článek s vítěznou 205 GTI
- Milhaus
- Club admin
- Příspěvky: 10058
- Registrován: 19 bře 2007 09:55
- Rok narození: 1984
- Skutečné jméno: Milan
- Bydliště: Býškovice
- Kontaktovat uživatele:
Asi si zaplatím předplatné :lol:franus píše:Nevim jak moc znate Autocar, nebo jak casto jej ctete (ja ho obcas proletim v supermarketu), ale ten redaktor Harris, ktery je spoluautorem toho clanku co sem hodil Bohous, je obrovsky fanda prave do 205GTI. Temer v kazde recenzi sportovniho auta na 205ku vzpomina :)
Teď jsi mě přivedl na nápad - zdarma reklamu na náš club v jeho časáku nebo nějakým výměnným způsobem...Kdo se toho ujme ho ukecat? No organizátoři ukažte se!!
ukecaný Hasis kde jsi?!!!
________
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
- vinorak
- odborník
- Příspěvky: 11375
- Registrován: 10 kvě 2007 13:02
- Rok narození: 1986
- Skutečné jméno: Tomas
- tel.:: 0
- Bydliště: Praha
no Harris je mazák. Staví si sám 911 z roku 67 a chce aby měla jízdní vlastnosti lepší než dnešní auta a v bance si pučil 450 000kč na tlumiče který se dávají do WRC :lol: jinak taky byl hezkej článek když Goodwin koupil 309 gti a chtěl s ní porazit na okruhu mini cooper s.
koupil stavitelný tlumice bilestein(nebo jak se to píše) a yokohami a samozřejmě vyhrál. Nejvíc se my libila věta: ...Motor začal ztrácet výkon a tak sem zavolal přátelům do PEUGEOT MOTORSPORT....
taky bych chtěl takový přátele...
koupil stavitelný tlumice bilestein(nebo jak se to píše) a yokohami a samozřejmě vyhrál. Nejvíc se my libila věta: ...Motor začal ztrácet výkon a tak sem zavolal přátelům do PEUGEOT MOTORSPORT....
taky bych chtěl takový přátele...
- Milhaus
- Club admin
- Příspěvky: 10058
- Registrován: 19 bře 2007 09:55
- Rok narození: 1984
- Skutečné jméno: Milan
- Bydliště: Býškovice
- Kontaktovat uživatele:
Dobrá...vinorak píše:no Harris je mazák. Staví si sám 911 z roku 67 a chce aby měla jízdní vlastnosti lepší než dnešní auta a v bance si pučil 450 000kč na tlumiče který se dávají do WRC :lol: jinak taky byl hezkej článek když Goodwin koupil 309 gti a chtěl s ní porazit na okruhu mini cooper s.
koupil stavitelný tlumice bilestein(nebo jak se to píše) a yokohami a samozřejmě vyhrál. Nejvíc se my libila věta: ...Motor začal ztrácet výkon a tak sem zavolal přátelům do PEUGEOT MOTORSPORT....
taky bych chtěl takový přátele...
Jako budoucí administrátor zavedu pro členy pravidelné měsíční poplatky 20.000,- které samozřejmě budou tunýlkem proudit ke mě na účet a taky si něco postavím a udělám si přátelé v peugeotu motorsport :lol:
________
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
- Bohouš 205 GTI
- Aktivní uživatel
- Příspěvky: 243
- Registrován: 11 led 2006 13:20
- Bydliště: Praha
- Bohouš 205 GTI
- Aktivní uživatel
- Příspěvky: 243
- Registrován: 11 led 2006 13:20
- Bydliště: Praha
309 GTi
Teď skutečně nebudeme mluvit o montáži hliníkových spoilerů a modrých diod, chceme na okruhu roznést Mini Cooper S. Máme na to 50 tisíc a jedno velké kladivo.
Motoristickému nadšenci, který nemá tak nějak dost peněz, aby si mohl koupit supersport s výkonem 500 koní a maximálkou přes 300 km/h, zbývá stále ještě dost možností, jak se pobavit: pořídit si playstation a gamesu GT3, vzdát se své vážně a koupit starou Dacii nebo( a to je ta správná možnost) si koupit autoanonci a najít si kárku, se kterou bude zábava i přes její nízkou cenu. Jistě, bude zřejmě trochu ošoupaná a unavená, ale na tom nezáleží. Pokud vám totiž nevadí ruce od oleje a listování katalogem náhradních dílů, můžete si stlouct auto, které pojede jako ďábel. Supersporty za mnoho milionů s ním pochopitelně nevyškolíte, ale některé ostřejší hatchbaky už by jste mohli .
