opět zvlněné kotouče

Vše pro to, aby auto brzdilo jak by mělo, upgrade brzd a identifikace problému
Odpovědět
Uživatelský avatar
vinorak
odborník
odborník
Příspěvky: 11375
Registrován: 10 kvě 2007 13:02
Rok narození: 1986
Skutečné jméno: Tomas
tel.:: 0
Bydliště: Praha

opět zvlněné kotouče

Příspěvek od vinorak »

Tak měl bych jeden dotaz. co všechno kromě samotného brždění může ovlivnit to, že se zkroutí kotouče?

třmeny (nechlazený Bendix) jsou zrepasovaný + nový hadice, chodí hladce, nic nepřibržďuje.
může se stát, že by lehounce šmajdalo ložisko a tím pádem i celý kotouč vůči třmenu? nebo to je nesmysl :myslim:

protože po 25000km se moje kotouče(brembo max) na 1.1 celkem zkroutili a při brždění to celkem cuká s volantem. Někdy skoro vůbec a jindy zase o dost víc icon_eh

kde mám hledat problém :myslim: nesdá se mi, že bych na ty brzdy tak hamtal, ale jako občas jim dávam za uši :m:

jestli mě to bude ještě chvilku prudit, tak udělám upgrade na chlazený kotouče z 1.9gti a třmeny 1.6 gti(kvůli 13kám na technickou)
Peugeot 205 1.9 Gti Griffe Obrázek

Citroen c2 1.4 hdi
Uživatelský avatar
WoMec
Stálý inventář 205clubu
Stálý inventář 205clubu
Příspěvky: 6592
Registrován: 05 led 2008 14:30
Rok narození: 1987
Skutečné jméno: Honza
tel.:: 775037752
Bydliště: Vyškov

Re: opět zvlněné kotouče

Příspěvek od WoMec »

zkus tam vrátit seriový kotouče. jestli to udělá to samý ... nemáš vychozený uložení třmenů? Že by to při brždění chodilo šejdrem a v nektrém míste by se to enormě zahřívalo .... jak často se s tim autem jezdí a jak moc ho umýváš ???
Peugeot 205 Forever 1.9D 47kW '94 - Forever DIESEL :)

Jezdím za >>> Obrázek
Uživatelský avatar
vinorak
odborník
odborník
Příspěvky: 11375
Registrován: 10 kvě 2007 13:02
Rok narození: 1986
Skutečné jméno: Tomas
tel.:: 0
Bydliště: Praha

Re: opět zvlněné kotouče

Příspěvek od vinorak »

no auto dělá tak 13000 za rok, a že bych teplý kotouče kropil ledovou vodou to ne :m:
Peugeot 205 1.9 Gti Griffe Obrázek

Citroen c2 1.4 hdi
Uživatelský avatar
Mitja
Stálý inventář 205clubu
Stálý inventář 205clubu
Příspěvky: 4659
Registrován: 27 lis 2007 19:05
Rok narození: 1986
Skutečné jméno: Ondra
tel.:: 0
Bydliště: Studénka-Butovice
Kontaktovat uživatele:

Re: opět zvlněné kotouče

Příspěvek od Mitja »

Mi se po 25 tisicich nezkroutily ani kotouce Starline :myslim:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Peugeot 205, 1.1i (44kw), color line, '91 - na vikendy
Renault Megane II sedan, 1.4 16V (72kw), sportway, '09 - hlavni auto
Peugeot 306 sedan, 1.6i (65kw), '95 - na dojezdeni
CPI Popcorn, 50 ccm, '03 - ceka na opravu
Škoda Fabia II 1.4 TDI (59kw), '06 - prace/Misa
Uživatelský avatar
Zdenek
Stálý inventář 205clubu
Stálý inventář 205clubu
Příspěvky: 1719
Registrován: 13 kvě 2008 20:35
Rok narození: 1986
Skutečné jméno: Zdenek
Bydliště: Čerčany
Kontaktovat uživatele:

Re: opět zvlněné kotouče

Příspěvek od Zdenek »

->vinorak: no tak to Tě nepotěšim, ale brembo max je fakt na nic. Mě oděšly za 3000km a každej, koho znám a koupil si je taky, tak měl ten samej problém. Ještě zkus kouknout na to uložení, ale v tom by broblém být neměl.
205 1,9 GTI 94kW - další gti ve věčných lovištích :roll:
205 1,6 GTI 75kW - sešrotováno
205 1,9 GTI 94kW - uloženka
205 1,9 GTI 88kW - ve výstavbě - 6q převodovka, 94kW motor :ck:
DUCATI Monster 2001
Uživatelský avatar
vinorak
odborník
odborník
Příspěvky: 11375
Registrován: 10 kvě 2007 13:02
Rok narození: 1986
Skutečné jméno: Tomas
tel.:: 0
Bydliště: Praha

Re: opět zvlněné kotouče

Příspěvek od vinorak »

no tak sem rozebral třmeny a vyměnil ty vodící čepy za jedny co se mi válely v garáži, namazal sem to mědí ve spreji a teď třmeny plavou hladce :urg: sice při brždění z vyší rychlostli volant pořád vybruje, ale oproti předešlému stavu to je tak o 70 procent lepší :up:

cestou do mýta sem si připadal jako kdybych hrál playstation s dualshockem :smich:
Peugeot 205 1.9 Gti Griffe Obrázek

Citroen c2 1.4 hdi
Uživatelský avatar
Zdenek
Stálý inventář 205clubu
Stálý inventář 205clubu
Příspěvky: 1719
Registrován: 13 kvě 2008 20:35
Rok narození: 1986
Skutečné jméno: Zdenek
Bydliště: Čerčany
Kontaktovat uživatele:

Re: opět zvlněné kotouče

Příspěvek od Zdenek »

Ty vodící čepy nebudou celej problém, ve svý podstatě "jen" držej třmen. Takže jestli jsou/byly špatný čepy, tak jedinnej problém by byl, že se ti budou destičky sjíždět nerovnoměrně-šikmo.
Zakopanýho psa bych viděl v kotoučích. Stačí, aby byly maličko zvlněný a jsi tam kde jsi byl...
205 1,9 GTI 94kW - další gti ve věčných lovištích :roll:
205 1,6 GTI 75kW - sešrotováno
205 1,9 GTI 94kW - uloženka
205 1,9 GTI 88kW - ve výstavbě - 6q převodovka, 94kW motor :ck:
DUCATI Monster 2001
Uživatelský avatar
vinorak
odborník
odborník
Příspěvky: 11375
Registrován: 10 kvě 2007 13:02
Rok narození: 1986
Skutečné jméno: Tomas
tel.:: 0
Bydliště: Praha

Re: opět zvlněné kotouče

Příspěvek od vinorak »

tak dneska sem přišel na zajímavou věc (někteří se mni možná budou smát, že sem objevil Ameriku :smich: ) Do nedávna sem měl na autě 14 speedline s gumou 185/60. auto brzdilo dobře. No ale teď tam mám daný 14 plechy s gumou 165/65 (Šáša musí na technickou a tak má zimní 165/70 R13 :m: ) a ten rozdíl je úplně markantní icon_eh Kola sem nevážil, ale ten plech i guma je o dost lehčí, takže brzdy jsou najednou jedovatější a trochu lépe se dávkují. Píšu jenom svůj subjektivní pocit. Je sice pravda, že s gumou 185 měl předek větší přilnavost ( nejezdim jako prase, ale občas něco říznu trochu rychlejc :m: ) ale při brždění je to opravdu znát co udělá hmotnost kola :myslim: Tak proto dávali frantíci 14ky a 15ky jenom na auta s chlazenýma kotučema a větším brzdovým válcem a posilovačem :myslim: (jediná bílá vrána je winner :myslim: :m: )

je mi jasný že ta guma je o 2 cm užší ;-) taky to jde velice snadno zablokovat...u 185 to už chtelo hodně síly na pedál
Peugeot 205 1.9 Gti Griffe Obrázek

Citroen c2 1.4 hdi
pampalini
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 214
Registrován: 26 črc 2008 16:39

Re: opět zvlněné kotouče

Příspěvek od pampalini »

vinorak píše:tak dneska sem přišel na zajímavou věc (někteří se mni možná budou smát, že sem objevil Ameriku :smich: ) Do nedávna sem měl na autě 14 speedline s gumou 185/60. auto brzdilo dobře. No ale teď tam mám daný 14 plechy s gumou 165/65 (Šáša musí na technickou a tak má zimní 165/70 R13 :m: ) a ten rozdíl je úplně markantní icon_eh Kola sem nevážil, ale ten plech i guma je o dost lehčí, takže brzdy jsou najednou jedovatější a trochu lépe se dávkují. Píšu jenom svůj subjektivní pocit. Je sice pravda, že s gumou 185 měl předek větší přilnavost ( nejezdim jako prase, ale občas něco říznu trochu rychlejc :m: ) ale při brždění je to opravdu znát co udělá hmotnost kola :myslim: Tak proto dávali frantíci 14ky a 15ky jenom na auta s chlazenýma kotučema a větším brzdovým válcem a posilovačem :myslim: (jediná bílá vrána je winner :myslim: :m: )

je mi jasný že ta guma je o 2 cm užší ;-) taky to jde velice snadno zablokovat...u 185 to už chtelo hodně síly na pedál

vim ze je to mimo tema, ale kto hovoril pred nedavnom, ze na brzdenie ma zasadny vlyv sirka pneu a vaha? :twisted:

k tomu skrutenie: 25000 je fakt malo na tak lahke auto :myslim:
allroad c7
Uživatelský avatar
Gordy
Stálý inventář 205clubu
Stálý inventář 205clubu
Příspěvky: 2641
Registrován: 10 dub 2007 19:43
Skutečné jméno: Jirka
Bydliště: Hradec Králové

