TU5 motor a otáčkoměr v 205
TU5 motor a otáčkoměr v 205
K moturu 1.6 TU5 mám řídící jednotku
Bosch 0 261 200 652 - MP5.1
Tedy by to mělo být z P306 1.6 1993 - 1997.
Tušíte někdo, jak je u tohodle motoru řešen otáčkoměr ?
- OTÁČKOMĚR INF CÍVKY
- OTÁČKOMĚR INF ŘÍDICÍ JEDNOTKY
- OTÁČKOMĚR INF HORNÍ ÚVRAŤ
Taky bych potřebovat určit OEM otáčkoměru podle serviceboxu, který patří k motoru s touto ŘJ.
Docela bych chtěl zprovoznit otáčkoměr u tohodle motoru v 205.
Budiky z 205 GTI na to asi stačit nebudou, tak bych chtěl zkusit
použít otáčkoměr z 306, ale je jich nějak moc typů, takže jaký mám vlastně shánět ?
Děkuji
Bosch 0 261 200 652 - MP5.1
Tedy by to mělo být z P306 1.6 1993 - 1997.
Tušíte někdo, jak je u tohodle motoru řešen otáčkoměr ?
- OTÁČKOMĚR INF CÍVKY
- OTÁČKOMĚR INF ŘÍDICÍ JEDNOTKY
- OTÁČKOMĚR INF HORNÍ ÚVRAŤ
Taky bych potřebovat určit OEM otáčkoměru podle serviceboxu, který patří k motoru s touto ŘJ.
Docela bych chtěl zprovoznit otáčkoměr u tohodle motoru v 205.
Budiky z 205 GTI na to asi stačit nebudou, tak bych chtěl zkusit
použít otáčkoměr z 306, ale je jich nějak moc typů, takže jaký mám vlastně shánět ?
Děkuji
- vinorak
- odborník
- Příspěvky: 11375
- Registrován: 10 kvě 2007 13:02
- Rok narození: 1986
- Skutečné jméno: Tomas
- tel.:: 0
- Bydliště: Praha
Re: TU5 motor a otáčkoměr v 205
nejednodušší opravdu bude kuchnout otáčkoměr z 306ky nebo xsary kde tenhle motor byl
a nebo jestli bude fungovat tohle http://forum.205gtidrivers.com/index.ph ... 56806&st=0
teoreticky by ti měl stačit otáčkoměr ( který se mi válel asi 2 roky doma a před měsícem jsem ho prodal
) který je z motoru XU5M, a jelikož nemá cívku a rozdělovač, ale rovnou kostku se 4ma kabelama, tak si taky bere signál z jednotky. Má vzadu černý konektor a větší šance je že bude k nalezení v 309 XS a SX.....

teoreticky by ti měl stačit otáčkoměr ( který se mi válel asi 2 roky doma a před měsícem jsem ho prodal

Re: TU5 motor a otáčkoměr v 205
Odkud mám tahat signál k otáčkoměru ?
viz foto:
červená šipka je asi snímač otáček klikového hřídele pro řídící jednotku.
Zelená šipka jsou dráty k cívce či co toje.
Jestli jsem správně pochopil ten odkaz na gtidrivers, tak se mám napojit na 2 dráty
vedoucí k cívce (spark coil ignition), prohnat to přes dioodový udělátko a napojit na
kabel 112.
Nebo jsem to nepochopil správně a mám se napojit až na kabely vedoucí z řídící jednotky ?
Děkuji.
viz foto:
červená šipka je asi snímač otáček klikového hřídele pro řídící jednotku.
Zelená šipka jsou dráty k cívce či co toje.
Jestli jsem správně pochopil ten odkaz na gtidrivers, tak se mám napojit na 2 dráty
vedoucí k cívce (spark coil ignition), prohnat to přes dioodový udělátko a napojit na
kabel 112.
Nebo jsem to nepochopil správně a mám se napojit až na kabely vedoucí z řídící jednotky ?
Děkuji.
- vinorak
- odborník
- Příspěvky: 11375
- Registrován: 10 kvě 2007 13:02
- Rok narození: 1986
- Skutečné jméno: Tomas
- tel.:: 0
- Bydliště: Praha
Re: TU5 motor a otáčkoměr v 205
jo pokud necháš svůj otáčkoměr tak ten diodový bastl, pokud seženeš jinej, tak normálně z jednotky...
Re: TU5 motor a otáčkoměr v 205
Víš co má týct kabelem 112 ?
Myslím nějaký elektrický hodnoty, radší si je chci změřit,
než ten pokus zapojim do budíků.
Myslím nějaký elektrický hodnoty, radší si je chci změřit,
než ten pokus zapojim do budíků.
- vinorak
- odborník
- Příspěvky: 11375
- Registrován: 10 kvě 2007 13:02
- Rok narození: 1986
- Skutečné jméno: Tomas
- tel.:: 0
- Bydliště: Praha
Re: TU5 motor a otáčkoměr v 205
ne to netušim, ale asi nějaký pulzy
chtělo by to osciloskop

