Sportovni ram do auta
- vincent
- Stálý inventář 205clubu
- Příspěvky: 1602
- Registrován: 18 lis 2007 01:03
- Bydliště: nekde v......
Re: Sportovni ram do auta
no peknej ram.a hlavne se da rozebrat bez toho aby si neco vyndaval zevnitr auta.jen se tam napasuje,navrtaj se diry do podlahy no a jeto
PEUGEOT 1,6 GTI MALA FRANCOUZKA PILA-minulost
- Linkisek
- 205club je můj domov
- Příspěvky: 1062
- Registrován: 15 čer 2007 18:33
- tel.:: 0
- Bydliště: 3nec
Re: Sportovni ram do auta
Když tohle čtu otvírá se mi nůž v kapse ...vincent píše:navrtaj se diry do podlahy no a jeto
Peugeot 205 1.4 55 kw 1998 Sport na prodej
Peugeot 205 1.8 44 kw 1998 Black Magic Pearl
Peugeot 205 1.8 44 kw 1998 Black Magic Pearl
- Linkisek
- 205club je můj domov
- Příspěvky: 1062
- Registrován: 15 čer 2007 18:33
- tel.:: 0
- Bydliště: 3nec
Re: Sportovni ram do auta
Ještě chvíli ho navádějte aby vrtal do Griffoně a uvidíte ...
Peugeot 205 1.4 55 kw 1998 Sport na prodej
Peugeot 205 1.8 44 kw 1998 Black Magic Pearl
Peugeot 205 1.8 44 kw 1998 Black Magic Pearl
- vincent
- Stálý inventář 205clubu
- Příspěvky: 1602
- Registrován: 18 lis 2007 01:03
- Bydliště: nekde v......
Re: Sportovni ram do auta
a co jako.kazdy auto je jen plech,kus vylisovanyho plechu.jo a nikdo ho tady nenavadi aby tam delal diry.je to na nem
PEUGEOT 1,6 GTI MALA FRANCOUZKA PILA-minulost
Re: Sportovni ram do auta
hezky jste se rozepsali. Ja taky prispeju svymi nazory. Ramy se vyrabeji ze vseho mozneho (znam i pripady zminovanych "lesenovek" :)) Nicmene pokud chces aby ram za neco stal, byl funkcni a neslouzil jako biziterie do nejake tuzingoveho projektu mel by ses drzet specifikaci danych rady FIA uvedenych v priloze J. Material pro vyrobu ramu (kdyz pomineme WRC a jim podobne specialy) jsou bud ocelove bezesve za studena tazene trubky,nebo trubky z CrMo oceli. Prumery a sila sten je uvedena v jiz zminovane priloze J (k nahlednuti napr. zde http://www.autoklub.cz/show.php?page=ac ... htm&asoc=2 ). Tyto trubky se ohybaji pouze a vyhradne za studena (takze zadne nahrivani autogenem a podobne) aby se neznehodnotila charakteristika materialu. Co se tyka konstrukce ramu vychazi se ze zakladnich (povinnych) casti ktere muzou byt doplneny vzperami na ruznych mistech (opet upraveno v priloze J kde je stanovena jaka vzpera a za jakych podminek muze byt kde umistena). Ze slozitosti ramu nasledne vyplyva vyssi ci nizsi bezpecnost, tuhost karoserie, vaha ramu a samozrejme taky cena. Ja osobne jsem sel cesto vyssi bezpecnosti (na ukor ceny a hmotnosti).
Co se vyroby tyka rozhodne nedoporucuju vyrobu na kolene. Jak uz se psalo v prizpevcich drive nejde jen o to navarit do auta 40 metru trubek... veskere ohyby a prohnuti jsou zpracovavany tak aby v pripade narazu nedoslo k prohnuti konstrukce dovnitr prostoru pro posadku.
Sroubovane ramy jsou podle me (a spousta lidi s tim nebude souhlasit) vhodne spis pro tuning, kde se pocita ze se auto muze prestavet zpet na civila, nez pro regulerni zavody kde jde predevsim o bezpecnost, pevnost a tuhost ..proste funkcnost. Nerikam ze sroubovane ramy nefunguji..ale v zadnem pripade se nevyrovnaji ramum svarovanym (uz napriklad tim ze ram delany do auta na miru ma mnohem vic pevnych spojeni se skeletem karoserie. Zaroven si dovolim nesouhlasit s nazorem ze pro montaz sroubovaneho ramu neni potreba na aute nic varit. Co takove patky pro moznost prisroubovani ramu k podlaze vozu ? Tam je nutne minimalne navarit plotnu 3mm plechu..nebo si snad myslite ze plech podlahy ma dostatecnou pevnost ??? :) Nicmene kazdemu po chuti.
Ceny ramu se pohybuji del slozitosti konstrukce a velikosti auta od cca 8.000,- za jednoduchy zakladni ram ...po treba cca 35.000,- za "WRC" ram napr. do EVO devitky nebo imprezy.
Co se tyka ramu prodavanych napr. firmou sparco ci omp apod. tak del meho nazoru (pokud nechceme ram sroubovany) nemaji smysl. V konecen fazi se prodrazi na tom ze k porizovaci cene ramu je nutno pridat cenu za vevareni ramu do auta. Ram vam totiz dojde v podobe "polotovaru" kdy z krabice vypadne hromada ruzne naohybanych trubek (obcas i hezky orezlych :)) ), ktere je potreba posvarovat a teprve pak ziskate hotovy ram.
Dalsim materialem ze kltereho je mozno ramy vyrabet jsou trubky z CrMo oceli. Tyto ramy vynikaji nizsi hmotnosti proti ramum "zeleznym" ale taky podstaten vyssi cenou. cca 60.000,- do auta velikosti Suzuki swift, nebo Citroenu C2...
Vyrobcu ramu je u nas nekolik.
ja nechal ram vyrobit u Z.Němce ve Fryštáku a s vysledekem jeho prace jsem maximalne spokojen. Hledal jsem i dalsi moznosti vyroby, jeden dost znamy clovek vyrabi ramy v Mlade Boleslavi, nicmene ja chtel ram udelany tak jak ma byt. A nechtel jsem si nechat nicit drahy material ohybanim za tepla ;) . Nebudu zde jmenovat, kdo se o problematiku zajima vi o koho jde.
tady muzete omrknout jak jsem ram resil ja
http://peugeot-club.com/index.php?co=cl ... &ktere=397
Co se vyroby tyka rozhodne nedoporucuju vyrobu na kolene. Jak uz se psalo v prizpevcich drive nejde jen o to navarit do auta 40 metru trubek... veskere ohyby a prohnuti jsou zpracovavany tak aby v pripade narazu nedoslo k prohnuti konstrukce dovnitr prostoru pro posadku.
Sroubovane ramy jsou podle me (a spousta lidi s tim nebude souhlasit) vhodne spis pro tuning, kde se pocita ze se auto muze prestavet zpet na civila, nez pro regulerni zavody kde jde predevsim o bezpecnost, pevnost a tuhost ..proste funkcnost. Nerikam ze sroubovane ramy nefunguji..ale v zadnem pripade se nevyrovnaji ramum svarovanym (uz napriklad tim ze ram delany do auta na miru ma mnohem vic pevnych spojeni se skeletem karoserie. Zaroven si dovolim nesouhlasit s nazorem ze pro montaz sroubovaneho ramu neni potreba na aute nic varit. Co takove patky pro moznost prisroubovani ramu k podlaze vozu ? Tam je nutne minimalne navarit plotnu 3mm plechu..nebo si snad myslite ze plech podlahy ma dostatecnou pevnost ??? :) Nicmene kazdemu po chuti.
Ceny ramu se pohybuji del slozitosti konstrukce a velikosti auta od cca 8.000,- za jednoduchy zakladni ram ...po treba cca 35.000,- za "WRC" ram napr. do EVO devitky nebo imprezy.
Co se tyka ramu prodavanych napr. firmou sparco ci omp apod. tak del meho nazoru (pokud nechceme ram sroubovany) nemaji smysl. V konecen fazi se prodrazi na tom ze k porizovaci cene ramu je nutno pridat cenu za vevareni ramu do auta. Ram vam totiz dojde v podobe "polotovaru" kdy z krabice vypadne hromada ruzne naohybanych trubek (obcas i hezky orezlych :)) ), ktere je potreba posvarovat a teprve pak ziskate hotovy ram.
Dalsim materialem ze kltereho je mozno ramy vyrabet jsou trubky z CrMo oceli. Tyto ramy vynikaji nizsi hmotnosti proti ramum "zeleznym" ale taky podstaten vyssi cenou. cca 60.000,- do auta velikosti Suzuki swift, nebo Citroenu C2...
Vyrobcu ramu je u nas nekolik.
ja nechal ram vyrobit u Z.Němce ve Fryštáku a s vysledekem jeho prace jsem maximalne spokojen. Hledal jsem i dalsi moznosti vyroby, jeden dost znamy clovek vyrabi ramy v Mlade Boleslavi, nicmene ja chtel ram udelany tak jak ma byt. A nechtel jsem si nechat nicit drahy material ohybanim za tepla ;) . Nebudu zde jmenovat, kdo se o problematiku zajima vi o koho jde.
tady muzete omrknout jak jsem ram resil ja
http://peugeot-club.com/index.php?co=cl ... &ktere=397
Naposledy upravil(a) mi16boss dne 06 bře 2008 23:06, celkem upraveno 2 x.
...jsou chvíle, kdy už to neřídíš...
...strmé řízení není potřeba, do zatáčky potřebuješ odvahu, ručku a krouťák ...
...strmé řízení není potřeba, do zatáčky potřebuješ odvahu, ručku a krouťák ...
- Milhaus
- Club admin
- Příspěvky: 10058
- Registrován: 19 bře 2007 09:55
- Rok narození: 1984
- Skutečné jméno: Milan
- Bydliště: Býškovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sportovni ram do auta
Chtělo by to ještě finální fotky... Ale jinak skvělá prácemi16boss píše:
http://peugeot-club.com/index.php?co=cl ... &ktere=397
________
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
- hugo boss
- V.I.P
- Příspěvky: 2702
- Registrován: 19 zář 2006 22:35
- Rok narození: 1985
- Skutečné jméno: Tom
- Bydliště: Kocbeře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sportovni ram do auta
Linkisek píše:Když tohle čtu otvírá se mi nůž v kapse ...vincent píše:navrtaj se diry do podlahy no a jeto
jaký díry do podlahy, musejí se navařit patky... , to bych tomu asi dal kdybych ho provrtal
www.peugeotdilykocbere.cz
Peugeot 205GTi furgonette Dimma ; Peugeot 205 GTi 2.0Turbo ; Peugeot 205 CTi ; Peugeot 106 1.3 rallye S1 ; Peugeot 405 Mi16 S2 ; Peugeot 205 1.6CTi ; Peugeot 205 1.9 Rallye ; Peugeot 205 1.9D XAD
Peugeot 205GTi furgonette Dimma ; Peugeot 205 GTi 2.0Turbo ; Peugeot 205 CTi ; Peugeot 106 1.3 rallye S1 ; Peugeot 405 Mi16 S2 ; Peugeot 205 1.6CTi ; Peugeot 205 1.9 Rallye ; Peugeot 205 1.9D XAD
- Milhaus
- Club admin
- Příspěvky: 10058
- Registrován: 19 bře 2007 09:55
- Rok narození: 1984
- Skutečné jméno: Milan
- Bydliště: Býškovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sportovni ram do auta
navařit nebo provrtat, dyť to vyjde na stejno...ale do griffečka to asi nemáš co?hugo boss píše: jaký díry do podlahy, musejí se navařit patky... , to bych tomu asi dal kdybych ho provrtal
________
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
-
- Prudič
- Příspěvky: 1453
- Registrován: 01 bře 2007 16:31
- tel.:: 0
- Bydliště: Lomnice nad Popelkou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sportovni ram do auta
Díky za vyčerpávající info
Jinak je to nářez, vypadá to na poctivou práci se všim všudy! Kéž bych měl takovou "garáž" jako ty
Jo, a dávej nám sem fotky jak budeš pokračovat se stavbou Nebo víš co, mohl by sis založit topic v showroomu
Jinak je to nářez, vypadá to na poctivou práci se všim všudy! Kéž bych měl takovou "garáž" jako ty
Jo, a dávej nám sem fotky jak budeš pokračovat se stavbou Nebo víš co, mohl by sis založit topic v showroomu
_____________________________________
každý velký býk byl jednou tele
každý velký býk byl jednou tele
- vincent
- Stálý inventář 205clubu
- Příspěvky: 1602
- Registrován: 18 lis 2007 01:03
- Bydliště: nekde v......
Re: Sportovni ram do auta
jo to je nadherna prace.
hugo:no dobre se omlouvam,tak navarit patky no
hugo:no dobre se omlouvam,tak navarit patky no
PEUGEOT 1,6 GTI MALA FRANCOUZKA PILA-minulost
- vincent
- Stálý inventář 205clubu
- Příspěvky: 1602
- Registrován: 18 lis 2007 01:03
- Bydliště: nekde v......
Re: Sportovni ram do auta
to by mohlo bejt dobrej clanek co napsal mi16boss.kdyz je tam prestavba motoru tak by tam mohl bejt i tenhle clanek a fotky k tomu
PEUGEOT 1,6 GTI MALA FRANCOUZKA PILA-minulost
Re: Sportovni ram do auta
prace na aute finisuji...pristi tyden by melo jit k lakyrnikovi kde dostane novy kabat. je obednano parveciz anglie, preskladana prevodovka, natazene brzdove vedeni...zbya seskladat motor, vyresit elektriku a radici mechanismus.....prace moc a casu malo....fotky a topic v showroomu budou....
...jsou chvíle, kdy už to neřídíš...
...strmé řízení není potřeba, do zatáčky potřebuješ odvahu, ručku a krouťák ...
...strmé řízení není potřeba, do zatáčky potřebuješ odvahu, ručku a krouťák ...
- Milhaus
- Club admin
- Příspěvky: 10058
- Registrován: 19 bře 2007 09:55
- Rok narození: 1984
- Skutečné jméno: Milan
- Bydliště: Býškovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sportovni ram do auta
________
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
Re: Sportovni ram do auta
Jen tak pro zajimavost - zavodak pana Nemce, nova technika ve starem kabate.