gti 88kw,silentbloky motoru, rozvodak, ventily - rady
-
- Uživatel
- Příspěvky: 73
- Registrován: 25 zář 2010 12:21
- Rok narození: 1991
- Skutečné jméno: Tomas
- Bydliště: Hodonín/Brno
gti 88kw,silentbloky motoru, rozvodak, ventily - rady
Zdravíčko, mám pár dotazů na technicky zdatné jedince
Předně, jedná se o 205 gti, 1.9, 88kw, ročník 1990, po faceliftu.
takže, k těm silentblokům - při zrychlování prochází celým autem vibrace, při jízdě konstatní rychlostí ne, při zpomalování motorem také ne. Tak nějak jsem vyvodil, že za to můžou už staré silentbloky, ty ztvrdlé a otlačené gumy holt nedokáží pohltit vibrace a přenáší se to do kastle.
Moje otázka zní - jak na výměnu to musím vydělat celý motor ven nebo stačí jen ty staré silentbl. povolit, nadzvednout trošku zvedákem motor, vyměnit silentbloky, vrátit motor na místo a utáhnout? Dělal to na autě někdo? Jsem docela bezradný.
za bé, kde všude silentbloky jsou??? Případně sem hoďte někdo fotky :-D já našel jen tři a to na motoru, nevím, jak je na tom převodovka. a za cé, jde to celé vyměnit v domácích podmínkách, tj. bez zvedáku na motor? jen nějak podložit?
Dál, rozvoďák. Chlápek, od kterého jsem to koupil, vlastnil vozidlo 4 roky a najezdil jen 20 000km. Rozvoďák nikdy neměnil, prý to dělal majitel před ním. Takže ho chci stopro vyměnit, i s vodní pumpou, ale! problém. Mám ročník 1990, už model po faceliftu, tipoval bych to na konec roku 90. a když jsem se díval do autokelly na rozvoďák, tak od konce roku 90 do půlky 91 je rozvoďák se 113 zuby, jinak jsou tam všechny se 114. Otázka - dá se zjistit, kolik přesně zubů má mít můj rozvoďák, aniž bych ho prvně musel sundat? např. podle VIN čísla nebo v peugeotu? A potkal by se motor, kdybych tam dal 114 místo 113 zubů? taky kdoví, jestli tam není už jiný motor, ale to snad ne :-D.
Ještě něco, jak moc bezpečné je jezdit s minimálně 5 roků starým rozvoďákem? radši opatrně a netočit motor? dívali jsme se na něj zboku a nebyl nějaký styřelý, jenže zdání může klamat, přeci jen 5 let je dlouhá doba pro gumu. Jinak dodatek, mám najeto 149 500 km, kupoval jsem to s 145 000 myslím. :)
A posledně - ventily. Po jaké době se mají seřizovat, kde je nejlepší je seřizovat ( servis / u někoho v dílně), na co dát pozor? Jen nějaké poznatky. děkuju. Cvakají mi při jízdě, ale jelikož jsou vůle vymezeny podložkami, tak je to asi normální ( nikdy jsem neměl auto bez hydroštelů, tak mě to trochu překvapilo, že to tak hezky cvaká) :-)
PS. Ručička teploměru chladící kapaliny je permanetně tak na 75 stupňích, ovšem nad 75 stupnu ukazuje v poradku. Čím to je? Je to něco jako posunutý otáčkoměr u P205ek. Když jsem ho kupoval, tak ručička teploměru byla tak na 60 °C, ted se posunula na těch 75 °C vadné čidlo to asi nebude, když to nad těch 75 °C ukazuje dobře. nebo se pletu?
Díky za odpovědi, snad to není moc náročné ty dotazy :-D... Budu rád za každou radu :) Pak sem postnu nějaké fotky mého krasavce :-P
Předně, jedná se o 205 gti, 1.9, 88kw, ročník 1990, po faceliftu.
takže, k těm silentblokům - při zrychlování prochází celým autem vibrace, při jízdě konstatní rychlostí ne, při zpomalování motorem také ne. Tak nějak jsem vyvodil, že za to můžou už staré silentbloky, ty ztvrdlé a otlačené gumy holt nedokáží pohltit vibrace a přenáší se to do kastle.
