Ahoj hoši. Po dlouhých letech jsem zde, páč řeším rébus.
Na kraj přiznávám, že se jedná o p306 HDi 66kw.
Potíž je následný. Před čtyřmi lety jsem jej koupil jako netopící. Místo nemrzky byla v systému rezavá kaše.
Dělal jsem na něm rozvody jak se sluší a patří, samo, že aj s pumpou. Dopřál jsem mu vzhledem k závadě i termostat (gates). Vypláchl systém nu a....nic.
Zahřívá se maximálně na 70°C. V létě, když jedu v koloně krok-sun-krok tak občas má rafika odvahu jít o malinko výše.
Vypláchl jsem chladící systém takovým tím přípravkem znovu a pořád stejně. Nemůžu se rzi zbavit. Ale už to nebyla kaše nýbrž"jen" rezavá voda.
Vyměnil jsem radiátor, byl těžký jak šutr a týden byl klid.
Ach jo, demontoval jsem chladič, propláchl jej hadicí, tak samo radiátor, blok, všechny hadice a trubky a pořád nic. Vždy světa řez po max.tydnu objeví znovu. Tedy malinko vlažný vzduch jde (pokud je +5°C a více)
Odvzdušěné to pochopitelně je správně (jde čistá kapalina-horká). Chladič je teplý všude stejně, topeňové hadice mají stejnou teplotu. Už opravdu nevím co s tím. Moji starou 306 1,6i jsem nastartoval, než jsem zapl děti do sedaček, už šel vlažný vzduch, během chvilky topila naplno , je opravdu nutné vyměnit vše, v čem je voda?
Ď za rozumné poznatky
Auto jednoduše netopí
- vandermayder
- Uživatel
- Příspěvky: 142
- Registrován: 03 kvě 2012 16:24
- Rok narození: 1983
- Skutečné jméno: Pavel
- tel.:: 737371078
- Bydliště: JV Valašsko
Auto jednoduše netopí
205 forever 1,1i 44kw Astérix (rezervní vozidlo stojící v teplé garáži, kde mu je dobře)
Audi 80 1,6 td 59KW, srdcovka a další člen rodiny
Audi 80 1,6 td 59KW, srdcovka a další člen rodiny
Re: Auto jednoduše netopí
Jediné logické vysvetlenie čo si asi predtavujem je nedostatočný tlak od motora do radiátoru kúrenia. ja by som skúsil odpojiť hadice od radiátora, resp. sledoval túto časť po okruhu po zohriatí, či sa plní vodou dostatočne. Z osobnej skúsenosti s motorom, síce na 205 1.9 som pri rozoberaní motora objavil tak isto sajrajt, no ten bol uložený v bloku, v okolí valcov. Ak podobná situácia je aj v tvojom prípade (hovoríš o kaši) predpokladám, že pôvodcom nízkeho tlaku a hrdzavej vody môžu byť usadeniny v bloku motora. Najejdnoduchším spôsobom by som videl vybrať vodnú pumpu, príruby na vodu z bloku a skúsiť motor vypláchnuť tlakom. ak sa to nepodarí, jediná dalšia možnosť je demontáž hlavy valcov.
Hyundai S Coupe - SOLD
Peugeot 205 1,9 GTI - SOLD
Peugeot 205 1,9 GTI - SOLD
Peugeot 205 1,6 GTI - SCRAPED
VW Golf MKII GTI KR - SOLD
Peugeot 406 2.0HDi - SOLD
Jeep Cherokee XJ 2.5 TD - SOLD
Peugeot 205 1,9 Gentry - SOLD
Fiat Cinquecento 1.1 Sporting - SOLD
Škoda Octavia 1.8 Turbo RS - SOLD
Peugeot 205 1,9 GTI 1988
Audi S4 B5 2.7biT
Ford Focus MK1 1.8 TDdi
Peugeot 205 1,9 GTI - SOLD
Peugeot 205 1,9 GTI - SOLD
Peugeot 205 1,6 GTI - SCRAPED
VW Golf MKII GTI KR - SOLD
Peugeot 406 2.0HDi - SOLD
Jeep Cherokee XJ 2.5 TD - SOLD
Peugeot 205 1,9 Gentry - SOLD
Fiat Cinquecento 1.1 Sporting - SOLD
Škoda Octavia 1.8 Turbo RS - SOLD
Peugeot 205 1,9 GTI 1988
Audi S4 B5 2.7biT
Ford Focus MK1 1.8 TDdi
- Zdenek
- Stálý inventář 205clubu
- Příspěvky: 1719
- Registrován: 13 kvě 2008 20:35
- Rok narození: 1986
- Skutečné jméno: Zdenek
- Bydliště: Čerčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auto jednoduše netopí
Jestli se to neohřeje na víc, než 70stupňů a dřív tam byla rezavá mazlanina, tak je v háji termostat. Dostane se do něj rez a zasekává se. Chce to prostě několikrát vypláchnout a zničíš ještě tak 2 termostaty, než se to "opraví".
205 1,9 GTI 94kW - další gti ve věčných lovištích
205 1,6 GTI 75kW - sešrotováno
205 1,9 GTI 94kW - uloženka
205 1,9 GTI 88kW - ve výstavbě - 6q převodovka, 94kW motor
DUCATI Monster 2001
205 1,6 GTI 75kW - sešrotováno
205 1,9 GTI 94kW - uloženka
205 1,9 GTI 88kW - ve výstavbě - 6q převodovka, 94kW motor
DUCATI Monster 2001
- vandermayder
- Uživatel
- Příspěvky: 142
- Registrován: 03 kvě 2012 16:24
- Rok narození: 1983
- Skutečné jméno: Pavel
- tel.:: 737371078
- Bydliště: JV Valašsko
Re: Auto jednoduše netopí
Ahojte, po delší odmlce jsem tady zpátky.
Zdenku, Tvá připomínka o termostatu k.o. je velice trefná. Přesně tohle jsem zamýšlel také, je tady ovšem jedno ale.... A sice, že hadice, chladič, potrubí, vstup-výstup z radiátoru je prohřátý úplně stejně.....ale co více v nádržce je studená voda
Bylo by fajn, pokud se potvrdí to, co píše Zdenek, ovšem po předešlých zkušenostech se obávám demontáže hlavy
V týdnu auto potřebuju, takže se na to mrk u až o víkendu... Pochopitelně dám vědět. Děkuji za poznatky
Zdenku, Tvá připomínka o termostatu k.o. je velice trefná. Přesně tohle jsem zamýšlel také, je tady ovšem jedno ale.... A sice, že hadice, chladič, potrubí, vstup-výstup z radiátoru je prohřátý úplně stejně.....ale co více v nádržce je studená voda
Bylo by fajn, pokud se potvrdí to, co píše Zdenek, ovšem po předešlých zkušenostech se obávám demontáže hlavy
V týdnu auto potřebuju, takže se na to mrk u až o víkendu... Pochopitelně dám vědět. Děkuji za poznatky
205 forever 1,1i 44kw Astérix (rezervní vozidlo stojící v teplé garáži, kde mu je dobře)
Audi 80 1,6 td 59KW, srdcovka a další člen rodiny
Audi 80 1,6 td 59KW, srdcovka a další člen rodiny
- Zdenek
- Stálý inventář 205clubu
- Příspěvky: 1719
- Registrován: 13 kvě 2008 20:35
- Rok narození: 1986
- Skutečné jméno: Zdenek
- Bydliště: Čerčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auto jednoduše netopí
Jestli voda neubývá a nejsou hadice ke chladiči tvrdé, nevaří to, nemyslel bych hned na těsnění pod hlavou. I když, jestli auto dlouho stálo a byla tamn jen voda, tak i to je možné.
Pokud máš obě hadice k radiátoru stejně teplé, je to o dlůvod víc vsadit si na termostat. Zůstane pootevřený, takže ti teplá voda cirkuluje systémem, ale nedokáže se ohřát natolik, aby to topilo. Zvlášť u dieselu, kdy v zimním počaís moc odpadního tepla nevzniká a ohřát vodu je o to složitější. Můžeš zkusit test ala Škoda 120. Nacpi před chladič kus kartonu, klidně ať ho zakrývá celý a jestli se to ani tak neohřeje na provozních 90st., termostat...
Pokud máš obě hadice k radiátoru stejně teplé, je to o dlůvod víc vsadit si na termostat. Zůstane pootevřený, takže ti teplá voda cirkuluje systémem, ale nedokáže se ohřát natolik, aby to topilo. Zvlášť u dieselu, kdy v zimním počaís moc odpadního tepla nevzniká a ohřát vodu je o to složitější. Můžeš zkusit test ala Škoda 120. Nacpi před chladič kus kartonu, klidně ať ho zakrývá celý a jestli se to ani tak neohřeje na provozních 90st., termostat...
205 1,9 GTI 94kW - další gti ve věčných lovištích
205 1,6 GTI 75kW - sešrotováno
205 1,9 GTI 94kW - uloženka
205 1,9 GTI 88kW - ve výstavbě - 6q převodovka, 94kW motor
DUCATI Monster 2001
205 1,6 GTI 75kW - sešrotováno
205 1,9 GTI 94kW - uloženka
205 1,9 GTI 88kW - ve výstavbě - 6q převodovka, 94kW motor
DUCATI Monster 2001
- vandermayder
- Uživatel
- Příspěvky: 142
- Registrován: 03 kvě 2012 16:24
- Rok narození: 1983
- Skutečné jméno: Pavel
- tel.:: 737371078
- Bydliště: JV Valašsko
Re: Auto jednoduše netopí
Ahoj Zdenku, test škoda 120 dělám každý rok ale ani tak to není žádná sláva. Rozhodl jsem se, že to do jara vydržím. Mrazy polevují a pak to zkusím vyčistit roztokem kyseliny citronové s vodou. Samozřejmě bez termostatu a bude se vyplachovat a vyplachovat. Hadice tvrdé nejsou.
205 forever 1,1i 44kw Astérix (rezervní vozidlo stojící v teplé garáži, kde mu je dobře)
Audi 80 1,6 td 59KW, srdcovka a další člen rodiny
Audi 80 1,6 td 59KW, srdcovka a další člen rodiny
- Zdenek
- Stálý inventář 205clubu
- Příspěvky: 1719
- Registrován: 13 kvě 2008 20:35
- Rok narození: 1986
- Skutečné jméno: Zdenek
- Bydliště: Čerčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auto jednoduše netopí
V tom případě... termostat a bordel.
205 1,9 GTI 94kW - další gti ve věčných lovištích
205 1,6 GTI 75kW - sešrotováno
205 1,9 GTI 94kW - uloženka
205 1,9 GTI 88kW - ve výstavbě - 6q převodovka, 94kW motor
DUCATI Monster 2001
205 1,6 GTI 75kW - sešrotováno
205 1,9 GTI 94kW - uloženka
205 1,9 GTI 88kW - ve výstavbě - 6q převodovka, 94kW motor
DUCATI Monster 2001