studenej vzduch ma vetsi hustotu a tudis ho motor nasaje vice
proc chlazeni ventilatorem? uz jsi nekdy jel 100km/h ve meste? ale tak dobre jezdis treba tim kilem po okreskach, ok...... nez Ti vzduch docestuje hadicema kolem rozzhavenyho motoru tak bude mit zase vysokou teplotu......
proc chlazeni vodou? protoze porizovaci naklady jsou prece daleko vetsi a my jsme masochisti a budeme delat vodni chlazeni IC do 205 kde je i takhle malo mista :):)
takze z tehle dvou bodu je si myslim ze asi nejblbejsi napad chlazeni IC naporem vzduchu z ventilatoru protoze kdyz se neco takovyho udela co nejbliz sani tak ten vzduch budes mit skutecne nejstudenejsi.
nemusis tam resit nejakej napor vzduchu. IC nemusis mit hned pod naraznikem aby bylo dosazeno maximalniho naporu vzduchu ale muzes ho dat de facto kam chces co nejblize sani a v jakekoliv poloze protoze tam Ti staci akorat to aby byl jakejkoliv prisun vzduchu a aby ventilator nechladil teplym vzduchem z rozehrateho motoru.
svym zpusobem to mas celkem slusne reseny Ty. na kapote nasavac vzduchu a hned pod nim IC pokud si dobre pamatuju. sice toho v nizkych rychlostech moc neochladis ale ve vyssich rychlostech je to urco parada :) a myslim si ze by to tak fungovalo i u atmosferaku jen jedina vec ktery se bojim je ta ze v IC se vzduch vsemozne i nemozne lame a tim vznika vyssi odpor vzduchu --> motor mozna nasaje mene vzduchu.
preci jen u turboverze ten odpor vzduchu v IC eliminuje turbo......
ale IC by mel de facto plnit svou "praci" jak s atmosferickym tlakem tak s tlakem vyssim :) ale u atmosfery to asi moc nepoznas pac stlacenej vzduch se chladi lepe
tu vodu by jsi ale mozna mohl zkusit. mensi vymenik tepla nekam dopredu pod naraznik a vodu proste jen nejak pres nejstudenejsi mista v motorovym prostoru dopravovat do IC ktere je umisten na sani ale financuj to ;)
vzduch x voda - podle toho kudy pozenes vodu - mohla by bejt ucinnejsi.
nakonec je ale lepsi to nechat bez IC pac pokud nemas nasavani vzduchu za vejfukem tak rozdil Ty a motor nepoznate ;o)