Peugeot 205 XS 1.4 55kW/75k - problem s volnobehom

Motor, spojka, převodovka - identifikace, opravy, seřízení, výměna
Odpovědět
Mino771
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 30 bře 2010 09:53
Skutečné jméno: Milan Murin
tel.:: 910379795
Bydliště: Nitra

Peugeot 205 XS 1.4 55kW/75k - problem s volnobehom

Příspěvek od Mino771 »

Zdravim. Mam taky problem s mojou peužotkou, ze ked nastartujem na studeny motor tak volnobezne otacky su 2000-2300, ale uz ked sa motor zohreje to je ok , (okolo 1000 ot/min), teda aspon myslim ze je to good.
Dalsi problem je v tom , ze akonahle motor vytocim som stlacenou spojkou a dam nohu dole z plynoveho pedala tak rucicka tachometra zastavi na na 1500 ot. a potom zacnu pomaly klesat na 1000, ale pocut ze ten motor toci tych 1500, chyba nieje v otackometri.
A este sa mi zda ze no volnobehu ked je motor zohriaty na otacky malicko kolisu, pocut to aj na motore, rucicka na otackometri sa malicko kolise.
Menil som vzduchovy filter ale to nepomohlo, ale zas ja niesom ziadny automechanik, takze tak...
Dakujem za vsetky rady...a dufam ze som to nenapisal ako uplny d***l :myslim:
Uživatelský avatar
vinorak
odborník
odborník
Příspěvky: 11375
Registrován: 10 kvě 2007 13:02
Rok narození: 1986
Skutečné jméno: Tomas
tel.:: 0
Bydliště: Praha

Re: Peugeot 205 XS 1.4 55kW/75k - problem s volnobehom

Příspěvek od vinorak »

to je celkem normální projev tohohle motoru, taky mi otáčky padají pomaleji ;-) pokud ti ty otáčky houpou jenom trochu, tak je to normální, pokud víc tak pomalu ale jistě odchází potenciometr na škrtící klapce ;-)
Peugeot 205 1.9 Gti Griffe Obrázek

Citroen c2 1.4 hdi
Mino771
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 30 bře 2010 09:53
Skutečné jméno: Milan Murin
tel.:: 910379795
Bydliště: Nitra

Re: Peugeot 205 XS 1.4 55kW/75k - problem s volnobehom

Příspěvek od Mino771 »

no tak ja nemam pocit ze by to bolo normalne, ale ked vravis ... :roll:
Tak dufam ze to neni nic vaznejsie.Este by som sa hcel opytat, ze kolko by asi stala oprava zadnej napravy?
Uživatelský avatar
Stennli07
205club je můj domov
205club je můj domov
Příspěvky: 915
Registrován: 23 srp 2009 06:12
Rok narození: 1972
Skutečné jméno: Standa
tel.:: 606825547
Bydliště: Zruč nad Sazavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Peugeot 205 XS 1.4 55kW/75k - problem s volnobehom

Příspěvek od Stennli07 »

ložiska stojí kolem 800-1000kč jedna strana a když si to udělaáš sam tak jen pak tvoji práci jinak v servise kolem 5000kč co jsem tak obeznámen s cenami o kterých vím
Peugeot 205 1.6 GTI Stennli07 nyní již 84 kw---prodáno
Peugeot 205 1.2 Bella
Fiat Ullyse 1.9 TD žralok na peníze- prodáno
Peugot 306 1.4
http://www.sbazar.cz/bazar-zruc-nad-saz ... 04727.html
http://autodily.wbs.cz/Ůvod.html
Rybiz
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 22 lis 2009 11:17
Rok narození: 1990
Skutečné jméno: Pavel Rybisar
tel.:: 604981313
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Re: Peugeot 205 XS 1.4 55kW/75k - problem s volnobehom

Příspěvek od Rybiz »

