např. biff z PC chládí IC taky vodou
Intercooler vs. non-Turbo diesel
- Klobe
- Stálý inventář 205clubu

- Příspěvky: 2474
- Registrován: 18 srp 2008 16:30
- Rok narození: 1991
- Skutečné jméno: Tomas
- tel.:: 0
- Bydliště: Uherske Hradiste
Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel
proč ventilátorem???
např. biff z PC chládí IC taky vodou
např. biff z PC chládí IC taky vodou
- Přílohy
-
- zapojeni.jpg (126.88 KiB) Zobrazeno 4814 x
-
- otevrena.jpg (137.48 KiB) Zobrazeno 4814 x
-
- 130520101045.jpg (87.54 KiB) Zobrazeno 4814 x
Peugeot 405 SRDT r.v. 94 . EX
Mazda 323f 1.5 16v rok 98
Mazda 323f 1.5 16v rok 98
- Milhaus
- Club admin

- Příspěvky: 10058
- Registrován: 19 bře 2007 09:55
- Rok narození: 1984
- Skutečné jméno: Milan
- Bydliště: Býškovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel
jen detail, kde v autě vemeš studenou vodu? nikdy ji přece nemůžeš ochladit na míň než teplotu okolí 
________
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
- Klobe
- Stálý inventář 205clubu

- Příspěvky: 2474
- Registrován: 18 srp 2008 16:30
- Rok narození: 1991
- Skutečné jméno: Tomas
- tel.:: 0
- Bydliště: Uherske Hradiste
Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel
to je samostatný okruh, kde je čerpadýlko a ve předu je velký chladič na tu vodu.....
Peugeot 405 SRDT r.v. 94 . EX
Mazda 323f 1.5 16v rok 98
Mazda 323f 1.5 16v rok 98
- Milhaus
- Club admin

- Příspěvky: 10058
- Registrován: 19 bře 2007 09:55
- Rok narození: 1984
- Skutečné jméno: Milan
- Bydliště: Býškovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel
a ta voda se chladí jak? jen okolním vzduchem? 
________
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
- Klobe
- Stálý inventář 205clubu

- Příspěvky: 2474
- Registrován: 18 srp 2008 16:30
- Rok narození: 1991
- Skutečné jméno: Tomas
- tel.:: 0
- Bydliště: Uherske Hradiste
Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel
no a čím by jsi to chtěl ještě chladit??
podle mě náporem vzduchu při jízdě se ti ta voda ochladí víc než je okolní vzduch
ven si že přímo IC se chladí origo přísunem vzduchu + ještě vodou
podle mě náporem vzduchu při jízdě se ti ta voda ochladí víc než je okolní vzduch
ven si že přímo IC se chladí origo přísunem vzduchu + ještě vodou
Peugeot 405 SRDT r.v. 94 . EX
Mazda 323f 1.5 16v rok 98
Mazda 323f 1.5 16v rok 98
- Milhaus
- Club admin

- Příspěvky: 10058
- Registrován: 19 bře 2007 09:55
- Rok narození: 1984
- Skutečné jméno: Milan
- Bydliště: Býškovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel
Klobe píše: podle mě náporem vzduchu při jízdě se ti ta voda ochladí víc než je okolní vzduch![]()
________
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel
ne neochladí teoreticky by se ti voda mohla ochladit na teplotu okolí ale to by pak chladič měl nekonečně velkou plouchuMilhaus píše:Klobe píše: podle mě náporem vzduchu při jízdě se ti ta voda ochladí víc než je okolní vzduch![]()
![]()
tak to si jdu prostudovat fyziku, tohle se mi teda moc nezdá
- Milhaus
- Club admin

- Příspěvky: 10058
- Registrován: 19 bře 2007 09:55
- Rok narození: 1984
- Skutečné jméno: Milan
- Bydliště: Býškovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel
________
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
- draken
- Club admin

- Příspěvky: 7972
- Registrován: 12 črc 2009 18:21
- Rok narození: 1991
- Skutečné jméno: Honza
- tel.:: 732440821
- Bydliště: Hr. Králové, Nový Bydžov
Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel
taky si myslim, protože u td je vzduch stlačenej, tím pádem teplejší a motoru stačí, aby měl teplotu blízkou teplotě okolí
ps. proč vůbec motoru vadí teplejší vzduch? dyť se stejně ve válci zas ohřeje
edit. tam bude něco s hustotou že?
ps. proč vůbec motoru vadí teplejší vzduch? dyť se stejně ve válci zas ohřeje
edit. tam bude něco s hustotou že?
- jurash
- 309kář

- Příspěvky: 155
- Registrován: 21 bře 2009 16:43
- Rok narození: 1985
- tel.:: 0
- Bydliště: HrKr
Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel
ja to znam teda tak, ze u preplnovanejch motoru se pracuje s tlakem vyssim nez atmosferickym. a co se stane s plynem kdyz se natlakuje...? ohreje se.. na tomhle principu funguje vznetovej motor, ale tam ty tlaky sou v jinejch radech. takze podle toho jak ja to chapu, tak intercooler je od toho, aby snizil teplotu nasavanyho vzduchu kterej je tou dobou uz pod tlakem. voda se podle myho poloodbornyho nazoru pouziva z duvodu lepsich prestupu tepla..
- Milhaus
- Club admin

- Příspěvky: 10058
- Registrován: 19 bře 2007 09:55
- Rok narození: 1984
- Skutečné jméno: Milan
- Bydliště: Býškovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel
jj, tak jurash to asi uvedl úplně na pravou míru a začlo mi to dávat konečně logiku 
Při stlačení vzduchu dochází také k jeho zahřátí. Intercooler zvyšuje výkon motoru tím, že chladí stlačený vzduch z kompresoru před tím, než vstoupí do motoru. Zchlazením se sníží teplota vzduchu, což je výhodné pro zlepšení stupně naplnění motoru při sacím zdvihu.
________
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
- draken
- Club admin

- Příspěvky: 7972
- Registrován: 12 črc 2009 18:21
- Rok narození: 1991
- Skutečné jméno: Honza
- tel.:: 732440821
- Bydliště: Hr. Králové, Nový Bydžov
Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel
A třeba u Š120 je ten husí krk od svodů do sání na přisávání teplýho vzduchu a když sem to v létě vyhodil tak shade začala pocukávat... 
- jurash
- 309kář

- Příspěvky: 155
- Registrován: 21 bře 2009 16:43
- Rok narození: 1985
- tel.:: 0
- Bydliště: HrKr
Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel
co se tyce toho proc nechceme teplej vzduch, (krom studenejch startu v zime, kde je naopak zadouci kvuli rychlejsimu zahrati motoru a zjemeni kapicek paliva ve smesi) tak si myslim ze tech duvodu je vic. predevsim motoru jen prospeje, kdyz se vnitrni komponenty jako treba ventily, ventilovy sedla, steny v hlave a koneckoncu i dno pistu nebylo vystavovany prilis vysokejm teplotam, dal si pak myslim, ze je to i o hustote latky s vyssi teplotou - molekuly jsou dal od sebe, smes se stava ridsi, no a v neposledni rade muzou hrozit samozapaly.. takovej podpalenej ventil to je taky pekna nadilka:)
- vztekloun
- 309kář

- Příspěvky: 381
- Registrován: 14 kvě 2009 19:20
- Rok narození: 1989
- tel.:: 0
- Bydliště: Praha
Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel
studenej vzduch ma vetsi hustotu a tudis ho motor nasaje vice
proc chlazeni ventilatorem? uz jsi nekdy jel 100km/h ve meste? ale tak dobre jezdis treba tim kilem po okreskach, ok...... nez Ti vzduch docestuje hadicema kolem rozzhavenyho motoru tak bude mit zase vysokou teplotu......
proc chlazeni vodou? protoze porizovaci naklady jsou prece daleko vetsi a my jsme masochisti a budeme delat vodni chlazeni IC do 205 kde je i takhle malo mista :):)
takze z tehle dvou bodu je si myslim ze asi nejblbejsi napad chlazeni IC naporem vzduchu z ventilatoru protoze kdyz se neco takovyho udela co nejbliz sani tak ten vzduch budes mit skutecne nejstudenejsi.
nemusis tam resit nejakej napor vzduchu. IC nemusis mit hned pod naraznikem aby bylo dosazeno maximalniho naporu vzduchu ale muzes ho dat de facto kam chces co nejblize sani a v jakekoliv poloze protoze tam Ti staci akorat to aby byl jakejkoliv prisun vzduchu a aby ventilator nechladil teplym vzduchem z rozehrateho motoru.
svym zpusobem to mas celkem slusne reseny Ty. na kapote nasavac vzduchu a hned pod nim IC pokud si dobre pamatuju. sice toho v nizkych rychlostech moc neochladis ale ve vyssich rychlostech je to urco parada :) a myslim si ze by to tak fungovalo i u atmosferaku jen jedina vec ktery se bojim je ta ze v IC se vzduch vsemozne i nemozne lame a tim vznika vyssi odpor vzduchu --> motor mozna nasaje mene vzduchu.
preci jen u turboverze ten odpor vzduchu v IC eliminuje turbo......
ale IC by mel de facto plnit svou "praci" jak s atmosferickym tlakem tak s tlakem vyssim :) ale u atmosfery to asi moc nepoznas pac stlacenej vzduch se chladi lepe
tu vodu by jsi ale mozna mohl zkusit. mensi vymenik tepla nekam dopredu pod naraznik a vodu proste jen nejak pres nejstudenejsi mista v motorovym prostoru dopravovat do IC ktere je umisten na sani ale financuj to ;)
vzduch x voda - podle toho kudy pozenes vodu - mohla by bejt ucinnejsi.
nakonec je ale lepsi to nechat bez IC pac pokud nemas nasavani vzduchu za vejfukem tak rozdil Ty a motor nepoznate ;o)
proc chlazeni ventilatorem? uz jsi nekdy jel 100km/h ve meste? ale tak dobre jezdis treba tim kilem po okreskach, ok...... nez Ti vzduch docestuje hadicema kolem rozzhavenyho motoru tak bude mit zase vysokou teplotu......
proc chlazeni vodou? protoze porizovaci naklady jsou prece daleko vetsi a my jsme masochisti a budeme delat vodni chlazeni IC do 205 kde je i takhle malo mista :):)
takze z tehle dvou bodu je si myslim ze asi nejblbejsi napad chlazeni IC naporem vzduchu z ventilatoru protoze kdyz se neco takovyho udela co nejbliz sani tak ten vzduch budes mit skutecne nejstudenejsi.
nemusis tam resit nejakej napor vzduchu. IC nemusis mit hned pod naraznikem aby bylo dosazeno maximalniho naporu vzduchu ale muzes ho dat de facto kam chces co nejblize sani a v jakekoliv poloze protoze tam Ti staci akorat to aby byl jakejkoliv prisun vzduchu a aby ventilator nechladil teplym vzduchem z rozehrateho motoru.
svym zpusobem to mas celkem slusne reseny Ty. na kapote nasavac vzduchu a hned pod nim IC pokud si dobre pamatuju. sice toho v nizkych rychlostech moc neochladis ale ve vyssich rychlostech je to urco parada :) a myslim si ze by to tak fungovalo i u atmosferaku jen jedina vec ktery se bojim je ta ze v IC se vzduch vsemozne i nemozne lame a tim vznika vyssi odpor vzduchu --> motor mozna nasaje mene vzduchu.
preci jen u turboverze ten odpor vzduchu v IC eliminuje turbo......
ale IC by mel de facto plnit svou "praci" jak s atmosferickym tlakem tak s tlakem vyssim :) ale u atmosfery to asi moc nepoznas pac stlacenej vzduch se chladi lepe
tu vodu by jsi ale mozna mohl zkusit. mensi vymenik tepla nekam dopredu pod naraznik a vodu proste jen nejak pres nejstudenejsi mista v motorovym prostoru dopravovat do IC ktere je umisten na sani ale financuj to ;)
vzduch x voda - podle toho kudy pozenes vodu - mohla by bejt ucinnejsi.
nakonec je ale lepsi to nechat bez IC pac pokud nemas nasavani vzduchu za vejfukem tak rozdil Ty a motor nepoznate ;o)
Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel
u závodních aut se taky používá vodní ostřik IC a je to z toho důvodu že voda se od povrchu chladiče odpaří, a aby došlo k odpaření je potřeba velké výparné teplo a to se odebere tomu stlačenému vzduchu a díky tomu se ten stlačený vzduch ochladí na nižší teplotu než bez použití ostřiku. nižší teplota=větší hustota a při stejném objemu i větší hmotnost nasátého vzduchu více paliva do válce = větší výkon