Nevěříte? Tak se dívejte, jak chlápek s hlubokou kapsou a krabicí šroubků a matiček promměnil starý hatchback za 12,5 tisíce v souoeře Cooperu S.
Fáze 1: Vybíráme kandidáta
Výběr vhodného vozu je zásadně důležitý. Náš trik nespočívá ve zvyšování výkonu, ale v nízké hmotnosti a ovl adatelnosti. Tím odpadají velké piksly jako SDI, Capri a šestiválcové carltony nebo senatory.
Fáze 2: Hledání
V době internetu je hledání ojetiny o mnoho snadnější než dřív, přesto ale v takové situaci zůstávám fanouškem místních novin.
Hledáme hot hatch z osmdesátých let, kdy se stavěla lehká auta se slušnými výkony, ještě předtím, než koně začínaly přibývat, aby se popraly s rostoucí hmotností.
Uvažovat budeme třeba i o Citroenu AX GT, ale ve skutečnosti pátráme po Peugeotu 309 GTi 1.9. Třistadevítka bude levnější než 205 a podvozkově je lépe vyvážená. velkým problémem bude náš minimalistický rozpočet. Sada dobrých pneumatik( které jsou skutečně nutné) nám spolkne skoro polovinu financí.
Nakonec na internetu nalézám nějáké 309 a rozhoduji se, že se pojedu podívat na tu nejlevnější- za 17,5 tisíce.
Fáze 3: Nakoupení
Ocitl jsem se v zašedlém bazaru na okraji Hradce. Oním autem je bílé 309 GTi 1.9, olítaná, se samolepkami na blatnících a s poškrábanými litými koly, z nichž každé míří jinam. A némá technickou, což mi ale vůbec nevadí. Budu měnit tolik věcí, že by auto stejně muselo na novou, a pokud nenajdu nějakou větší korozi(což se nezdá), mohlo by v pohodě projít. Cybějící technická navíc je dobrý základ pro smlouvání. Chlápek, krerý to tu vlastní, mi samozřejmě vnucuje, že mi technickou zařídí, jenže pak vychází najevo, že ani jeho "kamarád" tohle auto technickou nepustíl kvůli zničeným čepům. Bingo- je moje za 12,5 tisíce, takže mi zbylo 37 500 Kč.
Fáze 4: Vyndejte páčidla
Nejdřív pryč se vším, co nepodřebujeme. Zadní sedačku, zadní bezpečnostní pásy, výplně zadních dveří a nějaké ty koberečky.
Nesmím se nechat unést, jednou jsem to s tímhle přehnal a pak mi zbyla rachotící plynová komora na kolech.(byla to Fiesta s nitrem). Už samotná zadní sedačka nám pomůže od pěkných pár kil. Později se ještě podívám, jestli by se nevyplatilo vyndat skleněné střešní okno. Je úžasné, kolik nepořádku se ve stsrém autě usadí. Mince, staré noviny- všechno možné. Zbavte se toho a hned to uvnitř vypadá útulněji.
Fáze 5: Zavolejte známým
Rychlý telefonát do firmy Peugeot Sport, kde tomu rozumějí nejlépe. Rozebíráme strategii. Potvrzují, že správná cesta vede přes podvozek, nikoli přes motor. Výše mých finančních zdrojů je ovšem trochu vyďesila.
Musíme to uďelat jednoduše. Začínám tlumiči: nastavitelné pření bilsteiny a tužší vynuté pružiny, dozadu také tlumiče Bilstein a nylonové silentbloky. K tomu se ale dostaneme za chvilku.
Nemělo by smysl montovat krásné žluté bilsteiny na rozpadlý podvozek, takže kupuji kompletní podvozkovou sadu, kulové čepy, hlavy řídících tyčí a všechny součástky, na kterých drží trojúhelníková ramena. S tím už se dá předělat celý podvozek. Začíná mě to dost bavit.
Fáze 6: Přední náprava
Sundat přední kulové čepy a objímky je jako vždy velký problém. V takovou chvíli mi ale naštěstí přijdou vhod všechny ty roky zkušeností se starými auty. A také moje sbírka kladiv, kleští a dlát. Prvním překvapením je ohnuté levé trojúhelníkové rameno. Zřejmě nějaká kolize s obrubníkem, ale nic, co by pár dobře mířených ran kladivem nenarovnalo.
Výměna tlumičů a pružin by měla být v klidu, ale není. Novým tlumičům se nechce dovnitř. Kladivo, WD40 ani jiná mazadla nepomáhají. Nakonec jsem uspěl s páčidlem.
Nové tlumiče vypadají fantasticky, ale stály mě víc než celé auto. Také hromadu rezatého šrotu z vozu a na krabice s novými díly je hezký pohled.
Fáze 7: Pozor na dobrmany, jdeme na vrakoviště
Teď potřebuji hnací poloosu, protože hnací ložiska na té mojí jsou zničená. Na místním vrakáči ja ale jenom několik kousků 205 GTi 1.6. Podle majitele jsou však ložiska shodná, přestože poloosy jako takové se liší. Můžu je tedy použít. Teoreticky.
Není třeba dodávat, že matka držící poloosu nechce povolit. Nakonec musím na klíč navléct lešenářskou trubku a po chvilce tělocviku je poloosa moje. Doma zjišťuji, že "univerzální" ložiska jsou ve skutečnosti odlišná, takže jsem vyhodil 1250 korun zbytečně. Aspoň můžu dát poloosu protiúčtem za opravenou na můj model.
Fáze 8: Zadní náprava
Zadní náprava na Peugeotech 205 a 309 je nauevěřitelně jednoduchá. Tortní tyč, která vám po odšroubování čtyř šroubů prostě odpadne na podlahu. Hodlám vyměnit gumové selentbloky za nylonové, ale kovové obaly gumových silentbloků jsou přirezlé k autu. Tohle už jsem ale zažil, takže vím, že stačí letlampa, která gumu rozpustí. Nové silentbloky jdou dovnitř jako po másle a staré tlumiče střídají sexy žluté bilsteiny. Další úkol jed noduše splněn. Jaké teď budou jízní vlastnosti, ví jen bůh.
Fáze 9: Brzdy a podobné
Vrtáné nebo chlazené kotouče si dovolit nemůžu, takže dopředu přijdou sériové. Vzadu jsou sice trochu sjeté, ale musím šetřit. Sériové brzdové destičky, výměna brzdové kapaliny a jsem hotov. Později možná zkusím nějaké tvrdší destičky. Klíčem k dobrým okruhovým časům je kvalitní obutí, takže pryč s uzbekistánskou gumou- názouvám sadu pneumatik Yokohama.
Fáze 10: Nastartovat, doladit a jdeme na to!
Jak už jsem říkal, motor se upravovat nebude, takže jenom vyměním olej, vzduchový filtr, svýčky a olej v převodovce(protože ten původní mi při výměně polonápravy vytekl na maminčin dvorek).
Potom už technická, kterou vůz prochází napoprvé.
To je vše. Auto je teď zaparkované před redakcí Autocaru a já čekám, až mě šéfredaktor vyzve na souboj. Nebojím se, protože poměr váhy a výkonu je v porovnání s Cooperem S slušný a navíc budu mít skvělé jízdní vlastnosti.
Teď skutečně nebudeme mluvit o montáži hliníkových spoilerů a modrých diod, chceme na okruhu roznést Mini Cooper S. Máme na to 50 tisíc a jedno velké kladivo.
Motoristickému nadšenci, který nemá tak nějak dost peněz, aby si mohl koupit supersport s výkonem 500 koní a maximálkou přes 300 km/h, zbývá stále ještě dost možností, jak se pobavit: pořídit si playstation a gamesu GT3, vzdát se své vážně a koupit starou Dacii nebo( a to je ta správná možnost) si koupit autoanonci a najít si kárku, se kterou bude zábava i přes její nízkou cenu. Jistě, bude zřejmě trochu ošoupaná a unavená, ale na tom nezáleží. Pokud vám totiž nevadí ruce od oleje a listování katalogem náhradních dílů, můžete si stlouct auto, které pojede jako ďábel. Supersporty za mnoho milionů s ním pochopitelně nevyškolíte, ale některé ostřejší hatchbaky už by jste mohli .
Nevěříte? Tak se dívejte, jak chlápek s hlubokou kapsou a krabicí šroubků a matiček promměnil starý hatchback za 12,5 tisíce v souoeře Cooperu S.
Fáze 1: Vybíráme kandidáta
Výběr vhodného vozu je zásadně důležitý. Náš trik nespočívá ve zvyšování výkonu, ale v nízké hmotnosti a ovl adatelnosti. Tím odpadají velké piksly jako SDI, Capri a šestiválcové carltony nebo senatory.
Fáze 2: Hledání
V době internetu je hledání ojetiny o mnoho snadnější než dřív, přesto ale v takové situaci zůstávám fanouškem místních novin.
Hledáme hot hatch z osmdesátých let, kdy se stavěla lehká auta se slušnými výkony, ještě předtím, než koně začínaly přibývat, aby se popraly s rostoucí hmotností.
Uvažovat budeme třeba i o Citroenu AX GT, ale ve skutečnosti pátráme po Peugeotu 309 GTi 1.9. Třistadevítka bude levnější než 205 a podvozkově je lépe vyvážená. velkým problémem bude náš minimalistický rozpočet. Sada dobrých pneumatik( které jsou skutečně nutné) nám spolkne skoro polovinu financí.
Nakonec na internetu nalézám nějáké 309 a rozhoduji se, že se pojedu podívat na tu nejlevnější- za 17,5 tisíce.
Fáze 3: Nakoupení
Ocitl jsem se v zašedlém bazaru na okraji Hradce. Oním autem je bílé 309 GTi 1.9, olítaná, se samolepkami na blatnících a s poškrábanými litými koly, z nichž každé míří jinam. A némá technickou, což mi ale vůbec nevadí. Budu měnit tolik věcí, že by auto stejně muselo na novou, a pokud nenajdu nějakou větší korozi(což se nezdá), mohlo by v pohodě projít. Cybějící technická navíc je dobrý základ pro smlouvání. Chlápek, krerý to tu vlastní, mi samozřejmě vnucuje, že mi technickou zařídí, jenže pak vychází najevo, že ani jeho "kamarád" tohle auto technickou nepustíl kvůli zničeným čepům. Bingo- je moje za 12,5 tisíce, takže mi zbylo 37 500 Kč.
Fáze 4: Vyndejte páčidla
Nejdřív pryč se vším, co nepodřebujeme. Zadní sedačku, zadní bezpečnostní pásy, výplně zadních dveří a nějaké ty koberečky.
Nesmím se nechat unést, jednou jsem to s tímhle přehnal a pak mi zbyla rachotící plynová komora na kolech.(byla to Fiesta s nitrem). Už samotná zadní sedačka nám pomůže od pěkných pár kil. Později se ještě podívám, jestli by se nevyplatilo vyndat skleněné střešní okno. Je úžasné, kolik nepořádku se ve stsrém autě usadí. Mince, staré noviny- všechno možné. Zbavte se toho a hned to uvnitř vypadá útulněji.
Fáze 5: Zavolejte známým
Rychlý telefonát do firmy Peugeot Sport, kde tomu rozumějí nejlépe. Rozebíráme strategii. Potvrzují, že správná cesta vede přes podvozek, nikoli přes motor. Výše mých finančních zdrojů je ovšem trochu vyďesila.
Musíme to uďelat jednoduše. Začínám tlumiči: nastavitelné pření bilsteiny a tužší vynuté pružiny, dozadu také tlumiče Bilstein a nylonové silentbloky. K tomu se ale dostaneme za chvilku.
Nemělo by smysl montovat krásné žluté bilsteiny na rozpadlý podvozek, takže kupuji kompletní podvozkovou sadu, kulové čepy, hlavy řídících tyčí a všechny součástky, na kterých drží trojúhelníková ramena. S tím už se dá předělat celý podvozek. Začíná mě to dost bavit.
