Výfuk
- Sonny
- Aktivní uživatel
- Příspěvky: 393
- Registrován: 03 pro 2007 22:25
- Rok narození: 1990
- Skutečné jméno: Ondrej
- Bydliště: Chlumec n. Cidlinou
Výfuk
Chci se zeptat, jestli má někdo zkušenosti s úpravou výfuku (Svody a celé vedení) Za každou radu díky
Peugeot 205 1.9 GTI
Peugeot 205 Dimma - Prodáno
Peugeot 205 1.8 GRD pracujicí kára - RIP
Peugeot 306 HDI
VW Passat Variant 125Kw Rodinné Vozítko
Peugeot 205 GTI - Vítej doma, po deseti letech
Peugeot 205 Dimma - Prodáno
Peugeot 205 1.8 GRD pracujicí kára - RIP
Peugeot 306 HDI
VW Passat Variant 125Kw Rodinné Vozítko
Peugeot 205 GTI - Vítej doma, po deseti letech
-
- Prudič
- Příspěvky: 1453
- Registrován: 01 bře 2007 16:31
- tel.:: 0
- Bydliště: Lomnice nad Popelkou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuk
Tohle téma me taky dost zajima...treba komplet vyfuk z nerezu jaky to ma mít idealni průmer atd atd....Sonny píše:Chci se zeptat, jestli má někdo zkušenosti s úpravou výfuku (Svody a celé vedení) Za každou radu díky
_____________________________________
každý velký býk byl jednou tele
každý velký býk byl jednou tele
- Milhaus
- Club admin
- Příspěvky: 10058
- Registrován: 19 bře 2007 09:55
- Rok narození: 1984
- Skutečné jméno: Milan
- Bydliště: Býškovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuk
uplně stejný jak serie bych to udělal z toho nerezu..nemáš co zkazit...Marcell píše:Tohle téma me taky dost zajima...treba komplet vyfuk z nerezu jaky to ma mít idealni průmer atd atd....Sonny píše:Chci se zeptat, jestli má někdo zkušenosti s úpravou výfuku (Svody a celé vedení) Za každou radu díky
________
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
-
- Prudič
- Příspěvky: 1453
- Registrován: 01 bře 2007 16:31
- tel.:: 0
- Bydliště: Lomnice nad Popelkou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuk
To urcite ne, ale seriovej vejfuk musi plnit vselijaky emisni atd hodnoty a splnovat urcitou hlucnost..a me ani na jednom moc nezalezirenm píše:uplně stejný jak serie bych to udělal z toho nerezu..nemáš co zkazit...Marcell píše:Tohle téma me taky dost zajima...treba komplet vyfuk z nerezu jaky to ma mít idealni průmer atd atd....Sonny píše:Chci se zeptat, jestli má někdo zkušenosti s úpravou výfuku (Svody a celé vedení) Za každou radu díky
Tak co? Ma nekdo z vas zkusenosti s upravou vyfuku a svodu?
_____________________________________
každý velký býk byl jednou tele
každý velký býk byl jednou tele
-
- 205club je můj domov
- Příspěvky: 802
- Registrován: 21 bře 2008 22:31
- Skutečné jméno: Pavel
- Bydliště: ČR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuk
U úpravy výfuku je to trochu kouzlení. Není to žádná sranda. Počínaje svody a délkou každé trubky a dále průměr výfuku, tlumiče, rezonátory a koncovky. Nejvíce výkonu přidají dobře nastavené svody, jinak vše ostatní je již podřadnější. Čím lepší odvod spalin tím lépe, ale jakékoli výření ve výfuk soustavě je již problém. Nejlepší je jeden celek bez spojek a nastavování. Ohledně materiálu určitě dobrý nerez..
PEUGEOT 205 5.dv Open v TP 2.0 jinak 1.9 75kW r.v.89
Všechny ostatní Pugy vyvrakovány..zbylo pár dílů
Rodinný Ford Galaxy 1,9TDI, na výlety Kawasaki VN800 Classic
Všechny ostatní Pugy vyvrakovány..zbylo pár dílů
Rodinný Ford Galaxy 1,9TDI, na výlety Kawasaki VN800 Classic
- TomGTI
- 205club je můj domov
- Příspěvky: 1043
- Registrován: 17 led 2006 15:58
- Bydliště: Vsetín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuk
Tak výfuk je základ pro výkonný atmosférický motor,je to opravdu velká věda.Ale kdo to myslí opravdu vážně tak nejde jenom říct dej tam průměr trubky 20cm,nejdůležitější věcí je na co bude motor,tedy výfuk používán a podle toho se nechá spočítat průměr trubky,rezonátor,tlumiče,atd.Ale to už jsme trošku někde jinde.Podle mě je nejlepší když si chci postavit nějáký výfuk a nechci nebo nemám peníze na to aby mi to někdo vypočítal,tak je nejlepší se podívat co vyrábí sportovní oddělení a co jezdí tovární auta,to je vyzkoušené a mělo by to fungovat.Jinak pokud uděláte výfuk z nerezu o stejném průměru jako má seriový tak je to podle mě jen o vzhledu a utracených penězích.Dále bych chtěl říct že je nesmysl že nejvíc koní přidají samostatné svody,samotné svody jsou vám k ničemu bez dalšího zbytku výfuku.Ohledně materiálu je určitě nerez lepší obyčejná trubka ale zase je třeba si říci,využiju já ten nerez na mém motoru který má téměř sériový výkon?Ale je to na každém pro co se rozhodne nebo co se mu líbí.
