Stránka 2 z 2

Re: TU5 motor a otáčkoměr v 205

Napsal: 18 čer 2012 00:18
od ret33
Zkusil jsem zapojení se správným součástkama podle plánku.
Místo IN4004 jsem musel použít novější typ IN4007.
Funguje to perfektně.
Díky za rady.

Re: TU5 motor a otáčkoměr v 205

Napsal: 18 čer 2012 11:38
od vinorak
a pak že to nepude :up:

Re: TU5 motor a otáčkoměr v 205

Napsal: 18 čer 2012 11:42
od draken
a má někdo vyzkoušený to schema, který to bere ze zesilovačů? pač já kostku na 16V nemám

Re: TU5 motor a otáčkoměr v 205

Napsal: 18 čer 2012 11:45
od vinorak
a ty máš 4x nezávislý cívky, nebo to máš po dvojicích :myslim:

Re: TU5 motor a otáčkoměr v 205

Napsal: 18 čer 2012 11:46
od draken
4 cívky a dva zesilovače

Re: TU5 motor a otáčkoměr v 205

Napsal: 20 čer 2012 20:24
od ret33
No, asi bych se zkusil napojit na dráty zesilovače a na výstup dát tu zenerovu diodu, byť ve schématu chybí.
Co si pamatuju, tak normální diody slouží k usměrnění a ořezání signálu a zenerovka ke stabilizaci.
Pokud se bojíš to tam pustit jen tak, tak bych dal na vstupy i výstup pojistku.

Ale bacha na moje rady, z elektroprůmyslovky mě vyhodili :smich:

Re: TU5 motor a otáčkoměr v 205

Napsal: 01 črc 2012 17:50
od draken
takže jsem si trochu hrál a úprava samotnýho otáčkoměru podle obrázku nepomohla. takže zejtra nakoupim diody a budu zkoušet ty další varianty

Re: TU5 motor a otáčkoměr v 205

Napsal: 04 črc 2012 18:56
od draken
Takže sem dávám malý návod jak zprovoznit otáčkoměr na signál od řj.

1. Odpájet pár součástek z plošňáku (na obr. 1,2,3)
2. Místo dvou paralerně zapojených rezistorů (na obr č.3) přiletovat trimr o hodnotě 100k (kvůli kalibraci)
04072012141.jpg
3. Spojit dvě cesty kouskem drátku (na obrázku modrá barva)
04072012142.jpg
4. na kablik 112 přivést signál otáčkoměru z řídící jednotky a viola
04072012139.jpg

a teď trochu ke kalibraci. Tu jsem prováděl podle tabulky, kterou jsem převzal z 205gtidrivers a za pomocí transformátoru 220/6V. Na vstup otáčkoměru jsem připojil zmíněné trafo a jelikož v naší síti je frekvence 50 Hz, tak jsem trimr nastavil tak, aby otáčkoměr ukazoval cca 1600 otáček. a funguje to skvěle!

Zmíněná tabulka pro kalibraci
RPM - Hz - tacho readout
1500 50 1600
2000 66.7 2100
2500 83.3 2600
3000 100.0 3150
3500 116.7 3700
4000 133.3 4250
4500 150.0 4800
5000 166.7 5250
5500 183.3 5700
6000 200.0 6200
6500 216.7 6550
7000 233.3 7000
7500 250.0 7500

Re: TU5 motor a otáčkoměr v 205

Napsal: 04 črc 2012 18:58
od vinorak
šikula :up:

Re: TU5 motor a otáčkoměr v 205

Napsal: 04 črc 2012 18:59
od draken
dik, ale bez tvojí pomoci s gtidrivers bych to do kupy nedal :up:

Re: TU5 motor a otáčkoměr v 205

Napsal: 06 črc 2012 06:24
od Hroche
nesmíš se podceňovat Honzo, dobrá práce rád se na tu mrchu podívám osobně jak upaluje :up:

Re: TU5 motor a otáčkoměr v 205

Napsal: 03 bře 2017 21:14
od antik
A nahodou netušíte, jestli se tohle dá i na budikách z P406 ? taky má otáčkoměr 4 cívky, ale v budikách kam vedou 2 signály z ECU (ŘJ) to překládá na tištáku integráč MHS SAGEM 21578419-2 9601 . 3PY . od něj vedou 4 cesty rovnou do otáčkoměru.