Motor se dusí při sešlápnutí plynu a při volnoběhu
Napsal: 14 úno 2011 18:52
Ahoj, chtěl bych vás poprosit o radu, pokud někdo bude vědět. Mám Peugeot 309 GTI 1905, rv 1991. Najednou se mi z ničeho nic začal dusit motor (rozsvítí se kontrolka diagnostiky). Dusí se při přidání plynu a i na volnoběh. Začalo to tak, že to dělalo vždy pár vteřin v teplotě okolo 70-ti stupňů. Poté se to ale zhoršovalo a tak jsem auto dal do servisu. Tam my vyčistili škrtící klapku (a já pak vyresetoval řídící jednotku). Pomohlo to, ale po pár dnech to začalo zase a pomalu se to zhoršovalo (Nechce se mi každých 14 dní dávat 1200 za opravu). A teď je to v situaci, že asi minutu po nastartování se mi to začne dusit, pak se to dusí, auto skáče jak kdybych neuměl řídit (to musím tak půl minuty až minutu přetrpět), pak auto vystřelí a jede. A jede do doby než vyřadím, nebo brzdím motorem. Pak se to zase chvíli dusí. Teď už se s tím skoro nedá jezdit, takže to asi zase zítra dám do servisu, jelikož nevím co s tím.
Jinak svíčky mám nové (v servisu mi řekli že mám typ správný). Vzduchový filtr a benzínový filtr také nový. Olej tam mám od října (najeto asi 7000) a s tím jsem měnil i olejový filtr. Auto má nalítáno necelých 120 000 (děda to měl od 93 v garáži a moc s tím nejezdil). Jezdí se s tím po dlouhé době také v zimě(jestli to nemá vliv). Vyblikal jsem chyby a nejdříve to byla jen 52 (špatný poměr paliva a vzduchu) a poté když se to zhoršilo tak i 51 (Lambda).
Kdyby měl kdokoliv jakoukoliv radu, budu vám za ní vděčný .
Jinak svíčky mám nové (v servisu mi řekli že mám typ správný). Vzduchový filtr a benzínový filtr také nový. Olej tam mám od října (najeto asi 7000) a s tím jsem měnil i olejový filtr. Auto má nalítáno necelých 120 000 (děda to měl od 93 v garáži a moc s tím nejezdil). Jezdí se s tím po dlouhé době také v zimě(jestli to nemá vliv). Vyblikal jsem chyby a nejdříve to byla jen 52 (špatný poměr paliva a vzduchu) a poté když se to zhoršilo tak i 51 (Lambda).
Kdyby měl kdokoliv jakoukoliv radu, budu vám za ní vděčný .