Milhaus píše:teplo samozřejmě napomáhá oxidaci/korozi, tam kde je vlhko a teplo jsou rychlejší reakce jak tam, kde je zima a tím pádem i sucho...tam kde mrzne je nízká vzdušná vlhkost. ve zmrzlém ledě asi nic rychle hnít nebude;) V deštném pralese ti zhnije auto rychleji jak na aljašce
Mildo....nie sme v dazdovom pralese ani v primorskom prostredi, kde je vlhko celorocne.
Apropo...zabudli ste povedat, co sa stane s karoseriou auta, ktore skonci v rieke ci jazere....
Kedze sa na udrzbu ciest pri teplotach okolo 0 az -3C pouziva posypova sol, vzdy bude podvozok oxidovat skor ako vrch karoserie.
Pokial ale podvozok pred zimou zakonzervujes (osetrenie podvozku + osetrenie dutin) a po zime poriande poumyvas podvozok, tak Ta to auto s takou starostlivostou moze kludne aj prezit. To, co tu riesite su stare prehnite auta, ktore neboli pravidelne servisovane a osetrovane. Tam nepomoze ani plechova garaz v zime, ci negarazovanie auta. Sol v snehu/lade na podvozku zostane a ked sa otepli, zacne sa proces oxidacie, takze ste zase tam, kde ste nechceli byt.
Akekolvek zelezo (trebars aj sprosty plot) vystaveny poveternostnym podmienkam zacne hrdzaviet...a nemusis ho pritom ani nasolit...Dokonca nemusi ani prsat, lebo nejaku % vlhkost mas aj v ovzdusi. Staci aby kov nebol povrchovo osetreny. Takze tu prestante teoretizovat a sup sup pod auto, osetrovat podvozok!
.......blackdragon
Aktualny autopark:
Peugeot 205 GTI (1.9l, 88kW)
Audi A4 Avant 1.9 TDI quattro (1.9l, 96kW, quattro)
R.I.P.:
Mazda 323 GT (1.6L, 77kW)
Mazda 323 GLX (1.6L 77kW)
Mazda 323 GTX (1.6l, 110 kW, 4WD), 2ks