Mino771 píše:Zdravim. Mam taky problem s mojou peužotkou, ze ked nastartujem na studeny motor tak volnobezne otacky su 2000-2300, ale uz ked sa motor zohreje to je ok , (okolo 1000 ot/min), teda aspon myslim ze je to good.
Dalsi problem je v tom , ze akonahle motor vytocim som stlacenou spojkou a dam nohu dole z plynoveho pedala tak rucicka tachometra zastavi na na 1500 ot. a potom zacnu pomaly klesat na 1000, ale pocut ze ten motor toci tych 1500, chyba nieje v otackometri.
A este sa mi zda ze no volnobehu ked je motor zohriaty na otacky malicko kolisu, pocut to aj na motore, rucicka na otackometri sa malicko kolise.
Menil som vzduchovy filter ale to nepomohlo, ale zas ja niesom ziadny automechanik, takze tak...
Dakujem za vsetky rady...a dufam ze som to nenapisal ako uplny d***l :myslim:
No spíš by to mohlo být způsobeno špatným provozováním vozidla,tj. STARTY SE ZMAČKUTÝM PLYNOVÝM PEDÁLEM,ČI ČASTÉ KRÁTKODOBÉ JÍZDY A ČASTÉ STARTY PRAVĚ SE STUDENÝM MOTOREM.
Když budeš startovat s plynem,tak řj nebude mít sepnutý spinač volnoběhu a načte si do RAM jiné natočení škrtící klapky s jiným úhlem otevření(udaj z potencionmetru) ....první jizdu se nemusi nic dít,ale po znovu nahození studeného motoru už řj díky krokovemu motorku natačí škrtící klapkou do špatných uhlů a pak jsou dvě možnosti chovaní motoru: 1)za studena vysoký volnoběh....do 3000 ot/1min,po zahřátí na provozní teplotu pomalé padaní otaček,lehce zvyšeny volnoběh,či normalní stav...
2)za studena volnoběžné otáčky cca 900-1000,,,za tepla samovolné chcípání motoru.....popř hodně nízky volnoběh(600-700) :roll:..v tomto připadě je š.k hodně natočená(velká mezera mezi dorazem a nabojem hřídelky š.k.....v tomto stavu dochází k velkému obohacovaní směsi(nizké otačky,vyšší uhel natočení š.k-řj si myslí že ma vyšší zatěž-něco jako když je studený motor a všechny valivé a pohybující se současti musi překonávat vyšší odpory....)Motor tím padem je přehlcen a proto ma tendence chcípat(stechiometrický poměr je hluboko pod hodnotou Lamda 0,7,mez zapalnosti směsi...) :down:
Je velkou zahadou že do tohoto stavu nezasahuje Lamda regulace+hodnota teplotního čilda a tim padem nezkracuje dobu vstřiku... :bas: Měl jsem to na analizatoru a lamda(Bosch),teplot.čidlo nové:)
Proto je potřeba nastavit vstřikování do zakladní tovarní polohy!!!!!!!!!!!!
Povolit 4 torxy na destičce potencionmetru,zapnout zapalovaní 2 stupeň,mirně otevřít škrtící klapku a druhou rukou lehce zatlačit krokový motorek(musi zajet sam...) stale držíme š.k v teto chvili je potřeba bud vypnout zapalovaní(když je pomocník)nebo ronou odpojit baterii....š.k pustime,musi se dotykat dorazu,vypneme zapalovani(je stale odpojen - akumulatoru)vyčkame cca 10 než se spolehlivě vymaže obsah RAM...
při čekaní zatim nastavime destičku potencionmetru,natočíme ji tak,aby byla zruba ve středu všech upevnovacích šroubů......

Počkame tedy až motor vychladne a připojíme -pol akumulatoru.....
Otočime zapalovaní(2p) a sledujeme chovaní krokoveho motorku...mel by lehce natočit š.k.....pokud je tomu tak tak postupujeme dale,pokud ne,tak opět rukou otevřeme š.k,nechame zajet krokový motorek,odpojíme potencionmetr a zavřeme klapku,vypneme zapalovaní,odpojíme akumulator...cca10 min alespon.....
Pokud je to ok spustime motor bez sešlapunutí plynového pedalu!!!!!sledujeme volnoběžné otačky a nechame motor zahrat do provozní teploty(alespon 1 spuštění ventilatoru)....v teto chvíli by měl krokovy motorek uzavřít klapku až na doraz,a při zavření š.k by měl byt cítit na elektromagnetickém ventilu regulace podtlaku předstihu žážehu znatelna činnost(uzavření)to je ta plastova potvora u nadobky s aktivním uhlím-za akumulatorem),timto bez jakehokoli zkoušení zjistíme jestli spina spinač volnoběhu v koncovem bodě š.k... :car: .... pokud tomu není tak zkontrolujeme otočný doraz na š.k(ten imbusový šroubek by měl byt cca 2-2,5 mm vylezlý(zkusim dohledat počet zavitu)Každopadne tento šroubek takto nastavíme a opakujeme znovu cely postup....
Duležité je mít funkční krokový motorek,dobry potencionmetr š.k,teplotní čidlo,spínač volnoběhu(v krokači)
Je fakt potřeba aby tak klapka byla za tepla zavrena na dorazu nebo alespon s malinkatou mezerou...cca 1-1,5 mm max...
Tohle se sice týka Bosch mono motronicu ale je to na hodne podobne bázi...staženo ze škoda tech webu....ten bych ale bral trocha s rezervou...
Přílohy
schr_nka01_134.jpg
schr_nka01_134.jpg (65.69 KiB) Zobrazeno 4408 x
Naposledy upravil(a) Rybiz dne 01 kvě 2010 18:14, celkem upraveno 3 x.
Peugeot 205 look(261000km) 3.1 smrtelně zasažen
Peugeot 405 Mi 16(libová kára v kůži po prvním majiteli-depozito,za deště nevyjede)
Peugeot 405 Mi 16x4 (luxusní svezeníčko,v celkové rekonstrukci od roku 2006)
Peugeot 205 Collection diesel (brachovo usporné a vysoce spolehlivé zozítko)
Uživatelský avatar
rossi
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 473
Registrován: 16 říj 2008 18:26
Rok narození: 1986
Skutečné jméno: Zdenek
tel.:: 720565731
Bydliště: Dobra, Pribyslav
Kontaktovat uživatele:

Re: Peugeot 205 XS 1.4 55kW/75k - problem s volnobehom

Příspěvek od rossi »

Co kdyz mam dorazove srouby povytocene?
Jeste pises (pockame az motor vychladne) tak to je na zacatku nez odpojime baterku zahraty?
Rossi 205 1.1 44kw 91rv niní z motorem 1.4 55kw a GTI napravou
Mino771
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 30 bře 2010 09:53
Skutečné jméno: Milan Murin
tel.:: 910379795
Bydliště: Nitra

Re: Peugeot 205 XS 1.4 55kW/75k - problem s volnobehom

Příspěvek od Mino771 »

Rybiz dakujem za vysvetlenie ale aj tak som z toho mimo...niesom automechanik ale co si pisal tie 2 body tak ten 1. je moj pripad.Chodim na studeny motor a aj kratke trasy, ale nestartujem nikdy so zasliapnutym plynom, startujem tak ze mam vyradenu rychlost a stacenu spojku.
Odpovědět