205, r.v 1985 pár dotazů a rad
205, r.v 1985 pár dotazů a rad
Vlastním Peugeota 205, 1.8D, r.v. 1985, 3 dvěře. Dobrý den, chci se zeptat na pár věcí.
Za 1. jak je dělaná nádrž? Koukal jsem pod auto a je asi půlená přes výfuk. Dnes se mi stalo při jízdě do prudkého kopce že mi chcípl motor, po chvili zase naskočil, když se natáhla nafta. To se stalo asi třikrát něž sem jel zase z kopce. Také když natankuju, např půlku nádrže, zapnu klíček tak ukazuje budík půlku nádrže, ale po pár metrech to klesne třeba jen na čtvrtku? Je to půlenou nádrží?
Za 2. při brždění, ale jen lehkém se klepe volant, někdy měně, někdy více. Ale když na to pořádně šlápnu tak nic. Dnes jsem kontroloval brzdiče a byl zaoxidovaný brzdový váleček na jedné straně, nevracel se. Tak jsem ho rozhýbal, ale problém přetrvává.
Za 3. dnes jsem zjistil, že mi škrtá kardanka řízení o pedál brzdy a spojky. Ješte sem na to nekoukal, zítra se chystám. Tak jen proč tak najednou?
Budu vděčný za kažnou radu a pomoc. Děkuji
Za 1. jak je dělaná nádrž? Koukal jsem pod auto a je asi půlená přes výfuk. Dnes se mi stalo při jízdě do prudkého kopce že mi chcípl motor, po chvili zase naskočil, když se natáhla nafta. To se stalo asi třikrát něž sem jel zase z kopce. Také když natankuju, např půlku nádrže, zapnu klíček tak ukazuje budík půlku nádrže, ale po pár metrech to klesne třeba jen na čtvrtku? Je to půlenou nádrží?
Za 2. při brždění, ale jen lehkém se klepe volant, někdy měně, někdy více. Ale když na to pořádně šlápnu tak nic. Dnes jsem kontroloval brzdiče a byl zaoxidovaný brzdový váleček na jedné straně, nevracel se. Tak jsem ho rozhýbal, ale problém přetrvává.
Za 3. dnes jsem zjistil, že mi škrtá kardanka řízení o pedál brzdy a spojky. Ješte sem na to nekoukal, zítra se chystám. Tak jen proč tak najednou?
Budu vděčný za kažnou radu a pomoc. Děkuji
- Antoni
- Uživatel
- Příspěvky: 175
- Registrován: 26 úno 2009 21:38
- Rok narození: 1970
- Skutečné jméno: Ivo
- tel.:: 777045628
- Bydliště: Šumperk
Re: 205, r.v 1985 pár dotazů a rad
1. Ano, nádrž je profilovaná, nafta se přelévá. Palivoměr je uzavřená trubice s potenciometrem a malou dírkou dole, kterou se tam dostává nafta. Malá dírka způsobuje, že při přelévání nafty ukazuje ručička na přístrojovce relativně stále stejně (Nafta nestačí vytéct a za chvíli se opět doleje, takže hladina je v trubici stejná). Potenciometr může být vydřenej (To může způsobovat, že ručička skáče) a pak může být nádrž zanesená bordelem (To může dělat oba efekty-nepřesné ukazování a skákání ručičky). Měl jsem 1.8 D 10 let a palivoměr ukazoval a neukazoval. Když někdo sedl dozadu, začal ukazovat, jindy stačilo poklepání palubky-elektrický problém. Za 10 let jsem na to nepřišel. Při načerpání chvíli trvá než se hladina v trubici srovná (Ta malá dírka-fyzikální efekt-srovnání hladin a tlaků).
2. Vibrace při brždění mohou způsobovat zvlněné kotouče, nestejný účinek brzd na levé a pravé straně, vůle v kulových čepech, vůle v křížku řízení i v samotném řízení.
3. Odšroubuj spodní kryt palubovky u pedálů (4-5 šroubů) a podívej se. Může být delší šroub v kardanu řízení než má být apod. Je to mechanický problém, ten lehce odstraníš.
2. Vibrace při brždění mohou způsobovat zvlněné kotouče, nestejný účinek brzd na levé a pravé straně, vůle v kulových čepech, vůle v křížku řízení i v samotném řízení.
3. Odšroubuj spodní kryt palubovky u pedálů (4-5 šroubů) a podívej se. Může být delší šroub v kardanu řízení než má být apod. Je to mechanický problém, ten lehce odstraníš.
Naposledy upravil(a) Antoni dne 10 črc 2013 06:26, celkem upraveno 1 x.
Re: 205, r.v 1985 pár dotazů a rad
Zkusim se podívat jestli to tedy není vydřené nebo zanešený filtr, sýtko. Zvlněné kotouče to asi nebudou, pač to někdy dělá někdy ne...spíš když dobržduji při velké rychlosti a čepy jsou nové. Jen s řízením níkdo nic nedělal. Mrknu na to.
