Otackomer, ventily,volnobeh a zahada
Napsal: 11 říj 2010 14:39
Zdravím všechny
Konečně se na mě usmálo štěstí a sehnal jsem krásnou 205 GTI 1.9,r.v. 1990 :) Ovšem jako každé auto kupovane z druhé (3.,4.) ruky má nějaké mouchy a po 3 dnech vlastnictví se již projevily první závady :-D naštěstí mírného rázu, ale i tak se na vás obracím.
1. Po cestě domů od prodávajícího se mi při jízdě po dálnici rozsvítila kontrolka diagnostiky (červená kotrolka s písmenem K - mezi otáčkoměrem a teplotou oleje; jel jsem cca 120 km/h). Ovšem při sešlápnutí spojky, kdy běžel motor 3 vteřiny na volnoběh, zase shasla... Jakmile jsem ovšem zase spojku pustil a jel dál, do 10 vteřin se kontrolka rožla. Stalo se mi to zatím pouze na dálnici při konstatní vysoké rychlosti, jindy ne.
2. Ventily. Přijde mi, že jsou dost slyšet, v celém spektru otáček. Jdou slyšet i v kabině za jízdy. Díval jsem se na pár videí na youtube a občas lidem taky hezky klapaly. Tak bych se rád zeptal, zda u gti-ček klepou víc, případně jak to řešit? Udělat vůli, něco vyměnit? Tlak oleje mám za jízdy téměř pořád kolem 2,5 bar.
3. Otáčkoměr. Včera při cestě do Brna mi najednou spadla ručička. Bohužel nevím, kde je u GTIček čidlo nebo drát, který k němu vede, abych jej zkontroloval. Možná je to taky jen ukostřením, ovšem taky nevím, kde jej hledat.
4. Volnoběh. Zajímavá věc. Jakmile se auto zahřeje na provozní teplotu, otáčky se pohybují tak kolem 600, což je docela málo, auto zní, jako by měl motor každou chvíli zdechnout, to už se mi taky stalo. Projevuje se to asi tak, že normálně jedu, ale jakmile vyřadím, otáčky spadnou až na takových 500, a pak, v 90% případů, mírně povyskočí nahoru a udržují těch cca 600ot., v 10% případů se stane, že po vyřazení motor chcípne. A tak se ptám -> co s tím? Zvýšit otáčky na volnoběžném šroubu ( kde jej najdu? ), nebo jak jsem četl dřív, smazat data na ŘJ a znovu nastavit krokoměr + klapku?
5. Řadící páka. Po 20 letech provozu jsou už v řadící páce velké vůle, řazení je nepřesné a gumové. Nevíte někdo, kde sehnat táhla mezi řad. pákou a převodovkou? Asi by byly potřeba vyměnit :)
A taky měrku na olej, ta v autě má zničený ten gumový konec, za který se vytahuje. =(
6. Brzdová světla. Nesvítí. Po rozdělání světel a vyzkoušení kontaktů vzadu jsem zjistil, že dozadu vůbec nejde šťáva. Kde tedy hledat problém? Čidlo u brzdového pedálu?
7. Málem bych zapomněl, při zrychlování jsou celým autem cítit mírné vibrace. Není to nic strašného, napadly mě silentbloky u motoru. Přinejhorším zohlá poloosa. Při konstantní rychlosti nic nevibruje.. Pouze při tom zrychlování.
Tak, to by prozatím mělo být vše, stávám se dalším hrdým majitelem 205ky Mám v plánu ji hezky vymazlit a udržovat ve skvělé kondici a originálním stavu. Žádné tuningové doplňky a podobně.
Děkuju za názory a odpovědi.
Konečně se na mě usmálo štěstí a sehnal jsem krásnou 205 GTI 1.9,r.v. 1990 :) Ovšem jako každé auto kupovane z druhé (3.,4.) ruky má nějaké mouchy a po 3 dnech vlastnictví se již projevily první závady :-D naštěstí mírného rázu, ale i tak se na vás obracím.
1. Po cestě domů od prodávajícího se mi při jízdě po dálnici rozsvítila kontrolka diagnostiky (červená kotrolka s písmenem K - mezi otáčkoměrem a teplotou oleje; jel jsem cca 120 km/h). Ovšem při sešlápnutí spojky, kdy běžel motor 3 vteřiny na volnoběh, zase shasla... Jakmile jsem ovšem zase spojku pustil a jel dál, do 10 vteřin se kontrolka rožla. Stalo se mi to zatím pouze na dálnici při konstatní vysoké rychlosti, jindy ne.
2. Ventily. Přijde mi, že jsou dost slyšet, v celém spektru otáček. Jdou slyšet i v kabině za jízdy. Díval jsem se na pár videí na youtube a občas lidem taky hezky klapaly. Tak bych se rád zeptal, zda u gti-ček klepou víc, případně jak to řešit? Udělat vůli, něco vyměnit? Tlak oleje mám za jízdy téměř pořád kolem 2,5 bar.
3. Otáčkoměr. Včera při cestě do Brna mi najednou spadla ručička. Bohužel nevím, kde je u GTIček čidlo nebo drát, který k němu vede, abych jej zkontroloval. Možná je to taky jen ukostřením, ovšem taky nevím, kde jej hledat.
4. Volnoběh. Zajímavá věc. Jakmile se auto zahřeje na provozní teplotu, otáčky se pohybují tak kolem 600, což je docela málo, auto zní, jako by měl motor každou chvíli zdechnout, to už se mi taky stalo. Projevuje se to asi tak, že normálně jedu, ale jakmile vyřadím, otáčky spadnou až na takových 500, a pak, v 90% případů, mírně povyskočí nahoru a udržují těch cca 600ot., v 10% případů se stane, že po vyřazení motor chcípne. A tak se ptám -> co s tím? Zvýšit otáčky na volnoběžném šroubu ( kde jej najdu? ), nebo jak jsem četl dřív, smazat data na ŘJ a znovu nastavit krokoměr + klapku?
5. Řadící páka. Po 20 letech provozu jsou už v řadící páce velké vůle, řazení je nepřesné a gumové. Nevíte někdo, kde sehnat táhla mezi řad. pákou a převodovkou? Asi by byly potřeba vyměnit :)
A taky měrku na olej, ta v autě má zničený ten gumový konec, za který se vytahuje. =(
6. Brzdová světla. Nesvítí. Po rozdělání světel a vyzkoušení kontaktů vzadu jsem zjistil, že dozadu vůbec nejde šťáva. Kde tedy hledat problém? Čidlo u brzdového pedálu?
7. Málem bych zapomněl, při zrychlování jsou celým autem cítit mírné vibrace. Není to nic strašného, napadly mě silentbloky u motoru. Přinejhorším zohlá poloosa. Při konstantní rychlosti nic nevibruje.. Pouze při tom zrychlování.
Tak, to by prozatím mělo být vše, stávám se dalším hrdým majitelem 205ky Mám v plánu ji hezky vymazlit a udržovat ve skvělé kondici a originálním stavu. Žádné tuningové doplňky a podobně.
Děkuju za názory a odpovědi.