Tak já zase někde slyšel, že při skladování bys měl gumy přifouknout cca o 0.5... Ale logičtější mi přijde to upuštění...Linkisek píše:Myslím si, že tlakem 2,2 v pneu 195/50 R15 nic nepokazíš ... I když já mám profil 45 a tlakuju na 2,3-2,4 Když jsem pracoval v pneuservisu, dusík jsme dávali k novým pneu zdarma, dříve jsem si myslel, že i ve vysokých okolních teplotách uchovává v pneumatice chladnější podmínky a tím se méně opotřebovávají,a že je schopen do jisté míry ucpat pory, ovšem do doby kdy jsem přezouval pneu jednomu chemikovi, který se mi to marně snažil vysvětlit ... Takže je to spíš jen psychologický efekt ... Pneumatika je porézní a je nutné v ní kontrolovat tlak, a pokud skladujete pneumatiky pod tlakem tak nejvýš 1,5 ...
Foukání kol
- Phate
- Stálý inventář 205clubu
- Příspěvky: 1235
- Registrován: 11 dub 2008 11:27
- Rok narození: 1988
- Skutečné jméno: David
- Bydliště: Králův Dvůr u Berouna, momentálně UH
Re: Foukání kol
- Bartik333
- Stálý inventář 205clubu
- Příspěvky: 3836
- Registrován: 03 úno 2008 17:20
- Skutečné jméno: Lubos
- tel.:: 607684334
- Bydliště: Telč
- Kontaktovat uživatele:
Re: Foukání kol
Phate píše:Tak já zase někde slyšel, že při skladování bys měl gumy přifouknout cca o 0.5... Ale logičtější mi přijde to upuštění...Linkisek píše:Myslím si, že tlakem 2,2 v pneu 195/50 R15 nic nepokazíš ... I když já mám profil 45 a tlakuju na 2,3-2,4 Když jsem pracoval v pneuservisu, dusík jsme dávali k novým pneu zdarma, dříve jsem si myslel, že i ve vysokých okolních teplotách uchovává v pneumatice chladnější podmínky a tím se méně opotřebovávají,a že je schopen do jisté míry ucpat pory, ovšem do doby kdy jsem přezouval pneu jednomu chemikovi, který se mi to marně snažil vysvětlit ... Takže je to spíš jen psychologický efekt ... Pneumatika je porézní a je nutné v ní kontrolovat tlak, a pokud skladujete pneumatiky pod tlakem tak nejvýš 1,5 ...
Nevim, ale zase kdyz ty kola upustis a mas je nekde polozene, tak se na nich udelaji rychleji boule. Jako tezko rict.
Peugeot 205 1.9D 47kw r.v. 1991 -zatím nic moc,ale az se do nej dám,bude to voňavka.
Peugeot 205 cabrio
Dacia Sandero 1.4 55kw r.v. 2009
Škoda Felicie 1.3 MPI r.v. 1998 40Kw - Odesla do vecnych lovišť,když se nepohodla se silným dubem.
13.11 2008 - Prvni pokuta za nezaple pasy 500kč.
Dne 1.7 2011 - tuning by srnka (prava predni část v háji)
Peugeot 205 cabrio
Dacia Sandero 1.4 55kw r.v. 2009
Škoda Felicie 1.3 MPI r.v. 1998 40Kw - Odesla do vecnych lovišť,když se nepohodla se silným dubem.
13.11 2008 - Prvni pokuta za nezaple pasy 500kč.
Dne 1.7 2011 - tuning by srnka (prava predni část v háji)
- Linkisek
- 205club je můj domov
- Příspěvky: 1062
- Registrován: 15 čer 2007 18:33
- tel.:: 0
- Bydliště: 3nec
Re: Foukání kol
Pneumatiky se samozřejmě skladují v komínku ...
Peugeot 205 1.4 55 kw 1998 Sport na prodej
Peugeot 205 1.8 44 kw 1998 Black Magic Pearl
Peugeot 205 1.8 44 kw 1998 Black Magic Pearl
- Bartik333
- Stálý inventář 205clubu
- Příspěvky: 3836
- Registrován: 03 úno 2008 17:20
- Skutečné jméno: Lubos
- tel.:: 607684334
- Bydliště: Telč
- Kontaktovat uživatele:
Re: Foukání kol
Linkisek píše:Pneumatiky se samozřejmě skladují v komínku ...
Tim padem je na tu spodni je nejvetsi tlak a tak se deformu, kdyz je praznejsi nebo je tak prazna ze kola lezi na disku. To je tezke rici.
Peugeot 205 1.9D 47kw r.v. 1991 -zatím nic moc,ale az se do nej dám,bude to voňavka.
Peugeot 205 cabrio
Dacia Sandero 1.4 55kw r.v. 2009
Škoda Felicie 1.3 MPI r.v. 1998 40Kw - Odesla do vecnych lovišť,když se nepohodla se silným dubem.
13.11 2008 - Prvni pokuta za nezaple pasy 500kč.
Dne 1.7 2011 - tuning by srnka (prava predni část v háji)
Peugeot 205 cabrio
Dacia Sandero 1.4 55kw r.v. 2009
Škoda Felicie 1.3 MPI r.v. 1998 40Kw - Odesla do vecnych lovišť,když se nepohodla se silným dubem.
13.11 2008 - Prvni pokuta za nezaple pasy 500kč.
Dne 1.7 2011 - tuning by srnka (prava predni část v háji)
- Hasis
- Stálý inventář 205clubu
- Příspěvky: 4834
- Registrován: 03 zář 2007 18:50
- Bydliště: Sedlnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Foukání kol
necetl sem to tu cele, takze nevim jeslti nekdo nevysvetlil. ale predek se dava o cosi min, ptze se rychleji zahreje.
VTS powa
- Mitja
- Stálý inventář 205clubu
- Příspěvky: 4659
- Registrován: 27 lis 2007 19:05
- Rok narození: 1986
- Skutečné jméno: Ondra
- tel.:: 0
- Bydliště: Studénka-Butovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Foukání kol
Podle manualu renaultu kde mam vypsane jednotlive motorizace se fouka vice predek, hlavne u dieselu. U toho lehkeho benzina co tam mam ja je doporuceno foukat stejne predek i zadek.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Peugeot 205, 1.1i (44kw), color line, '91 - na vikendy
Renault Megane II sedan, 1.4 16V (72kw), sportway, '09 - hlavni auto
Peugeot 306 sedan, 1.6i (65kw), '95 - na dojezdeni
CPI Popcorn, 50 ccm, '03 - ceka na opravu
Škoda Fabia II 1.4 TDI (59kw), '06 - prace/Misa
Peugeot 205, 1.1i (44kw), color line, '91 - na vikendy
Renault Megane II sedan, 1.4 16V (72kw), sportway, '09 - hlavni auto
Peugeot 306 sedan, 1.6i (65kw), '95 - na dojezdeni
CPI Popcorn, 50 ccm, '03 - ceka na opravu
Škoda Fabia II 1.4 TDI (59kw), '06 - prace/Misa
-
- 205club je můj domov
- Příspěvky: 802
- Registrován: 21 bře 2008 22:31
- Skutečné jméno: Pavel
- Bydliště: ČR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Foukání kol
to Lord Hoj@n tebe z technické vyhodí kvůli plynu určitě....
Jinak co se týká uskladnění pokud je stavíte do tzv. komínku tak je to chce občas přehodit spodní nahoru atd. aby se neotlačovali to samé pokud je stavíte na vzorek...Já je mám ve stojanu na pneu a to drží na diskách ve vzuchu tak že se nemusí nijak přehazovat.
Co se týká plynu do pneu:
huštění pneumatik plynem přináší vyšší životnost Vašim pneumatikám. V případě běžného huštění stlačeným vzduchem, pneumatiky obsahují nežádoucí složky jako jsou kyslík, olej, prach a atmosférickou vlhkost, které jsou příčinou stárnutí Vašich pneumatik. Navíc kyslík způsobuje úbytek tlaku v pneumatice a v kombinaci s vysokými provozními teplotami může způsobit samovolné vznícení vnitřku pneumatiky. Jinak se to tu nepsalo název je většinou Pneumix pro upřesnění : Pneumix je směs dusíku a argonu vytvořená speciálně pro plnění pneumatik, která zvyšuje jejich životnost.
Naplněním pneumatik vašeho vozu Pneumixem docílíte:
* snížení provozních nákladů
* zvýšení životnosti pneumatik
* snížení zahřívání pneumatik
* zamezení oxidace pneumatik a disků kol
* snížení možnosti vzniku trhlin v pneumatikách
A k huštění Vám mohu napsat snad jen toto:
Doporučené hustění každého automobilu je uvedeno v manuálu vozdila. U mnohých automobilů je rovněž na víčku nádrže nebo na vnitřní straně u zámku dveří řidiče. Tlak v pneumatikách doporučujeme pravidelně několikkrát ročně kontrolovat.
V současné době se pneumatiky husťí nejen vzdnuchem, ale i speciáními k tomu určenými plyny. Speciální plyn pro hustění pneumatik (většinou dusík) má hlavní přednost v tom, že nezvyšuje svůj objem při rostoucí teplotě. Proto jsou pneumatiky nahuštěny stejným tlakem jak za studena, tak po zahřátí a mají také oproti vzduchu snížený únik. Tyto faktory příznivě působí hlavně na výdrž pneumatik a jejich opotřebení. Takto nahuštěné pneumatiky se mohou v případě potřeby samozdřejmě dohustit i normálním vzduchem, dochází ale k určitému znehodnocení směsi.
Jinak co se týká uskladnění pokud je stavíte do tzv. komínku tak je to chce občas přehodit spodní nahoru atd. aby se neotlačovali to samé pokud je stavíte na vzorek...Já je mám ve stojanu na pneu a to drží na diskách ve vzuchu tak že se nemusí nijak přehazovat.
Co se týká plynu do pneu:
huštění pneumatik plynem přináší vyšší životnost Vašim pneumatikám. V případě běžného huštění stlačeným vzduchem, pneumatiky obsahují nežádoucí složky jako jsou kyslík, olej, prach a atmosférickou vlhkost, které jsou příčinou stárnutí Vašich pneumatik. Navíc kyslík způsobuje úbytek tlaku v pneumatice a v kombinaci s vysokými provozními teplotami může způsobit samovolné vznícení vnitřku pneumatiky. Jinak se to tu nepsalo název je většinou Pneumix pro upřesnění : Pneumix je směs dusíku a argonu vytvořená speciálně pro plnění pneumatik, která zvyšuje jejich životnost.
Naplněním pneumatik vašeho vozu Pneumixem docílíte:
* snížení provozních nákladů
* zvýšení životnosti pneumatik
* snížení zahřívání pneumatik
* zamezení oxidace pneumatik a disků kol
* snížení možnosti vzniku trhlin v pneumatikách
A k huštění Vám mohu napsat snad jen toto:
Doporučené hustění každého automobilu je uvedeno v manuálu vozdila. U mnohých automobilů je rovněž na víčku nádrže nebo na vnitřní straně u zámku dveří řidiče. Tlak v pneumatikách doporučujeme pravidelně několikkrát ročně kontrolovat.
V současné době se pneumatiky husťí nejen vzdnuchem, ale i speciáními k tomu určenými plyny. Speciální plyn pro hustění pneumatik (většinou dusík) má hlavní přednost v tom, že nezvyšuje svůj objem při rostoucí teplotě. Proto jsou pneumatiky nahuštěny stejným tlakem jak za studena, tak po zahřátí a mají také oproti vzduchu snížený únik. Tyto faktory příznivě působí hlavně na výdrž pneumatik a jejich opotřebení. Takto nahuštěné pneumatiky se mohou v případě potřeby samozdřejmě dohustit i normálním vzduchem, dochází ale k určitému znehodnocení směsi.
PEUGEOT 205 5.dv Open v TP 2.0 jinak 1.9 75kW r.v.89
Všechny ostatní Pugy vyvrakovány..zbylo pár dílů
Rodinný Ford Galaxy 1,9TDI, na výlety Kawasaki VN800 Classic
Všechny ostatní Pugy vyvrakovány..zbylo pár dílů
Rodinný Ford Galaxy 1,9TDI, na výlety Kawasaki VN800 Classic
- Poky199
- 205club je můj domov
- Příspěvky: 834
- Registrován: 02 bře 2009 08:10
- Rok narození: 1987
- Skutečné jméno: Petr
- tel.:: 733548237
- Bydliště: Šlapanov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Foukání kol
jo hezky!
Peugeot 205 1.6 65kW RALLY CAR
Peugeot 205 1.6 GTi 76 kW RALLY CAR
Peugeot 205 1.1 Look 44 kW Poky199
SUZUKI GSXR 750 K4
Peugeot 205 1.6 GTi 76 kW RALLY CAR
Peugeot 205 1.1 Look 44 kW Poky199
SUZUKI GSXR 750 K4
- Hoj@n
- Stálý inventář 205clubu
- Příspěvky: 4473
- Registrován: 31 pro 2008 15:19
- Rok narození: 1990
- Skutečné jméno: Pepa
- tel.:: 777232994
- Bydliště: Zábřeh na Moravě
- Kontaktovat uživatele:
Re: Foukání kol
Mě bylo řečeno, že jen helé pneumatiky bez pneu dávat vedle sebe, s diskem na sebe. Tlak by na tu poslední působit neměl, vše by se mělo dotýkat diskama, nevím, co tím chtěl ale ten týpek říci, já měl vždy totiž za to, že pneumatika přesahuje přes disk.Bartik333 píše:Linkisek píše:Pneumatiky se samozřejmě skladují v komínku ...
Tim padem je na tu spodni je nejvetsi tlak a tak se deformu, kdyz je praznejsi nebo je tak prazna ze kola lezi na disku. To je tezke rici.
PEUGEOT 205 Roland Garros "GYRROSEK"- r.v. 1992, 1.4, 55kw - Byvavalo :-(
Toyota Celica "Natálka"- r.v. 1995, 1.8, 85kw
Toyota Celica "Natálka"- r.v. 1995, 1.8, 85kw
- vinorak
- odborník
- Příspěvky: 11375
- Registrován: 10 kvě 2007 13:02
- Rok narození: 1986
- Skutečné jméno: Tomas
- tel.:: 0
- Bydliště: Praha
Re: Foukání kol
no záleží na šířce ráfku a gumy třeb gumy o šířce 165 na 5.5 palcovym ráfku se opravdu při položení na sebe nedotýkají, ale třeba guma 185 na tom samém ráfku je na tom úplně opačněLord Hoj@n píše:
Mě bylo řečeno, že jen helé pneumatiky bez pneu dávat vedle sebe, s diskem na sebe. Tlak by na tu poslední působit neměl, vše by se mělo dotýkat diskama, nevím, co tím chtěl ale ten týpek říci, já měl vždy totiž za to, že pneumatika přesahuje přes disk.