Stránka 2 z 2
Re: čidlo na saharu
Napsal: 15 zář 2009 11:59
od WoMec
na chladiči by melo být namontované takové velké bachraté čidlo se 3 vyvodama ... když odpojíš odpojíš štekr a spojíš v něm 2 dratky tak by se mela sahara rozbehnout .. myslim ze se spojujou 2 krajni a pak prostedni s jednim krajnim ... musíš mít otočený klíčkem ... asi ...
Re: čidlo na saharu
Napsal: 15 zář 2009 12:26
od draken
dik
Re: čidlo na saharu
Napsal: 15 zář 2009 15:42
od vinorak
WoMec píše:na chladiči by melo být namontované takové velké bachraté čidlo se 3 vyvodama ... když odpojíš odpojíš štekr a spojíš v něm 2 dratky tak by se mela sahara rozbehnout .. myslim ze se spojujou 2 krajni a pak prostedni s jednim krajnim ... musíš mít otočený klíčkem ... asi ...
u 1.1 ani u griffe nemusím mít zaplej klíček, jde to natvrdo z baterky přez 20A pojistku
Re: čidlo na saharu
Napsal: 15 zář 2009 19:18
od Zdenek
tak, tak, jak píše ->vinorak větráky a vůbec celej "systém" chlazení by měl běžet nezávisle na poloze klíčku, tedy i v případě že vypnete zapalování po cestě, tak by měla sahara běžet, dokud se neochladí na "normální" teplotu.
Re: čidlo na saharu
Napsal: 18 zář 2009 23:52
od Hoj@n
se mi teď ve Zlíně stalo, že se mi z ničeho nic rozběhlo čidlo na spuštění větráků. To si tak stojím u Tesca, najednou hučení jak kráva, tak zkontroluji tlačítko od větráku (pač jsem si to dal na manualní ovládaní) a nic, vypnuto... No a že to teda hučelo fest. Tak jsem to natvrdo vypojil... Je možné, aby se takto zdánlivě nefunkční čidlo znovu rozběhlo jen tak z ničeho nic??
Re: čidlo na saharu
Napsal: 19 zář 2009 10:09
od vinorak
asi má své dny
kup už konečně nový čidlo a nebudeš tohle muset pořád řešit
205ka neni 120, aby se čidlo sralo každej rok a všichni to předělávali na manuál
Re: čidlo na saharu
Napsal: 19 zář 2009 10:23
od Hoj@n
a tak mi to tak vyhovuje. Čidlo jsem měl už vybrané, jen jsme nevěděli podle jakých stupňů to kupovat, tak jsem zvolil levnější variantu a to při více jak 80°C zapnu ručně...
Re: čidlo na saharu
Napsal: 19 zář 2009 10:27
od vinorak
no, ale to ses ochudil o luxus automatiky
neni to trochu brzo
mě se sahara pouští u 1.1 ček tak někde kolem 97 ( naplno ) a u griffe někde u 92 taky naplno
jelikož je tam nemrzka a ještě to je pod tlakem, tak by to vařilo třeba až ve 115
Re: čidlo na saharu
Napsal: 19 zář 2009 10:35
od Hoj@n
no jo, jenže tobě se nepouší kontrolky na budíku (STOP+kontrolka vysoké teploty) něco málo nad 90°C
Kdyby se mi nepouštěly kontrolky, tak to nechzám, protože na uatomatiku větrák sepne při nějakých 95°C
Re: čidlo na saharu
Napsal: 19 zář 2009 10:40
od vinorak
no tak to budeš mít asi v háji to čidlo, který by se mělo sepnout ve 105 a rozsvítit právě tyhle kontrolky. Je vzadu pod rozdělovačem a vede k němu jeden fialovej drát
vyndat, povařit v hrnci a pak změřit při kolika stupních sepne
http://katalog.mjauto.cz/index.phtml? stojí 300.
Re: čidlo na saharu
Napsal: 19 zář 2009 10:43
od Hoj@n
a víš jistě, že to má spínat až při 105°C?? Mě to bylo právě nějaké divné, že to spíná už při něco nad 90°C. No uvidím, dneska to vydělám a zkusím test... mimochodem, když to čidlo vydělám, nevyteče mi z toho auta voda nebo něco takového??
Re: čidlo na saharu
Napsal: 19 zář 2009 12:04
od vinorak
no když je potopený ve vodě, tak samo že ti něco vyteče
ale počítám tak litr maximálně
Re: čidlo na saharu
Napsal: 19 zář 2009 13:42
od Hoj@n
no já jen, abych to neotvíral, když budu mít zrovna po vypnutém motoru a ohřáté vodě... takže dík, zkusím to dnes večer dát dohromady...
Re: čidlo na saharu
Napsal: 19 zář 2009 18:03
od Hoj@n
takže jak to vypadá, tak čidlo se opravdu probralo, zapíná se mi větrák při nějakých 95°C a kontrolky se zatím nerožly, tak to tak nechám... prostříl jsem to kontaktolem, vyčistil kontakty a je...
Re: čidlo na saharu
Napsal: 19 zář 2009 23:03
od WoMec
to se hodi takhle na konci léta :-D