Tlumiče se stavitelnou tuhostí.

Takový pokec na „úrovni" týkající se 205tek
Odpovědět
Jirka
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 107
Registrován: 11 úno 2007 18:09
Bydliště: Dvůr Králové

Tlumiče se stavitelnou tuhostí.

Příspěvek od Jirka »

Zajímalo by mě,jakou tuhost na nich lze nastavit.Lze to změkčit na tuhost měkčí než,dejme tomu,u sériového GTI?Lze to vyštelovat až k ke"komfortnímu"pérování,nebo ne?A jaký je rozdíl mezi oběma krajními nastaveními.Je to velký rozsah?Vím že KONI vyrábí stavitelné kolečkem,stačí otevřít kapotu.Je ještě nějaký jiný výrobce podobných stav.tlumičů na GTI?Neví někdo?
Peugeot 205 MI 16
Yamaha TRX 850
Honda CBR 1000RR Fireblade
Ducati Streetfighter
Uživatelský avatar
snowboy
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 444
Registrován: 06 úno 2008 13:10
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlumiče se stavitelnou tuhostí.

Příspěvek od snowboy »

temer kazda firma, ktera vyrabi sportovni tlumice dela "stavitelnou" verzi staci pohledat v tuning shopech :m:
Peugeot 205 CTi .. hracka ktera jezdila na penize ... historie
Marcell
Prudič
Prudič
Příspěvky: 1453
Registrován: 01 bře 2007 16:31
tel.:: 0
Bydliště: Lomnice nad Popelkou
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlumiče se stavitelnou tuhostí.

Příspěvek od Marcell »

Jirka se pta hlavne na to, jestli kdyz nastavis tlumice s nastavitelnou tuhosti "na nejmekci", jestli budou mekci nez seriovy tlumice... Jestli jo, tak kdyztak jaky ;)
_____________________________________
každý velký býk byl jednou tele
Uživatelský avatar
Milhaus
Club admin
Club admin
Příspěvky: 10058
Registrován: 19 bře 2007 09:55
Rok narození: 1984
Skutečné jméno: Milan
Bydliště: Býškovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlumiče se stavitelnou tuhostí.

Příspěvek od Milhaus »

rád bych oživil téma, jestli má někdo na tohle odpověď, byl bych rád :m:
________
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
Uživatelský avatar
TomGTI
205club je můj domov
205club je můj domov
Příspěvky: 1043
Registrován: 17 led 2006 15:58
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlumiče se stavitelnou tuhostí.

Příspěvek od TomGTI »

Ono je otázka co si každý představý pod pojmem komfortní.Každý vnímá chování podvozku trošku jinak a každý má nějákou hranici kdy už mu je něco nepříjemné.Ale pokud bych měl něco porovnávat z mých dosavadních malých zkušeností s několika výrobcema podvozků ať již na Gtičku nebo jiných autech,tak sériové tlumiče kapalinové(olejové) jsou velice měkké,plynokapalinové jsou již znatelně tvrdší jelikož roztažné síle pomáhá tlak plynu.Zde zmíněné stavitelné tlumiče KONI se dělaly ve dvou variantách žluté a červené.Ty červené byly dělány na použití sériové pružiny,tudíž bez snížení podvozku.Tyto tlumiče jsem měl na 205tce v předu a podle mě na nejměkší nastavení se opravdu blížily komfortu sériových tlumičů a přidaly trochu tuhosti která ale neobtěžovala a na nejtvrdší byly znatelně tužší než sériové a rázy od kol se zvýšily.Ještě zde byl dotaz na rozsah nastavení,každé pootočení bylo opravdu poznat,už si nepamatuju kolik poloh to bylo jelikož je to hodně dávno ale řekl bych něco kolem 5-6.Oproti žlutým tlumičům které se dnes prodávají ale neměli štelování kolečkem z vrchu ostatně to ani ty první žluté myslím.Žluté byly už sportovní varianta a i na nejměkší nastavení byly dost tvrdé na nejtvdší to byly železné tyče.Další stav tlumiče vyrábí třeba Kayaba,AVO,KW a spousta dalších.
Odpovědět