Které auto si nechat? 205 vs. 405
Napsal: 01 úno 2011 20:46
Vím že ptát se na klubu 205 na to, jestli si nechat 205 nebo 405 je asi trošku mimo, ale doufám, že jsou tu lidi, kteří mají soudnost a doukáží být v tomhle případě objektivní.
Momentálně řeším problém, které z těchto dvou aut si nechat a které poslat do věčných lovišť popřípadě prodat, i když to je asi takřka nereálné.
Sám se nemůžu úplně rozhodnou a tak bych chtěl slyšet i názor z jiné strany po tom, co popíšu stav
obou aut.
Živit tři auťáky nejde. Mi16 je srdcevka, takže o jejím prodeji či likvidaci ani neuvažuju.
Adepti jsou 1. Peugeot 405GL + LPG vs. 2. Peugeot 205Gti Gentry
Původně jsem byl rozhodnutej, že do šmelcu pošlu 405 a 205 si časem zrekonstruuju. Jenže 205 byla zvednutá za střechu
a tenhle fakt ji staví do světla absolutně nepoužitelné, jelikož to srovnat prostě nejde. Takže rekonstrukce nebude.
Auto slouží na denní dojíždění do práce a na různé jiné skákačky po Praze, nebo když je potřeba něco odvézt na chatu
a nechci si tím špinit míčko. Předesílám, že potřebuju káru, která bude schopná ještě aspoň rok jezdit. Zbavit se obou
a kupovat jinou paštiku na dojetí se mi taky nechce, protože by to bylo z bláta do louže a čekal bych, kde se co pos...
Takže popis v jakym stavu ty auta vlastně jsou:
1. Peugeot 405GL + LPG
Plechařina celkem OK, jen nad levým zadník kolem se objevily puchýřky. Nosná část už je horší. Prohnilý nosníky pod
zavazadlovým prostorem. Prahy odspoda nic moc. Z venčí ještě pěkné. Prostor předních nosníky pod vlivem značné koroze.
Prohnilej svár v prosotru tažného oka. Motor běží na brnk. Teď auto víc jak dva měsíce stálo. Baterka na prd a chytlo
okamžitě. Celkově spolehlivý. Nikdy mě nikdy nenechal stát a nebyl s ním nejmenší problém. Klepou už ventily. Při jízdě
na LPG, když dochází střílí do sání. Je prasklé těsnění pod víkem ventilů, takže je z motoru parádní olejnička. Před tím
byla spotřeba oleje cca 1l/1000km. Díky této závadě je nápravnice v super stavu a parádně zakonzervovaná olejem :D
Auto je v rodině něco přes 4 roky.
Seznam věcí, které byly dělány:
před 40tis
Rozvody, spojka
20tis
Nové brzdové obložní vzadu + prasátka
10tis
Brzodvé obložení vpředu + čepy, ramena, poloosy, svíčky, kabely, filtry.
Olej měněn vždy po 15tis km.
do 1 tis. km
Výměna ramene po trefení díry, geometrie, výměna čelního skla po kroupech.
Výbava auta: Kompletní interiér z Mi16 MkII. anatom. sedačky, 4x el okna, el zrcátka atd.
2. Peugeot 205Gti Gentry
Plechařina ujde, ale zadní blatníky začínají dost reznout v místě sváru s prahem. puchýřky nad zadnímy koly. Nosná část se
zdá být OK. Začínající koroze v místě popraskání laku na střeše, za kterou bylo auto zvednuto popruhem (Já to nebyl :D )
Motor šlape, ale stávalo se, že občas nechtěl vůbec naskočit. Nicméně snad je problém odstraněn. Spotřeba oleje
cca 1l/650km. Nikde nic neteče a nekape. Má nižší tlak mazání, ač čerpadlo je OK a oleje je dost.
Závady: Mlátí čepy na přední nápravě. Počínající koroze nápravnice. Asi bude v háji těhlice nebo poloosa. Ozývají se šustivé a
křoupavé zvuky i při jízdě rovně. Pod plynem to trochu ustává. Takřka nefunkční ruční brzda. Brzdové obložení už si taky říká o výměnu.
Nutná výměna předních světel. Paraboly už toho moc neodráží. Výfuk totálně KO. Rozpadá se při jakémkoli pokusu o svaření.
Auto mám cca 1 rok. Předešlá historie neznámá, takže asi to bude chtít rozvody. Nedělal jsem je, protože na to nebyly prašule.
Seznam věcí, které byly dělány v průběhu posledního roku (cca 10 tis km)
Zapalovací kabely, vstřiky, filtry, svíčky, palec, víčko rozdělovače, těsnění pod vanou, těsnění pod víkem ventilů, startér,
olejové čerpadlo, alternátor.
Výbava auta: Kožené anatomické sedačky v perfektním stavu, 2x el okna, střešní okno.
Takže, který auto bych si měl radši nechat?
