Rady k problémom k 205 1,9d
Rady k problémom k 205 1,9d
Zdar, potrebujem pár rad ohladne nedostatkov na mojej 205 1,9d 64ps rok 94. Auto som si kúpil na krátke trasy,jazdy po lesných cestách na ryby a tak,na bežné jazdenie mám iné auto. Peu.som kúpil za cca 13tis Kč a to som myslel,že som kúpil dobrý ročník za pár korún,motor ide dobre,olej sa zatial od kúpi drží,super štartuje, postupne však zistujem velké nedostatky. Prosím o rady, nech to dám do stavu kedy s tým budem kludne jazdiť.Problémy:
1.auto má servo, ale pred pár dňami začal ísť ťažšie volant, nie po celej dráhe točenia ale v určité momenty, ako by to bolo nejakým kĺbom, niekedy je počuť také chrupnutie a po nom ide volant lahšie. minule som otvoril nádržku so servo olejom a vytáčal volant do obidvoch strán do maxima a išlo to potom pár jázd lahúčko
2.za jazdy je cítiť vibrácie,ktoré sa prenášajú aj na rýchlostnú páku(je na nej vidieť ako sa trasie do strán), myslím že je to poloosou. Keď za jazdy držím rých.páku tak mám pocit ako by sa ani nie triasla, ale tak vlnila do strán(ako keby ste išli na bicykli s osmičkou)
3.pri rozjazde auto vnútri strašne brní, hlavne plasty palubovky, dá sa to niečim vytlmiť?
Prosím neposielajte odpovede typu, že ,,do šrotu s tým" a podobne, priatelka si to auto oblúbila, tak to chcem dať do stavu,pri ktorom sa nebudem báť ju na tom nechať jazdiť samú. Ďakujem vopred za rady
1.auto má servo, ale pred pár dňami začal ísť ťažšie volant, nie po celej dráhe točenia ale v určité momenty, ako by to bolo nejakým kĺbom, niekedy je počuť také chrupnutie a po nom ide volant lahšie. minule som otvoril nádržku so servo olejom a vytáčal volant do obidvoch strán do maxima a išlo to potom pár jázd lahúčko
2.za jazdy je cítiť vibrácie,ktoré sa prenášajú aj na rýchlostnú páku(je na nej vidieť ako sa trasie do strán), myslím že je to poloosou. Keď za jazdy držím rých.páku tak mám pocit ako by sa ani nie triasla, ale tak vlnila do strán(ako keby ste išli na bicykli s osmičkou)
3.pri rozjazde auto vnútri strašne brní, hlavne plasty palubovky, dá sa to niečim vytlmiť?
Prosím neposielajte odpovede typu, že ,,do šrotu s tým" a podobne, priatelka si to auto oblúbila, tak to chcem dať do stavu,pri ktorom sa nebudem báť ju na tom nechať jazdiť samú. Ďakujem vopred za rady
- WoMec
- Stálý inventář 205clubu
- Příspěvky: 6592
- Registrován: 05 led 2008 14:30
- Rok narození: 1987
- Skutečné jméno: Honza
- tel.:: 775037752
- Bydliště: Vyškov
Re: Rady k problémom k 205 1,9d
vitej :) ... hnedka uvodem ti musim ričt ze diesel není na krátký trasy. Na to jsou lepší benzíny. Ale ted k tvojim problémum:
1) dojil, nebo vyměň servo olej. pokud by ani tohle nepomohlo tak bude problém v samotném řízení. Zkus promazat kloub (v motorovém prostoru)
2) vibrace mužou být od špatně vyváženého kola (upadlo ti závaží) nebo špatnou poloosou, reps špatným kloubem. Zkus si nechat převážit kola ;)
3)Brní to protože je to diesel :) jediná pomoc je dotáhnout plasty nebo je v kritických mistech vypodložit nejkým tužším molitanem ;)
jinak nahod i nejaké fotky do showroomu .. jsem na nej zvědavý (mám ten samý model :) ) a nezapomen na fotku motoru :)
1) dojil, nebo vyměň servo olej. pokud by ani tohle nepomohlo tak bude problém v samotném řízení. Zkus promazat kloub (v motorovém prostoru)
2) vibrace mužou být od špatně vyváženého kola (upadlo ti závaží) nebo špatnou poloosou, reps špatným kloubem. Zkus si nechat převážit kola ;)
3)Brní to protože je to diesel :) jediná pomoc je dotáhnout plasty nebo je v kritických mistech vypodložit nejkým tužším molitanem ;)
jinak nahod i nejaké fotky do showroomu .. jsem na nej zvědavý (mám ten samý model :) ) a nezapomen na fotku motoru :)
- Milhaus
- Club admin
- Příspěvky: 10058
- Registrován: 19 bře 2007 09:55
- Rok narození: 1984
- Skutečné jméno: Milan
- Bydliště: Býškovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady k problémom k 205 1,9d
vibrace páky není od kol, dělá mi to taky a dělá mi to na obou letních sadách i zimních a všechny mám převážené, spíš bych to viděl na přenosu vibrací od motoru, špatné silentbloky?
________
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
- WoMec
- Stálý inventář 205clubu
- Příspěvky: 6592
- Registrován: 05 led 2008 14:30
- Rok narození: 1987
- Skutečné jméno: Honza
- tel.:: 775037752
- Bydliště: Vyškov
Re: Rady k problémom k 205 1,9d
souhlas :) .. ale kola bych zkontroloval jako první .... (jinak piše že mu to třepe i s pákou ... takže i s něčím jiným ... třeba s celým autem :-D )Milhaus píše:vibrace páky není od kol, dělá mi to taky a dělá mi to na obou letních sadách i zimních a všechny mám převážené, spíš bych to viděl na přenosu vibrací od motoru, špatné silentbloky?
Re: Rady k problémom k 205 1,9d
Kolama to nebude, robí to na zimných aj letných. Myslím, že by to mohla byť tá poloos, keď vleziem do jamy pod auto a chytím pravú(spolujazdcovu) a keď za ňu ťahám,je tam cítiť trochu vůla, na druhej to nieje. Na tej rých.páke fakt necítim ani tak trasenie od motora čo by pri diesli nebolo asi nezvyčajné, ale skorej sa tá páka fakt vlní,ako by kreslila ležatú 8ičku.Nad tými silentblokmi motora som rozmýšlal,to asi tiež vymením.
Keď som auto kúpil, tak v nádržke na servo olej ho bolo málo, dolial som a hladinu drží, fakt skorej nejaký kĺb,len sa teraz nemožem dosť pod auto(v jame mám vodu). Servo olej ale určite vypustím všetok von a nalejem nový. A kúpim ten spomínaný kĺb, keď ho teda najdem.
Palubovku budem musieť asi od vypodložiť nejakým molitanom, tie plasty sú už dosť tvrdé a krechké a predošlý majiteľ aj pár uchytov zlomil.
Keď som auto kúpil, tak v nádržke na servo olej ho bolo málo, dolial som a hladinu drží, fakt skorej nejaký kĺb,len sa teraz nemožem dosť pod auto(v jame mám vodu). Servo olej ale určite vypustím všetok von a nalejem nový. A kúpim ten spomínaný kĺb, keď ho teda najdem.
Palubovku budem musieť asi od vypodložiť nejakým molitanom, tie plasty sú už dosť tvrdé a krechké a predošlý majiteľ aj pár uchytov zlomil.
Re: Rady k problémom k 205 1,9d
Možete mi niekto hodiť link na silentbloky motora, na jednej slovenskej stránke som našiel, ale drahšie než na bmw
Re: Rady k problémom k 205 1,9d
koukni se na www.elitecat.czmarosss píše:Možete mi niekto hodiť link na silentbloky motora, na jednej slovenskej stránke som našiel, ale drahšie než na bmw
Re: Rady k problémom k 205 1,9d
http://www.elitecat.cz/ArticleDetail.as ... eId=100538
JE možné aby to stálo tolko? na bmw to vyšlo skoro polovicu
JE možné aby to stálo tolko? na bmw to vyšlo skoro polovicu
-
- 205club je můj domov
- Příspěvky: 802
- Registrován: 21 bře 2008 22:31
- Skutečné jméno: Pavel
- Bydliště: ČR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady k problémom k 205 1,9d
také pár rad ad 1.
Vyměň olej serva a zkontroluj zda ne u převodky řízení vše v pořádku (prachovky trubky ad.)
ad 2.
Vybrace do řadící páky jsou způsobeny poloosou - mě to dělá také přesně jak popisuješ a koly to není a vím přesně že mám homokinetický kloub v háji...čím více je na odchodu tím více se to klepe a hlavně při záběru.
ad 3. klepání a vrzání je u francouzů snad od prvodpočátku výroby aut samozřejmostí dělalo mi to i u Scenica 2001 tak i Peugeotu. Když se ti bude chtít tak se to dá trochu minimalizovat, ale strejně se to časem projeví jinde.
Jinak po odstranění vybrací do řadičky bude vibrace menší.
To asi vše
Vyměň olej serva a zkontroluj zda ne u převodky řízení vše v pořádku (prachovky trubky ad.)
ad 2.
Vybrace do řadící páky jsou způsobeny poloosou - mě to dělá také přesně jak popisuješ a koly to není a vím přesně že mám homokinetický kloub v háji...čím více je na odchodu tím více se to klepe a hlavně při záběru.
ad 3. klepání a vrzání je u francouzů snad od prvodpočátku výroby aut samozřejmostí dělalo mi to i u Scenica 2001 tak i Peugeotu. Když se ti bude chtít tak se to dá trochu minimalizovat, ale strejně se to časem projeví jinde.
Jinak po odstranění vybrací do řadičky bude vibrace menší.
To asi vše
PEUGEOT 205 5.dv Open v TP 2.0 jinak 1.9 75kW r.v.89
Všechny ostatní Pugy vyvrakovány..zbylo pár dílů
Rodinný Ford Galaxy 1,9TDI, na výlety Kawasaki VN800 Classic
Všechny ostatní Pugy vyvrakovány..zbylo pár dílů
Rodinný Ford Galaxy 1,9TDI, na výlety Kawasaki VN800 Classic
Re: Rady k problémom k 205 1,9d
Tak včera som sa konečne dostal, pod auto. Pravá poloos je k.o., je tam extremná vůla, keď s ňou zachýbem tak to klepanie je počuť cez celú garáž. Takže určite vymením. Bol bych rád keby mi niekto opísal presný postup, prípadne poslal link kde to nájdem na výmenu pravej poloosy, myslím,že to nebude až tak zložité a rád bych to vymenil sám. Teraz som našiel veľa inzerátov na použité diely v Čechách na 205tky, kde hodne rozpredávajú celé autá. Dostal som ponuku za 1500 za pravú poloos, kúpili by ste použitú?Alebo repasovanú? V katalógoch som našiel na moje auto poloosy,ktoré sa líšili v dĺžke, tušim 835mm a 845mm, ako zistím,ktorú treba? Ešte dotaz, nevím či to dobre chápem, súčasťou novej poloosy je aj homok.kĺb alebo ten sa kupuje zvlášť. Lebo ten predošlý majiteľ nedávno menil, ale poloos je stará.
Vypustil som aj olej zo serva, odpojil hadice z nádržky a zvesil dole a nechal vytiecť, dá sa nejak aj ten olej z cerpadla vytlačiť?
Zdemontoval som aj gumy zo stabilizátora, boli úplne predraté. V obchode mi ponúkali dva druhy s 22mm a s 23mm otvorom, meral som hrúbku stabilizátora a vychádza mi 23, len neviem či nie je lepšie použiť ten menší ktorý by sa snaď pri montovaní trochu natiahol,alebo vačší. Inak zatial ďakujem za dobré rady
Vypustil som aj olej zo serva, odpojil hadice z nádržky a zvesil dole a nechal vytiecť, dá sa nejak aj ten olej z cerpadla vytlačiť?
Zdemontoval som aj gumy zo stabilizátora, boli úplne predraté. V obchode mi ponúkali dva druhy s 22mm a s 23mm otvorom, meral som hrúbku stabilizátora a vychádza mi 23, len neviem či nie je lepšie použiť ten menší ktorý by sa snaď pri montovaní trochu natiahol,alebo vačší. Inak zatial ďakujem za dobré rady
- Přílohy
-
- IMG_2376.JPG (13.25 KiB) Zobrazeno 3710 x
-
- 205club je můj domov
- Příspěvky: 802
- Registrován: 21 bře 2008 22:31
- Skutečné jméno: Pavel
- Bydliště: ČR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady k problémom k 205 1,9d
Poloosu starší jen pokud máš zaručeno, že je po vyměněných kloubech jinak kup novou poloosu nebo koukni jestli se dají vyměnit jen klouby já takovou poloosu mám. Druhá taková ale nebyla tak že mi zbyl koloub nový na 1.6, 1.8D, 1.9, 1.9D a GTi.
PEUGEOT 205 5.dv Open v TP 2.0 jinak 1.9 75kW r.v.89
Všechny ostatní Pugy vyvrakovány..zbylo pár dílů
Rodinný Ford Galaxy 1,9TDI, na výlety Kawasaki VN800 Classic
Všechny ostatní Pugy vyvrakovány..zbylo pár dílů
Rodinný Ford Galaxy 1,9TDI, na výlety Kawasaki VN800 Classic
Re: Rady k problémom k 205 1,9d
Teraz mi prišla ponuka za 1650kč zrepasovaná so zárukou, je to dobrá cena?
-
- 205club je můj domov
- Příspěvky: 802
- Registrován: 21 bře 2008 22:31
- Skutečné jméno: Pavel
- Bydliště: ČR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady k problémom k 205 1,9d
Co máš za motor - nápravu.
PEUGEOT 205 5.dv Open v TP 2.0 jinak 1.9 75kW r.v.89
Všechny ostatní Pugy vyvrakovány..zbylo pár dílů
Rodinný Ford Galaxy 1,9TDI, na výlety Kawasaki VN800 Classic
Všechny ostatní Pugy vyvrakovány..zbylo pár dílů
Rodinný Ford Galaxy 1,9TDI, na výlety Kawasaki VN800 Classic
-
- 205club je můj domov
- Příspěvky: 802
- Registrován: 21 bře 2008 22:31
- Skutečné jméno: Pavel
- Bydliště: ČR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady k problémom k 205 1,9d
Koukám 1.9D tak nový nerepas tě výjde na 2300,-Kč. Tak nevím co je lepší
PEUGEOT 205 5.dv Open v TP 2.0 jinak 1.9 75kW r.v.89
Všechny ostatní Pugy vyvrakovány..zbylo pár dílů
Rodinný Ford Galaxy 1,9TDI, na výlety Kawasaki VN800 Classic
Všechny ostatní Pugy vyvrakovány..zbylo pár dílů
Rodinný Ford Galaxy 1,9TDI, na výlety Kawasaki VN800 Classic
Re: Rady k problémom k 205 1,9d
A jak zistím, či tu dlhšiu alebo kratšiu?, v katalógu sú dva druhy, je medzi nimi tušim 1cm rozdiel