Stránka 10 z 38

Re: Peugeot 205 CTI - pokračování červeného ďábla :)

Napsal: 09 říj 2013 15:52
od s0vet
Uvažuju nad výměnou svíček a zapalovacích kabelů. Minimálně ty kabely už mají svoje asi odježděné :) Máte někdo nějaké reference na dobré svíčky ? Co svíčky NGK, konkrétně V-Line32 http://www.autodily-cardo.cz/svicky/zap ... 2-bcpr5es/ ? Nebo ještě nějakou CHAMPION http://www.autodily-cardo.cz/svicky/zap ... -eon2-286/.

U zapalovacích kabelů jsem ztracen úplně - potřebuju na 75kW rok 92, v service boxu 5967.L4, ale takové číslo mi nikde nesedí. Podle čeho se mám jinak orientovat ? Mám si kabely změřit a koupit podle délek ?

Re: Peugeot 205 CTI - pokračování červeného ďábla :)

Napsal: 09 říj 2013 21:42
od MSCH205
Podle svých zkušeností bych šel zase do Brisků (3bodové) je to myslím lepší varianta od toho co je v katalogu pro daný motor. Fungují na 100% a zbytečně nevyhodíš tolik peněz... Kabely jsou kupoval normálně podle motorizace na Elitu a v pohodě

Re: Peugeot 205 CTI - pokračování červeného ďábla :)

Napsal: 03 pro 2013 11:11
od s0vet
Pánové, spolu s rozvody se chystám na kompletní výměnu náplní a filtrů. Jaký olej mám použít ? Vím, že to bude 10W40, vyhovuje tento http://www.oleje-cz.cz/castrol/castrol- ... 4l-13.html ?

Re: Peugeot 205 CTI - pokračování červeného ďábla :)

Napsal: 03 pro 2013 12:19
od pichy
do doby, než jsem si koupil saaba, jsem si upřímně myslel, že je to jedno. od té doby bych ale do auta nic jiného než mobil nenalil. když jsem viděl, co s namáhaným motorem dělají jiné oleje, rozšířil jsem to i na p205.

Re: Peugeot 205 CTI - pokračování červeného ďábla :)

Napsal: 03 pro 2013 13:04
od s0vet
Spíš mi jde o to, jestli syntetika, polo-syntetika nebo co jsou za další možnosti. V tomhle se vůbec nevyznám, zatím jsem prostě jen doléval 10W-40 :) Takže říkáš, že tohle bys nalil do motora ty ? http://www.oleje-cz.cz/mobil/mobil-10w- ... 4l-12.html

Re: Peugeot 205 CTI - pokračování červeného ďábla :)

Napsal: 03 pro 2013 13:10
od manko
Kludne Total 10w40 poprípade Mobil , Valvoline iné oleje som nepoužíval . Ešte som mal Castrol ale naposledy asi 3-roky dozadu som v ňom videl plávať dáky bordel (kupované normálne v autotechne žiady lievaný) od vtedy som castrol nekúpil .

Re: Peugeot 205 CTI - pokračování červeného ďábla :)

Napsal: 03 pro 2013 13:14
od pichy
o castrolu jdou na saab fórech hotové legendy. hlavně ne ten, jinak asi neprohloupíš. osobně příští rok sáhnu po tom mobilu.

Re: Peugeot 205 CTI - pokračování červeného ďábla :)

Napsal: 03 pro 2013 15:49
od vinorak
nejde ani tak o ssyntetiku, polo, minerál, ale o specifikaci... já tam leju buď mobil, nebo Total....

Re: Peugeot 205 CTI - pokračování červeného ďábla :)

Napsal: 26 pro 2013 11:00
od s0vet
Stavil se tu Ježíšek z polského klubu :) Velurové koberečky do kabria s červeným lemováním :slint:

Re: Peugeot 205 CTI - pokračování červeného ďábla :)

Napsal: 24 led 2014 09:36
od s0vet
Koberečky od Ježíška nainstalovány. Další v pořadí je výměna žárovek v palubní desce za ledky (až najdu, kam jsem je schoval). Taky jsem v listopadu sehnal pronájem garáže :) Sice jsem ji letos ještě moc nevyužil a díky počasí jsem ještě do minulého týdne jezdil na letních gumách, ale jak tento týden začalo sněžit a zároveň s tím se začalo i solit, tak půjde cabrio pod střechu.

V prosinci taky proběhla menší generálka motoru. I přes několikanásobné ujišťování prodejcem, že byly rozvody dělané cca 3000km zpět, to měla vodní pumpa již kompletně za sebou. Proběhla tedy kompletní výměna za sadu SKF (řemen, kladka, pumpa). Byla srovnána hlava, vyměněno těsnění pod hlavou, těsnění dříků ventilů a některé zdvihátka, které už byly taky na hraně. Hlava dostala taky všechny nové šrouby.

Největší problém byl, že nějaké prase, které opravovalo hlavu předtím, zapomnělo pod jeden z těch šroubů dát podložku, která tam patří. Šroub se pak utáhnul silou a díky chybějícímu vymezení pronikl až do prostoru vodní pumpy, kde celý zreznul. Už jen povolit ho bylo nadlidský úkol. Nehledě na to, že vzniklá díra, která se vrácením podložky v podstatě odkryla, způsobovala vytékání chladící kapaliny z oběhu. Muselo se to zalepit tekutým kovem.

Zároveň jsem začal pravidelný interval výměny oleje (doteď jsem pouze doléval chybějící množství) a vyměnil se olejový filtr. Motor dostal 15W40. Od teď každý rok nový :) Opravou hlavy se taky zvýšil tlak oleje, nyní mám ve volnoběhu se studeným olejem 6bar a se zahřátým na 90C kolem 2bar, v otáčkách za tepla odpovídá minimálním tlakům 1k otáček = 1bar tlaku.

Re: Peugeot 205 CTI - pokračování červeného ďábla :)

Napsal: 24 led 2014 10:50
od s0vet
Zapomněl jsem ještě dodat, že při rozvodech se konečně vyměnil i ten stávkující startér. Postupem času se to dostalo do takového stavu, že startoval pouze jednou až dvakrát denně, poté již ani necvaknul a musel se nechat přes noc odstát. Bylo pak docela kumšt zastavit u benzinky, natankovat a modlit se, abych tam nemusel mít auto do rána :D Aktuálně tam teď vrčí startér z diesla, který jsem koupil od některého ze zdejších členů (omlouvám se, nevzpomenu si na nick). Startuje to perfektně za studena i za tepla, akorát na ten jiný zvuk startéru si pořád nemůžu zvyknout :)

Re: Peugeot 205 CTI - pokračování červeného ďábla :)

Napsal: 04 úno 2014 18:48
od s0vet
Díky uživateli Koldas jsem konečně vyměnil rezavé zrcátko spolujezdce :up:

Re: Peugeot 205 CTI - pokračování červeného ďábla :)

Napsal: 24 bře 2014 21:52
od s0vet
Po dlouhé době jsem dal konečně do pucu garáž a hned jsem využil škaredé počasí k sundání lemů. Musím je nastříkat, už si o to dlouho říkají. Tohle zbylo z plechových sponek, které je držely. Taky jsem sundal plast kryjící prostor mezi kapotou a čelním sklem, taktéž půjde do barvy a konečně uklidím i prostor za ním.

Re: Peugeot 205 CTI - pokračování červeného ďábla :)

Napsal: 28 bře 2014 17:40
od s0vet
V týdnu jsem si udělal radost a dokopal jsem se ke koupi nové páčky na stěrače. Doteď jsem měl na cabriu strašně vykvedlanou a navíc ani ne originál, měla totiž přepínač na zadní ostřikovač. Tahle je konečně ta správná, co tam patří :)

Re: Peugeot 205 CTI - pokračování červeného ďábla :)

Napsal: 30 bře 2014 21:04
od s0vet
K páčce stěračů jsem přibral i oba přední blinkry. Perfektně to prokouklo a bliká to daleko výrazněji. Na předchozích blinkrech byla navíc úplně vyrezlá ta napínací pružinka pro hlavní světla. Po výplatě se asi vrhnu i na výměnu samotných předních světel - jsou docela zažloutlé a málo to svítí. Snad se to po výměně zlepší :slint: