Tak jednak jsem to už zkoušel na citroenu C5 a jednak to vyplývá i z testu Světa motorů z čísla 8/2009... Tam to zkoušeli na nové Fabii 1.2 HTP. Na trase z Prahy (semafory) na Karlštejn (kopečky) jetou nejdříve s vyřazováním při každé příležitosti a poté jetou s podřazováním dosáhl rozdíl spotřeby 0.7 l/100km ve prospěch podřazování...WoMec píše:pokud jenom odstavíš nohu z plynu tak se v čerpadle uzavře tryska a auto jede jenom díky vlastní kinetické energii ... spotřeba nafty je v tomto okamžiku 0.0000 ... kdežto když vyřadíš tak motor musí mít přísun nafty aby nechcípl jelikož se nevyužíva energie auta... jestli jsi nekdz jel s nejakz autem z VW koncernu (skodovka, VW ..) tak si na počitači přepni na aktualni spotřebu a zkus jenom sundat nohu z plynu a vzřadit .... pokud sundáš nohu na ti to ukáže 0.0 ... pokud i vyřadíš tak tam bude nejakých 2.5 +/- .... ;)Phate píše:Tady musim protestovat. S ohledem na spotřebu je rozhodně lepší z kopce a před semaforem kvalt vyhazovat než podřazovat...pokud možno nevyřazuj kvalt kdyz třeba dojíždíš z kopce nebo na semafor (dojížděj "po kvaltech")
Vysoká spotřeba na 1.8 D
- Phate
- Stálý inventář 205clubu
- Příspěvky: 1235
- Registrován: 11 dub 2008 11:27
- Rok narození: 1988
- Skutečné jméno: David
- Bydliště: Králův Dvůr u Berouna, momentálně UH
Re: Vysoká spotřeba na 1.8 D
- WoMec
- Stálý inventář 205clubu
- Příspěvky: 6592
- Registrován: 05 led 2008 14:30
- Rok narození: 1987
- Skutečné jméno: Honza
- tel.:: 775037752
- Bydliště: Vyškov
Re: Vysoká spotřeba na 1.8 D
neni to nahodou u benzinu a dieslu jiný ?Phate píše: Tak jednak jsem to už zkoušel na citroenu C5 a jednak to vyplývá i z testu Světa motorů z čísla 8/2009... Tam to zkoušeli na nové Fabii 1.2 HTP. Na trase z Prahy (semafory) na Karlštejn (kopečky) jetou nejdříve s vyřazováním při každé příležitosti a poté jetou s podřazováním dosáhl rozdíl spotřeby 0.7 l/100km ve prospěch podřazování...
- Milhaus
- Club admin
- Příspěvky: 10058
- Registrován: 19 bře 2007 09:55
- Rok narození: 1984
- Skutečné jméno: Milan
- Bydliště: Býškovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysoká spotřeba na 1.8 D
v testech to je právě takhle:
u starých jednoduchých motorů nejezdit na neutrál
u nových elektronických motorů klidně vyřadit..
řeší se to všude a pořád a vždycky se dojde k tomu co jsem napsal
pár všeobecně známých poznatků:
u starých jednoduchých motorů nejezdit na neutrál
u nových elektronických motorů klidně vyřadit..
řeší se to všude a pořád a vždycky se dojde k tomu co jsem napsal
pár všeobecně známých poznatků:
i když je spotřeba na neutrál minimální (motor udržuje sám sebe v chodu),je zbytečná,protože energie získaná spalováním není využita k jízdě. Abychom předešli této ztrátě, může se zdát vhodné jet z kopce se zařazenou rychlostí (u většiny aut se při určitých otáčkách vypne přívod paliva, a motor je poháněn od kol), což je klasické brždění motorem, kdy spotřeba jen nulová, ale ztracenou rychlost musíme potom dohánět "dodatečným" plynem. Jezdím tedy tak, abych vždycky měl alespoň minimální spotřebu, která se ovšem CELÁ využije k pohybu vozu. Minimální plyn je tedy efektivnější,než neutrál, protože auto pak jede déle na "setrvačník". Zrychluje totiž víc než na neutrál.
u novějších motorů, kde je příprava směsi řízena elektronickou řídící jednotkou, dochází pří jízdě se zařazeným rychlostním stupněm a nestlačením plynového k pedálu k zajímavému efektu. Pokud máte otáčky nad určitou mez (cca 1500 ot./min), je spotřeba nulová. Pokud jedete pod 1500 ot./min., přívod paliva se obnovuje.
________
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
- Mitja
- Stálý inventář 205clubu
- Příspěvky: 4659
- Registrován: 27 lis 2007 19:05
- Rok narození: 1986
- Skutečné jméno: Ondra
- tel.:: 0
- Bydliště: Studénka-Butovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysoká spotřeba na 1.8 D
U novejsich je to jinak, jako ze to zere i se zarazenym kvaltem pri dojizdeni? Myslim tim benzinaky.Milhaus píše:platí jen u novějších aut, u těchle co máme to neplatí, na volnoběh si to bere víc aby ti to točilo motorem než když ti motor pohání jak píše womec kynetická energie, nehledě na to že je auto víc "pod kontrolou" a šetříš i brzdyPhate píše:Tady musim protestovat. S ohledem na spotřebu je rozhodně lepší z kopce a před semaforem kvalt vyhazovat než podřazovat...pokud možno nevyřazuj kvalt kdyz třeba dojíždíš z kopce nebo na semafor (dojížděj "po kvaltech")
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Peugeot 205, 1.1i (44kw), color line, '91 - na vikendy
Renault Megane II sedan, 1.4 16V (72kw), sportway, '09 - hlavni auto
Peugeot 306 sedan, 1.6i (65kw), '95 - na dojezdeni
CPI Popcorn, 50 ccm, '03 - ceka na opravu
Škoda Fabia II 1.4 TDI (59kw), '06 - prace/Misa
Peugeot 205, 1.1i (44kw), color line, '91 - na vikendy
Renault Megane II sedan, 1.4 16V (72kw), sportway, '09 - hlavni auto
Peugeot 306 sedan, 1.6i (65kw), '95 - na dojezdeni
CPI Popcorn, 50 ccm, '03 - ceka na opravu
Škoda Fabia II 1.4 TDI (59kw), '06 - prace/Misa
-
- Aktivní uživatel
- Příspěvky: 466
- Registrován: 23 říj 2007 20:23
- Skutečné jméno: Tom
- tel.:: 777581056
- Bydliště: Kaplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysoká spotřeba na 1.8 D
Diesel má mechanický čerpadlo závislý na otáčkách motoru. Tzn na neutrál žere jako na volnoběh a při dojíždění na kvalt žere úměrně otáčkám motoru. Logicky je teda úspornější vyřazovat
Prodej ND 205, 309, 405, 406 + hromada dalších na jiná auta 1985 - 1995, stačí se jen ozvat
Ekologická likvidace
Odtah automobilů do 2t
Ekologická likvidace
Odtah automobilů do 2t
- ksheery
- Nováček
- Příspěvky: 39
- Registrován: 17 srp 2008 19:36
- Skutečné jméno: Honza
- Bydliště: Rynholec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysoká spotřeba na 1.8 D
A jo... :oops: To sem vůl pane!WoMec píše:Diesel nemá sytičksheery píše:Když sem to řešil já tak mi někdo radil zkontrolovat přepadový hadičky co vedou nespotřebovanou naftu zpátky do nádrže.Popř. jestli jezdíš hodně krátký trasy hlavně teď v zimě tak to taky může bejt sytič.
Škoda 120 GLS-je mrtvá!
