205 Mi16

Takový pokec na „úrovni" týkající se 205tek
Uživatelský avatar
blackdragon
205 its my life
205 its my life
Příspěvky: 716
Registrován: 08 dub 2008 13:09
Rok narození: 1977
tel.:: 0
Bydliště: Bratislava, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

205 Mi16

Příspěvek od blackdragon »

Ahojte.
Uvazujem nad nejakymi "steroidmi" pre moje 88kW GTI (auto sa nepouziva na zavodne ucely).
Tu na fore sa riesili uz rozne moznosti:
- implementacia Mi16 motora
- implementacia preplnovaneho motora
- implementacia 3L V6 motora.

Podla citania roznych clankov, vychadza vykonovo najlepsie 3.0L V6 motor. Kedze zial nemam mecahnika, ktory by si trufol na implementaciu 3.0L V6 alebo preplnovaneho motora, zostava mi len Mi16. :cry:
Ked tak ale nad tym rozmyslam, nie je nad cim smutit...ved Mi16 je viac nez dost vykonny na taku lahku plechovku akou 205-ka je.
Rovnako mi pripada jeho implementacia najjednoduchsia (zdokumentovane, najmenej nutnych uprav).

Chcem sa opytat, co vsetko potrebujem na rozbehanie Mi16 motora na Motronic ECU (okrem samotneho motora)? Treba brat aj prevodovku, kabelaz, ECU? (koli hladaniu vhodneho darcu)
V akych cenach sa pohybuju Mi16 motory?
Na ake "kur#itka" sa mam v pripade implementacie Mi16-ky pripravit?


Chalani...je tu niekto z BA alebo okolia, kto ma 205 Mi16?
.......blackdragon


Aktualny autopark:
Peugeot 205 GTI (1.9l, 88kW)
Audi A4 Avant 1.9 TDI quattro (1.9l, 96kW, quattro)

R.I.P.:
Mazda 323 GT (1.6L, 77kW)
Mazda 323 GLX (1.6L 77kW)
Mazda 323 GTX (1.6l, 110 kW, 4WD), 2ks
Uživatelský avatar
blackdragon
205 its my life
205 its my life
Příspěvky: 716
Registrován: 08 dub 2008 13:09
Rok narození: 1977
tel.:: 0
Bydliště: Bratislava, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: 205 Mi16

Příspěvek od blackdragon »

Nikto nic???? :wau:
.......blackdragon


Aktualny autopark:
Peugeot 205 GTI (1.9l, 88kW)
Audi A4 Avant 1.9 TDI quattro (1.9l, 96kW, quattro)

R.I.P.:
Mazda 323 GT (1.6L, 77kW)
Mazda 323 GLX (1.6L 77kW)
Mazda 323 GTX (1.6l, 110 kW, 4WD), 2ks
Uživatelský avatar
ppmajko
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 435
Registrován: 09 úno 2008 15:27
Bydliště: Poprad

Re: 205 Mi16

Příspěvek od ppmajko »

no s MIckom to tiez neni az take lachke
1. ak mas jetronic musis prerobyt elektriku
2. prerobyt tiahla prevodovky-alebo nechat povodnu GTi prevodovku
3. vyriesit vyfuk,nakolko ma iny sklon-ja som to este nedoriesil,,,najjednoduchdie je kladivom pozahinak kasnu,,,ale to sa mi hnusi takze musim vymysliet ako ho navarit bez zasahu do karoserie,aj ked sa bojim ze malym upravam sa nevyhnem

no to by bolo v skratjke vsetko,aspon podla mojich osobnych skusenosti
ps:este stale to nemam rozbehane-neni cas :cry:
Peugeot 205 GTi cabrio
BMW e60 LCI
BMW e92 330xd Mpacket
BMW e87 118d
VW POLO 6R
Audi A2 1,4 Tdi
ROZPREDAM BMW e90 e91 e92 e60 e61 F10 F01 F02 F07 G11
Uživatelský avatar
blackdragon
205 its my life
205 its my life
Příspěvky: 716
Registrován: 08 dub 2008 13:09
Rok narození: 1977
tel.:: 0
Bydliště: Bratislava, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: 205 Mi16