Fáze 6: Přední náprava
Sundat přední kulové čepy a objímky je jako vždy velký problém. V takovou chvíli mi ale naštěstí přijdou vhod všechny ty roky zkušeností se starými auty. A také moje sbírka kladiv, kleští a dlát. Prvním překvapením je ohnuté levé trojúhelníkové rameno. Zřejmě nějaká kolize s obrubníkem, ale nic, co by pár dobře mířených ran kladivem nenarovnalo.
Výměna tlumičů a pružin by měla být v klidu, ale není. Novým tlumičům se nechce dovnitř. Kladivo, WD40 ani jiná mazadla nepomáhají. Nakonec jsem uspěl s páčidlem.
Nové tlumiče vypadají fantasticky, ale stály mě víc než celé auto. Také hromadu rezatého šrotu z vozu a na krabice s novými díly je hezký pohled.
Fáze 7: Pozor na dobrmany, jdeme na vrakoviště
Teď potřebuji hnací poloosu, protože hnací ložiska na té mojí jsou zničená. Na místním vrakáči ja ale jenom několik kousků 205 GTi 1.6. Podle majitele jsou však ložiska shodná, přestože poloosy jako takové se liší. Můžu je tedy použít. Teoreticky.
Není třeba dodávat, že matka držící poloosu nechce povolit. Nakonec musím na klíč navléct lešenářskou trubku a po chvilce tělocviku je poloosa moje. Doma zjišťuji, že "univerzální" ložiska jsou ve skutečnosti odlišná, takže jsem vyhodil 1250 korun zbytečně. Aspoň můžu dát poloosu protiúčtem za opravenou na můj model.
Fáze 8: Zadní náprava
Zadní náprava na Peugeotech 205 a 309 je nauevěřitelně jednoduchá. Tortní tyč, která vám po odšroubování čtyř šroubů prostě odpadne na podlahu. Hodlám vyměnit gumové selentbloky za nylonové, ale kovové obaly gumových silentbloků jsou přirezlé k autu. Tohle už jsem ale zažil, takže vím, že stačí letlampa, která gumu rozpustí. Nové silentbloky jdou dovnitř jako po másle a staré tlumiče střídají sexy žluté bilsteiny. Další úkol jed noduše splněn. Jaké teď budou jízní vlastnosti, ví jen bůh.
Fáze 9: Brzdy a podobné
Vrtáné nebo chlazené kotouče si dovolit nemůžu, takže dopředu přijdou sériové. Vzadu jsou sice trochu sjeté, ale musím šetřit. Sériové brzdové destičky, výměna brzdové kapaliny a jsem hotov. Později možná zkusím nějaké tvrdší destičky. Klíčem k dobrým okruhovým časům je kvalitní obutí, takže pryč s uzbekistánskou gumou- názouvám sadu pneumatik Yokohama.
Fáze 10: Nastartovat, doladit a jdeme na to!
Jak už jsem říkal, motor se upravovat nebude, takže jenom vyměním olej, vzduchový filtr, svýčky a olej v převodovce(protože ten původní mi při výměně polonápravy vytekl na maminčin dvorek).
Potom už technická, kterou vůz prochází napoprvé.
To je vše. Auto je teď zaparkované před redakcí Autocaru a já čekám, až mě šéfredaktor vyzve na souboj. Nebojím se, protože poměr váhy a výkonu je v porovnání s Cooperem S slušný a navíc budu mít skvělé jízdní vlastnosti.
- Milhaus
- Club admin
- Příspěvky: 10058
- Registrován: 19 bře 2007 09:55
- Rok narození: 1984
- Skutečné jméno: Milan
- Bydliště: Býškovice
- Kontaktovat uživatele:
http://www.carauto.cz/clanek.php?clID=61Hasis píše: tak me pls nekdo napiste jeho kontakt a urcite ho prekecam
hodně štěstí, věříme ti
Když tam píšou takové články tak je nejspíš kupujou i lidi které potřebujem oslovit 205káře
________
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
- Bohouš 205 GTI
- Aktivní uživatel
- Příspěvky: 243
- Registrován: 11 led 2006 13:20
- Bydliště: Praha
- Bohouš 205 GTI
- Aktivní uživatel
- Příspěvky: 243
- Registrován: 11 led 2006 13:20
- Bydliště: Praha