MZ 150 ETZ
Peugeot 205 1.8D ´86
BMW e30 320i Touring-spořivý rodinný vůz
MZ 150 ETZ
Peugeot 205 1.8D ´86
BMW e30 320i Touring-spořivý rodinný vůz
- Vomec
- 309kář
- Příspěvky: 2159
- Registrován: 15 úno 2009 21:12
- Rok narození: 1990
- Skutečné jméno: Martin
- tel.:: 608700768
- Bydliště: Vyškov - Moravské Málkovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysoká spotřeba na 1.8 D
sorry že se motám do cizáho téma... ale když už se tu bavíte o vyřazování a nevyřazování... jak je to s karbecem co má manuální sytič? :) jen tak se ptám
▶Peugeot 306 1.9D 50kW - současný lev
▶EX: Peugeot 309 GL 1.4 47kW - už je v automobilovém nebi... sloužil dobře
▶309 1.4GL (carb) vs. 205 1.8TD
▶EX: Peugeot 309 GL 1.4 47kW - už je v automobilovém nebi... sloužil dobře
▶309 1.4GL (carb) vs. 205 1.8TD
- WoMec
- Stálý inventář 205clubu
- Příspěvky: 6592
- Registrován: 05 led 2008 14:30
- Rok narození: 1987
- Skutečné jméno: Honza
- tel.:: 775037752
- Bydliště: Vyškov
Re: Vysoká spotřeba na 1.8 D
pravdu máš ale jenom z poloviny ;) ... v čerpadle je taková tryska a přes ni je posuvný kroužek jehoz pohybem řídíš množství paliva které jde do vstřiku. A pohyb toho kroužku je řízený právě plynovým lankem. pokud odstavíš plyn tak se tryska zavře. Pak je tam ještě volnoběžná tryska se otevíra při poklesu otáček pod určitou hodnotu blízkou volnoběhu a tím se drží motor v chodu při vyřazení.Tom píše:Diesel má mechanický čerpadlo závislý na otáčkách motoru. Tzn na neutrál žere jako na volnoběh a při dojíždění na kvalt žere úměrně otáčkám motoru. Logicky je teda úspornější vyřazovat
- WoMec
- Stálý inventář 205clubu
- Příspěvky: 6592
- Registrován: 05 led 2008 14:30
- Rok narození: 1987
- Skutečné jméno: Honza
- tel.:: 775037752
- Bydliště: Vyškov
Re: Vysoká spotřeba na 1.8 D
otáčky motoru ti určují jenom jak rychle se točí samotné čerpadlo tedy v jisté míře je tím daný tlak kterým je nafta vháněna ke vstřikům. V kombinaci s otevřením řídícího ventilu (tryska s posuvným kroužkem) tím řídíš množství paliva které jde do motoru.
-
- Aktivní uživatel
- Příspěvky: 466
- Registrován: 23 říj 2007 20:23
- Skutečné jméno: Tom
- tel.:: 777581056
- Bydliště: Kaplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysoká spotřeba na 1.8 D
WoMec: Pravdu díš moudrý muži
Prodej ND 205, 309, 405, 406 + hromada dalších na jiná auta 1985 - 1995, stačí se jen ozvat
Ekologická likvidace
Odtah automobilů do 2t
Ekologická likvidace
Odtah automobilů do 2t
- Mitja
- Stálý inventář 205clubu
- Příspěvky: 4659
- Registrován: 27 lis 2007 19:05
- Rok narození: 1986
- Skutečné jméno: Ondra
- tel.:: 0
- Bydliště: Studénka-Butovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysoká spotřeba na 1.8 D
Takze vysledek ja takovy, ze at jedu s cim jedu, novym starym dieselem benzinem.. tak kdyz budu jezdit na kvalt a nevyřazovat na neutrál, nic nezkazím
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Peugeot 205, 1.1i (44kw), color line, '91 - na vikendy
Renault Megane II sedan, 1.4 16V (72kw), sportway, '09 - hlavni auto
Peugeot 306 sedan, 1.6i (65kw), '95 - na dojezdeni
CPI Popcorn, 50 ccm, '03 - ceka na opravu
Škoda Fabia II 1.4 TDI (59kw), '06 - prace/Misa
Peugeot 205, 1.1i (44kw), color line, '91 - na vikendy
Renault Megane II sedan, 1.4 16V (72kw), sportway, '09 - hlavni auto
Peugeot 306 sedan, 1.6i (65kw), '95 - na dojezdeni
CPI Popcorn, 50 ccm, '03 - ceka na opravu
Škoda Fabia II 1.4 TDI (59kw), '06 - prace/Misa
- WoMec
- Stálý inventář 205clubu
- Příspěvky: 6592
- Registrován: 05 led 2008 14:30
- Rok narození: 1987
- Skutečné jméno: Honza
- tel.:: 775037752
- Bydliště: Vyškov
Re: Vysoká spotřeba na 1.8 D
hehe .. no to není až tak jednoznačný :) ... třeba pravě u starých karburátorů bych asi vyřazoval. Ale co se týče dieslu tak "nevyřázováním" určitě nic nezkazíš a ještě si ušetříš brzdy :) u benzínů nevím jak to je ... to by mohl spíš nekdo jiný poradit jak to je u vstříků a u karbeců :Mitja píše:Takze vysledek ja takovy, ze at jedu s cim jedu, novym starym dieselem benzinem.. tak kdyz budu jezdit na kvalt a nevyřazovat na neutrál, nic nezkazím
- WoMec
- Stálý inventář 205clubu
- Příspěvky: 6592
- Registrován: 05 led 2008 14:30
- Rok narození: 1987
- Skutečné jméno: Honza
- tel.:: 775037752
- Bydliště: Vyškov
Re: Vysoká spotřeba na 1.8 D
nevím jestli to je 100% přesně to co jsem napsal ale vycházim z čisté logické uvahy a z nejakých informací co jsem si zjištoval od známeho co se v peugeotech hrabe už pěkně dlouho :)Tom píše:WoMec: Pravdu díš moudrý muži
- Bartik333
- Stálý inventář 205clubu
- Příspěvky: 3836
- Registrován: 03 úno 2008 17:20
- Skutečné jméno: Lubos
- tel.:: 607684334
- Bydliště: Telč
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysoká spotřeba na 1.8 D
Co vim jak, tak pri jizde treba z kopce a zarazenem kvaltu, sestris akorad naftu.
Protoze se uzavrou vsrtiky. Aspon takto jsem to nejak pochopil.
Takze urcite nevyrazovat u Dieselu
Protoze se uzavrou vsrtiky. Aspon takto jsem to nejak pochopil.
Takze urcite nevyrazovat u Dieselu
Peugeot 205 1.9D 47kw r.v. 1991 -zatím nic moc,ale az se do nej dám,bude to voňavka.
Peugeot 205 cabrio
Dacia Sandero 1.4 55kw r.v. 2009
Škoda Felicie 1.3 MPI r.v. 1998 40Kw - Odesla do vecnych lovišť,když se nepohodla se silným dubem.
13.11 2008 - Prvni pokuta za nezaple pasy 500kč.
Dne 1.7 2011 - tuning by srnka (prava predni část v háji)
Peugeot 205 cabrio
Dacia Sandero 1.4 55kw r.v. 2009
Škoda Felicie 1.3 MPI r.v. 1998 40Kw - Odesla do vecnych lovišť,když se nepohodla se silným dubem.
13.11 2008 - Prvni pokuta za nezaple pasy 500kč.
Dne 1.7 2011 - tuning by srnka (prava predni část v háji)
-
- Uživatel
- Příspěvky: 103
- Registrován: 26 pro 2008 11:42
- tel.:: 737901872
- Bydliště: Velké Meziříčí
Re: Vysoká spotřeba na 1.8 D
diesel ma sytič !!!!!!! je to to druhe lanko na vstřikovacim čerpadle a vede k termostatu.WoMec píše:Diesel nemá sytičksheery píše:Když sem to řešil já tak mi někdo radil zkontrolovat přepadový hadičky co vedou nespotřebovanou naftu zpátky do nádrže.Popř. jestli jezdíš hodně krátký trasy hlavně teď v zimě tak to taky může bejt sytič.