P 205 1.8 diesel a dlouhá štreka 2500 km, poraďte

Takový pokec na „úrovni" týkající se 205tek
Odpovědět
zarikavackoni
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 66
Registrován: 06 bře 2008 13:58

P 205 1.8 diesel a dlouhá štreka 2500 km, poraďte

Příspěvek od zarikavackoni »

Muj pažout(1.8 5dv,) se zdá bejt už celkem v cajchu a tak se s nim chci vydat na dlouhou štreku do švédska a pak klíďo až na sever za polární kruh počítám tak 1000 km denně i víc, ale mám jeden malý problém nebo spíš dotaz, co si myslíte že se při dlouhém a neúnavném točení motoru může posrat? Chlazeni , hadice vstriky rozvodak, prehrani nejakej casti v motoru, brzdy a co vzít ssebou ?? opravdu potrebuji poradit na co se mam zamerit pokud pojedu takovouto cestu, samozřejmě nepojedu plyn brzda počítám tak úpohodových 90 - 100 na dálnicích a žádné extra točení. dík Pavel
Uživatelský avatar
WoMec
Stálý inventář 205clubu
Stálý inventář 205clubu
Příspěvky: 6592
Registrován: 05 led 2008 14:30
Rok narození: 1987
Skutečné jméno: Honza
tel.:: 775037752
Bydliště: Vyškov

Re: P 205 1.8 diesel a dlouhá štreka 2500 km, poraďte

Příspěvek od WoMec »

zarikavackoni píše:Muj pažout(1.8 5dv,) se zdá bejt už celkem v cajchu a tak se s nim chci vydat na dlouhou štreku do švédska a pak klíďo až na sever za polární kruh počítám tak 1000 km denně i víc, ale mám jeden malý problém nebo spíš dotaz, co si myslíte že se při dlouhém a neúnavném točení motoru může posrat? Chlazeni , hadice vstriky rozvodak, prehrani nejakej casti v motoru, brzdy a co vzít ssebou ?? opravdu potrebuji poradit na co se mam zamerit pokud pojedu takovouto cestu, samozřejmě nepojedu plyn brzda počítám tak úpohodových 90 - 100 na dálnicích a žádné extra točení. dík Pavel
motor to uplne v pohodě zvládne ... i kdybys jel 130 tak to ten motor ani neciti ... ale pocitam ze kdyz jedes takovou štreku, tak budes docela naloženej, takze tech 90-100 je akorat :) ... jinak co sebou ... zadni napravu :m: hehe :blbl: .. ne dobre tak važně ... těžko ti neco doporučit ... protože pam Murphy je stále s nami ... a kdyz se neco ma posrat tak se to posere v tu nejmin vhodnou chvili a všechno zaraz ... asi bych si vzal nejaky kapaliny (olej, brzdovka, destilka), řemen by se taky mohl hodit kdyby nahodou ... jinak opravdu nevim ....
Peugeot 205 Forever 1.9D 47kW '94 - Forever DIESEL :)

Jezdím za >>> Obrázek
zarikavackoni
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 66
Registrován: 06 bře 2008 13:58

Re: P 205 1.8 diesel a dlouhá štreka 2500 km, poraďte

Příspěvek od zarikavackoni »

WoMec píše:
zarikavackoni píše:Muj pažout(1.8 5dv,) se zdá bejt už celkem v cajchu a tak se s nim chci vydat na dlouhou štreku do švédska a pak klíďo až na sever za polární kruh počítám tak 1000 km denně i víc, ale mám jeden malý problém nebo spíš dotaz, co si myslíte že se při dlouhém a neúnavném točení motoru může posrat? Chlazeni , hadice vstriky rozvodak, prehrani nejakej casti v motoru, brzdy a co vzít ssebou ?? opravdu potrebuji poradit na co se mam zamerit pokud pojedu takovouto cestu, samozřejmě nepojedu plyn brzda počítám tak úpohodových 90 - 100 na dálnicích a žádné extra točení. dík Pavel
motor to uplne v pohodě zvládne ... i kdybys jel 130 tak to ten motor ani neciti ... ale pocitam ze kdyz jedes takovou štreku, tak budes docela naloženej, takze tech 90-100 je akorat :) ... jinak co sebou ... zadni napravu :m: hehe :blbl: .. ne dobre tak važně ... těžko ti neco doporučit ... protože pam Murphy je stále s nami ... a kdyz se neco ma posrat tak se to posere v tu nejmin vhodnou chvili a všechno zaraz ... asi bych si vzal nejaky kapaliny (olej, brzdovka, destilka), řemen by se taky mohl hodit kdyby nahodou ... jinak opravdu nevim ....
Co treba rozvodak jakpa s nim? pred cestou vymenit za novej? nebo radsi nechat? a zadni napravu mam v poho ale jeden typek mi poradil ze ji mam veprostred zeshora navrtat a naprad do ni 0,5 litru voleje aby nezatuhla? je to pravda?
Uživatelský avatar
Hasis
Stálý inventář 205clubu
Stálý inventář 205clubu
Příspěvky: 4834
Registrován: 03 zář 2007 18:50
Bydliště: Sedlnice
Kontaktovat uživatele:

Re: P 205 1.8 diesel a dlouhá štreka 2500 km, poraďte

Příspěvek od Hasis »

rozvodak nechat, kdyby nahodou ten co mas ted praskl s napravou si delal srandu, ale kamos ma pravdu.

