Peugeot 205 GTI - šrot
Peugeot 205 GTI - šrot
Tak pozdravujem pežotistov,
nedávno mi doma taktiež zaparkovala 205ka GTI a určite by som tu rád podiskutoval a poradil sa o aute, keďže sám s ním veľké skúsenosti nemám. Takže budem vďačný za každú radu
K samotnému autu:
ročník 1990, 1.9 GTI, 88kW
Auto je tak trochu v "tuzingovom" stave, čo by som chcel postupne zmeniť a skúsiť sa priblížiť k originálnemu stavu. V súčasnosti však riešim "rozbehanie" motora. Auto dlho stálo, takže benzín v ňom nebol veľmi "čerstvý". Pri kúpe predávajuci vravel, že je problém pravdepodobne s palivovým čerpadlom. To som vymontoval, skúsil nejak prečistiť, ale nepomohlo. Tak som tu od člena kúpil iné, dúfam, že funkčné (ešte som ho neodskúšal).
Ďalší problém vypadá byť vo vstrekovačoch. Pri pokusoch auto naštartovať auto šlo tak na 2 valce maximálne . Vypadajú to byť vstreky, pretože pri vymontovaní a pretočení motorom striekal iba jeden. Takže momentálne sa rieši nákup nových (čo je pekná pálka ), alebo nejaký repas tých starých. Pravdepodobne ich má na svedomí starý benzín v aute a dlhodobé státie.
Okrem toho príde na rad klasická výmena náplní a filtrov.
Fotiek moc zatial nemám, tak prikladám to, čo mám.
nedávno mi doma taktiež zaparkovala 205ka GTI a určite by som tu rád podiskutoval a poradil sa o aute, keďže sám s ním veľké skúsenosti nemám. Takže budem vďačný za každú radu
K samotnému autu:
ročník 1990, 1.9 GTI, 88kW
Auto je tak trochu v "tuzingovom" stave, čo by som chcel postupne zmeniť a skúsiť sa priblížiť k originálnemu stavu. V súčasnosti však riešim "rozbehanie" motora. Auto dlho stálo, takže benzín v ňom nebol veľmi "čerstvý". Pri kúpe predávajuci vravel, že je problém pravdepodobne s palivovým čerpadlom. To som vymontoval, skúsil nejak prečistiť, ale nepomohlo. Tak som tu od člena kúpil iné, dúfam, že funkčné (ešte som ho neodskúšal).
Ďalší problém vypadá byť vo vstrekovačoch. Pri pokusoch auto naštartovať auto šlo tak na 2 valce maximálne . Vypadajú to byť vstreky, pretože pri vymontovaní a pretočení motorom striekal iba jeden. Takže momentálne sa rieši nákup nových (čo je pekná pálka ), alebo nejaký repas tých starých. Pravdepodobne ich má na svedomí starý benzín v aute a dlhodobé státie.
Okrem toho príde na rad klasická výmena náplní a filtrov.
Fotiek moc zatial nemám, tak prikladám to, čo mám.
Re: Peugeot 205 GTI - šrot
Takže malý update:
Do auta sa nasypalo relatívne dosť peňazí a to hlavne kvôli vstrekom . Staré sa vyčistiť ultrazvukom nepodarilo, dokonca ich mechanik namáčal v nejakých špec. roztokoch, aby sa uvolnili, ale boužial, nepovolili. Funkčný tak zostal iba 1. Kúpili sa teda nové, takže celkový budged v aute sa dosť navýšil, ale zas to bude aspoň poriadne fungovať (dúfam). Ďalej sa vymenilo čerpadlo a nasleduje výmena oleja. Motor sa podarilo naštartovať, ale otáčky dosť kolísajú, takže asi bude treba prečistiť aj váhu vzduchu?!
No a keďže vstreky výrazne zaťažili rozpočet, ďalší postup bude prebiehať pozvolnejšie...
Do auta sa nasypalo relatívne dosť peňazí a to hlavne kvôli vstrekom . Staré sa vyčistiť ultrazvukom nepodarilo, dokonca ich mechanik namáčal v nejakých špec. roztokoch, aby sa uvolnili, ale boužial, nepovolili. Funkčný tak zostal iba 1. Kúpili sa teda nové, takže celkový budged v aute sa dosť navýšil, ale zas to bude aspoň poriadne fungovať (dúfam). Ďalej sa vymenilo čerpadlo a nasleduje výmena oleja. Motor sa podarilo naštartovať, ale otáčky dosť kolísajú, takže asi bude treba prečistiť aj váhu vzduchu?!
No a keďže vstreky výrazne zaťažili rozpočet, ďalší postup bude prebiehať pozvolnejšie...
Re: Peugeot 205 GTI - šrot
Ja by som možno niekde ešte našiel vahu alebo klapky všelijake, aj riadiačky a asi aj vstreky :)
Hyundai S Coupe - SOLD
Peugeot 205 1,9 GTI - SOLD
Peugeot 205 1,9 GTI - SOLD
Peugeot 205 1,6 GTI - SCRAPED
VW Golf MKII GTI KR - SOLD
Peugeot 406 2.0HDi - SOLD
Jeep Cherokee XJ 2.5 TD - SOLD
Peugeot 205 1,9 Gentry - SOLD
Fiat Cinquecento 1.1 Sporting - SOLD
Škoda Octavia 1.8 Turbo RS - SOLD
Peugeot 205 1,9 GTI 1988
Audi S4 B5 2.7biT
Ford Focus MK1 1.8 TDdi
Peugeot 205 1,9 GTI - SOLD
Peugeot 205 1,9 GTI - SOLD
Peugeot 205 1,6 GTI - SCRAPED
VW Golf MKII GTI KR - SOLD
Peugeot 406 2.0HDi - SOLD
Jeep Cherokee XJ 2.5 TD - SOLD
Peugeot 205 1,9 Gentry - SOLD
Fiat Cinquecento 1.1 Sporting - SOLD
Škoda Octavia 1.8 Turbo RS - SOLD
Peugeot 205 1,9 GTI 1988
Audi S4 B5 2.7biT
Ford Focus MK1 1.8 TDdi
Re: Peugeot 205 GTI - šrot
Takže malý update:
Cez Veľkonočné sviatky sa stihlo pár vecí:
- alternátor nedobíjal baterku = vybrať altík, prečistiť všetky spoje a tie valčeky po ktorých behajú uhlíky. Altík začal dobíjať.
- výmena sviečok a prečistenie zaoxidovaných spojov v rozdelovači
- prečistené komplet sacie potrubie, škrtiaca klapka a váha vzduchu
- namontované komplet sanie (všetky tie gumené hadice + nový filter vzduchu)
- zohnal som tu od člena vonkajšie späťáky, takže tie sa tiež namontovali
Motor podstatne lepšie beží, ale aj po zohriatí sú voľnobežné otáčky vysoké (cca 1000 - 1100). Jeden z dôvodov by mohla byť netesnosť tých hadíc napojených na sanie. Motor tak dostáva akosi veľa vzduchu (čo si o tom myslíte?). Napr. tá hadica čo ide od posilňovača bŕzd k škrt. klapke bola fakt deravá a po profesionálnom oblepení izolepu výrazne klesli otáčky. Takže výmena hadíc by mohla priniesť požadovaný efekt?! K tomu sa viaže otázka - nevie niekto tu z členov, kde by sa dali zohnať nové hadice okolo sania (+ k posilovaču, k viečku oleja etc etc.) (SZ). Nedá sa niekde kúpiť rovno komplet za rozumné peniaze? (tie silikónové farebné sa mi zdajú nejaké drahé).
No a ďalší plán: Repas bŕzd
PS: Sorry že je to bez foto, přístě...
Cez Veľkonočné sviatky sa stihlo pár vecí:
- alternátor nedobíjal baterku = vybrať altík, prečistiť všetky spoje a tie valčeky po ktorých behajú uhlíky. Altík začal dobíjať.
