Zavaření krátkého střešního okna

Vše co se týká "plechařiny", hlavního skeletu, nárazníků a ostatních vnějších plastů a laku
Odpovědět
Uživatelský avatar
yvan
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 196
Registrován: 10 srp 2010 14:33
Bydliště: Brno, Kyjov

Zavaření krátkého střešního okna

Příspěvek od yvan »

Zdravím pánové po delší době. Mám teď trochu volnější období na přemýšlení, takže promýšlím druhou fázi rekonstrukce na rallyečku. Mám v plánu vzít to víc do hloubky, možná uplně hodně hluboko, takže promýšlím postup a načasování. Aktuálně mám v hlavě myšlenku, že bych při cestě k návratu do původního továrního stavu mohl vyřadit střešní okno. Není to originál, je to vyřezané sice aspoň na střed, ale stejně tam původně nebylo, takže zvažuju možnosti.

Pro představu, neni to nic až tak velkého, je to cca takovýto typ:

Obrázek

Četl jsem v podstatě o pěti variantách, co by se s tím dalo dělat:
1) Vyměnit kastli (to bych celkem nerad)
2) Zavařit tu díru plechem (to jsem četl že je dost záludné, jak to zabodovat a pak přejet po obvodu, aby se to nekroutilo a nebylo to tam vidět)
3) Odřezat střechu na sloupkách a navařit tam novou (pokud se neobjeví něco, co by mi změnilo názor, tak tuto variantu rezolutně odmítám z hlediska pevnosti a bezpečnosti - i když ano, jaká u tohoto bezpečnost, že... :roll: )
4) Odřezat a odbodovat plech střechy odpředu dozadu a na střešní rám navařit nový
5) Vy... se na to

Je tu někdo, kdo by k tomu něco měl, věděl, tušil, nebo to dokonce už i dělal? Cokoliv beru, moc jsem toho zatím nenašel. Ještě možná zmíním, že jakoukoli variantu zahrnující řezání a svařování nebudu dělat já. Svěřil bych to samozřejmě karosáři, se kterým bych to taky probral, ale zatím sháním informace, jestli to má cenu vůbec zkoušet.

Přidružené téma: Samozřejmě s oknem je díra i v obložení. Byl černý strop ještě v jiných třídveřových verzích? Abych věděl, kde hledat.

Za každou radu díky!
Peugeot 205 1.9 Rallye, 1991, 75kW - Life&History
Uživatelský avatar
Katza
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 309
Registrován: 20 zář 2008 12:40
Skutečné jméno: Petr
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zavaření krátkého střešního okna

Příspěvek od Katza »

Tak za mě určitě varianta sehnat střechu bez střešního okna (klidně uřezanou i s kouskama sloupků a dorozbodovat to doma) rozbodovat v původních bodech a zase nabodovat zdravou střechu zpět. Je to určitě nejšetrnější a nejbezpečnější varianta. Jakýkoliv vaření na sloupcích bych já na autě určitě nechtěl. Pořád těch vraků je dost a za střechu nikdo moc chtít podle mě nebude. Stropnici sehnat bude horší (černou sháním taky :-) ), ale dá se taky. Vyvařit samotnej střed novym plechem je taky varianta, ale to bych volil u auta, se kterym počítám na 2-3- roky, ne na dlouho.
Uživatelský avatar
Zdenek
Stálý inventář 205clubu
Stálý inventář 205clubu
Příspěvky: 1719
Registrován: 13 kvě 2008 20:35
Rok narození: 1986
Skutečné jméno: Zdenek
Bydliště: Čerčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Zavaření krátkého střešního okna

Příspěvek od Zdenek »

Sehnat střechu z jiného auta... Je vzadu cca 2cm od hrany blatníků zavařená mosazí a to samé v předu. Pro klempíře to bude i nejjednodušší.
Zavařit samotné okno lze, ale zvlní se to jako had a počítej s tím, že to pak lakýrník překituje v celé ploše, takže taky nic moc varianta...
Ještě foto, kde je to trochu vidět:
download/file.php?id=39887&mode=view
205 1,9 GTI 94kW - další gti ve věčných lovištích :roll:
205 1,6 GTI 75kW - sešrotováno
205 1,9 GTI 94kW - uloženka
205 1,9 GTI 88kW - ve výstavbě - 6q převodovka, 94kW motor :ck:
DUCATI Monster 2001
Uživatelský avatar
yvan
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 196
Registrován: 10 srp 2010 14:33
Bydliště: Brno, Kyjov

Re: Zavaření krátkého střešního okna

Příspěvek od yvan »

Super. Díky za dobré zprávy, tak nějak sem si to představoval že by to mohlo jít :slint:
Peugeot 205 1.9 Rallye, 1991, 75kW - Life&History
Odpovědět