to stou napravou tady ted resi: http://forum.205gti.org/viewtopic.php?f=3&t=1535 . Je to ke konci
VTS powa
zarikavackoni
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 66
Registrován: 06 bře 2008 13:58

Re: P 205 1.8 diesel a dlouhá štreka 2500 km, poraďte

Příspěvek od zarikavackoni »

A nevite jakpa treba brzdy jakpa ty natom jsou? staci jim udelat revizi a odvzdusnit a hura na 300 km? a jeste posledni malickost, co s motorem a kontrolou, kdybych chtel treba zkontrolovat kompresi a vstrikovani , da se to udelat doma na koleni? diky za kazdou pomoc
Marcell
Prudič
Prudič
Příspěvky: 1453
Registrován: 01 bře 2007 16:31
tel.:: 0
Bydliště: Lomnice nad Popelkou
Kontaktovat uživatele:

Re: P 205 1.8 diesel a dlouhá štreka 2500 km, poraďte

Příspěvek od Marcell »

Mas ode me SZ ;-)
_____________________________________
každý velký býk byl jednou tele
Uživatelský avatar
Červený Tom
205club je můj domov
205club je můj domov
Příspěvky: 1032
Registrován: 24 led 2006 22:35
Rok narození: 1980
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: P 205 1.8 diesel a dlouhá štreka 2500 km, poraďte

Příspěvek od Červený Tom »

zarikavackoni píše:A nevite jakpa treba brzdy jakpa ty natom jsou? staci jim udelat revizi a odvzdusnit a hura na 300 km? a jeste posledni malickost, co s motorem a kontrolou, kdybych chtel treba zkontrolovat kompresi a vstrikovani , da se to udelat doma na koleni? diky za kazdou pomoc
Výměnou rozvoďáku nic neskazíš pokud víš kolik má najeto a je to míň než 50tisíc a jsou na něm ještě nápisy a není na hranách nijak poškozený tak ho nějakých 5 až 10tisíc km nemůže rozházet. V opačném případě výměna. Protože pokud se ti to potká zbyde ti jít max. tak pěšky :blbl: :blbl: :fran: :fran: . Ps. Brzdy stačí zkontrolovat a promazat a kouknout na opotřebení kotouče a destiček ale to určitě znáš. Ps. Já jel už 2x trasu na otočku Litoměřice - Košice a žádný problém. A ten motor si úplně liboval a běžel jako hodinky. 1.8Diesel je úplně vhodná na takové štreky dle mého názoru :car: :car: :Merci:
TOM ala "205, un sacré numéro". "Drive Of Your Life"
My car:
Peugeot 205 1.8 XRD (1986) 44kw "Bedřich" - 200tisíc s ním mám najeto a stále,stále věrně slouží
My Work car:
RM 122 GRAD "Drakouš" s BZ
OT 64 SCOT ("Bobík 207,ZRZEK 208,KILLER 205,BOMBER 206") by KFOR
BRDM 2 "Zlobr "
Uživatelský avatar
zoby
205 its my life
205 its my life
Příspěvky: 784
Registrován: 07 dub 2006 10:06
Rok narození: 1983
Skutečné jméno: Martin
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: P 205 1.8 diesel a dlouhá štreka 2500 km, poraďte

Příspěvek od zoby »

ahoj, nedávno jsem jel s 205 1,8 D do portugalska a zpět - cca 6500 km.
kontrolu těžko poradit - ty musíš znát svoje auto, takže pokud víš v jakém je stavu tak víš co vyměnit a zkontrolovat.
jinak zásada je opravit problémy o kterých víš.

rozvoďák podle toho jestli víš kolik má najeto - ale i když ho přetáhneš o pár tisíc km a budeš se k motoru slušně chovat tak v poho. ale pokud máš auto dva dny a minulý majitel ti o něm nic neřekl, tak rozvoďák raději vyměň - kolega si platil odtah auta s prasklým rozvoďákem z chorvatska.
jak jsou na tom poloosy - protože jestli se ti rozpadne homokineťák tak okamžitě stojíš.
sahara ti funguje? a teploměr vody? kontrolka mazání taky funguje? olej si s sebou vem podle toho jestli se ti ztácí nebo ne. vodu brát nemusíš, té je všude dostatek :-)

jinak já s sebou vezl řemeny na altík a na vývěvu brzd, pár náhradních hadic a hadicové spony. vem si určitě spojkové lanko a lanko plynu. jsou to levné a lehké věci, které když se poserou a máš je tak jsi vysmátej, protože to vyměníš za pár chvil.
ostatní veci asi je zbytečné vozit. já ještě s sebou vezl náhradní altík...

mě cestou praskla brzdová trubka, ale naštěstí ještě v čechách. takže doporučuju pořádnou prohlídku a pokud se najde kritické místo tak trubku vyměnit.dále zkontrolovat destičky, kotouče a ručku (kdyby brzdy selhaly je to jediná záchrana)
případně si vem odvzdušńovák a kdyby ti trubka prdla, tak ji odšroubuj hned u válce a našroubuj tam odvzdušňovák - tím ale vyřadíš jednu nebo dvě brzdy - takže jen nouzovka na dojetí do servisu.

pak mi ještě prasklo lanko náhonu tachometru, ale na to to nejede - do teď jsem ho ještě nevyměnil
Peugeot 205 1,9 GTD turbo ex

Peugeot 505 V6 Obrázek
Odpovědět