Peugeot 205 16V Gutmann KIT
Moderátor: rada
- TomGTI
- 205club je můj domov
- Příspěvky: 1043
- Registrován: 17 led 2006 15:58
- Bydliště: Vsetín
- Kontaktovat uživatele:
Peugeot 205 16V Gutmann KIT
Toto téma by se taky dalo nazvat "od francouze k francouzi" nebo "zpátky do minulosti".Místní z fóra tohle auto asi znají dobře,pro ty kteří by se chtěli dozvědět začátek příběhu tohohle auta na tomto fóru je zde odkaz na showroom býv.majitele Hašiša,vice tedy zde:http://forum.205gti.org/viewtopic.php?f=10&t=2133
Někdo také možná ví že jsem poslední dobou okupoval Citroen Saxo 1.6 16V VTS.K Citroenu jsem se dostal poté co jsem prodal motor Mi-16 z naší 205tky "Crafta" a zbytek auta nechal na díly pro závoďáka .Řekl jsem si že by to chtělo něco novějšího a hlavně se mi Saxo líbilo už nějákou dobu tak jsem si řekl že si ho konečně pořídím a splním si tak jeden ze svých snů.Tomu ovšem předcházela ještě Škoda Felicie,samozřejmě postupem času se také nevyhla úpravám a po ní jsem se chvíli vozil ještě ve Favoritu který taky prošel nějákým vylepšením,vždycky se to něják zvrhlo,jelikož jsem si už předtím říkal že auta rozhodně zůstanou sériová a budu se jen vozit .Škodovky nejezdily špatně,podvozkově taky fungovaly jelikož na obou byl osvědčený komplet od známé české firmy HP sporting ovšem se Saxem srovnávati nelze.Takže jsem opět po nějáké době usedl za volant silnějšího vozu francouské provincie a musím říct že to byl opět pěkný pocit,řídit něco co už jede pěkně svižně i proti kopci.Radost ze Saxa ovšem netrvala příliš dlouho,přišla zima a jeden tupec mě trefil na předek,bylo to na mostku takže už jsem bohužel neměl kde víc uhnout než na svodidla.No abych to zkrátil,plány na opravu byly veliké,nakonec jsem měl štěstí a sehnal celé druhé auto s kupou dílů,takže jsem si mohl nechat moje jako rezervní a "hned jezdit".Plán byl jasný otestovat Saxo i na závodech,pořádně se vyřádit a porovnat ho proti 205 GTi a hlavně to nerozbít.Takže se začlo postupně upravovat ale tak aby se dalo ještě používat jako druhé auto v rodině.Jelikož se nám ale tento rok odporoučel motor v závodním GTičku,tak Citrón prošel ještě dalšíma většíma úpravama,když už byla volná progr. jednotka z Puga tak ať to stojí za to a sezónu závodů jsme dojezdily Saxem.A teď abych se už dostal k tomuto konkrétnímu autu.V hlavě byly samozřejmě další nápady jak a co předělat na přístí rok na Citroenu,taky bylo super že je to poměrně novější auto,na které se dá sehnat bezproblémů dost těch "správných věcí" na závody a je hodně rozšířené v jákémkoliv odvětví motorsportu.Říkal jsem si že 205ku si už žádnou nepořídím,Saxo mě uspokojovalo dostatečně,jak podvozkem tak motorem,navíc motorů a hlavně dílů na postavení nějákého slušného XU5J(P)4 je rozhodně více než XU9 ať už 8V či 16V a vlastně všeho takového spotřebního zboží.Ale stalo se něco s čím jsem nepočítal.Jednoho dne mě zavolal kamarád že by se chtěl zajet podívat na nějákou 205 GTi.Podařilo se a koupil jedno moc pěkné GTičko v původním stavu no a já jsem s tím měl jet zpáteční cestu domů.Byl jsem neuvěřitelně nadšený s toho auta jelikož jsem už zapoměl jak se v té 205tce krásně jezdí,naprosto mě to dostalo a když potom přišla možnost mít tuhle 205 Gutmann dlouho jsem neváhal.Tak jsem se něják rozepsal,moje první auto byla 205 GTi takže asi "Peugeot 205 GTI" FOREVER
Někdo také možná ví že jsem poslední dobou okupoval Citroen Saxo 1.6 16V VTS.K Citroenu jsem se dostal poté co jsem prodal motor Mi-16 z naší 205tky "Crafta" a zbytek auta nechal na díly pro závoďáka .Řekl jsem si že by to chtělo něco novějšího a hlavně se mi Saxo líbilo už nějákou dobu tak jsem si řekl že si ho konečně pořídím a splním si tak jeden ze svých snů.Tomu ovšem předcházela ještě Škoda Felicie,samozřejmě postupem času se také nevyhla úpravám a po ní jsem se chvíli vozil ještě ve Favoritu který taky prošel nějákým vylepšením,vždycky se to něják zvrhlo,jelikož jsem si už předtím říkal že auta rozhodně zůstanou sériová a budu se jen vozit .Škodovky nejezdily špatně,podvozkově taky fungovaly jelikož na obou byl osvědčený komplet od známé české firmy HP sporting ovšem se Saxem srovnávati nelze.Takže jsem opět po nějáké době usedl za volant silnějšího vozu francouské provincie a musím říct že to byl opět pěkný pocit,řídit něco co už jede pěkně svižně i proti kopci.Radost ze Saxa ovšem netrvala příliš dlouho,přišla zima a jeden tupec mě trefil na předek,bylo to na mostku takže už jsem bohužel neměl kde víc uhnout než na svodidla.No abych to zkrátil,plány na opravu byly veliké,nakonec jsem měl štěstí a sehnal celé druhé auto s kupou dílů,takže jsem si mohl nechat moje jako rezervní a "hned jezdit".Plán byl jasný otestovat Saxo i na závodech,pořádně se vyřádit a porovnat ho proti 205 GTi a hlavně to nerozbít.Takže se začlo postupně upravovat ale tak aby se dalo ještě používat jako druhé auto v rodině.Jelikož se nám ale tento rok odporoučel motor v závodním GTičku,tak Citrón prošel ještě dalšíma většíma úpravama,když už byla volná progr. jednotka z Puga tak ať to stojí za to a sezónu závodů jsme dojezdily Saxem.A teď abych se už dostal k tomuto konkrétnímu autu.V hlavě byly samozřejmě další nápady jak a co předělat na přístí rok na Citroenu,taky bylo super že je to poměrně novější auto,na které se dá sehnat bezproblémů dost těch "správných věcí" na závody a je hodně rozšířené v jákémkoliv odvětví motorsportu.Říkal jsem si že 205ku si už žádnou nepořídím,Saxo mě uspokojovalo dostatečně,jak podvozkem tak motorem,navíc motorů a hlavně dílů na postavení nějákého slušného XU5J(P)4 je rozhodně více než XU9 ať už 8V či 16V a vlastně všeho takového spotřebního zboží.Ale stalo se něco s čím jsem nepočítal.Jednoho dne mě zavolal kamarád že by se chtěl zajet podívat na nějákou 205 GTi.Podařilo se a koupil jedno moc pěkné GTičko v původním stavu no a já jsem s tím měl jet zpáteční cestu domů.Byl jsem neuvěřitelně nadšený s toho auta jelikož jsem už zapoměl jak se v té 205tce krásně jezdí,naprosto mě to dostalo a když potom přišla možnost mít tuhle 205 Gutmann dlouho jsem neváhal.Tak jsem se něják rozepsal,moje první auto byla 205 GTi takže asi "Peugeot 205 GTI" FOREVER
- TomGTI
- 205club je můj domov
- Příspěvky: 1043
- Registrován: 17 led 2006 15:58
- Bydliště: Vsetín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Peugeot 205 16V Gutmann KIT
Postup času v obrázcích.
Felicia měla nahradit Gtičko,jako rodinné vozidlo a přestat se neustále rýpat ve 205tách,bohužel nepodařilo se dopadlo to přesně naopak Favorit a naše první účást v legendárním závodě Ve stopě Valašské zimy 2011 A tady už Saxo chvilku po příjezdu domů Speedline První evoluce motoru Interiér OZ Superturismo Něco ze závodů
Felicia měla nahradit Gtičko,jako rodinné vozidlo a přestat se neustále rýpat ve 205tách,bohužel nepodařilo se dopadlo to přesně naopak Favorit a naše první účást v legendárním závodě Ve stopě Valašské zimy 2011 A tady už Saxo chvilku po příjezdu domů Speedline První evoluce motoru Interiér OZ Superturismo Něco ze závodů
- TomGTI
- 205club je můj domov
- Příspěvky: 1043
- Registrován: 17 led 2006 15:58
- Bydliště: Vsetín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Peugeot 205 16V Gutmann KIT
A tady už současnost,během první etapy znovuoživení auta.
http://www.youtube.com/watch?v=OqhItcgA ... ature=plcp
Opravdu jsme si užily,takže jsem neměl ani něják chuť něco fotit jelikož to byl jeden velký problém,naštěstí už to funguje,takže to zbývá postupně doladit do nějáké přijatelné formy.Dneska jsem namontoval nepostradatelnou věc v každém závodním autě
Tady první krátký pohyblivý obrázek
http://www.youtube.com/watch?v=OqhItcgA ... ature=plcp
- TomGTI
- 205club je můj domov
- Příspěvky: 1043
- Registrován: 17 led 2006 15:58
- Bydliště: Vsetín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Peugeot 205 16V Gutmann KIT
Tohle auto je vlastně teďka seskládáno z několika různých 205tek ze kterých se vzali ty nejlepší díly a vzniklo jedno auto.Samozřejmě ještě není kompletní,tohle je taková první evoluce,kdy bylo třeba všechno rozbýbat a napasovat,některé díly byly použity i z našeho závodního Peugeota 205 Maxi,který byl osvědčený a velice rychlý,teďka si nachvilku odpočine tak doufáme že tahle 205tka bude minimálně stejně rychlá.
jedna vzpomínka na naší 205 16V Maxi v plném nasazení před poruchou motoru
jedna vzpomínka na naší 205 16V Maxi v plném nasazení před poruchou motoru
- TomGTI
- 205club je můj domov
- Příspěvky: 1043
- Registrován: 17 led 2006 15:58
- Bydliště: Vsetín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Peugeot 205 16V Gutmann KIT
Jak už jsem vzpoměl tak na černém Gutmannovi bylo (a ještě jich je) pár problémů které bylo třeba vyřešit aby mohlo znovu jezdit.Největší mojí noční můrou na tomhle autě byla převodovka ale teď už snad bude fungovat a nic z ní nikde nepoteče.Když jsem začal auto rozebírat tak jsem samozřejmě musel vypustit převodový olej a divil jsem se proč je tam toho oleje tolik málo,jestli ho tam byl litr tak to bylo moc. Sériová suchá jednokotoučová třecí spojka se změnila na spojku v olej. lázni .Po rozdělání převodovky bylo jasné proč se tak stalo.Fotky napoví.
Původní obal skříně Noční můra Začínáme skládat zpět Všechno čisté,nádhera,tak jen ať pěkně slouží
Původní obal skříně Noční můra Začínáme skládat zpět Všechno čisté,nádhera,tak jen ať pěkně slouží
- TomGTI
- 205club je můj domov
- Příspěvky: 1043
- Registrován: 17 led 2006 15:58
- Bydliště: Vsetín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Peugeot 205 16V Gutmann KIT
Další věcí jsou tlumiče.Původní pryč a místo toho něco jiného.
Původní tlumící jednotky,vzhledově né moc vábné výměna bude i na zadní nápravě A na předku je tohle V létě bude muset přijít repase zadní nápravy a takovým snem by bylo sehnat silnější torzky a stabilizátor.
Původní tlumící jednotky,vzhledově né moc vábné výměna bude i na zadní nápravě A na předku je tohle V létě bude muset přijít repase zadní nápravy a takovým snem by bylo sehnat silnější torzky a stabilizátor.
- TomGTI
- 205club je můj domov
- Příspěvky: 1043
- Registrován: 17 led 2006 15:58
- Bydliště: Vsetín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Peugeot 205 16V Gutmann KIT
A tady je první etapa motorového prostoru
- TomGTI
- 205club je můj domov
- Příspěvky: 1043
- Registrován: 17 led 2006 15:58
- Bydliště: Vsetín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Peugeot 205 16V Gutmann KIT
- TomGTI
- 205club je můj domov
- Příspěvky: 1043
- Registrován: 17 led 2006 15:58
- Bydliště: Vsetín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Peugeot 205 16V Gutmann KIT
První závod a nové poznatky,dojmy z auta na čem ještě bude třeba zapracovat.
- TomGTI
- 205club je můj domov
- Příspěvky: 1043
- Registrován: 17 led 2006 15:58
- Bydliště: Vsetín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Peugeot 205 16V Gutmann KIT
Auto evidentně přitahuje deformace na levou stranu,první to byl zadní levý roh nárazníku a včera dveře.Navíc se to včera pěkně zasvinilo
- TomGTI
- 205club je můj domov
- Příspěvky: 1043
- Registrován: 17 led 2006 15:58
- Bydliště: Vsetín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Peugeot 205 16V Gutmann KIT
Sluníčko už začlo venku hřát a tak postoupily i práce na autě.Do auta přišla rezerva s klíčem na kola,hasičák a proběhla výměna zadních světel na ty jsem opravdu hrdý .Vyměnil se pás u řidiče za pořádný 6bod. Securon místo toho sradnatuning pásu od Sparco,taky se konečně přezulo na letní,bohužel kompletní sadu kol ještě nemám nachystanou tak jsem tam šoupnul to první co jsem našel,na první testy to bude dostačující na krásu nejezdím.No a tak pomaloučku se realizují a vymýšlejí další věci na autě jelikož konkurence přes zimu také jistě nespala .
- TomGTI
- 205club je můj domov
- Příspěvky: 1043
- Registrován: 17 led 2006 15:58
- Bydliště: Vsetín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Peugeot 205 16V Gutmann KIT
Tak konečně se podařilo dodělat sadu kol na auto.Jinak je opět na kozách a přijde na řadu druhá fáze přestavby,začalo se od zadu.Původní náprava už nebyla v nejlepším stavu za předchozího majitele a je tedy čas ji dát pryč pokud má auto dobře fungovat.
- TomGTI
- 205club je můj domov
- Příspěvky: 1043
- Registrován: 17 led 2006 15:58
- Bydliště: Vsetín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Peugeot 205 16V Gutmann KIT
Pomalu se pokračuje kupředu.Zadní náprava už je na autě a konečně kompletně uložena natvrdo.Proběhla zkouška podložek a kol.Zbývá natahat vedení brzd a konečně nasadit hydrorukáv a Tilton na zadek.
Uchycení před. stabilizátoru ala Gr.A,kvůli jiným tlumičům Horní držák převodovky evo2
Teď přišla na řadu přední náprava.Základ je kompletně vyztužená nápravnice,nové ramena na Powerflexu,předělané tlumiče a uchycení stabilizátoru Gr.A.Spodní držák motoru už bude taky pěkně komplet tvrdý.Posilovač bude elektrohydraulický jelikož se špérou a slickama je jakákoliv rychlá korekce auta bez serva prakticky nemožná,jezdily jsme sice několik roků bez ale právě zde byla obrovská rezerva.Řazení se taky dočká několik změn,které se velice osvědčily už na Saxu,zde bude ještě zvýšené řazení,nejsem moc příznivcem lanovodů takže zatím zůstává klasika.
Uchycení před. stabilizátoru ala Gr.A,kvůli jiným tlumičům Horní držák převodovky evo2
- TomGTI
- 205club je můj domov
- Příspěvky: 1043
- Registrován: 17 led 2006 15:58
- Bydliště: Vsetín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Peugeot 205 16V Gutmann KIT
Další kus práce na autě za námi.Kompletně zapojené a natahané brzdy.Složená a povařená přední nápravnice,zapojené servo řízení a díky tomu přesunutí baterie a další spousta drobností aby mohlo být auto opět uvedeno do provozu.Taky se konečně nahodila celá sada převozových kol na sériových pneu.Pokročilo se hodně ale ještě zbývá spousta práce,nikdy nekončící kolotoč oprav a úprav.
- TomGTI
- 205club je můj domov
- Příspěvky: 1043
- Registrován: 17 led 2006 15:58
- Bydliště: Vsetín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Peugeot 205 16V Gutmann KIT
Proběhl krátký test Launch control s první variantou nastavení.Pro toho kdo neví o co se jedná tak jde vlastně o startovací režim kdy se nastaví určité otáčky a rozmezí těchto otáček,předstih a u turbomotorů ještě další věci.Tato funkce má za úkol aby auto od startu co nejrychleji odjelo a nezhasnul při tom motor nebo nespadly otáčky pod určité pásmo kde motor "nejede".Používá se hlavně na drag race-tedy sprinty a dnes již vidíme i na rally vozy S1600,S2000 a WRC.
Zde aplikovaný na našem Peugeotu 16V Gutmann
http://www.youtube.com/watch?v=8nnE1XnA ... ature=plcp
Zde aplikovaný na našem Peugeotu 16V Gutmann
http://www.youtube.com/watch?v=8nnE1XnA ... ature=plcp