Stránka 2 z 3

Re: Chyba č. 14

Napsal: 30 kvě 2011 20:39
od sedlibedli
aha . to je horsi . ale ja kdyz jsem prehazoval motor tak jsem to zapomnel zapojit a motor chytl po naky dobe startovani a dokonce jsem i jezdil nakou chvilku -.

Re: Chyba č. 14

Napsal: 30 kvě 2011 20:39
od draken
čidlo je jen odpor, takže jeden ukostři a druhej natáhni k RJ

Re: Chyba č. 14

Napsal: 30 kvě 2011 20:41
od lukas309
To jako normálně po delší době chytne ale než se rozjedu tak musím zahřát motor takže musím chvíli stát na plynu jinak to chcípne. Jakmile se to zahřeje, tak to jede celkem normálně. Jednotka totiž neví jak teplej nebo studenej je motor takže je nastavená tak, aby to jelo když se to ohřeje. (asi nouzovej režim nebo něco podobnýho)

Re: Chyba č. 14

Napsal: 30 kvě 2011 20:41
od sedlibedli
jj to bude mit nejlepsi .

Re: Chyba č. 14

Napsal: 30 kvě 2011 20:42
od lukas309
drakenx700 píše:čidlo je jen odpor, takže jeden ukostři a druhej natáhni k RJ
A je jedno kterej?

Re: Chyba č. 14

Napsal: 30 kvě 2011 20:44
od Vomec
je to fuk, odpor nemá žádnou polarizaci +/- :)

Re: Chyba č. 14

Napsal: 30 kvě 2011 20:50
od lukas309
Tak to já to kdyžtak zkusím zítra a dám vědět jak jsem dopadl

Re: Chyba č. 14 - vyřešeno + vysoké otáčky

Napsal: 31 kvě 2011 19:04
od lukas309
Takže další poznatky. Čirou náhoduo jsem zjistil, že mi nesvítí zpátečka. Hned jak jsem viděl ten bílej konektor, tak mi bylo jasný, že jsem to zapojil blbě. Takže čidlo teploty jsem dal na čidlo zpátečky. Takže jsem čidla prohodil a ejhle po nastartování otáčky do 1000. Problém ale nastal po přidání plynu. Otáčky najednou 3500 a dolů ani trochu. Násilně jsem zatlačil krokáč a zase dobrý. Tak jsem vzal čidlo a proměřil. Čidlo ukazovalo úplně jiný ohmy (při 80° má ukazovat ca kolem 3700 Ohm mě ukazovalo asi 70k Ohm) Pokud jsem čidlo připojil a zapalovačem ohříval, tak krokáč pouštěl klapku směrěm k dorazu, ale velmi pomalu. Předpokládám, že to to čidlo nějakým způsobem poškodilo.

Moje otázka zní je špatný jenom to čidlo nebo je možný, že to nějakým způsobem odnesla i jednotka?

Momentálně mám čidlo odpojený a když je motor zahřátý, tak to jede celkem v pořádku.

Re: Chyba č. 14

Napsal: 31 kvě 2011 19:46
od vinorak
tak vyndej čidlo z 1.1 co si měl v autě :up: jinak zkoušel jsi vyresetovat jednotku ?

Re: Chyba č. 14

Napsal: 31 kvě 2011 19:48
od lukas309
vinorak píše:tak vyndej čidlo z 1.1 co si měl v autě :up:
Právěže já tam zkoušel dát obě čidla včetně obou řídících jednotek. Obě čidla teď ukazují bludné hodnoty. Čidlo mi ale zítra přijde nové takže zkusím to. Hlavně doufám, že se nic nestalo s jednotkou.

Re: Chyba č. 14

Napsal: 31 kvě 2011 19:53
od sedlibedli
tak muzes jen doufat nam se jednu stalo na jeepovi ze se pripekli kabeli od lambda sondy na vejfuk a vypalila se pojistka na jednotku a nakej autoelektrikar tam dal drat kokot. a nastesti se nic nestalo .

Re: Chyba č. 14

Napsal: 31 kvě 2011 19:58
od Vomec
tak jde o to, kolik ampér do toho odporu šlo, kdo ví, jak je to uvnitř toho čidla dělaný... odpálit jsi ho klidně mohl, ale moc tomu nevěřím... kontakty jsou OK? nic zaoxidovanýho? máš možnost čidlo vyzkoušet v jiné 1.4 (tím myslím uplně jinej PUG)

Re: Chyba č. 14

Napsal: 31 kvě 2011 20:05
od lukas309
Tak možnost bych asi měl, ale když měřím uplně jiný hodnoty než by mělo mít řekněmě, že když mělo ca 25° jako okolí (zkoušel jsem na tom co nebylo v motoru) tak odpor byl řekněme ca 70kOhm (podle Autodata by měl být ca 3750 Ohmů) S roustoucí teplotou klesá odpor takže při 80° má být ca 340 Ohmů. Pokud jsem to čidlo ohříval, tak odpor klesal a když byl ca kolem 9000 tak to začalo hýbat s klapkou. Takže podle toho kolik jsem naměřil předpokládám, že si jednotka myslela že je motor stále studený (na základě údajů od čidla) a proto přidávala tolik plynu.

Zítra dám nový čidlo (investice ca 100 to mě nezabije) a uvidím co to udělá. Nejdřív teda odpojím baterku aby se vymazaly všechny chyby a uvidím co to potom udělá. Bohužel kolik do toho čidla mohlo jít netuším.

Re: Chyba č. 14

Napsal: 31 kvě 2011 20:43
od sedlibedli
uvidis,

Re: Chyba č. 14

Napsal: 31 kvě 2011 20:57
od Vomec
jo s tím resetem jednotky je to taky dobrej nápad, třeba po připojení novýho čidla se chytne dobře... když ne, tak asi jednotka v háji, ale myslím, že 1.4 jednotku by neměl být problém sehnat ne?