Intercooler vs. non-Turbo diesel

Motor, spojka, převodovka - identifikace, opravy, seřízení, výměna
Uživatelský avatar
Klobe
Stálý inventář 205clubu
Stálý inventář 205clubu
Příspěvky: 2474
Registrován: 18 srp 2008 16:30
Rok narození: 1991
Skutečné jméno: Tomas
tel.:: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel

Příspěvek od Klobe »

proč ventilátorem??? :myslim:
např. biff z PC chládí IC taky vodou
Přílohy
zapojeni.jpg
zapojeni.jpg (126.88 KiB) Zobrazeno 4599 x
otevrena.jpg
otevrena.jpg (137.48 KiB) Zobrazeno 4599 x
130520101045.jpg
130520101045.jpg (87.54 KiB) Zobrazeno 4599 x
Peugeot 405 SRDT r.v. 94 . EX
Mazda 323f 1.5 16v rok 98
Uživatelský avatar
Milhaus
Club admin
Club admin
Příspěvky: 10058
Registrován: 19 bře 2007 09:55
Rok narození: 1984
Skutečné jméno: Milan
Bydliště: Býškovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel

Příspěvek od Milhaus »

jen detail, kde v autě vemeš studenou vodu? nikdy ji přece nemůžeš ochladit na míň než teplotu okolí :myslim:
________
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
Uživatelský avatar
Klobe
Stálý inventář 205clubu
Stálý inventář 205clubu
Příspěvky: 2474
Registrován: 18 srp 2008 16:30
Rok narození: 1991
Skutečné jméno: Tomas
tel.:: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel

Příspěvek od Klobe »

to je samostatný okruh, kde je čerpadýlko a ve předu je velký chladič na tu vodu.....
Peugeot 405 SRDT r.v. 94 . EX
Mazda 323f 1.5 16v rok 98
Uživatelský avatar
Milhaus
Club admin
Club admin
Příspěvky: 10058
Registrován: 19 bře 2007 09:55
Rok narození: 1984
Skutečné jméno: Milan
Bydliště: Býškovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel

Příspěvek od Milhaus »

a ta voda se chladí jak? jen okolním vzduchem? :myslim:
________
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
Uživatelský avatar
Klobe
Stálý inventář 205clubu
Stálý inventář 205clubu
Příspěvky: 2474
Registrován: 18 srp 2008 16:30
Rok narození: 1991
Skutečné jméno: Tomas
tel.:: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel

Příspěvek od Klobe »

no a čím by jsi to chtěl ještě chladit?? :smich:
podle mě náporem vzduchu při jízdě se ti ta voda ochladí víc než je okolní vzduch :myslim:
ven si že přímo IC se chladí origo přísunem vzduchu + ještě vodou
Peugeot 405 SRDT r.v. 94 . EX
Mazda 323f 1.5 16v rok 98
Uživatelský avatar
Milhaus
Club admin
Club admin
Příspěvky: 10058
Registrován: 19 bře 2007 09:55
Rok narození: 1984
Skutečné jméno: Milan
Bydliště: Býškovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel

Příspěvek od Milhaus »

Klobe píše: podle mě náporem vzduchu při jízdě se ti ta voda ochladí víc než je okolní vzduch :myslim:
:?: :?: tak to si jdu prostudovat fyziku, tohle se mi teda moc nezdá :smich:
________
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
Uživatelský avatar
Hroche
Stálý inventář 205clubu
Stálý inventář 205clubu
Příspěvky: 3504
Registrován: 28 pro 2006 19:59
Skutečné jméno: Tom

Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel

Příspěvek od Hroche »

Milhaus píše:
Klobe píše: podle mě náporem vzduchu při jízdě se ti ta voda ochladí víc než je okolní vzduch :myslim:
:?: :?: tak to si jdu prostudovat fyziku, tohle se mi teda moc nezdá :smich:
ne neochladí teoreticky by se ti voda mohla ochladit na teplotu okolí ale to by pak chladič měl nekonečně velkou plouchu
Uživatelský avatar
Milhaus
Club admin
Club admin
Příspěvky: 10058
Registrován: 19 bře 2007 09:55
Rok narození: 1984
Skutečné jméno: Milan
Bydliště: Býškovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel

Příspěvek od Milhaus »

:vul: tak jsi mi to potvrdil...(ale to by nesmělo existovat tření okolního vzduchu o žebra chladiče... při tření vzniká teplo :fran:) a jak tedy vodou o stejné teplotě jak vzduch ochladíš ten nasávaný vzduch? Nebo tam jde jen o to aby se v motorovém prostoru ještě více neohřál? To bude asi ono, že? :myslim:
________
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
Uživatelský avatar
draken
Club admin
Club admin
Příspěvky: 7972
Registrován: 12 črc 2009 18:21
Rok narození: 1991
Skutečné jméno: Honza
tel.:: 732440821
Bydliště: Hr. Králové, Nový Bydžov

Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel

Příspěvek od draken »

taky si myslim, protože u td je vzduch stlačenej, tím pádem teplejší a motoru stačí, aby měl teplotu blízkou teplotě okolí

ps. proč vůbec motoru vadí teplejší vzduch? dyť se stejně ve válci zas ohřeje

edit. tam bude něco s hustotou že?
Uživatelský avatar
jurash
309kář
309kář
Příspěvky: 155
Registrován: 21 bře 2009 16:43
Rok narození: 1985
tel.:: 0
Bydliště: HrKr

Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel

Příspěvek od jurash »

ja to znam teda tak, ze u preplnovanejch motoru se pracuje s tlakem vyssim nez atmosferickym. a co se stane s plynem kdyz se natlakuje...? ohreje se.. na tomhle principu funguje vznetovej motor, ale tam ty tlaky sou v jinejch radech. takze podle toho jak ja to chapu, tak intercooler je od toho, aby snizil teplotu nasavanyho vzduchu kterej je tou dobou uz pod tlakem. voda se podle myho poloodbornyho nazoru pouziva z duvodu lepsich prestupu tepla..
309GTi16
ex 306 1.4
ex bmw325iC
ex mini1000


Autohifi?? Závaží nevozim...
Uživatelský avatar
Milhaus
Club admin
Club admin
Příspěvky: 10058
Registrován: 19 bře 2007 09:55
Rok narození: 1984
Skutečné jméno: Milan
Bydliště: Býškovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel

Příspěvek od Milhaus »

jj, tak jurash to asi uvedl úplně na pravou míru a začlo mi to dávat konečně logiku :m:
Při stlačení vzduchu dochází také k jeho zahřátí. Intercooler zvyšuje výkon motoru tím, že chladí stlačený vzduch z kompresoru před tím, než vstoupí do motoru. Zchlazením se sníží teplota vzduchu, což je výhodné pro zlepšení stupně naplnění motoru při sacím zdvihu.
________
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
Uživatelský avatar
draken
Club admin
Club admin
Příspěvky: 7972
Registrován: 12 črc 2009 18:21
Rok narození: 1991
Skutečné jméno: Honza
tel.:: 732440821
Bydliště: Hr. Králové, Nový Bydžov

Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel

Příspěvek od draken »

A třeba u Š120 je ten husí krk od svodů do sání na přisávání teplýho vzduchu a když sem to v létě vyhodil tak shade začala pocukávat... :myslim:
Uživatelský avatar
jurash
309kář
309kář
Příspěvky: 155
Registrován: 21 bře 2009 16:43
Rok narození: 1985
tel.:: 0
Bydliště: HrKr

Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel

Příspěvek od jurash »

co se tyce toho proc nechceme teplej vzduch, (krom studenejch startu v zime, kde je naopak zadouci kvuli rychlejsimu zahrati motoru a zjemeni kapicek paliva ve smesi) tak si myslim ze tech duvodu je vic. predevsim motoru jen prospeje, kdyz se vnitrni komponenty jako treba ventily, ventilovy sedla, steny v hlave a koneckoncu i dno pistu nebylo vystavovany prilis vysokejm teplotam, dal si pak myslim, ze je to i o hustote latky s vyssi teplotou - molekuly jsou dal od sebe, smes se stava ridsi, no a v neposledni rade muzou hrozit samozapaly.. takovej podpalenej ventil to je taky pekna nadilka:)
309GTi16
ex 306 1.4
ex bmw325iC
ex mini1000


Autohifi?? Závaží nevozim...
Uživatelský avatar
vztekloun
309kář
309kář
Příspěvky: 381
Registrován: 14 kvě 2009 19:20
Rok narození: 1989
tel.:: 0
Bydliště: Praha

Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel

Příspěvek od vztekloun »

studenej vzduch ma vetsi hustotu a tudis ho motor nasaje vice

proc chlazeni ventilatorem? uz jsi nekdy jel 100km/h ve meste? ale tak dobre jezdis treba tim kilem po okreskach, ok...... nez Ti vzduch docestuje hadicema kolem rozzhavenyho motoru tak bude mit zase vysokou teplotu......

proc chlazeni vodou? protoze porizovaci naklady jsou prece daleko vetsi a my jsme masochisti a budeme delat vodni chlazeni IC do 205 kde je i takhle malo mista :):)

takze z tehle dvou bodu je si myslim ze asi nejblbejsi napad chlazeni IC naporem vzduchu z ventilatoru protoze kdyz se neco takovyho udela co nejbliz sani tak ten vzduch budes mit skutecne nejstudenejsi.

nemusis tam resit nejakej napor vzduchu. IC nemusis mit hned pod naraznikem aby bylo dosazeno maximalniho naporu vzduchu ale muzes ho dat de facto kam chces co nejblize sani a v jakekoliv poloze protoze tam Ti staci akorat to aby byl jakejkoliv prisun vzduchu a aby ventilator nechladil teplym vzduchem z rozehrateho motoru.

svym zpusobem to mas celkem slusne reseny Ty. na kapote nasavac vzduchu a hned pod nim IC pokud si dobre pamatuju. sice toho v nizkych rychlostech moc neochladis ale ve vyssich rychlostech je to urco parada :) a myslim si ze by to tak fungovalo i u atmosferaku jen jedina vec ktery se bojim je ta ze v IC se vzduch vsemozne i nemozne lame a tim vznika vyssi odpor vzduchu --> motor mozna nasaje mene vzduchu.
preci jen u turboverze ten odpor vzduchu v IC eliminuje turbo......
ale IC by mel de facto plnit svou "praci" jak s atmosferickym tlakem tak s tlakem vyssim :) ale u atmosfery to asi moc nepoznas pac stlacenej vzduch se chladi lepe

tu vodu by jsi ale mozna mohl zkusit. mensi vymenik tepla nekam dopredu pod naraznik a vodu proste jen nejak pres nejstudenejsi mista v motorovym prostoru dopravovat do IC ktere je umisten na sani ale financuj to ;) :myslim:

vzduch x voda - podle toho kudy pozenes vodu - mohla by bejt ucinnejsi.

nakonec je ale lepsi to nechat bez IC pac pokud nemas nasavani vzduchu za vejfukem tak rozdil Ty a motor nepoznate ;o)
Uživatelský avatar
Hroche
Stálý inventář 205clubu
Stálý inventář 205clubu
Příspěvky: 3504
Registrován: 28 pro 2006 19:59
Skutečné jméno: Tom

Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel

Příspěvek od Hroche »

u závodních aut se taky používá vodní ostřik IC a je to z toho důvodu že voda se od povrchu chladiče odpaří, a aby došlo k odpaření je potřeba velké výparné teplo a to se odebere tomu stlačenému vzduchu a díky tomu se ten stlačený vzduch ochladí na nižší teplotu než bez použití ostřiku. nižší teplota=větší hustota a při stejném objemu i větší hmotnost nasátého vzduchu více paliva do válce = větší výkon
Odpovědět