- výmena sviečok a prečistenie zaoxidovaných spojov v rozdelovači
- prečistené komplet sacie potrubie, škrtiaca klapka a váha vzduchu
- namontované komplet sanie (všetky tie gumené hadice + nový filter vzduchu)
- zohnal som tu od člena vonkajšie späťáky, takže tie sa tiež namontovali
Motor podstatne lepšie beží, ale aj po zohriatí sú voľnobežné otáčky vysoké (cca 1000 - 1100). Jeden z dôvodov by mohla byť netesnosť tých hadíc napojených na sanie. Motor tak dostáva akosi veľa vzduchu (čo si o tom myslíte?). Napr. tá hadica čo ide od posilňovača bŕzd k škrt. klapke bola fakt deravá a po profesionálnom oblepení izolepu výrazne klesli otáčky. Takže výmena hadíc by mohla priniesť požadovaný efekt?! K tomu sa viaže otázka - nevie niekto tu z členov, kde by sa dali zohnať nové hadice okolo sania (+ k posilovaču, k viečku oleja etc etc.) (SZ). Nedá sa niekde kúpiť rovno komplet za rozumné peniaze? (tie silikónové farebné sa mi zdajú nejaké drahé).
No a ďalší plán: Repas bŕzd
PS: Sorry že je to bez foto, přístě...
Re: Peugeot 205 GTI - šrot
Tému som presunul, aby sa dalo voľne diskutovať...
update k autu:
Brzdy - vyčistené a premazané valčeky, kontrola bŕzd, nová brzdová kvapalina a odvzdušnenie. Vymenených pár hadíc v motore za nové kusy.
update k nákupom:
zháňam nárazníky orig. GTI, časom kapotu, 3. dvere (+GTI plasty) - ak by mal niekto nejaký tip, sem s ním (v lete chcem )
update k autu:
Brzdy - vyčistené a premazané valčeky, kontrola bŕzd, nová brzdová kvapalina a odvzdušnenie. Vymenených pár hadíc v motore za nové kusy.
update k nákupom:
zháňam nárazníky orig. GTI, časom kapotu, 3. dvere (+GTI plasty) - ak by mal niekto nejaký tip, sem s ním (v lete chcem )
Re: Peugeot 205 GTI - šrot
Tak po dlhšiom čase opäť pár noviniek:
Takže najbližší zoznam vecí, ktoré treba zohnať (ak by niekto niečo mal v dobrom stave, prosím o správu/info):
- Na aute je nová kapota aj 3. dvere. Pôvodná kapota s dierou a 3. dvere so zavareným stieračom a zámkom sú na predaj (ak by mal niekto záujem). Auto vypadá otrasne, keďže každá časť má inú farbu, ale časom sa to spraví.
- Výmena zadných ložísk
- Regulátor tlaku paliva bol nefunkčný - prepúšťal benzín, čo pravdepodobne spôsobovalo kolísavé otáčky. Od člena klubu som kúpil nový a vymenil.
- Vyššie otáčky sa podarilo zregulovať šróbom na klapke sania.
- Výmena spínača na chladiči - ten či spína saharu.
- Na sahare sa netočil jeden ventilátor - rozsypané magnety. Takže momentálne tam je len jeden funkčný.
- Vyčistil som chladič, vymenil chladiacu kvapalinu
- Najväčší zážitok mám zatial z čistenia introšu. Už po kúpe auta tam niečo posmrdkávalo a teraz v lete sa to začalo prejavovať najviac. Z poza palub. dosky sa sypali myšacie hovienka, takže bolo treba rozobrať celú palubku a poriadne to tam vyčistiť. Rozobrať to celkom šlo, ale potom to poskladať tak aby to sedelo, to bol skutočný boj.
Takže najbližší zoznam vecí, ktoré treba zohnať (ak by niekto niečo mal v dobrom stave, prosím o správu/info):
- sahara
- ventilátor do kabíny - pri rozoberaní palubky sa zistilo, že je nejaký pridretý. Podarilo sa ho síce rozchodiť, ale ten zvuk je strašný)
- stále zháňam nárazníky, blatníky atď GTI (aj keď to je asi sen), prípadne prahy?!
Re: Peugeot 205 GTI - šrot
Príbeh po dlhšom čase pokračuje:
Proces detuZing priniesol originálny predný a zadný spojler, originálne svetlá. Vízia originálneho stavu sa však začína vzďalovať, pretože zohnať vlastne všetky lemy na auto je nadľudksý výkon (čo je škoda). Tak premýšlam, či auto nenechať bez líšt a pustiť sa postupne do prác na novom laku. Ešte ma napadá, tie hmlovky majú tak moc trčať von?
Konečne som sa dostal aj k výmene oleja a filtru. Problém je, že jedna trubka od bloku je asi poškodená a slzí cez ňu olej (neviete, či sa to nedá niekde zohnať nové?). Tiež chýba plastová hlavička na mierke oleja (ak by niekomu doma zavadzala, rád mu s tým pomôžem). No a taká nepríjemnosť je aj, že diera na šrób, ktorý drží filter, je prasknutá. Filter tak drží len na 1 šróbe...to bude treba tiež vyriešiť.
Proces detuZing priniesol originálny predný a zadný spojler, originálne svetlá. Vízia originálneho stavu sa však začína vzďalovať, pretože zohnať vlastne všetky lemy na auto je nadľudksý výkon (čo je škoda). Tak premýšlam, či auto nenechať bez líšt a pustiť sa postupne do prác na novom laku. Ešte ma napadá, tie hmlovky majú tak moc trčať von?
Konečne som sa dostal aj k výmene oleja a filtru. Problém je, že jedna trubka od bloku je asi poškodená a slzí cez ňu olej (neviete, či sa to nedá niekde zohnať nové?). Tiež chýba plastová hlavička na mierke oleja (ak by niekomu doma zavadzala, rád mu s tým pomôžem). No a taká nepríjemnosť je aj, že diera na šrób, ktorý drží filter, je prasknutá. Filter tak drží len na 1 šróbe...to bude treba tiež vyriešiť.
Re: Peugeot 205 GTI - šrot
Príbeh po zimnom spánku pomaly pokračuje ďalej. Motor po zime naskočil bez problémov .
Z auta som odstránil tuZingove prahy a rozobral skoro celý interiér, kvôli kontrole stavu karosérie. Zdá sa, že hrdze nie je moc, čo ma tiež celkom potešilo Ten bordel na podlahe je zo starého tlmiaceho materiálu. Chcel by som sa však skúsenejších spýtať, či je nutné v takomto stave nejak ošetriť zvnútra podlahu? Ak áno, mohli by ste niečo doporučiť?
Ďalšia vec, ktorá ma hnevá sú lemy. Strašne ťažko sa dajú zohnať a aby to nestačilo, budem asi potrebovať aj origo blatníky, pretože tie sú na mojom aute vytťahované a na to už asi tie plasty nedám, aj keby som ich zohnal. Tak dosť váham ako ďalej postupovať. Niekedy ma to auto (resp. tuZing predchádzajúceho majitela) dokáže dostať do stavu, že mám chuť to celé niekam poslať :)
Z auta som odstránil tuZingove prahy a rozobral skoro celý interiér, kvôli kontrole stavu karosérie. Zdá sa, že hrdze nie je moc, čo ma tiež celkom potešilo Ten bordel na podlahe je zo starého tlmiaceho materiálu. Chcel by som sa však skúsenejších spýtať, či je nutné v takomto stave nejak ošetriť zvnútra podlahu? Ak áno, mohli by ste niečo doporučiť?