Moje otázka zní - jak na výměnu to musím vydělat celý motor ven nebo stačí jen ty staré silentbl. povolit, nadzvednout trošku zvedákem motor, vyměnit silentbloky, vrátit motor na místo a utáhnout? Dělal to na autě někdo? Jsem docela bezradný.
za bé, kde všude silentbloky jsou??? Případně sem hoďte někdo fotky :-D já našel jen tři a to na motoru, nevím, jak je na tom převodovka. a za cé, jde to celé vyměnit v domácích podmínkách, tj. bez zvedáku na motor? jen nějak podložit?
Dál, rozvoďák. Chlápek, od kterého jsem to koupil, vlastnil vozidlo 4 roky a najezdil jen 20 000km. Rozvoďák nikdy neměnil, prý to dělal majitel před ním. Takže ho chci stopro vyměnit, i s vodní pumpou, ale! problém. Mám ročník 1990, už model po faceliftu, tipoval bych to na konec roku 90. a když jsem se díval do autokelly na rozvoďák, tak od konce roku 90 do půlky 91 je rozvoďák se 113 zuby, jinak jsou tam všechny se 114. Otázka - dá se zjistit, kolik přesně zubů má mít můj rozvoďák, aniž bych ho prvně musel sundat? např. podle VIN čísla nebo v peugeotu? A potkal by se motor, kdybych tam dal 114 místo 113 zubů? taky kdoví, jestli tam není už jiný motor, ale to snad ne :-D.
Ještě něco, jak moc bezpečné je jezdit s minimálně 5 roků starým rozvoďákem? radši opatrně a netočit motor? dívali jsme se na něj zboku a nebyl nějaký styřelý, jenže zdání může klamat, přeci jen 5 let je dlouhá doba pro gumu. Jinak dodatek, mám najeto 149 500 km, kupoval jsem to s 145 000 myslím. :)
A posledně - ventily. Po jaké době se mají seřizovat, kde je nejlepší je seřizovat ( servis / u někoho v dílně), na co dát pozor? Jen nějaké poznatky. děkuju. Cvakají mi při jízdě, ale jelikož jsou vůle vymezeny podložkami, tak je to asi normální ( nikdy jsem neměl auto bez hydroštelů, tak mě to trochu překvapilo, že to tak hezky cvaká) :-)
PS. Ručička teploměru chladící kapaliny je permanetně tak na 75 stupňích, ovšem nad 75 stupnu ukazuje v poradku. Čím to je? Je to něco jako posunutý otáčkoměr u P205ek. Když jsem ho kupoval, tak ručička teploměru byla tak na 60 °C, ted se posunula na těch 75 °C vadné čidlo to asi nebude, když to nad těch 75 °C ukazuje dobře. nebo se pletu?
Díky za odpovědi, snad to není moc náročné ty dotazy :-D... Budu rád za každou radu :) Pak sem postnu nějaké fotky mého krasavce :-P
---------------------------------------------------------------
Pug 205 GTI, 1.9l, 88 kw, black Pocket Rocket ! :)
,,S vysokým výkonem budeš rychlý v přímce, s nízkou hmotností všude."
Colin Chapman (zakladatel společnosti Lotus)
Pug 205 GTI, 1.9l, 88 kw, black Pocket Rocket ! :)
,,S vysokým výkonem budeš rychlý v přímce, s nízkou hmotností všude."
Colin Chapman (zakladatel společnosti Lotus)
- draken
- Club admin
- Příspěvky: 7972
- Registrován: 12 črc 2009 18:21
- Rok narození: 1991
- Skutečné jméno: Honza
- tel.:: 732440821
- Bydliště: Hr. Králové, Nový Bydžov
Re: gti 88kw,silentbloky motoru, rozvodak, ventily - rady
silentbloky sou na motoru 3. jeden je u rozvodů (taková hruška), pak dole v držáku poloosy a třetí drží převodovku pod baterkou. Pokud jsi zručnější, tak je vyměníš sám. stačí na to špalek, hever a lis.
potom ty rozvody. Určitě je udělej. Po sundání řemenu mu spočítej zuby a kup takovej jakej tam má bejt. v kelly je prodávaj oba. A když budeš mit rozhozený rozvody, tak rovnou udělej ty ventilový vůle, protože kvůli nim musíš stejně shodit vačku.
a s tim teploměrem ti neporadim, ale jestli ukazuje od 75 dobře, tak to neřeš. Stejně termostat otevírá někde kolem 88 stupňů.
potom ty rozvody. Určitě je udělej. Po sundání řemenu mu spočítej zuby a kup takovej jakej tam má bejt. v kelly je prodávaj oba. A když budeš mit rozhozený rozvody, tak rovnou udělej ty ventilový vůle, protože kvůli nim musíš stejně shodit vačku.
a s tim teploměrem ti neporadim, ale jestli ukazuje od 75 dobře, tak to neřeš. Stejně termostat otevírá někde kolem 88 stupňů.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 73
- Registrován: 25 zář 2010 12:21
- Rok narození: 1991
- Skutečné jméno: Tomas
- Bydliště: Hodonín/Brno
Re: gti 88kw,silentbloky motoru, rozvodak, ventily - rady
Aha, takže nemusím vyndat celý motor, stačí ho podepřít tím špalkem, silentbloky vyklepnout a nalisovat nové.. :) a jsou tam jen tři nebo ještě nějaký skrytý?
Ty ventilové vůle nechám udělat radši u někoho v servisu, protože si na to sám netroufám, nemám k tomu ani nástroje, plíšky a podobně. Ale bojím se, že mi tam dají zrovna ten špatný rozvoďák, páč najít nějaký slušný servis je v poslední době hodně náročné. Většina lidí na to kašle a nedělá to pořádně, spíš to odfláknou. Proto bych si na autě dělal nejradši vše sám.. Kdyby někdo věděl o nějakém slušném servisu v okolí Brna, rád si nechám poradit.. :)
Ty ventilové vůle nechám udělat radši u někoho v servisu, protože si na to sám netroufám, nemám k tomu ani nástroje, plíšky a podobně. Ale bojím se, že mi tam dají zrovna ten špatný rozvoďák, páč najít nějaký slušný servis je v poslední době hodně náročné. Většina lidí na to kašle a nedělá to pořádně, spíš to odfláknou. Proto bych si na autě dělal nejradši vše sám.. Kdyby někdo věděl o nějakém slušném servisu v okolí Brna, rád si nechám poradit.. :)
---------------------------------------------------------------
Pug 205 GTI, 1.9l, 88 kw, black Pocket Rocket ! :)
,,S vysokým výkonem budeš rychlý v přímce, s nízkou hmotností všude."
Colin Chapman (zakladatel společnosti Lotus)
Pug 205 GTI, 1.9l, 88 kw, black Pocket Rocket ! :)
,,S vysokým výkonem budeš rychlý v přímce, s nízkou hmotností všude."
Colin Chapman (zakladatel společnosti Lotus)
- vinorak
- odborník
- Příspěvky: 11375
- Registrován: 10 kvě 2007 13:02
- Rok narození: 1986
- Skutečné jméno: Tomas
- tel.:: 0
- Bydliště: Praha
Re: gti 88kw,silentbloky motoru, rozvodak, ventily - rady
podle napínací kladky poznáš kolik máš zubů na řemenu, excwntr má 114 a napínák s pružinou 113
-
- Uživatel
- Příspěvky: 73
- Registrován: 25 zář 2010 12:21
- Rok narození: 1991
- Skutečné jméno: Tomas
- Bydliště: Hodonín/Brno
Re: gti 88kw,silentbloky motoru, rozvodak, ventily - rady
Paráda, to je dobré vědět :) ještě dotaz, kde tu kladku najdu? chci říct, uvidím na ni už po sundání ochranného krytu nebo budu muset někam hlouběji? =D a nemá někdo foto, jak vypadá ten excentr a obyč. napínák?vinorak píše:podle napínací kladky poznáš kolik máš zubů na řemenu, excwntr má 114 a napínák s pružinou 113
---------------------------------------------------------------
Pug 205 GTI, 1.9l, 88 kw, black Pocket Rocket ! :)
,,S vysokým výkonem budeš rychlý v přímce, s nízkou hmotností všude."
Colin Chapman (zakladatel společnosti Lotus)
Pug 205 GTI, 1.9l, 88 kw, black Pocket Rocket ! :)
,,S vysokým výkonem budeš rychlý v přímce, s nízkou hmotností všude."
Colin Chapman (zakladatel společnosti Lotus)
- vinorak
- odborník
- Příspěvky: 11375
- Registrován: 10 kvě 2007 13:02
- Rok narození: 1986
- Skutečné jméno: Tomas
- tel.:: 0
- Bydliště: Praha
Re: gti 88kw,silentbloky motoru, rozvodak, ventily - rady
jo musíš sundat i ten spodní kryt rozvodů
113
http://ecat.elit.cz/ArticleDetails.aspx ... leTypeID=1
114
http://ecat.elit.cz/ArticleDetails.aspx ... leTypeID=1
113
http://ecat.elit.cz/ArticleDetails.aspx ... leTypeID=1
114
http://ecat.elit.cz/ArticleDetails.aspx ... leTypeID=1
-
- Uživatel
- Příspěvky: 73
- Registrován: 25 zář 2010 12:21
- Rok narození: 1991
- Skutečné jméno: Tomas
- Bydliště: Hodonín/Brno
Re: gti 88kw,silentbloky motoru, rozvodak, ventily - rady
neeeee podle vin čísla by mi to v peugeotu neřekli? Kolik kaček si mám našetřit na výměnu silentbloků, rozvoďáku, vodní pumpy a kontroly ventilové vůle? :-D tak 5 000,- + práce ne? :-| to abych začal shánět brigádu :-/
---------------------------------------------------------------
Pug 205 GTI, 1.9l, 88 kw, black Pocket Rocket ! :)
,,S vysokým výkonem budeš rychlý v přímce, s nízkou hmotností všude."
Colin Chapman (zakladatel společnosti Lotus)
Pug 205 GTI, 1.9l, 88 kw, black Pocket Rocket ! :)
,,S vysokým výkonem budeš rychlý v přímce, s nízkou hmotností všude."
Colin Chapman (zakladatel společnosti Lotus)
- vinorak
- odborník
- Příspěvky: 11375
- Registrován: 10 kvě 2007 13:02
- Rok narození: 1986
- Skutečné jméno: Tomas
- tel.:: 0
- Bydliště: Praha
Re: gti 88kw,silentbloky motoru, rozvodak, ventily - rady
já dal jenom za rozvody a náplně + práce 7300
-
- Uživatel
- Příspěvky: 73
- Registrován: 25 zář 2010 12:21
- Rok narození: 1991
- Skutečné jméno: Tomas
- Bydliště: Hodonín/Brno
Re: gti 88kw,silentbloky motoru, rozvodak, ventily - rady
Fíííha, tak to je přibližně čtvrtinová hodnota mého pugu :-D Ještě je možnost si udělat rozvody sám po vzoru wheeler dealers, ale radši nebudu nic riskovat...vinorak píše:já dal jenom za rozvody a náplně + práce 7300
---------------------------------------------------------------
Pug 205 GTI, 1.9l, 88 kw, black Pocket Rocket ! :)
,,S vysokým výkonem budeš rychlý v přímce, s nízkou hmotností všude."
Colin Chapman (zakladatel společnosti Lotus)
Pug 205 GTI, 1.9l, 88 kw, black Pocket Rocket ! :)
,,S vysokým výkonem budeš rychlý v přímce, s nízkou hmotností všude."
Colin Chapman (zakladatel společnosti Lotus)
- draken
- Club admin
- Příspěvky: 7972
- Registrován: 12 črc 2009 18:21
- Rok narození: 1991
- Skutečné jméno: Honza
- tel.:: 732440821
- Bydliště: Hr. Králové, Nový Bydžov
Re: gti 88kw,silentbloky motoru, rozvodak, ventily - rady
na tech rozvodech nemáš co zkazit. vem si knížku jak na to a je to cajk. hlavně všechno zkontrolovat a zaaretovat
- vinorak
- odborník
- Příspěvky: 11375
- Registrován: 10 kvě 2007 13:02
- Rok narození: 1986
- Skutečné jméno: Tomas
- tel.:: 0
- Bydliště: Praha
Re: gti 88kw,silentbloky motoru, rozvodak, ventily - rady
já bych si to taky udělal sám, ale nemohl sem vůbec povolit šroub na řemenici klikovky
- draken
- Club admin
- Příspěvky: 7972
- Registrován: 12 črc 2009 18:21
- Rok narození: 1991
- Skutečné jméno: Honza
- tel.:: 732440821
- Bydliště: Hr. Králové, Nový Bydžov
Re: gti 88kw,silentbloky motoru, rozvodak, ventily - rady
já sem ho povolil vždycky ráčnou s velikou pákou v podobě lešeňový trubky. a hlavně při tom musíš mit dobře zaaretovanej setrvák, jinak to pruží a nepovolíš to