- vinorak
- odborník
- Příspěvky: 11375
- Registrován: 10 kvě 2007 13:02
- Rok narození: 1986
- Skutečné jméno: Tomas
- tel.:: 0
- Bydliště: Praha
Re: TU5 motor a otáčkoměr v 205
tohle by mělo stačit...
- Přílohy
-
- XU9%20Rev%20counter%20mod%20for%20XU10%20coil.jpg (194.88 KiB) Zobrazeno 13344 x
-
- 205 its my life
- Příspěvky: 568
- Registrován: 12 kvě 2008 20:30
- Bydliště: Brumov-Bylnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: TU5 motor a otáčkoměr v 205
prosimte muzes sem hodit i ten obrazek toho diodoveho bastlu me to nejak nejde otevrit.Hned bych to zkusil a dal vedet jak to dopadlo :D
- vinorak
- odborník
- Příspěvky: 11375
- Registrován: 10 kvě 2007 13:02
- Rok narození: 1986
- Skutečné jméno: Tomas
- tel.:: 0
- Bydliště: Praha
Re: TU5 motor a otáčkoměr v 205
Zajímavé
,
já jsem našel a budu zkoušet toto .
Každopádně taky dám vědět, jak jsem dopadl.
Nakonec princip je pořád stejný, tak kdyžtak přidám ještě dvě diody.

já jsem našel a budu zkoušet toto .
Každopádně taky dám vědět, jak jsem dopadl.
Nakonec princip je pořád stejný, tak kdyžtak přidám ještě dvě diody.
- Přílohy
-
- 4cyl.jpg (11.13 KiB) Zobrazeno 13309 x
- vinorak
- odborník
- Příspěvky: 11375
- Registrován: 10 kvě 2007 13:02
- Rok narození: 1986
- Skutečné jméno: Tomas
- tel.:: 0
- Bydliště: Praha
Re: TU5 motor a otáčkoměr v 205
no ta moje varianta je když si bereš signál ze zeslivoče a ta tvoje rovnou z kostky 

Re: TU5 motor a otáčkoměr v 205
Tak jsem vyzkoušel ten můj plánek s napojením otáčkoměru z kostky.
Napojil jsem se na kabel 114 a ??? vedoucí do kostky.
Funguje to, ale ručička otáčkoměru je neklidná, dost kolísá.
To může mít několik příčin:
- Použil jsem jiné diody než jsou ve schématu, mám totiž ještě jedno stejný schéma ale s jinýma součástkama.
- motor má neklidný chod, minimálně na volnoběh je to i slyšet.
- nebo to ještě chce vyhladit křivku signálu který teče z bastlu do otáčkoměru.
Měřil jsem frekvenci kmitů na výstupu a byla dosti kolísavá, i když motor pod plynem
poslechově běžel plynule.
- ještě by se dal zkusit otáčkoměr s černou patici z XU5, ale žádný nemám.
Každopádně oproti nefunkčnímu otáčkoměru je to velký pokrok a cesta tudy asi vede.
Dám vědět až se dostanu dál.
Napojil jsem se na kabel 114 a ??? vedoucí do kostky.
Funguje to, ale ručička otáčkoměru je neklidná, dost kolísá.
To může mít několik příčin:
- Použil jsem jiné diody než jsou ve schématu, mám totiž ještě jedno stejný schéma ale s jinýma součástkama.
- motor má neklidný chod, minimálně na volnoběh je to i slyšet.
- nebo to ještě chce vyhladit křivku signálu který teče z bastlu do otáčkoměru.
Měřil jsem frekvenci kmitů na výstupu a byla dosti kolísavá, i když motor pod plynem
poslechově běžel plynule.
- ještě by se dal zkusit otáčkoměr s černou patici z XU5, ale žádný nemám.
Každopádně oproti nefunkčnímu otáčkoměru je to velký pokrok a cesta tudy asi vede.
Dám vědět až se dostanu dál.
- vinorak
- odborník
- Příspěvky: 11375
- Registrován: 10 kvě 2007 13:02
- Rok narození: 1986
- Skutečné jméno: Tomas
- tel.:: 0
- Bydliště: Praha
Re: TU5 motor a otáčkoměr v 205
chce to hledat v inzerci až se objeví 309ka SX nebo XS, ta má tyhle budíky... ale hlavní je, že to aspon trochu funguje 

-
- 205 its my life
- Příspěvky: 568
- Registrován: 12 kvě 2008 20:30
- Bydliště: Brumov-Bylnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: TU5 motor a otáčkoměr v 205
ja hlasim paradni funkcnost podle schematu s dvema diodama a jednou zenerovou diodou otackomer funguje jak ma 

- vinorak
- odborník
- Příspěvky: 11375
- Registrován: 10 kvě 2007 13:02
- Rok narození: 1986
- Skutečné jméno: Tomas
- tel.:: 0
- Bydliště: Praha
Re: TU5 motor a otáčkoměr v 205
to bude mít shotgun radost 
