Nastavení Mono-Jetronic Bosch

Motor, spojka, převodovka - identifikace, opravy, seřízení, výměna
Odpovědět
Honza

Nastavení Mono-Jetronic Bosch

Příspěvek od Honza »

Dobrý den, mám problém se vstřikováním Mono-jetronic na motoru TU 1124ccm 60ps. Nedávno mi odešlo čidlo polohy škrtící klapky, a motor měl volnoběh někde na 3tis ot/min. Momentálně mám prozatím namontované čidlo z felicie.. Motor šlape, jen se maliko dusí při rozjezdech.. Zajímalo by mě, jestli tam mužu necat čidlo z feldy, nebo je potřeba orig.. A potom , jak se ma čidlo správně nastavit. Dá se s nim totiž natačet, stejně jako hýbat s dorazem škrtíci klapky.. Proběhla hezká řádka pokusů a omylů než se s tim dalo jezdit, a stejne to není ono..
Máte s tím někdo nějaké zkušnosti?
Předem děkuji za každou radu...
Uživatelský avatar
Crack
V.I.P
V.I.P
Příspěvky: 472
Registrován: 12 led 2006 19:18
Bydliště: Miletin
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Crack »

čidlo bych dal určitě origo,jinak tu klapku musíš nastavit aby neměla velkou vůli a při plným ply nu byla plně otevřena,klapka v horizontální poloze.
Citroen Saxo VTS 16V 2001
ajsik_

Příspěvek od ajsik_ »

No hlavni je aby pri volnobehu byla klapka zcela volna a netahalo ji lanko plynu ... ten servomotor s ni hybe a potrebuje urcitou vuli v lanku aby mohl spravne regulovat ... jinak spinac volnobehu to co ti asi odeslo muze byt takřka z čehokoli ale musis dodrzet spravne umisteni a tu vuli lanka...iealne to lanko musi jit prohnout mezi vyustenim z bowdenu a uchycenim ke skritici klapce tak o 5 až 7 mm

PS... cidlo polohy skrtici klapky neexistuje, pokud myslis snimac polohy skrtici klapky tak je to odporova draha z uhliku a na ni jezdi pozlaceni jezdci - pokud by se draha prerusila tak by se nejen zmenil volnobeh ale vubec chod motoru pod plynem. U techto motoru je ale odporova draha kvalitni a jezdci taky...
Uživatelský avatar
Majoxxx
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 59
Registrován: 14 led 2008 01:32

Re: Nastavení Mono-Jetronic Bosch

Příspěvek od Majoxxx »

Suhlasim s Crackom, urcite by som tam dal origos s nejakej starsej striekacky, predsa tie odporove drahy z feldy nemusia mat rovnaky odpor. Tie potiky(cidlo ako to volas) byvaju velmi zachovale takze nebal by som sa potiku zo starsej striekacky. No a co sa tyka nastavenia, ja som si to trosku rozladil ked som sa s tym hral ale nastavil som to zhrubba tak ze som nechal zohriat motor az kym sa nevypne vetrak. Potom pri pustenom motore som jemne otacal tym potikom. Do jednej strany stupali volnovezne otacky do opacnej klesaly. Utiahol som to zhruba tam kde bol volnobeh prijatelny okolo 1000ot/min. Ale samozrejme by to kcelo dat si to nastavit niekde do servise. Tam by ti to nastavili presne,lebo ono to ma asi vpliv nielen na volnovbezne otaci ale na viacero veci. Ale mne to jede pekne tak neriesim :m: Potom pre istotu odpoj baterku na cca 15 min nech sa ti riadiaca jednotka resetne.

PS ten doraz na skrtiacej klapke som ani nenastvoval. V podstate ako doraz sluzi krokovy motor ktory si ju nastavuje a ten doraz je v podstate nevyuzity. Ide to v pohode aj bez neho tak som to neriesil.
Masina 1.1 mono jetronic
havasek
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 416
Registrován: 03 dub 2008 18:17
Bydliště: Plzeňsko

Re: Nastavení Mono-Jetronic Bosch

Příspěvek od havasek »

No kdybys chtěl origo potenciometr škrtící klapky, tak má skoro nový origo z 1124 HDZ, možná by to páslo. Měl bych i celé vstřikování. Kdyžtak napiš SZ.
Uživatelský avatar
pichy
Prudič
Prudič
Příspěvky: 4510
Registrován: 27 kvě 2008 12:35
Skutečné jméno: Lukiiino
tel.:: 777844991
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastavení Mono-Jetronic Bosch

Příspěvek od pichy »

havasek píše:No kdybys chtěl origo potenciometr škrtící klapky, tak má skoro nový origo z 1124 HDZ, možná by to páslo. Měl bych i celé vstřikování. Kdyžtak napiš SZ.
lidi, čtěte datumy, kdy ty vlákna vznikala. někdo tady oživuje dva roky staré příspěvky. vy tak ztrácíte půl minuty svého života zbytečným odepisováním na ně :twisted:
_____________
Peugeot 205 1.9 rallye (1990) - voiture mythique
Subaru Outback 3.0 H6 (2004)
Honda Civic 1.6 V-Tec (2005)

ex:
Hrozně moc Subaru :-)
Saab 9-5 Aero 2,3 Turbo SportCombi (2005)
Peugeot 205 1.9 CTi (1991)
Citroen ZX Break 1.9 TD (1997)
Peugeot 205 1.1 (1992)
Peugeot 205 1.1 (1990)
Peugeot 205 1.1 (1987)
Odpovědět