Příspěvek od blackdragon »

ppmajko píše:no s MIckom to tiez neni az take lachke
1. ak mas jetronic musis prerobyt elektriku
2. prerobyt tiahla prevodovky-alebo nechat povodnu GTi prevodovku
3. vyriesit vyfuk,nakolko ma iny sklon-ja som to este nedoriesil,,,najjednoduchdie je kladivom pozahinak kasnu,,,ale to sa mi hnusi takze musim vymysliet ako ho navarit bez zasahu do karoserie,aj ked sa bojim ze malym upravam sa nevyhnem

no to by bolo v skratjke vsetko,aspon podla mojich osobnych skusenosti
ps:este stale to nemam rozbehane-neni cas :cry:
Ja mam nastastie MOTRONIC ECU... :m:
Pasuje prevodovka z 205 GTI na Mi16 blok bez uprav? :myslim:
Viem, ze koli protipoziarnej prepazke je s vyfukom problem. Je az taky velky problem prerobit to vyfukove potrubie, alebo je problemom len cas?
.......blackdragon


Aktualny autopark:
Peugeot 205 GTI (1.9l, 88kW)
Audi A4 Avant 1.9 TDI quattro (1.9l, 96kW, quattro)

R.I.P.:
Mazda 323 GT (1.6L, 77kW)
Mazda 323 GLX (1.6L 77kW)
Mazda 323 GTX (1.6l, 110 kW, 4WD), 2ks
Uživatelský avatar
manko
Stálý inventář 205clubu
Stálý inventář 205clubu
Příspěvky: 4313
Registrován: 22 úno 2008 22:57
Rok narození: 1990
Skutečné jméno: Martin
Bydliště: Senné (Okres VK)
Kontaktovat uživatele:

Re: 205 Mi16

Příspěvek od manko »

prevodovka by mala sedieť bez problémou . a výfuk stačí kúsok narezať a dovariť plech . je to aj v návode na hlavnej stránke .
Peugeot 406 2,0 HDi 80kw 380 000 km 21.03.2001 4,9L / 100km :)
Peugeot 406 2,0 HDi 66kw 195 000 km 8.11.1999 5,3L / 100km

Peugeot 405 1.8 248 00 km 74kw 1995 Sorento Green + krémový interiér :) Obrázek

čo bolo :
Peugeot 605 3.0 v6 208 000 Km 125 Kw 1992 Modrá
Peugeot 205 1.6 GTi 156 000 km 83kw 2.4.1993 Sorento Green Najkrajšie jazdy môjho života
Volkswagen Golf 3 1.4 CL Rozobraté na ND
Peugeot 205 1.9 GTi 88Kw Predané . Rozobraté na ND
Peugeot 205 1.1 44kw 143 000 Km Rv 1990 Takmer Rallye ....Predané...
Peugeot 205 1.9 GTi94Kw 1990 170 865 KM Teraz ho trápi Dypid
Peugeot 205 1.6 GTi 1986 163 000 Km :: R.I.P ::
Peugeot 405 MI16 Le Mans 210 000 Km 1989 Biela
Peugeot 405 1.6 (XU52C) 1992 101 000 Km Bez TP švajčiar... Jediný karburátor čo som mal :m:
Uživatelský avatar
Saibot
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 414
Registrován: 11 črc 2007 11:12
Rok narození: 1981
Skutečné jméno: Mario
Bydliště: Slowakia

Re: 205 Mi16

Příspěvek od Saibot »

a ked sa smiem spytat preco tato cesta?
ten vykon M16 dostanes z 8v celkom lachko, staci vacka tvrdsie pruziny + uprava ECU.. ked chces ist dalej tak das si vyrobit zvody a vykon bude o dost vyssi.. ked beres len Gutman upravu dostanes sa na 150konikov z povodnych 120 :myslim:
205GTi - GTi power
1.9GTi 94KW rally car - in progress
306 1.4 - auto pre dôchodcu
Uživatelský avatar
blackdragon
205 its my life
205 its my life
Příspěvky: 716
Registrován: 08 dub 2008 13:09
Rok narození: 1977
tel.:: 0
Bydliště: Bratislava, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: 205 Mi16

Příspěvek od blackdragon »

Saibot píše:a ked sa smiem spytat preco tato cesta?
ten vykon M16 dostanes z 8v celkom lachko, staci vacka tvrdsie pruziny + uprava ECU.. ked chces ist dalej tak das si vyrobit zvody a vykon bude o dost vyssi.. ked beres len Gutman upravu dostanes sa na 150konikov z povodnych 120 :myslim:
Hmmm...zaujimave!
Sportovu vacku chapem. Co myslis pod :"Tvrdsie pruziny"? Kto na SR vie upravit ECU?
.......blackdragon


