No pro ty co neví co je komaxit jsem našel vysvětlení:
KOMAXITOVÁNÍ
* PRÁŠKOVÉ LAKOVÁNÍ je moderní technologie úpravy kovů
* splňuje přísná kritéria pro ochranu životního prostředí
* zaručuje kvalitní povrchovou úpravu kovů práškovými barvami
Předpokladem pro kvalitní nástřik je očištěný povrch lakovaného výrobku (odmaštěný, případně opískovaný).
Dnes se prakticky veškeré práškové nátěrové hmoty nanášejí stříkáním v elektrostatickém poli. Dochází k tomu, že částice prášku se elektricky nabíjejí, zatímco lakovaný předmět je uzemněn.Výsledná elektrostatická přitažlivá síla stačí k vytvoření dostatečné vrstvy prášku na předmětu, udrží suchý prášek na místě, dokud se neroztaví a nepřilne k povrchu.
K nabíjení částic dochází dvěma způsoby:
1) elektrostatickým nabíjením
2) tribostatickým (kinetickým) nabíjením
PRÁŠKOVÉ BARVY KOMAXIT®
Práškové barvy KOMAXIT® se svou charakteristikou a způsobem nanášení řadí do skupiny tzv. jednovrstvých průmyslových nátěrových hmot, vyžadujících pro aplikaci speciální technologická zařízení.
Práškové barvy s obchodním označením KOMAXIT® vyrábí už od poloviny 70. let výhradně společnost Balakom, a.s. Jejich jedinečnost na tehdejším československém trhu vedla k tomu, že se název KOMAXIT® stal i druhovým označením technologie nanášení práškových barev a pojem KOMAXITOVÁNÍ doslova zlidověl. Práškové barvy KOMAXIT® si svou kvalitou, šíří nabídky, dostupností i rozsahem nabízených služeb udržují významné postavení na českém trhu a postupně se také úspěšně prosazují na zahraničních trzích.
ROZSAH POUŽITÍ
Práškové barvy KOMAXIT® jsou určeny převážně k povrchové úpravě kovových materiálů, které odolávají vytvrzovacím teplotám 140 až 200 °C. Jako reakce na zvyšující se oblibu a poptávku po tomto typu povrchové úpravy byly ve společnosti Balakom, a.s. vyvinuty nové modifikace, umožňující dnes KOMAXIT® aplikovat také na vybrané plasty, některé výrobky ze skla a keramiky a teplotně méně odolné slitiny.
S výrobky opatřenými práškovým povlakem KOMAXIT® se dnes můžete setkat prakticky všude kolem nás.
KOMAXIT® se používá na povrchovou úpravu tzv. bílého programu (praček, ledniček, sporáků), kovového nábytku a bytových doplňků, trezorů, zámků, věšáků, krytů spotřební elektroniky a výpočetní techniky, jízdních kol, sportovního nářadí a posilovacích strojů, kancelářských a studijních pomůcek, magnetických tabulí, drobných předmětů, se kterými se běžně setkáváme (lžíce na boty, otvíráky), dílů pro automobilový průmysl (brzdových destiček, disků kol, kovových částí interiéru, řady komponentů na motocyklech), radiátorů, hasících přístrojů, dopisních schránek, osvětlovacích těles, elektrorozvodných skříní, kovových podhledů, regálů, stavební techniky a mnoha a mnoha dalších.
Slovo k technologii
Práškové plasty jsou stále populárnější způsob povrchových úprav.
Principem této technologie je nanesení vrstvy prášku (obvykle na bázi pryskyřice), který se zahřátím na tavící teplotu roztaví a přilne k povrchu předmětu. Po zchladnutí vzniká souvislá vrstva, jejíž vlastnosti jsou závislé na typu použitého prášku .
Pro různé aplikace je k dispozici široký sortiment prášků, které vyhoví pro celou řadu aplikací. Výhodou této technologie jsou minimální ztráty při nanášení prášku, který se na upravovaný díl uchytává elektrostaticky v souvislé vrstvě po celém povrchu předmětu a to i u těch s členitějším povrchem.
Komaxit - co to je?
- Milhaus
- Club admin
- Příspěvky: 10058
- Registrován: 19 bře 2007 09:55
- Rok narození: 1984
- Skutečné jméno: Milan
- Bydliště: Býškovice
- Kontaktovat uživatele:
Komaxit - co to je?
________
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
- LivingLegend
- 205 its my life
- Příspěvky: 517
- Registrován: 10 led 2008 13:51
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
-
- Nováček
- Příspěvky: 27
- Registrován: 15 srp 2007 20:25
- Bydliště: Slovakia
Re: Komaxit - co to je?
Až na to, že na autí asi nepožiteľný, pretože jednak sa vypaluje pri vysokej teplote, to by možno nebol problém, ale je veľmi krehký, a navyše sa urobí akási škrupina pod ktorou to parádne hrdzavie. Mám komaxitované vonkajšie dvere do pivnice a po piatich rokoch sú zrelé na výmenu plechov.LivingLegend píše:diky
a predsa sa točí moja 205 aj po 178000 km,
výmena oleja 183000
Tak už sa dotočila po 200 000 km a 2000€ šrotovného
výmena oleja 183000
Tak už sa dotočila po 200 000 km a 2000€ šrotovného
- LivingLegend
- 205 its my life
- Příspěvky: 517
- Registrován: 10 led 2008 13:51
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Komaxit - co to je?
tam jde oto ze tim ma hasisak strikli kola a vypadato dobreMichal Legutký píše:Až na to, že na autí asi nepožiteľný, pretože jednak sa vypaluje pri vysokej teplote, to by možno nebol problém, ale je veľmi krehký, a navyše sa urobí akási škrupina pod ktorou to parádne hrdzavie. Mám komaxitované vonkajšie dvere do pivnice a po piatich rokoch sú zrelé na výmenu plechov.LivingLegend píše:diky
ČERNÁ METLA HIP-HOP SMETLA!!!!!
- Milhaus
- Club admin
- Příspěvky: 10058
- Registrován: 19 bře 2007 09:55
- Rok narození: 1984
- Skutečné jméno: Milan
- Bydliště: Býškovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Komaxit - co to je?
alu kola moc nerezaví a klidně na ně můžeš použít tvrdou barvu. Je jasný že ne na karoserii, jelikož tam musí být pružné barvy- akrylové jelikož plechy se furt kroutí tak to barva musí vydržet..Michal Legutký píše:Až na to, že na autí asi nepožiteľný, pretože jednak sa vypaluje pri vysokej teplote, to by možno nebol problém, ale je veľmi krehký, a navyše sa urobí akási škrupina pod ktorou to parádne hrdzavie. Mám komaxitované vonkajšie dvere do pivnice a po piatich rokoch sú zrelé na výmenu plechov.LivingLegend píše:diky
________
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |