Stránka 2 z 6

Re: sportove sania

Napsal: 28 úno 2010 20:39
od Milo75
když jsme u toho sání, zaměnoval někdu už sací potrubí z peugeota 605 2,1TD ¨12V za obyč z 1,9 TD 8V??? typoval bych že to určo nepasuje- jen si pohrávám s myšlenkou zástavby 2,1TD do 205ky, ale potřebuju aby to tak nebylo do očí

Re: sportove sania

Napsal: 28 úno 2010 20:59
od WoMec
myslim ze tim chtel říct to ze stejný objem teplého vzduchu bude obsahovat méně molekul kyslíku jako stejný objem vzduchu studeného ...

Re: sportove sania

Napsal: 01 bře 2010 10:46
od blackdragon
WoMec píše:myslim ze tim chtel říct to ze stejný objem teplého vzduchu bude obsahovat méně molekul kyslíku jako stejný objem vzduchu studeného ...
WoMec dakujem. Presne to som tym myslel.

Milhaus píše:no nejspíš se směe tobě, taky jsem se nad pár větama pousmál, ale to je jedno...
Nejlepší je asi výrok že studenej vzduch má víc kyslíku jak teplej - to by pouhá lednička měla umět vyrábět kyslík, a nebo jsem tě špatně pochopil :m:
s tím že seriový box na seriovém motoru je nejlepší, tak s tím souhlasím, seriový box má rezervu, dokáže propustit daleko více vzduchu než si seriový motor veme ve vyšších otáčkách...proč by taky někdo navrhoval filtry aby se motor ve vyšších otáčkách nemohl nadechovat :m:

PS: hádat se nehodlám, pro jistotu tohle téma už nebudu číst, věřím že polovina lidí bude mít absolutně jinej názor
Milhaus ja som pochopil, ze sa bavi na tom co som napisal.
Je smutne, ze nevies o tom ze studeny vzduch ma inu hustotu a teda aj objem ako rovnaky objem tepleho vzduchu.
Su to zaklady fyziky snad este zo zakladnej skoly...teda aspon u nas na SR.
Chladnicka nedokaze vyrabat kyslik, no vdaka nizsej teplote dokaze znizit vzdialenosti medzi jednotlivymi atomami/molekulami ktore tvoria vzduch....co ma za nasledok ze do 1 m3 sa ich vlezie viac.
Cize este raz: "Cim je teplota vzduchu nizsia, tym je mnozstvo atomov kyslika vyssie."
Aby si nepovedal, ze si tu nieco vymyslam:

Hustota suchého vzduchu
Teplota [°C] Hustota [kg.m-3]
-50 1,582 6
-40 1,514 7
-30 1,452 4
-20 1,395 1
-10 1,342 0
0 1,295 9
5 1,269 7
10 1,247 2
15 1,225 6
20 1,204 7
21 1,200 6
22 1,196 5
23 1,192 5
24 1,188 5
25 1,184 5
30 1,164 9
35 1,146 0
40 1,127 7
45 1,110 0
50 1,092 8
55 1,076 2
60 1,060 0
65 1,044 4
70 1,029 2

Keby si si to chcel overit, nech sa paci: http://www.converter.cz/tabulky/vzduch. ... ni-vzduchu.


Ja som nikdy nepovedal, ze seriovy airbox na seriovom motore nie je najlepsi. Je najlepsi aj co sa tyka pomeru cena/vykon.
Seriove motory su poddimenzovane uz z vyroby, aby sa dosiahla ich co najdlhsia zivotnost a bezporuchovy chod.
To ale neznamena, ze seriovy filter je to naj, co na trhu zozenies. O vyzname sportoveho filtra na seriovom motore sa bavit nemusime. Je to ciste vyhodenie penazi alebo "image je na nic, nasleduj instinkt". ;-)

Re: sportove sania

Napsal: 01 bře 2010 20:25
od rossi
Jestli je lepsi jezdit na studeny vzduch tak jedine pri teplem motoru proc jinak by davali nasavani predehrateho vzduchu od svodu. A Mecleren dostal v F1 pokutu a diskvalifikaci za studene palivo!

Re: sportove sania

Napsal: 01 bře 2010 20:37
od WoMec
rossi píše:Jestli je lepsi jezdit na studeny vzduch tak jedine pri teplem motoru proc jinak by davali nasavani predehrateho vzduchu od svodu. A Mecleren dostal v F1 pokutu a diskvalifikaci za studene palivo!
to je proto aby se motor rychleji dostal na provozni teplotu ... protoze pokud je motor studený tak hůře spaluje, olej mín maže a celkově to není dobré pro motor jako takový... takže pokud je motor studený tak prioritou č.1 je dostat se na provozní teplotu ... ale to uz trochu jiné téma než se tady probírá

;)

Re: sportove sania

Napsal: 01 bře 2010 20:41
od blackdragon
rossi píše:Jestli je lepsi jezdit na studeny vzduch tak jedine pri teplem motoru proc jinak by davali nasavani predehrateho vzduchu od svodu. A Mecleren dostal v F1 pokutu a diskvalifikaci za studene palivo!
Jj..je to presne ako pise WoMec. ;-)

Re: sportove sania

Napsal: 01 bře 2010 20:42
od WoMec
osobně mám ted v plánu dát zpátky origo airbox, ale přívod do nej udělat jinak, bud náporový trychtý někam do přední části auta (za spoiler před chladič) nebo udelat kapličku na kapotu a svézt vzduch do airboxu.

ohledně filtru, asi nebudu davát seriový "papírový" (nebo molitanový - ted nevim přesně ktery tam ma být origo) ale dám bavněnou vložku do airbogu od K&N ... samozrejme odvětrávání klikovky je uz svedené za motor takže filtr bude v suchu.

Jediná vec, která mi vrtá hlavou :myslim: je případ, ze když by se udelala kaplička, tak jak vyřešit situaci, kdyz začne pršet. voda by se tak dostávala přími do filtru a to by asi nebylo dobře ...

Re: sportove sania

Napsal: 01 bře 2010 20:46
od Stennli07
jedině mít klapku ale to si myslím je zbytečný chtělo by to vidět na nějakém origu jak tohle vyřešili

Re: sportove sania

Napsal: 01 bře 2010 20:47
od WoMec
anebo, ted me tak napadlo, jednoduchý princip sifonu ... voda se bude hromadit dole v koleni, kde bude nejaky odtok a vzduch projde do filtru

Re: sportove sania

Napsal: 01 bře 2010 20:48
od Stennli07
taky možnost

Re: sportove sania

Napsal: 01 bře 2010 21:48
od Milhaus
:roll: co od toho čekáš wome? :fran: přes propustnější filtr si tak akorát zasereš motor prachem a pylem :fran: jinak co se týče vody tak tu tam klidně vpusť, zvyšuje to výkon a čistí ho, viz téma voda do motoru ;-)

Re: sportove sania

Napsal: 01 bře 2010 22:35
od WoMec
co? třeba to ze bavlněný fitr jednou za čas vyperu, naimpregnuju a nemusím kupovat nový. Nejakýho zasrání motoru se nebojím a vubec nevim jak si na takovou hovadinu došel :smich: .... a voda v motoru je možná podle tebe dobrá, ale filtr nacucanej vodou asi není to pravé ořechové :zin:

Re: sportove sania

Napsal: 02 bře 2010 07:44
od Milhaus
takže finanční stránka? Kolik stojí ta čistící sada? 500? 600? + filtr 2000? připomínám že obyč filtr stojí 200 - 300 a měníš ho tak jednou za dva roky...čili tě to levněji nevyjde pokud to nebudeš prát v nějaké jarové vodě :smich:
Zasrání motoru? no on ten filtr je propustnější, čili propustí ty jemnější částice které papírák chytí nebo ne? Klidně mě oprav
Voda se ti k filtru nedostane pokud ho budeš mít v origo boxu, maximálně vlhkej vzduch ale jelikož u motoru panuje docela teplo tak nevím proč by měl být nacucaný vodou, musím se teda v dešti kouknout na svůj filtr :myslim:

Re: sportove sania

Napsal: 02 bře 2010 09:33
od blackdragon
Milhaus píše:takže finanční stránka? Kolik stojí ta čistící sada? 500? 600? + filtr 2000? připomínám že obyč filtr stojí 200 - 300 a měníš ho tak jednou za dva roky...čili tě to levněji nevyjde pokud to nebudeš prát v nějaké jarové vodě :smich:
Zasrání motoru? no on ten filtr je propustnější, čili propustí ty jemnější částice které papírák chytí nebo ne? Klidně mě oprav
Voda se ti k filtru nedostane pokud ho budeš mít v origo boxu, maximálně vlhkej vzduch ale jelikož u motoru panuje docela teplo tak nevím proč by měl být nacucaný vodou, musím se teda v dešti kouknout na svůj filtr :myslim:
Ja som kupoval K&N kit na Peugeot 205 GTI.http://www.mypicx.com/uploadimg/1244911 ... 2010_1.jpg
Stal ma 45 USD (co je cca 817 CZK) aj s dopravou na Slovensko. :m: Pricom z celkovej ceny 45 USD bola cena samotneho kit-u iba necelych 11 USD (cca 205.05 CZK)!!!! :smich:

:vul: No nekup to za tie prachy! :smich: :smich: :smich: :smich:

FYI: Cistiaca sada stoji v UK £8.95 (cena cistiacej sady £8.95 + doprava £7.99)...cize cca 308 CZK :Merci: :smich:

Re: sportove sania

Napsal: 02 bře 2010 10:37
od Milhaus
jo, tak to je pěkná cena :up: