identifikace zavady - regulace volnobehu

Vše co se týka problémů a zapojení elektriky, el. obvodů, vnitřní el. výbavy apod.
Odpovědět
Uživatelský avatar
chobot
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 233
Registrován: 11 říj 2008 21:43
Bydliště: Krkonoše | Praha

identifikace zavady - regulace volnobehu

Příspěvek od chobot »

Ahoj,

prosim o radu s identifikaci zavady. Jedna se o P 205 XS, r. 1989, 1.4 TU3M (Bosch Mono Motronic). Otocim klickem do druhe polohy, ale neozve se zabzuceni z motoroveho prostoru (nejspis motorek regulace volnobehu) a nerozsviti se kontrolka diagnostiky (K) na palubni desce, motor pak bud nejde nastartovat vubec a nebo ma hodne nepravidelny chod. Predpokladam, ze problem je v tom, ze motorek nenastavi skrtici klapku do spravne startovaci polohy, mam pravdu? Kde bych mel zavadu hledat? Primo v tom motorku nebo spise nejaky snimac, ktery ovlivnuje chod toho motorku? Jak to souvisi s tou kontrolkou diagnostiky? Zavada se zacla vyskytovat pozvolna, obcas se stale stane, ze to normalne funguje.

Dale par informaci, ktere s tim mohou a nemuseji souviset. Auto se od te doby co ho mam (r.2004) startovalo tak, ze pri studenem motoru se dal klicek do druhe polohy, pockalo se chvilku az zabzuci ten motorek regulace volnobehu a pak se nastartovalo. Pri teplem motoru bylo potreba otocit klickem rychle, pokud se nechal chvilku v druhe poloze, tak uz nezhasla kontrolka diagnostiky. Dale delsi dobu se mi stava, ze obcas z niceho nic za jizdy zhasl motor, ale vetsinou stacilo znovu nastartovat a auto jelo dal, protoze se zavada objevovala dost nepredvidatelne a spise sporadicky, tak jsem to zatim nevyresil. Podezrivam rele palivoveho cerpadla.

Dekuju za pripadne rady

Honza
Uživatelský avatar
Mitja
Stálý inventář 205clubu
Stálý inventář 205clubu
Příspěvky: 4659
Registrován: 27 lis 2007 19:05
Rok narození: 1986
Skutečné jméno: Ondra
tel.:: 0
Bydliště: Studénka-Butovice
Kontaktovat uživatele:

Re: identifikace zavady - regulace volnobehu

Příspěvek od Mitja »

Myslim, ze motorek nastavovani volnobehu v interieru pred startem nemuzes slyset. To co slysis je spise cvakani relatka pro palivove cerpadlo a pak bzuceni samotneho cerpadla, ktere az natlakuje palivovy privod tak utichne. Podezrivam stejne jako ty rele palivoveho cerpadla, podle roku vyroby bys ho mel najit v motorovem prostoru vedle hlavniho brzdoveho valce (jsou tam dve, jedno z nich to je), ocisti patice a rele od cerpadla urcite vymen, stoji to par desitek korun. Pokud bys ho nenasel vedle HBV tak bude v interieru v prihradce spolujezdce vedle ridici jednotky (ale tam ho maji auta od roku vyroby 91).
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Peugeot 205, 1.1i (44kw), color line, '91 - na vikendy
Renault Megane II sedan, 1.4 16V (72kw), sportway, '09 - hlavni auto
Peugeot 306 sedan, 1.6i (65kw), '95 - na dojezdeni
CPI Popcorn, 50 ccm, '03 - ceka na opravu
Škoda Fabia II 1.4 TDI (59kw), '06 - prace/Misa
Uživatelský avatar
chobot
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 233
Registrován: 11 říj 2008 21:43
Bydliště: Krkonoše | Praha

Re: identifikace zavady - regulace volnobehu

Příspěvek od chobot »

Mitja píše:Myslim, ze motorek nastavovani volnobehu v interieru pred startem nemuzes slyset. To co slysis je spise cvakani relatka pro palivove cerpadlo a pak bzuceni samotneho cerpadla, ktere az natlakuje palivovy privod tak utichne. Podezrivam stejne jako ty rele palivoveho cerpadla, podle roku vyroby bys ho mel najit v motorovem prostoru vedle hlavniho brzdoveho valce (jsou tam dve, jedno z nich to je), ocisti patice a rele od cerpadla urcite vymen, stoji to par desitek korun. Pokud bys ho nenasel vedle HBV tak bude v interieru v prihradce spolujezdce vedle ridici jednotky (ale tam ho maji auta od roku vyroby 91).
Diky, to rele jsem nasel uz vcera, je opravdu v motorovem prostoru vedle hlavniho brzdoveho valce. Zkusim ho vymenit a uvidime. Jinak k tomu zvuku, ja jsem si taky vzdycky myslel, ze je to cerpadlo, ale zas cerpadlo je vzadu na nadrzi a tohle jde spis z motoru, tak me napadlo jestli to spis neni ten motorek nastavovani volnobehu, ale asi mas pravdu. Jeste se teda zeptam, kdyz to rele nefunguje nebo je vypojene, tak je normalni, ze to ta kontrolka diagnostiky se vubec nerozsviti? Pri vyblikani zavad to nehlasi zavadu 15 Relé palivového čerpadla neaktivováno, melo by?
Uživatelský avatar
Mitja
Stálý inventář 205clubu
Stálý inventář 205clubu
Příspěvky: 4659
Registrován: 27 lis 2007 19:05
Rok narození: 1986
Skutečné jméno: Ondra
tel.:: 0
Bydliště: Studénka-Butovice
Kontaktovat uživatele:

Re: identifikace zavady - regulace volnobehu

Příspěvek od Mitja »

S tou diagnostikou nevim, nikdy jsem to bez rele cerpadla nastartovat a vyblikat nezkousel. Ale rele mi jednu dobu zlobilo, priznaky byly nasledujici: spatne starty, auto melo problem drzet volnobeh a pri nizkych otackach spatne tahlo. No a i kdyz mi takhle zlobilo, tak jsem na diagnostice zadnou chybu ohledne relatka nevyblikal.

Proste ho vymen a uvidis, jestli to bude lepsi ;-). A co svicky, mas je ok? Aby ty problemy jeste nezhorsovaly.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Peugeot 205, 1.1i (44kw), color line, '91 - na vikendy
Renault Megane II sedan, 1.4 16V (72kw), sportway, '09 - hlavni auto
Peugeot 306 sedan, 1.6i (65kw), '95 - na dojezdeni
CPI Popcorn, 50 ccm, '03 - ceka na opravu
Škoda Fabia II 1.4 TDI (59kw), '06 - prace/Misa
Odpovědět