červený pochoďák 1.9D
Napsal: 04 úno 2011 15:39
Takže konečně jsem se rozhoupal k sepsání příběhu mojeho vozítka s hrdým lvíčetem na masce. Psal se rok 2000 a babča s dědou hledali náhradu za dosloužilého žigulíka. Vydali jsme se tenkrát naší ještě poměrně novotou vonící feldou na obhlídku autobazarů ve východních čechách. A právě v jednom nejmenovaném autobazaru v Rychnově nad Kněžnou učarovaly dědovi tvary, naftový motor, 3dveřové provedení a bezpochyby také červená barva 205tkového sirotka s dnes závratnou cenovkou 120 tis.Kč. Pamatuju si, že hned vedle 205tky stála o chlup levnější červená, benzínová, 4dveřová 309tka. Chvilku jsme ji prohlíželi, ale oči prarodičů se stočily zpět k naftové 205tce. Já to tenkrát jako malý špunt viděl trochu jinak. Líbila se mi mohutnost 309tky a tak mi bylo trochu i líto, že jdeme zpět k tomu malinkému autu. Z dnešního pohledu musím uznat, že z toho malinkého auta vyzařuje větší kus nadčasovosti a tak se dnes už tak nedivím, že v garáži skončila právě 205tka.
Co se týče historie, tak auto je vyrobené v roce 1992 a jako většina 205tek dovezené k nám z Německa. A tak se od roku 2000 až do poloviny roku 2010 usídlilo v dědové garáži. Za ty roky auto perfektně sloužilo, ale zase je pravda, že vlastně ani často v provozu nebylo. Kromě běžné údržby a výměny spotřebních věcí byla nutná jen výměna známých bolístek těchto aut - byly vyměněny / repasovány obě nápravy a udělány nové lanovody ruční brzdy. V červnu roku 2010 přišel děda s tím, že si koupí novou Thalii a 205tka půjde do šrotu. A protože mi bylo toho zachovalého auta líto, tak jsem se hned o něj přihlásil. Zanedlouho si děda s babčou jeli do Šumperku pro novou Thalii a já odtud odjel s pugem k nám domů. Od té doby tak parkuje v mé open-air garáži. Hned sem vyměnil všechny filtry, náplně a nechali se udělat brzdy. Po prvním měsíci stání mimo teplou garáž se přihlásily o výměnu minimálně 10 let staré věci - baterka Bosch a s chladnějsími rány i žhavící svíčky Beru.
Původní výbava lvíčete nebyla nic moc, je to model LOOK, takže tzv. sociální typ a výbava následující: volant, sedačky, řadící páka. A tak postupem času vylepšuju. Jednu z prvních věci, které jsem udělal - vyměnil jsem přední a zadní spoiler za spoilery z GTI a dal je do barvy auta. Taky jsem vyměnil zadní pevné okýnka za lehce tónované, otevírací. Od místního člena kennyho mám přední mlhovky a ještě jsem přišrouboval GTI lištu na horní hranu kufrových dveří. V interéru jsem vyměnil tapecy za vyšší z XS, sedačky taky z XS, namontoval jsem středový tunel, uzavíratelnou kapsu spolujezdce, středové výdechy topení, 3-ramenný volant, rádio, budíky s hodinama, okna v elektrice, osvětlení kufru, dodělal jsem dokonce i chybějící el. zásuvku! a taky jsem podstatně zvýšil výbavu instalací stropního madla spolujezdce. Toto je prozatím vše, ale určitě se tady s vámi s dalším pokračováním příběhu mojeho lvíčete podělím.
Co se týče historie, tak auto je vyrobené v roce 1992 a jako většina 205tek dovezené k nám z Německa. A tak se od roku 2000 až do poloviny roku 2010 usídlilo v dědové garáži. Za ty roky auto perfektně sloužilo, ale zase je pravda, že vlastně ani často v provozu nebylo. Kromě běžné údržby a výměny spotřebních věcí byla nutná jen výměna známých bolístek těchto aut - byly vyměněny / repasovány obě nápravy a udělány nové lanovody ruční brzdy. V červnu roku 2010 přišel děda s tím, že si koupí novou Thalii a 205tka půjde do šrotu. A protože mi bylo toho zachovalého auta líto, tak jsem se hned o něj přihlásil. Zanedlouho si děda s babčou jeli do Šumperku pro novou Thalii a já odtud odjel s pugem k nám domů. Od té doby tak parkuje v mé open-air garáži. Hned sem vyměnil všechny filtry, náplně a nechali se udělat brzdy. Po prvním měsíci stání mimo teplou garáž se přihlásily o výměnu minimálně 10 let staré věci - baterka Bosch a s chladnějsími rány i žhavící svíčky Beru.
Původní výbava lvíčete nebyla nic moc, je to model LOOK, takže tzv. sociální typ a výbava následující: volant, sedačky, řadící páka. A tak postupem času vylepšuju. Jednu z prvních věci, které jsem udělal - vyměnil jsem přední a zadní spoiler za spoilery z GTI a dal je do barvy auta. Taky jsem vyměnil zadní pevné okýnka za lehce tónované, otevírací. Od místního člena kennyho mám přední mlhovky a ještě jsem přišrouboval GTI lištu na horní hranu kufrových dveří. V interéru jsem vyměnil tapecy za vyšší z XS, sedačky taky z XS, namontoval jsem středový tunel, uzavíratelnou kapsu spolujezdce, středové výdechy topení, 3-ramenný volant, rádio, budíky s hodinama, okna v elektrice, osvětlení kufru, dodělal jsem dokonce i chybějící el. zásuvku! a taky jsem podstatně zvýšil výbavu instalací stropního madla spolujezdce. Toto je prozatím vše, ale určitě se tady s vámi s dalším pokračováním příběhu mojeho lvíčete podělím.