Re: Výfuk
Souhlasím s Tomem,okopírovat co dělá fabrika na závody.Ale my ostatní nezávodíme a jet někam daleko v takovým kraválu,z toho už jsem fakt vyrostl.Také chci nerez výfuk a protože jsem tápal,radil jsem se s konstruktérem i metalurgem/o materiálu,výrobě,konstrukci/. Lze použít mat.17240/dle ČSN/používají ho asi všichni výrobci u nás,ale není nejvhodnější,jen je nejlevnější.Důrazně jsem byl varován před nadměrně velkým průměrem potrubí.Naděláte víc škody než užitku.Nepříznivě ovlivníte pulzování tlak.vln,ztrátu protitlaku,přílišné ochlazování spalin/proto mají závoďáky obandážované výfuky jakoby fáčem/a tím schopnost rychle a ůčinně odvádět plyny.Motor se na to zbytečně nadře.Na určení optimálního průměru trubky překvapivě neexistuje žádný exaktní výpočet.Řídí se to některými pravidly,zkušenostmi a následně ůpravami na brzdě.Pokud uvidíte GTIčko s výfukem 60mm,je to jen neznalost nebo frajeřina.Takový průměr se používá při výkonech do 250koní.
Sám jsem zatím povařil výfuk z obyč.matroše,ne vše se mi ale povedlo,musím předělávat.Až budu spokojen,udělám nerez kopii.Orig.jsem měl na GTI místy vnitřní průměr i 43mm.To je na MIčko málo.Použil jsemTR.54x2tzn.vnitřní průměr 50mm.Nerez doporučuji svařovat TIGEM/invertor,wolfram.elektroda,přídav.materiál/.U ost.zp.kromě jiného víc korodují sváry.Výhody nerezu jsou snad jasné,3-4násobná životnost.Do závoďáku,jako TOM,je to ale fakt zbytečnost.A kopírovat sériový výfuk,jak tu někdo píše,je škoda.Bývá často universální pro výce druhů aut.A když už se s tím děláte,proč něco nevylepšit,né?Ještě snad,zas tak ůplná legrace dělat s nerezam není.Mnohdy to,zdánlivě bezdůvodně praskne,apod.Jeden náš vykřičený výrobce z toho odmítá dělat.Právě kůli těmto zkušenostem.
Sám jsem zatím povařil výfuk z obyč.matroše,ne vše se mi ale povedlo,musím předělávat.Až budu spokojen,udělám nerez kopii.Orig.jsem měl na GTI místy vnitřní průměr i 43mm.To je na MIčko málo.Použil jsemTR.54x2tzn.vnitřní průměr 50mm.Nerez doporučuji svařovat TIGEM/invertor,wolfram.elektroda,přídav.materiál/.U ost.zp.kromě jiného víc korodují sváry.Výhody nerezu jsou snad jasné,3-4násobná životnost.Do závoďáku,jako TOM,je to ale fakt zbytečnost.A kopírovat sériový výfuk,jak tu někdo píše,je škoda.Bývá často universální pro výce druhů aut.A když už se s tím děláte,proč něco nevylepšit,né?Ještě snad,zas tak ůplná legrace dělat s nerezam není.Mnohdy to,zdánlivě bezdůvodně praskne,apod.Jeden náš vykřičený výrobce z toho odmítá dělat.Právě kůli těmto zkušenostem.
Peugeot 205 MI 16
Yamaha TRX 850
Honda CBR 1000RR Fireblade
Ducati Streetfighter
Yamaha TRX 850
Honda CBR 1000RR Fireblade
Ducati Streetfighter
- Linkisek
- 205club je můj domov
- Příspěvky: 1062
- Registrován: 15 čer 2007 18:33
- tel.:: 0
- Bydliště: 3nec
Re: Výfuk
Souhlasím ... odstraněním katu, tlumiče, veškerých kolínek z výfukového potrubí a použití jiného materiálu (leštěný nerez) je způsob jak zrychlit odvod spalin a tím i zvýšit výkon motoru. Ale možná by také stálo za pokus informovat se na účinek dinamizéru, který by měl fungovat jako usměrňovač a zrychlovač toku výfukových plynů, a jelikož motor dosahuje maximálního točivého momentu při menším počtu otáček měla by se snížit i spotřeba paliva o 2-4% ...Semir píše:Čím lepší odvod spalin tím lépe, ale jakékoli výření ve výfuk soustavě je již problém. Nejlepší je jeden celek bez spojek a nastavování.
Peugeot 205 1.4 55 kw 1998 Sport na prodej
Peugeot 205 1.8 44 kw 1998 Black Magic Pearl
Peugeot 205 1.8 44 kw 1998 Black Magic Pearl