanismu razeni zarucujici pomerne lehky chod tam byt musi... :up:

Re: Otackomer, ventily,volnobeh a zahada

Napsal: 13 říj 2010 12:37
od tomasso
Super =) Btw, jak poznám, jestli mi klepe motor, tzn. je rozladěný předstih a směs se zapaluje dříve ( kdyžtak mě opravte, jestli to říkám špatně), anebo jestli mi cvakají ventily? Jak to opravit a za jakou přibližně cenu? Doufám, že to není nic vážného a motor je v pořádku... Najeto 145 000km (tachometrových). Nejlepší by bylo, kdyby se na to podíval někdo, kdo tomu rozumí. Díky za rady :Merci:

Re: Otackomer, ventily,volnobeh a zahada

Napsal: 13 říj 2010 12:50
od vinorak
u verze 88kW s motronicem si řídí předstih jednotka sama, rozdělovač by měl být v polovině možnýho pohybu zajištěnej takovou podložkou pod matičkou ;-) a ventilový vůle si normálně změř měrkama ;-)

Re: Otackomer, ventily,volnobeh a zahada

Napsal: 13 říj 2010 13:18
od tomasso
vinorak píše:u verze 88kW s motronicem si řídí předstih jednotka sama, rozdělovač by měl být v polovině možnýho pohybu zajištěnej takovou podložkou pod matičkou ;-) a ventilový vůle si normálně změř měrkama ;-)
Ty vůle změřím co nejdřív. A pokud nebudou způsobovat to cvakání, na co se zaměřit dál? Gufera ventilů? :?: