Nightfire II - 1.4 1998

Pro všechny, kteří chtějí volně diskutovat o svém autě
Odpovědět
Uživatelský avatar
Aloush
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 374
Registrován: 13 črc 2015 20:17
Rok narození: 1995
Skutečné jméno: Ales Dopita
tel.:: 735888182
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Aloushův Nightfire II - 1.4 1998

Příspěvek od Aloush »

Konečně jsem přes svátky našel trošku času :fran:
Druhý zadní buben jsem musel trošku násilněji, vytáhnul jsem ho i s paknami.. jen nevím jak odháknout lanko ruční brzdy? Je tam háček za který je upevněný konec, tak nevím jestli to násilně vytáhnout, nebo to jde rozumněji. Komplet nové vnitřky do bubnů jsou už na cestě. Dotaz jde někde koupit nový kryt pod buben, co drží prase apod? :myslim:
Jinak jsem skoro půl dne ládoval brzdový posilovač.. jelikož je tam přístup nanic, musel jsem vytáhnout sedačku abych si k tomu mohl lehnout a vytáhnul jsem celé pedály, jinak se to nedalo. :bas:
Tak jsem konečně vyzkoušel posilovač 10" z P307 :up: První zkouška vypadá dobře - s menšími úpravami se vleze. Jen jsou delší šrouby (to by tolik nevydilo) a delší úchyt pro pedál, teoreticky by stačilo dlouhé šrouby jen podložit, nebo dát kontramatky :myslim: nebo převrtat otvor pro uchycení pedálu :fran:
Přílohy
IMG_4638.jpg
IMG_4642.jpg
IMG_4643.jpg
IMG_4645.jpg
Uživatelský avatar
Aloush
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 374
Registrován: 13 črc 2015 20:17
Rok narození: 1995
Skutečné jméno: Ales Dopita
tel.:: 735888182
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Aloushův Nightfire II - 1.4 1998

Příspěvek od Aloush »

Zdravím po delší době, jelikož se venku dělá hezky, tak už si chodívám hrát do garáže - přes zimu se nedalo :/
Brzdový posilovač už je chycený napevno, hbv ještě budu trošku ladit, aby mi pedál nebrzdil až u zeme.. Předpokládám, že kombinace 10" posilovače z 307 a 23mm hbv z 406 bude na 205 sociál brzdách trošku ostrá.. ale do budoucna bych rád pořídil zadní kotoučovku a dopředu 266mm, tak by to mohlo být v pohodě. :myslim:
Jelikož tam celý posilovač není tolik zapadlý, tak nevím jestli půjde dát normální kapota :m: co jsem tak koukal, docela to celé vystupuje.
Dál pomalu ohýbám a měním brzdové trubky (ještě to úplně nemám v ruce :fran: ) a hadice. Konečně jsem taky sundal hlavu, která v brzké době půjde srovnat - ještě ji odstrojuji.
Přidávám pár fotek, co jsem dělal během března. :) Zatím vůbec netuším, zda do srazu stihnu složit.. uvidím jak se bude dařit, chci se projet co nejdřív :car:
Přílohy
WP_20170318_12_07_01_Prou.jpg
WP_20170318_12_29_10_Pro (2)u.jpg
WP_20170416_11_41_24_Prou.jpg
WP_20170416_11_41_30_Prou.jpg
Uživatelský avatar
Aloush
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 374
Registrován: 13 črc 2015 20:17
Rok narození: 1995
Skutečné jméno: Ales Dopita
tel.:: 735888182
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Aloushův Nightfire II - 1.4 1998

Příspěvek od Aloush »

Pokračujem :m:
Jelikož posilovač z P307 neměl vevnitř tyčinku, nadstavil jsem hbv kulatinou - jinak by pedál brzdil až na podlaze. Kulatina sedla do válce jak p*del na hrnec, tak snad s tím nebude problém. :up: Takže jsem nahotovo složil posilovač s válcem - vedení k předním brzdám (trubky + hadice) jsou už komplet vyměněné, nyní řeším zadek.
Dnes jsem zjistil, že se pořádně nedostanu k propojení hadice a trubky nad zadní nápravou.. musel jsem ještě zajít koupit 16mm ořech a zkusím ji shodit :bas:
Pustil jsem se také do zadních bubnů, jeden vnitřek už je komplet vyměněný (na fotce bubnu je vlevo dole staré prase pro srovnání :fran: ). Bubny půjdou z GTI, ale vnitřek zůstává ze sociála - aktuálně čekám na kroužky pro podložení bubnu :fran: nechávám si dělat, snad dopadnou dobře..
Hlavu jsem už úspěšně odstrojil, teď už si jen udělat čas přes týden a hodit ji na srovnání. Zároveň objednávám pár nových těsnění k motoru, protože aktuálně bylo skoro vše dělané silikonem.
Přílohy
WP_20170419_COLAGE.PNG
WP_20170429_15_34_20_Prou.jpg
WP_20170429_17_00_22_Prou.jpg
WP_20170429_15_23_20_Prou.jpg
Uživatelský avatar
Aloush
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 374
Registrován: 13 črc 2015 20:17
Rok narození: 1995
Skutečné jméno: Ales Dopita
tel.:: 735888182
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Aloushův Nightfire II - 1.4 1998

Příspěvek od Aloush »

Zadní náprava šla dolů dobře, hadičky vyměněné.. horší nahoru :fran: zjistil jsem, že v jednom to asi nepůjde (nemám ji čím podepřít, abych si ji chytnul v kufru).

Přes týden jsem dal hlavu konečně srovnat, dnes jsem ji vyzvedl.. vypadá to moc hezky :m: tak jsem ještě vyměnil guferka na ventilech a zabrousil dosedací plochy - bylo to hrozně zanešené. :roul:
Zároveň mi došla těsnění na sací potrubí, tak můžu pomalu skládat.
Přílohy
WP_20170505_16_20_46_Prou.jpg
WP_20170505_17_18_01_Prou.jpg
Uživatelský avatar
Aloush
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 374
Registrován: 13 črc 2015 20:17
Rok narození: 1995
Skutečné jméno: Ales Dopita
tel.:: 735888182
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Aloushův Nightfire II - 1.4 1998

Příspěvek od Aloush »

Zadní nápravu mám nahozenou zpátky, doohýbané trubky k prasátkům.. brzdy snad komplet :roll: ..teď už jen čekám na podložky pod bubny a můžu odvzdušnit.

Jelikož mám ještě špatné manžety na poloosách (a teď nemám moc času si hrát ještě s něma), tak jsem koupil nové (asi).. Nechal jsme si je poslat z německa, za 2 dny byly doma, na pohled vypadají v pohodě, tak uvidím co pak na autě. :) Musím nejdřív dořešit brzdy, abych to mohl shodit ze špalků a povolil ramena.
Přílohy
WP_20170513_14_32_19_Prou.jpg
WP_20170513_13_16_37_Prou.jpg
Uživatelský avatar
Aloush
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 374
Registrován: 13 črc 2015 20:17
Rok narození: 1995
Skutečné jméno: Ales Dopita
tel.:: 735888182
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Aloushův Nightfire II - 1.4 1998

Příspěvek od Aloush »

Přes týden jsem pokračoval ve skládání motoru. Dával jsem nové gufero na vačku - našel jsem nějaký kroužek asi ze zadní nápravy, pomocí kterého jsem ho napasoval.. (měl akorát velikost) :fran: Dál nové těsnění na parohy, nová příruba na vodu.. a prostě jsem nasrojil hlavu :up:
Dneska jsem to dal do auta. Když jsem chtěl nahodit svody, začla se mi látka drolit pod rukama.. připadlo mi, že byla tak 100 let stará :ehm: takže jsem je hezky odlátkoval a nahodil na auto. :up: Ještě jsem dal na svody koleno pro lambdu (normálně se tam nedá dát kvůli převodovce, takže jsem jezdil bez lambdy).
Přílohy
Skládání hlavy
Skládání hlavy
Skoro složeno :)
Skoro složeno :)
Koleno pro lambdu
Koleno pro lambdu
Uživatelský avatar
Aloush
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 374
Registrován: 13 črc 2015 20:17
Rok narození: 1995
Skutečné jméno: Ales Dopita
tel.:: 735888182
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Aloushův Nightfire II - 1.4 1998

Příspěvek od Aloush »

Zkráceně: ..motor jede :fran:
Ukecanější verze: ..když už jsem nemohl dojet na jarní sraz, tak jsem alespoň dělal na autě :) Dozakrýval jsem hlavu, postupně zapojil chladič a hadice na vodu.. zapojil zbylá čidla, lambdu.. a dodal motoru potřebné tekutiny. Nastal čas na první start, trošku jsem se toho bál :roll:
Video ze startu zde: https://1drv.ms/v/s!ApztCYu9pKoYp7g4VW4WX0RPhMOP7g
Bylo to trošku divoké.. ale krásně zavoněl benál a bylo super ho po 9 měsících zase slyšet. :sweat: ..druhy Vánoce jsme měl. Potom jsem zjistil, že nemám zapojenou "vratku" od aktivního uhlí.. takže v neděli už šel motor hezky :up: (video: https://1drv.ms/v/s!ApztCYu9pKoYp7g5xFYE9Deck0FPYw)

Bohužel se mi urval plast zezadu na sání pro to aktivní uhlí, máte někdo tušení jestli se to dá vyměnit samostatně (a sehnat)? :myslim:
..zatím jsem to jen zatěsnil a je to ok, ale do budoucna to bude chtít nové.

Dál jsme se pustil do výměny poloos (nenávidím přetahování se s ramenama), jedno kolo se mi zatím nepodařilo povolit :bas: a na levém rameni je prasknutá prachovka - už je objednané nové rameno + nějaké palivové hadice a spony, pár jich mám popraskaných.
Přílohy
WP_20170528_16_08_51_Prou.jpg
WP_20170527_12_11_39_Prou.jpg
Uživatelský avatar
s0vet
205 its my life
205 its my life
Příspěvky: 749
Registrován: 18 pro 2012 20:18
Rok narození: 1988

Re: Aloushův Nightfire II - 1.4 1998

Příspěvek od s0vet »

Super práce, perfektní dokumentace :)
Peugeot 205 CTI 75kW 1993 - červená leštěnka
Škoda Fabia Combi 2.0 MPI 85kW 2007 - černá krasavice z Rajchu
ex:
Škoda Forman 1.3 40kW 1994 - pro nedostatek času prodán do muzea v Třinci u dealera Karireal - čeká ho druhý život
Škoda Fabia Combi 1.9 SDI 47kW 2003 - ve 440t km sešrotována u Milaty v Dobré, sloužila spolehlivě až do konce
Uživatelský avatar
vinorak
odborník
odborník
Příspěvky: 11375
Registrován: 10 kvě 2007 13:02
Rok narození: 1986
Skutečné jméno: Tomas
tel.:: 0
Bydliště: Praha

Re: Aloushův Nightfire II - 1.4 1998

Příspěvek od vinorak »

povolíš ten torx a celý plast vyndáš a dáš jinej, taky jsem to měkl jednou ulomený
Peugeot 205 1.9 Gti Griffe Obrázek

Citroen c2 1.4 hdi
Uživatelský avatar
Aloush
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 374
Registrován: 13 črc 2015 20:17
Rok narození: 1995
Skutečné jméno: Ales Dopita
tel.:: 735888182
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Aloushův Nightfire II - 1.4 1998

Příspěvek od Aloush »

Děkuji kluci, budu se po tom "bazmechtu" shánět :Merci:

Přes týden jsem pokračoval s nápravou - zatím jsem rozebral a skoro složil levou stranu. Mimo nové rameno a poloosu jsem ještě skočil pro nové šrouby a matice. :roll:
Dnes jsem zůstal "viset" na uchycení ramene v nápravnici. Zepředu jsem šroub dal, ale rameno je zkroucené a vzadu je to mimo (druhá fotka), znáte nějaký fígl jak rameno nakroutit, aniž bych vymontoval nápravnici? :myslim: Napadlo mě chytit rameno přes nějakou gumu a pokusit se ho nakroutit, ale zatím jsem nezkoušel.
Přílohy
WP_20170602_13_47_09_Pro_postcard.jpg
WP_20170602_14_34_13_Prou.jpg
Uživatelský avatar
Tokagero314
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 345
Registrován: 27 dub 2011 08:20
Rok narození: 1983
Skutečné jméno: Ludvik
tel.:: 907139180
Bydliště: Trebišov - SK
Kontaktovat uživatele:

Re: Aloushův Nightfire II - 1.4 1998

Příspěvek od Tokagero314 »

Ja som si vždy z druhej strany nabil hrubsi dornik a natiahol presne na otvor a kladivkom po srube. Alebo mensi pajser a natahoval na miesto a zas kladivko....

Odoslané z HUAWEI TIT-L01 pomocou Tapatalku
Biela dymovnica 1.8 GRD, 320 000Km. R.I.P.
Tmavo-sivá metla 1,9 XRD krížená s 1,8 GRD, mierne šľahnutá s GTI s interiérom z TD.
Uživatelský avatar
Aloush
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 374
Registrován: 13 črc 2015 20:17
Rok narození: 1995
Skutečné jméno: Ales Dopita
tel.:: 735888182
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Aloushův Nightfire II - 1.4 1998

Příspěvek od Aloush »

Díky za tip :up: Nakonec jsem si dal z druhé strany šroub, zvednul celý předek auta, s troškou síly přetáhl rukou rameno aby to sedělo vepředu na díru, tam dal druhý šroub.. a ten kladivem "probouchl" dozadu :fran:
V sobotu jsem doskládal levou stranu a začal pravou.. když jsem sundal pravé rameno, auto mi záhadně (jsem de*il) seskočilo ze zvadáků do boku a málem skončilo v kanálu :zin:
Naštěstí levým kolem chytlo rantl a zůstalo stát (první fotka).. takže takhle jsem musel doskládat pravou stranu, abych mohl vyjet.. :fran:

Dolil jsem olej do převodovky (kvůli tomu jsem jel do Hornbachu pro pvc hadici a do domácích potřeb pro trychtýř :fran: ), naskládal čumák a zkusil jsem to projet :car: ..a mám dva problémy - mám pocit že mám vzduch v benzínu: vždycky nastartuju a někdy po chvilce začne "lapat po dechu" a chcípne, jindy zase jede v pohodě.. nic jiného než vzduch v benálu mě nenapadá. Zatím jsem neměnil ty popraskané benzínové hadice, může to být kvůli tomu? :myslim:
Druhý problém - někdy svítí nízká hladina chladící kapaliny, přitom mám hladinu mezi ryskami. Je možné že jsem to špatně odvzdušnil, nebo v čem může být problém? Nevím kde je čidlo na hladinu, mohl bych zkontrolovat kontakt.

Každopádně Pug po 9 měsících vyjel z garáže, takže můžu konečně uklidit ten bordel všude kolem :fran:
Před pár dny mi skončila technická.. takže než se na ni vypravím, musím dořešit občasné chcípání motoru, proč svítí hladina kapaliny, odvzdušnit brzdy, vůle na ventilech.. a případně co se ještě objeví až to projedu trošku víc. Budu moc rád za jakékoliv rady a nápady. :Merci:
Přílohy
Trošku upadlo..
Trošku upadlo..
Pravá poloosa, nálevka a chystání čumáku
Pravá poloosa, nálevka a chystání čumáku
Konečně venku :)
Konečně venku :)
Uživatelský avatar
draken
Club admin
Club admin
Příspěvky: 7972
Registrován: 12 črc 2009 18:21
Rok narození: 1991
Skutečné jméno: Honza
tel.:: 732440821
Bydliště: Hr. Králové, Nový Bydžov

Re: Aloushův Nightfire II - 1.4 1998

Příspěvek od draken »

co jsi to udělal s tou lambdou? to je naprostá kravina, teď bude jednotce hlásit chudou směs jak sviňa.
Uživatelský avatar
s0vet
205 its my life
205 its my life
Příspěvky: 749
Registrován: 18 pro 2012 20:18
Rok narození: 1988

Re: Aloushův Nightfire II - 1.4 1998

Příspěvek od s0vet »

Za mě minimálně upozorním na ty šrouby z bláta, co tam dávaš. Do podvozku zásadně pevnostní 10.9 !
Peugeot 205 CTI 75kW 1993 - červená leštěnka
Škoda Fabia Combi 2.0 MPI 85kW 2007 - černá krasavice z Rajchu
ex:
Škoda Forman 1.3 40kW 1994 - pro nedostatek času prodán do muzea v Třinci u dealera Karireal - čeká ho druhý život
Škoda Fabia Combi 1.9 SDI 47kW 2003 - ve 440t km sešrotována u Milaty v Dobré, sloužila spolehlivě až do konce
Uživatelský avatar
Aloush
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 374
Registrován: 13 črc 2015 20:17
Rok narození: 1995
Skutečné jméno: Ales Dopita
tel.:: 735888182
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Aloushův Nightfire II - 1.4 1998

Příspěvek od Aloush »

Lambda se tam normálně nevleze kvůli převodovce - lambda je moc dlouhá.. tohle je jediné co mě napadlo.
Jiné řešení asi pouze převrtat závit, nebo dát origoš svody. :myslim: ..jinak nevím co s tím. (EDIT: Dívám se na fotky z garáže a ten výfuk je v místě lambdy trošku níž než dřív, tak to ještě zkusím bez L-ka :up: )

Šrouby co tam byly původně taky měly 8.8 (ještě jsem na to koukal), tak se zkusím mrknout po pevnějších :Merci:
Odpovědět