Ještě dodám, že 205 má STK do léta a bude asi velkej problém jí projít. Oproti tomu 405 ji má ještě na něco málo přes rok.
Momentálně řeším problém, které z těchto dvou aut si nechat a které poslat do věčných lovišť popřípadě prodat, i když to je asi takřka nereálné.
Sám se nemůžu úplně rozhodnou a tak bych chtěl slyšet i názor z jiné strany po tom, co popíšu stav
obou aut.
Živit tři auťáky nejde. Mi16 je srdcevka, takže o jejím prodeji či likvidaci ani neuvažuju.
Adepti jsou 1. Peugeot 405GL + LPG vs. 2. Peugeot 205Gti Gentry
Původně jsem byl rozhodnutej, že do šmelcu pošlu 405 a 205 si časem zrekonstruuju. Jenže 205 byla zvednutá za střechu
a tenhle fakt ji staví do světla absolutně nepoužitelné, jelikož to srovnat prostě nejde. Takže rekonstrukce nebude.
Auto slouží na denní dojíždění do práce a na různé jiné skákačky po Praze, nebo když je potřeba něco odvézt na chatu
a nechci si tím špinit míčko. Předesílám, že potřebuju káru, která bude schopná ještě aspoň rok jezdit. Zbavit se obou
a kupovat jinou paštiku na dojetí se mi taky nechce, protože by to bylo z bláta do louže a čekal bych, kde se co pos...
Takže popis v jakym stavu ty auta vlastně jsou:
1. Peugeot 405GL + LPG
Plechařina celkem OK, jen nad levým zadník kolem se objevily puchýřky. Nosná část už je horší. Prohnilý nosníky pod
zavazadlovým prostorem. Prahy odspoda nic moc. Z venčí ještě pěkné. Prostor předních nosníky pod vlivem značné koroze.
Prohnilej svár v prosotru tažného oka. Motor běží na brnk. Teď auto víc jak dva měsíce stálo. Baterka na prd a chytlo
okamžitě. Celkově spolehlivý. Nikdy mě nikdy nenechal stát a nebyl s ním nejmenší problém. Klepou už ventily. Při jízdě
na LPG, když dochází střílí do sání. Je prasklé těsnění pod víkem ventilů, takže je z motoru parádní olejnička. Před tím
byla spotřeba oleje cca 1l/1000km. Díky této závadě je nápravnice v super stavu a parádně zakonzervovaná olejem :D
Auto je v rodině něco přes 4 roky.
Seznam věcí, které byly dělány:
před 40tis
Rozvody, spojka
20tis
Nové brzdové obložní vzadu + prasátka
10tis
Brzodvé obložení vpředu + čepy, ramena, poloosy, svíčky, kabely, filtry.
Olej měněn vždy po 15tis km.
do 1 tis. km
Výměna ramene po trefení díry, geometrie, výměna čelního skla po kroupech.
Výbava auta: Kompletní interiér z Mi16 MkII. anatom. sedačky, 4x el okna, el zrcátka atd.
2. Peugeot 205Gti Gentry
Plechařina ujde, ale zadní blatníky začínají dost reznout v místě sváru s prahem. puchýřky nad zadnímy koly. Nosná část se
zdá být OK. Začínající koroze v místě popraskání laku na střeše, za kterou bylo auto zvednuto popruhem (Já to nebyl :D )
Motor šlape, ale stávalo se, že občas nechtěl vůbec naskočit. Nicméně snad je problém odstraněn. Spotřeba oleje
cca 1l/650km. Nikde nic neteče a nekape. Má nižší tlak mazání, ač čerpadlo je OK a oleje je dost.
Závady: Mlátí čepy na přední nápravě. Počínající koroze nápravnice. Asi bude v háji těhlice nebo poloosa. Ozývají se šustivé a
křoupavé zvuky i při jízdě rovně. Pod plynem to trochu ustává. Takřka nefunkční ruční brzda. Brzdové obložení už si taky říká o výměnu.
Nutná výměna předních světel. Paraboly už toho moc neodráží. Výfuk totálně KO. Rozpadá se při jakémkoli pokusu o svaření.
Auto mám cca 1 rok. Předešlá historie neznámá, takže asi to bude chtít rozvody. Nedělal jsem je, protože na to nebyly prašule.
Seznam věcí, které byly dělány v průběhu posledního roku (cca 10 tis km)
Zapalovací kabely, vstřiky, filtry, svíčky, palec, víčko rozdělovače, těsnění pod vanou, těsnění pod víkem ventilů, startér,
olejové čerpadlo, alternátor.
Výbava auta: Kožené anatomické sedačky v perfektním stavu, 2x el okna, střešní okno.
Takže, který auto bych si měl radši nechat?
Ještě dodám, že 205 má STK do léta a bude asi velkej problém jí projít. Oproti tomu 405 ji má ještě na něco málo přes rok.