Děkuju
Děkuju
- Antoni
- Uživatel
- Příspěvky: 175
- Registrován: 26 úno 2009 21:38
- Rok narození: 1970
- Skutečné jméno: Ivo
- tel.:: 777045628
- Bydliště: Šumperk
Re: 205, r.v 1985 pár dotazů a rad
S filtrem to nesouvisí. Vzadu pod pravým zadním sedadlem jsou v nádrži 2 víčka a otvory. Ten bez hadic je palivoměr, druhý čerpadlo. Ten palivoměr zkus vyměnit, vyčistit atd. Ale moc šancí nedávám.
Re: 205, r.v 1985 pár dotazů a rad
Já myslel že jo :) ... aspon to zkusim :) za to nic nedám
-
- Nováček
- Příspěvky: 1
- Registrován: 10 črc 2013 10:50
- tel.:: 334665435
Re: 205, r.v 1985 pár dotazů a rad
Milé překvapení o této zkrácené podobě. Můžeš nám říct, co to je, co se mluví / píší o? Má nějaké info. o této zkrácené podobě byly zveřejněny před (a já jsem to uniklo)?
envisionwebhosting.com envisionwebhosting.com
leather4sure - bomber jacket leather4sure - bomber jacket
shearling jacket - leather4sure shearling jacket - leather4sure
motorcycle riding gear - leather4sure motorcycle riding gear - leather4sure
leather trench coat - leather4sure leather trench coat - leather4sure
leather4sure - bomber jacket leather4sure - bomber jacket
shearling jacket - leather4sure shearling jacket - leather4sure
motorcycle riding gear - leather4sure motorcycle riding gear - leather4sure
leather trench coat - leather4sure leather trench coat - leather4sure
Re: 205, r.v 1985 pár dotazů a rad
jasmine78888 try english cause google translator isn't the best choice :)
Peugeot 205 CTI 75kW 1993 - červená leštěnka
Škoda Fabia Combi 2.0 MPI 85kW 2007 - černá krasavice z Rajchu
ex:
Škoda Forman 1.3 40kW 1994 - pro nedostatek času prodán do muzea v Třinci u dealera Karireal - čeká ho druhý život
Škoda Fabia Combi 1.9 SDI 47kW 2003 - ve 440t km sešrotována u Milaty v Dobré, sloužila spolehlivě až do konce
Škoda Fabia Combi 2.0 MPI 85kW 2007 - černá krasavice z Rajchu
ex:
Škoda Forman 1.3 40kW 1994 - pro nedostatek času prodán do muzea v Třinci u dealera Karireal - čeká ho druhý život
Škoda Fabia Combi 1.9 SDI 47kW 2003 - ve 440t km sešrotována u Milaty v Dobré, sloužila spolehlivě až do konce
- Antoni
- Uživatel
- Příspěvky: 175
- Registrován: 26 úno 2009 21:38
- Rok narození: 1970
- Skutečné jméno: Ivo
- tel.:: 777045628
- Bydliště: Šumperk
Re: 205, r.v 1985 pár dotazů a rad
Já nechci být pesimista, ale ta malá dírka v té trubici (palivoměru) v nádrži je zespodu u dna nádrže a v té je za ta léta bordel (kousky rzi, hlíny atd.), takže se problém i po výměně palivoměru v nádrži může opakovat. Dírka se může ucpávat a ručička stále ukazovat nepřesně. Další možnost je vyčistit nádrž, ale to chce mít čas si s tím hrát. Hodně štěstí.
Re: 205, r.v 1985 pár dotazů a rad
Zdravim, tak jsem vycistil plovak, byl uplne za**nej od bordelu a to sami sýtko vedle v nasavání nafty. Vyčistil sem to a auto jede o poznání lépe, ale palivoměr ukazuje pořád stejně blbě :D
Dále sem brzdy dodělal a už to zatím naboucha :)
A škrtání o kardan řízení způsobilo ohnutí brzdového pedálu v důsledku našlapávání brzy :D
Děkuji všem za radu :)
Dále sem brzdy dodělal a už to zatím naboucha :)
A škrtání o kardan řízení způsobilo ohnutí brzdového pedálu v důsledku našlapávání brzy :D
Děkuji všem za radu :)
- Antoni
- Uživatel
- Příspěvky: 175
- Registrován: 26 úno 2009 21:38
- Rok narození: 1970
- Skutečné jméno: Ivo
- tel.:: 777045628
- Bydliště: Šumperk
Re: 205, r.v 1985 pár dotazů a rad
Už chápeš můj pesimismus ohledně toho palivoměru? Měl jsem 205 1.8 D, teď mám 205 1.6 GTI a Citroen Xsara 1.9 D a u všech jsou problémy s nepřesným ukazatelem paliva. I automechanici se k tomu vyjádřili nechvalně, že Peugeot a Citroen to mají udělaný nějak blbě. Na 205 jsem měl ty plováky tři, měnil jsem je a stejně to nepomohlo. Doporučuju si zvyknout.