Re: opět zvlněné kotouče

Příspěvek od Gordy »

vinorak píše:tak dneska sem přišel na zajímavou věc (někteří se mni možná budou smát, že sem objevil Ameriku :smich: ) Do nedávna sem měl na autě 14 speedline s gumou 185/60. auto brzdilo dobře. No ale teď tam mám daný 14 plechy s gumou 165/65 (Šáša musí na technickou a tak má zimní 165/70 R13 :m: ) a ten rozdíl je úplně markantní icon_eh Kola sem nevážil, ale ten plech i guma je o dost lehčí, takže brzdy jsou najednou jedovatější a trochu lépe se dávkují. Píšu jenom svůj subjektivní pocit. Je sice pravda, že s gumou 185 měl předek větší přilnavost ( nejezdim jako prase, ale občas něco říznu trochu rychlejc :m: ) ale při brždění je to opravdu znát co udělá hmotnost kola :myslim: Tak proto dávali frantíci 14ky a 15ky jenom na auta s chlazenýma kotučema a větším brzdovým válcem a posilovačem :myslim: (jediná bílá vrána je winner :myslim: :m: )

je mi jasný že ta guma je o 2 cm užší ;-) taky to jde velice snadno zablokovat...u 185 to už chtelo hodně síly na pedál
Co máš s Winnerem?
205 GTi (Mi 16) Gekon
205 Roland Garros
205 Winner
Uživatelský avatar
Saibot
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 414
Registrován: 11 črc 2007 11:12
Rok narození: 1981
Skutečné jméno: Mario
Bydliště: Slowakia

Re: opět zvlněné kotouče

Příspěvek od Saibot »

mozem len potvrdit ze tie brembo max su dost velkym sklamanim.. chalan ich mal na felde, 3 mesiace :smich:
205GTi - GTi power
1.9GTi 94KW rally car - in progress
306 1.4 - auto pre dôchodcu
Uživatelský avatar
vinorak
odborník
odborník
Příspěvky: 11375
Registrován: 10 kvě 2007 13:02
Rok narození: 1986
Skutečné jméno: Tomas
tel.:: 0
Bydliště: Praha

Re: opět zvlněné kotouče

Příspěvek od vinorak »

Gordy píše:
vinorak píše:tak dneska sem přišel na zajímavou věc (někteří se mni možná budou smát, že sem objevil Ameriku :smich: ) Do nedávna sem měl na autě 14 speedline s gumou 185/60. auto brzdilo dobře. No ale teď tam mám daný 14 plechy s gumou 165/65 (Šáša musí na technickou a tak má zimní 165/70 R13 :m: ) a ten rozdíl je úplně markantní icon_eh Kola sem nevážil, ale ten plech i guma je o dost lehčí, takže brzdy jsou najednou jedovatější a trochu lépe se dávkují. Píšu jenom svůj subjektivní pocit. Je sice pravda, že s gumou 185 měl předek větší přilnavost ( nejezdim jako prase, ale občas něco říznu trochu rychlejc :m: ) ale při brždění je to opravdu znát co udělá hmotnost kola :myslim: Tak proto dávali frantíci 14ky a 15ky jenom na auta s chlazenýma kotučema a větším brzdovým válcem a posilovačem :myslim: (jediná bílá vrána je winner :myslim: :m: )

je mi jasný že ta guma je o 2 cm užší ;-) taky to jde velice snadno zablokovat...u 185 to už chtelo hodně síly na pedál
Co máš s Winnerem?
no jako že jediný maloobsah má mít v techničáku gumy 185/60 R14- podle dobového katalogu ;-)
Peugeot 205 1.9 Gti Griffe Obrázek

Citroen c2 1.4 hdi
Uživatelský avatar
vinorak
odborník
odborník
Příspěvky: 11375
Registrován: 10 kvě 2007 13:02
Rok narození: 1986
Skutečné jméno: Tomas
tel.:: 0
Bydliště: Praha

Re: opět zvlněné kotouče

Příspěvek od vinorak »

Saibot píše:mozem len potvrdit ze tie brembo max su dost velkym sklamanim.. chalan ich mal na felde, 3 mesiace :smich:
teš sem je dal na griffe ve variantě 266mm tak sem zvědav :myslim:

no hlavní problém asi je v tom, že je mám na 1.1 nechlazený, tedy lehko se zahřejí...
Peugeot 205 1.9 Gti Griffe Obrázek

Citroen c2 1.4 hdi
Odpovědět