Ahoj, potřeboval bych nutně zjistit ET těchto disků.
Údajně se montovaly v prvovýrobě na P405, ale v průběhu let si to každý dal kde se mu zachtělo
Je to pro mě dost důležité, páč to budu montovat poupravě do jiného auta.
Děkuji za včasné odpověďi.
PS:nikde na disku jswem se to nedočetl, je tam pouze vyražená datumovka a výrobní číslo....
foto bohužel nemám a teď už musím letět do práce.
vytáhl jsem to ze SZ, když jsem je kupoval.
Drakene, děkuji za tip, je to ET 25, což bude po úpravě průměru díry a dosedací plochy na šroub v audince nááááádhernéééé protože origo plechy mají ET45 a ty nevylezlejší liťáky jsou ET33
205 forever 1,1i 44kw Astérix (rezervní vozidlo stojící v teplé garáži, kde mu je dobře)
Audi 80 1,6 td 59KW, srdcovka a další člen rodiny
pichy: myslíš, že to hodně záporně ovlivní jízdní vlastnosti? (nerýpu, jen se ptám)
nikdy jsem nebyl příznivcem tunningu, ani tuzingu, ale ta audinka je fakticky jak vagón
vycházím z toho, že když si někdo dá 20mm podložku pod kolo, bůh ví jak sníží podvozek na tlumičích a pérách (silentbloky nechá sériové,nikoliv pevnější ) a nemívají s tím problémy, tak bych to s vhodnou délkou šroubů na originál podvozku mohl běžně využívat....., nemyslíte
205 forever 1,1i 44kw Astérix (rezervní vozidlo stojící v teplé garáži, kde mu je dobře)
Audi 80 1,6 td 59KW, srdcovka a další člen rodiny
hlavně jak píšeš úprava dosedací plochy pro šroub. jestli tim myslíš vyvrtat tam kónus, tak bych si to radši rozmyslel. Kónusy se dělají ocelovýma vložkama, hliník se ti vymačká a šrouby se ti budou neustále povolovat
draken píše:hlavně jak píšeš úprava dosedací plochy pro šroub. jestli tim myslíš vyvrtat tam kónus, tak bych si to radši rozmyslel. Kónusy se dělají ocelovýma vložkama, hliník se ti vymačká a šrouby se ti budou neustále povolovat
ajajaj, to jako až tak?
tohle jsem vůbec nevěděl..... o těch ocelových vložkách slyším poprvé..... pokusím se zjistit, zda to půjde nějak zhtovit....
205 forever 1,1i 44kw Astérix (rezervní vozidlo stojící v teplé garáži, kde mu je dobře)
Audi 80 1,6 td 59KW, srdcovka a další člen rodiny
nechci nikomu do ničeho kecat. mně se taky líbí vytažená kola, ale na běžné ježdění to podle mě moc není.
pominu-li fakt, že v případě nehody ti bude pojišťovna krátit plnění, tak podle mě dochází k přílišnému silovému namáhání uchycení kola v ložisku. kromě toho se mění "pákové" poměry, což ovlivňuje chování pružení i tlumičů a sílu v řízení, což podle mě poznáš hned, jak s takovými koly vyjedeš. na zadek bych si taková kola možná dal, ale na přední nápravě by to mě osobně asi vadilo.
Pichy: nevím, jak je to při změně rozchodu kol, ale větší odpor v řízení by byl, kdybych dal širší gumy, což já budu dávat naopak ušží. přejdu ze 195ek na 185ky a to už na autě bez serva poznat jde.....
nicméně, hoši. Váš postřeh byl na místě, hlavně Tvůj, Drakene. byl jsem ve dvou pneuservisech, kde mimo jiné nejen přezouvají, ale i distribují Alu.... bylo mi řečeno mechanikama, že ty ocelové vložky byly jen na některých kolech. pro ukázku mi podal disk z gofu4 a myslím Alesio na P307. Oba měly konusy a oba měly hliníkové dosedací plochy. Dle jejich slov stačí nechat udělat přesný 60i stupňový konus a dát fungl nové šrouby....... Protože jeden disk už takto upravený mám, odvezl jsem do strojíren i zbylé 3 kusy a šrouby objednám.....
205 forever 1,1i 44kw Astérix (rezervní vozidlo stojící v teplé garáži, kde mu je dobře)
Audi 80 1,6 td 59KW, srdcovka a další člen rodiny
Nechtěl bych aby to vypadalo že rozumuju, ale co vím, tak ocelový vložky měly/mají origo oplácký alu. Jinak k nám do pneuservisu jezdí kvantum lidí, co vubec neřeší že by měli mět na šroubech kuželový sedlo místo kulovýho, nebo naopak...v hliníku to stačí párkrát zkontrolovat/přetáhnout a ty sedla se vymačkají jak je potřeba. Neni to ideální, ale jde to. Lepší je samozřejmě nechat vystružit jiný sedlo, dělá se to normálně, ale jde o to kolik masa na disku je.