Ďalšia vec, ktorá ma hnevá sú lemy. Strašne ťažko sa dajú zohnať a aby to nestačilo, budem asi potrebovať aj origo blatníky, pretože tie sú na mojom aute vytťahované a na to už asi tie plasty nedám, aj keby som ich zohnal. Tak dosť váham ako ďalej postupovať. Niekedy ma to auto (resp. tuZing predchádzajúceho majitela) dokáže dostať do stavu, že mám chuť to celé niekam poslať :)
Re: Peugeot 205 GTI - šrot
Projekt pomaly pokračuje - motor je von, interiér tiež. Zostáva pár drobností a začne sa pracovať na karosérií a lakovaní. Farbu chcem dať originál čiernu, ktorá je zapísaná aj v papieroch, ale poďla toho čo som zatiaľ zistil, tak na 205ku boli dva typy čiernej. Neviete, kde sa dá podľa VINka zistiť presne, aká tam má byť? (nehladiac na to, že pôvodne bolo auto červené...)
PS: Myši si spravili hniezdočko v tlmení pod palubnou doskou a zostali tam po nich nejake zásoby :)
PS: Myši si spravili hniezdočko v tlmení pod palubnou doskou a zostali tam po nich nejake zásoby :)
- vinorak
- odborník
- Příspěvky: 11375
- Registrován: 10 kvě 2007 13:02
- Rok narození: 1986
- Skutečné jméno: Tomas
- tel.:: 0
- Bydliště: Praha
Re: Peugeot 205 GTI - šrot
Onyx Black P3XY jiná na gti nebyla
- Zdenek
- Stálý inventář 205clubu
- Příspěvky: 1719
- Registrován: 13 kvě 2008 20:35
- Rok narození: 1986
- Skutečné jméno: Zdenek
- Bydliště: Čerčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Peugeot 205 GTI - šrot
No hlavně, když auto bylo dřív červené, a pokud VIN patří k tomuhle autu, tak se mu odstín černé líbit nebude, bude takový trochu do červena
Pošli VIN, podíváme se na to
Pošli VIN, podíváme se na to
205 1,9 GTI 94kW - další gti ve věčných lovištích
205 1,6 GTI 75kW - sešrotováno
205 1,9 GTI 94kW - uloženka
205 1,9 GTI 88kW - ve výstavbě - 6q převodovka, 94kW motor
DUCATI Monster 2001
205 1,6 GTI 75kW - sešrotováno
205 1,9 GTI 94kW - uloženka
205 1,9 GTI 88kW - ve výstavbě - 6q převodovka, 94kW motor
DUCATI Monster 2001
Re: Peugeot 205 GTI - šrot
Páni,
diky za rady. Podľa VIN tam má teda byť: Non-Metallic Lacquered, Embassy Black (Onyx), Noir Verni - takže tak ako píše vino. Ono to auto bude teda asi nejaký paskvil, keď pôvodne je červené .
diky za rady. Podľa VIN tam má teda byť: Non-Metallic Lacquered, Embassy Black (Onyx), Noir Verni - takže tak ako píše vino. Ono to auto bude teda asi nejaký paskvil, keď pôvodne je červené .
- vinorak
- odborník
- Příspěvky: 11375
- Registrován: 10 kvě 2007 13:02
- Rok narození: 1986
- Skutečné jméno: Tomas
- tel.:: 0
- Bydliště: Praha
Re: Peugeot 205 GTI - šrot
původní kastle byla červená, ale dárce VIN byl černý
- Zdenek
- Stálý inventář 205clubu
- Příspěvky: 1719
- Registrován: 13 kvě 2008 20:35
- Rok narození: 1986
- Skutečné jméno: Zdenek
- Bydliště: Čerčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Peugeot 205 GTI - šrot
Však to říkám
205 1,9 GTI 94kW - další gti ve věčných lovištích
205 1,6 GTI 75kW - sešrotováno
205 1,9 GTI 94kW - uloženka
205 1,9 GTI 88kW - ve výstavbě - 6q převodovka, 94kW motor
DUCATI Monster 2001
205 1,6 GTI 75kW - sešrotováno
205 1,9 GTI 94kW - uloženka
205 1,9 GTI 88kW - ve výstavbě - 6q převodovka, 94kW motor
DUCATI Monster 2001