Aktualny autopark:
Peugeot 205 GTI (1.9l, 88kW)
Audi A4 Avant 1.9 TDI quattro (1.9l, 96kW, quattro)

R.I.P.:
Mazda 323 GT (1.6L, 77kW)
Mazda 323 GLX (1.6L 77kW)
Mazda 323 GTX (1.6l, 110 kW, 4WD), 2ks
Uživatelský avatar
ppmajko
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 435
Registrován: 09 úno 2008 15:27
Bydliště: Poprad

Re: 205 Mi16

Příspěvek od ppmajko »

no ja neviem ale to co ta vyjde vacka+uprava RJ atd...tak to mas radsej motor MI a pokoj
predsa len 16V je 16V

co sa tzka tzch uprav momentalne na to nemam cas,,kupil som novu hracku-tigru
a s tym vyfukom je to problem,,,navod je navod ale skutocnost je ina,,,kasnu treba vybuchat s kladivom a to sa mi nechce,,,inak tam ten vyfuk nevojde ak ked ho prevaris
Peugeot 205 GTi cabrio
BMW e60 LCI
BMW e92 330xd Mpacket
BMW e87 118d
VW POLO 6R
Audi A2 1,4 Tdi
ROZPREDAM BMW e90 e91 e92 e60 e61 F10 F01 F02 F07 G11
Uživatelský avatar
blackdragon
205 its my life
205 its my life
Příspěvky: 716
Registrován: 08 dub 2008 13:09
Rok narození: 1977
tel.:: 0
Bydliště: Bratislava, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: 205 Mi16

Příspěvek od blackdragon »

ppmajko píše:no ja neviem ale to co ta vyjde vacka+uprava RJ atd...tak to mas radsej motor MI a pokoj
predsa len 16V je 16V

co sa tzka tzch uprav momentalne na to nemam cas,,kupil som novu hracku-tigru
a s tym vyfukom je to problem,,,navod je navod ale skutocnost je ina,,,kasnu treba vybuchat s kladivom a to sa mi nechce,,,inak tam ten vyfuk nevojde ak ked ho prevaris
Hmmm...netusim sice co stoji samotna vacka...ale v UK sa da kupit upravena hlava aj s vackou na zavodny motor (aspon to deklaruje predajca) za cca 200 libier. Som si ale isty, ze uprava ECU je mastna zalezitost a to ani nehovorim o tom, ze nepoznam nikoho kto by sa v tom vyznal.
Ex-sefovi na jeho Mercedese "precipovavali" ECU a dokaslali ju...a to bola prosim pekne firma, ktora sa na to vraj specializuje. Akosi nevedeli o tom, ze Mercedes zacal davat do ECU fotodiodu, ktora po otvoreni/rozobrati ECU nabila kondik a odpalila obvod v ECU prave koli ochrane... :smich:

Saibot, mas take upravy na aute?
.......blackdragon


Aktualny autopark:
Peugeot 205 GTI (1.9l, 88kW)
Audi A4 Avant 1.9 TDI quattro (1.9l, 96kW, quattro)

R.I.P.:
Mazda 323 GT (1.6L, 77kW)
Mazda 323 GLX (1.6L 77kW)
Mazda 323 GTX (1.6l, 110 kW, 4WD), 2ks
Uživatelský avatar
ppmajko
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 435
Registrován: 09 úno 2008 15:27
Bydliště: Poprad

Re: 205 Mi16

Příspěvek od ppmajko »

no myslim ze za 200libier cca 6500sk +uprava RJ to radsej zozen za 200e celu MI16
Peugeot 205 GTi cabrio
BMW e60 LCI
BMW e92 330xd Mpacket
BMW e87 118d
VW POLO 6R
Audi A2 1,4 Tdi
ROZPREDAM BMW e90 e91 e92 e60 e61 F10 F01 F02 F07 G11
Uživatelský avatar
blackdragon
205 its my life
205 its my life
Příspěvky: 716
Registrován: 08 dub 2008 13:09
Rok narození: 1977
tel.:: 0
Bydliště: Bratislava, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: 205 Mi16

Příspěvek od blackdragon »

ppmajko píše:no myslim ze za 200libier cca 6500sk +uprava RJ to radsej zozen za 200e celu MI16
No jo...presne preto som sa pytal kolko kto za to dal. Momentalne neviem o ziadnej pojazdnej Mi16..ale to chce cas.
.......blackdragon


Aktualny autopark:
Peugeot 205 GTI (1.9l, 88kW)
Audi A4 Avant 1.9 TDI quattro (1.9l, 96kW, quattro)

R.I.P.:
Mazda 323 GT (1.6L, 77kW)
Mazda 323 GLX (1.6L 77kW)
Mazda 323 GTX (1.6l, 110 kW, 4WD), 2ks
Uživatelský avatar
TomGTI
205club je můj domov
205club je můj domov
Příspěvky: 1043
Registrován: 17 led 2006 15:58
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: 205 Mi16

Příspěvek od TomGTI »

Saibot píše:a ked sa smiem spytat preco tato cesta?
ten vykon M16 dostanes z 8v celkom lachko, staci vacka tvrdsie pruziny + uprava ECU.. ked chces ist dalej tak das si vyrobit zvody a vykon bude o dost vyssi.. ked beres len Gutman upravu dostanes sa na 150konikov z povodnych 120 :myslim:
Opravdu si to myslíš?Viděl jsi už nějáké auto či graf z brzdy kromě tedy Gutmanna který byl před x lety(docela by mě zajímalo na kolik vyšla tahle úprava,v té době.Na 16V jsem to někde četl a byla to slušná rána)co by mělo tenhle výkon z tebou popisovaných úprav.Já jsem jedno takové auto u nás viděl mělo údajně originál vačku a jednotku Gutmann,upravenou hlavu a tomu výkonu se ani zdááááleka nepřiblížil(přiblížil se sériovému výkonu :smich: ). Já jsem jsem na tom byl o něco lépe z upravenou hlavou,sériovou i upravenou jednotkou a vačkou která byla úplně nevhodná,to dnes už vím.Motor nebyl ani načasovaný na danou vačku takže možná že ze sériovou by to fungovalo líp,vyšlo mě to na daleko míň peněz než ten slavný orig.Gutmann :smich2: .Odborník na Peugeoty tvrdí že ze sériovými ventily nemáš šanci dosáhnout takového výkonu.Pokud máš navíc sériové sání tak se ani nedoporučuje nějáká upravená vačka,tím se motoru ještě přihorší.Všechno tohle jsou praktické zkušenosti a hodnoty naměřené na reálných autech na motorové brzdě.

Mi-16 který bude v naprosto sériový zamete s tím 8V který bude mít vačku a já nevím co ještě všechno,bude sériový,spolehlivý,bude mít vyšší výkon i kroutící moment a pro případné další mot.úpravy má obrovký potenciál,což 8V nemá.Jednoznačkačná volba je Mi-16.Pokud někdo chce zachovat původní motor,auto bude možná o něco lépe ovladatelnější ale celkově konkurovat nebude v žádném případě :Merci:
Uživatelský avatar
blackdragon
205 its my life
205 its my life
Příspěvky: 716
Registrován: 08 dub 2008 13:09
Rok narození: 1977
tel.:: 0
Bydliště: Bratislava, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: 205 Mi16

Příspěvek od blackdragon »

TomGTI píše:
Saibot píše:a ked sa smiem spytat preco tato cesta?
ten vykon M16 dostanes z 8v celkom lachko, staci vacka tvrdsie pruziny + uprava ECU.. ked chces ist dalej tak das si vyrobit zvody a vykon bude o dost vyssi.. ked beres len Gutman upravu dostanes sa na 150konikov z povodnych 120 :myslim:
Opravdu si to myslíš?Viděl jsi už nějáké auto či graf z brzdy kromě tedy Gutmanna který byl před x lety(docela by mě zajímalo na kolik vyšla tahle úprava,v té době.Na 16V jsem to někde četl a byla to slušná rána)co by mělo tenhle výkon z tebou popisovaných úprav.Já jsem jedno takové auto u nás viděl mělo údajně originál vačku a jednotku Gutmann,upravenou hlavu a tomu výkonu se ani zdááááleka nepřiblížil(přiblížil se sériovému výkonu :smich: ). Já jsem jsem na tom byl o něco lépe z upravenou hlavou,sériovou i upravenou jednotkou a vačkou která byla úplně nevhodná,to dnes už vím.Motor nebyl ani načasovaný na danou vačku takže možná že ze sériovou by to fungovalo líp,vyšlo mě to na daleko míň peněz než ten slavný orig.Gutmann :smich2: .Odborník na Peugeoty tvrdí že ze sériovými ventily nemáš šanci dosáhnout takového výkonu.Pokud máš navíc sériové sání tak se ani nedoporučuje nějáká upravená vačka,tím se motoru ještě přihorší.Všechno tohle jsou praktické zkušenosti a hodnoty naměřené na reálných autech na motorové brzdě.

Mi-16 který bude v naprosto sériový zamete s tím 8V který bude mít vačku a já nevím co ještě všechno,bude sériový,spolehlivý,bude mít vyšší výkon i kroutící moment a pro případné další mot.úpravy má obrovký potenciál,což 8V nemá.Jednoznačkačná volba je Mi-16.Pokud někdo chce zachovat původní motor,auto bude možná o něco lépe ovladatelnější ale celkově konkurovat nebude v žádném případě :Merci:
Nazdar Tom.
Suhlasim s tebou...nemyslim si, ze by taka light uprava mohla tak velmi zvysit vykon motora a neznizit jeho zivotnost.
Keby kazdy vedel tak jednoducho upravovat vykon vymenou vacky a preflashovanim EPROM-ky v ECU, tak tu mame same zavodne auta na cestach...
.......blackdragon


Aktualny autopark:
Peugeot 205 GTI (1.9l, 88kW)
Audi A4 Avant 1.9 TDI quattro (1.9l, 96kW, quattro)

R.I.P.:
Mazda 323 GT (1.6L, 77kW)
Mazda 323 GLX (1.6L 77kW)
Mazda 323 GTX (1.6l, 110 kW, 4WD), 2ks
Uživatelský avatar
TomGTI
205club je můj domov
205club je můj domov
Příspěvky: 1043
Registrován: 17 led 2006 15:58
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: 205 Mi16

Příspěvek od TomGTI »

Tímto rozhodně nikoho neodrazuji od toho upravit si 8V motor,taky jsem si tím prošel.Dneska vím z odstupem času že kdybych věděl tehdy co vím dneska tak na to jdu úplně jinak,možná je to přirozený vývoj a každý si tím projde ale třeba někdo bude chtít ušetřit čas i peníze a využije zkušenosti ostatních aby se dobral toho cíle kterého chtěl dosáhnout.Taky se člověk vrátí do reality a bude vedět na čem doopravdy je,kolik výkonu mu přineslo vynaložené úsilí a kolik to stálo peněz.Toto mohu říct z vlastní zkušenosti.Jedno heslo je jasné a platí všude "pojedeš tak rychle kolik peněz do toho dáš"
Uživatelský avatar
manko
Stálý inventář 205clubu
Stálý inventář 205clubu
Příspěvky: 4313
Registrován: 22 úno 2008 22:57
Rok narození: 1990
Skutečné jméno: Martin
Bydliště: Senné (Okres VK)
Kontaktovat uživatele:

Re: 205 Mi16

Příspěvek od manko »

Ja som rozmíšlal či by sa dalo napasovať na 1.9 88kw hlava z MI16 16v alebo zo 106 16v :myslim:
Peugeot 406 2,0 HDi 80kw 380 000 km 21.03.2001 4,9L / 100km :)
Peugeot 406 2,0 HDi 66kw 195 000 km 8.11.1999 5,3L / 100km

Peugeot 405 1.8 248 00 km 74kw 1995 Sorento Green + krémový interiér :) Obrázek

čo bolo :
Peugeot 605 3.0 v6 208 000 Km 125 Kw 1992 Modrá
Peugeot 205 1.6 GTi 156 000 km 83kw 2.4.1993 Sorento Green Najkrajšie jazdy môjho života
Volkswagen Golf 3 1.4 CL Rozobraté na ND
Peugeot 205 1.9 GTi 88Kw Predané . Rozobraté na ND
Peugeot 205 1.1 44kw 143 000 Km Rv 1990 Takmer Rallye ....Predané...
Peugeot 205 1.9 GTi94Kw 1990 170 865 KM Teraz ho trápi Dypid
Peugeot 205 1.6 GTi 1986 163 000 Km :: R.I.P ::
Peugeot 405 MI16 Le Mans 210 000 Km 1989 Biela
Peugeot 405 1.6 (XU52C) 1992 101 000 Km Bez TP švajčiar... Jediný karburátor čo som mal :m:
Odpovědět