
zadni naprava
- Zdenek
- Stálý inventář 205clubu
- Příspěvky: 1719
- Registrován: 13 kvě 2008 20:35
- Rok narození: 1986
- Skutečné jméno: Zdenek
- Bydliště: Čerčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: zadni naprava
A pro ty, kteří jsou líní to hledat nebo nedisponují knihou "Jak na to 205" je to i zde 

205 1,9 GTI 94kW - další gti ve věčných lovištích 
205 1,6 GTI 75kW - sešrotováno
205 1,9 GTI 94kW - uloženka
205 1,9 GTI 88kW - ve výstavbě - 6q převodovka, 94kW motor
DUCATI Monster 2001

205 1,6 GTI 75kW - sešrotováno
205 1,9 GTI 94kW - uloženka
205 1,9 GTI 88kW - ve výstavbě - 6q převodovka, 94kW motor

DUCATI Monster 2001
- blackdragon
- 205 its my life
- Příspěvky: 716
- Registrován: 08 dub 2008 13:09
- Rok narození: 1977
- tel.:: 0
- Bydliště: Bratislava, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: zadni naprava
Zdenek, dik za detajlne vysvetlenie.Zdenek píše:A pro ty, kteří jsou líní to hledat nebo nedisponují knihou "Jak na to 205" je to i zde
Este mi prosim Ta vysvetli, v com je rozdiel?
Ked mas auto zdvihnute na kozach, podoprene o podbeh, rameno volne visi.
Ked ho das do rovnakej vzdialenosti voci karoserii aj po montazi, musis docielit rovnake nastavenie ako popisujes Ty.
Ine je to v pripade, kedy su loziska uplne zatuhnute a vysledok merania je nesmerodajny.
Alebo mi unika nejaky fakt?
.......blackdragon
Aktualny autopark:
Peugeot 205 GTI (1.9l, 88kW)
Audi A4 Avant 1.9 TDI quattro (1.9l, 96kW, quattro)
R.I.P.:
Mazda 323 GT (1.6L, 77kW)
Mazda 323 GLX (1.6L 77kW)
Mazda 323 GTX (1.6l, 110 kW, 4WD), 2ks
Aktualny autopark:
Peugeot 205 GTI (1.9l, 88kW)
Audi A4 Avant 1.9 TDI quattro (1.9l, 96kW, quattro)
R.I.P.:
Mazda 323 GT (1.6L, 77kW)
Mazda 323 GLX (1.6L 77kW)
Mazda 323 GTX (1.6l, 110 kW, 4WD), 2ks
- Zdenek
- Stálý inventář 205clubu
- Příspěvky: 1719
- Registrován: 13 kvě 2008 20:35
- Rok narození: 1986
- Skutečné jméno: Zdenek
- Bydliště: Čerčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: zadni naprava
Ano, těch faktů je několik.
Poloha nápravy vůči autu, nikdy si nemůžeš být jistý, že na jedné či druhé straně není víc dovnitř nebo ven umístěná - ať už vlivem koroze nebo nějaké kolize.
Všeobecné nepsané pravidlo pro takové případy je právě to, že vždy musíš měřit danou veličinu od stejné, protilehlé, což u podběhu dost dobře nelze, na jedné straně není palivové hrdlo a tvar podběhu je na každé straně lehce odlišný.
Je to jako by si měřil vzdálenost náboje od předního světla...
Další věc pracnost, abys přesadil torzku stejně si pod to auto musíš lehnout, a když už tam jsi není nic lepšího, než to měřit na dílech, které máš hned vedle sebe, než lézt pořád ven.
Ale ať si to každý měří odkud chce.
Poloha nápravy vůči autu, nikdy si nemůžeš být jistý, že na jedné či druhé straně není víc dovnitř nebo ven umístěná - ať už vlivem koroze nebo nějaké kolize.
Všeobecné nepsané pravidlo pro takové případy je právě to, že vždy musíš měřit danou veličinu od stejné, protilehlé, což u podběhu dost dobře nelze, na jedné straně není palivové hrdlo a tvar podběhu je na každé straně lehce odlišný.
Je to jako by si měřil vzdálenost náboje od předního světla...
Další věc pracnost, abys přesadil torzku stejně si pod to auto musíš lehnout, a když už tam jsi není nic lepšího, než to měřit na dílech, které máš hned vedle sebe, než lézt pořád ven.
Ale ať si to každý měří odkud chce.
205 1,9 GTI 94kW - další gti ve věčných lovištích 
205 1,6 GTI 75kW - sešrotováno
205 1,9 GTI 94kW - uloženka
205 1,9 GTI 88kW - ve výstavbě - 6q převodovka, 94kW motor
DUCATI Monster 2001

205 1,6 GTI 75kW - sešrotováno
205 1,9 GTI 94kW - uloženka
205 1,9 GTI 88kW - ve výstavbě - 6q převodovka, 94kW motor

DUCATI Monster 2001
- blackdragon
- 205 its my life
- Příspěvky: 716
- Registrován: 08 dub 2008 13:09
- Rok narození: 1977
- tel.:: 0
- Bydliště: Bratislava, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: zadni naprava
Dakujem za vysvetlenie...Zdenek píše:Ano, těch faktů je několik.
Poloha nápravy vůči autu, nikdy si nemůžeš být jistý, že na jedné či druhé straně není víc dovnitř nebo ven umístěná - ať už vlivem koroze nebo nějaké kolize.
Všeobecné nepsané pravidlo pro takové případy je právě to, že vždy musíš měřit danou veličinu od stejné, protilehlé, což u podběhu dost dobře nelze, na jedné straně není palivové hrdlo a tvar podběhu je na každé straně lehce odlišný.
Je to jako by si měřil vzdálenost náboje od předního světla...
Další věc pracnost, abys přesadil torzku stejně si pod to auto musíš lehnout, a když už tam jsi není nic lepšího, než to měřit na dílech, které máš hned vedle sebe, než lézt pořád ven.
Ale ať si to každý měří odkud chce.
Nechcem nijako spochybnovat tebou popisany postup, ale:
skus si predstavit, ako to podla tvojho popisu nastavovali v autorizovanom servise Peugeot.

"Najprv nastavit na vzdialenst XY mm, ale nedotahovat. Po zlozeni zo zdvihaku a zatazeni dotiahnut pri rozteci srobov YZ mm."
Pochybujem, ze mali v dielni zavazia, aby dokazali stlacit auto na pozadovanu vysku.
A co tak firmy, ktore sa specializuju na repasu zadnych naprav? Myslis si, ze aj tie maju na dvore odstaveny jeden Peugeot,
aby na nom mohli nastavit sprvnu vysku podvozku skor, ako odovzdaju zrepasovanu napravu zakaznikovi?
Nerozumiem v com je podla teba pracne presadenie torzky (ked sa nebavime o jej vytiahnuti...).
Pokial vies v akej vzdialenosti ma byt rameno voci nejakemu bodu na karoserii, tak rameno do tej polohy proste zdvihnes a zasunies torznu tyc a je to vybavene. Vid: http://drivr.be/2010/05/03/video-wheele ... 05-19-gti/ Staci pozriet video od 24 minuty, respektive od 26 minuty.
Nebavme sa o korozii ani o pokrivenej karoserii. Preco? Zdvihnes auto, zhodis koleso a premerias vzdialenost voci konkretnemu bodu na karoserii (napr. znacka na leme blatnika). Mas presnu info. Nasledne vyberies rameno, vymenis loziska, pripadne cap, rameno vlozis spat, nastavis vzdialenost ramena a zasunies torznu tyc. Za tu dobu sa vzdialenost medzi ramenom a znackou na karoserii nezmeni ani vdaka korozii ani vdaka autonehode.
.......blackdragon
Aktualny autopark:
Peugeot 205 GTI (1.9l, 88kW)
Audi A4 Avant 1.9 TDI quattro (1.9l, 96kW, quattro)
R.I.P.:
Mazda 323 GT (1.6L, 77kW)
Mazda 323 GLX (1.6L 77kW)
Mazda 323 GTX (1.6l, 110 kW, 4WD), 2ks
Aktualny autopark:
Peugeot 205 GTI (1.9l, 88kW)
Audi A4 Avant 1.9 TDI quattro (1.9l, 96kW, quattro)
R.I.P.:
Mazda 323 GT (1.6L, 77kW)
Mazda 323 GLX (1.6L 77kW)
Mazda 323 GTX (1.6l, 110 kW, 4WD), 2ks
- Zdenek
- Stálý inventář 205clubu
- Příspěvky: 1719
- Registrován: 13 kvě 2008 20:35
- Rok narození: 1986
- Skutečné jméno: Zdenek
- Bydliště: Čerčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: zadni naprava
odkaz na video mě zase po několika letech pobavil
takové patlali bohužel najdeme všude...
Budeš se divit, ale třeba autorizovaný servis právě pro tyhle případy disponuje "speciálními" připravky.
Ano jak jsi správně poznamenal, skoro v žádném servisu se nějakým nastavením nezabívají. A to je taky ta největší prasárna, kterou může někdo udělat, ono je totiž moc prospěšné utáhnout silentbloky s vyvěšeným kolem a pak to postavit na zem, kdy jsou zbytečně předepnuté a mají díky tomu třetinovou životnost.
Já netvrdím, že měřit to od karoserie je úplně blbě, ale není to 100%. Dále bych se jen už opakoval...

Budeš se divit, ale třeba autorizovaný servis právě pro tyhle případy disponuje "speciálními" připravky.
Ano jak jsi správně poznamenal, skoro v žádném servisu se nějakým nastavením nezabívají. A to je taky ta největší prasárna, kterou může někdo udělat, ono je totiž moc prospěšné utáhnout silentbloky s vyvěšeným kolem a pak to postavit na zem, kdy jsou zbytečně předepnuté a mají díky tomu třetinovou životnost.
Já netvrdím, že měřit to od karoserie je úplně blbě, ale není to 100%. Dále bych se jen už opakoval...
205 1,9 GTI 94kW - další gti ve věčných lovištích 
205 1,6 GTI 75kW - sešrotováno
205 1,9 GTI 94kW - uloženka
205 1,9 GTI 88kW - ve výstavbě - 6q převodovka, 94kW motor
DUCATI Monster 2001

205 1,6 GTI 75kW - sešrotováno
205 1,9 GTI 94kW - uloženka
205 1,9 GTI 88kW - ve výstavbě - 6q převodovka, 94kW motor

DUCATI Monster 2001
- blackdragon
- 205 its my life
- Příspěvky: 716
- Registrován: 08 dub 2008 13:09
- Rok narození: 1977
- tel.:: 0
- Bydliště: Bratislava, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: zadni naprava
Zdenek, vobec by som sa nedivil keby mali autorizovane servisy na to pripravky a naradie potrebne na repas.Zdenek píše:odkaz na video mě zase po několika letech pobaviltakové patlali bohužel najdeme všude...
Budeš se divit, ale třeba autorizovaný servis právě pro tyhle případy disponuje "speciálními" připravky.
Ano jak jsi správně poznamenal, skoro v žádném servisu se nějakým nastavením nezabívají. A to je taky ta největší prasárna, kterou může někdo udělat, ono je totiž moc prospěšné utáhnout silentbloky s vyvěšeným kolem a pak to postavit na zem, kdy jsou zbytečně předepnuté a mají díky tomu třetinovou životnost.
Já netvrdím, že měřit to od karoserie je úplně blbě, ale není to 100%. Dále bych se jen už opakoval...
Nechcem tu polemizovat, ale uvedom si prosim jednu vec: bavime sa tu o "DIY" oprave.
Pokial nie si zhodou okolnosti aj automechanik, tak doma s najvacsou pravepodobnostou nemas ani stahovak lozisk, vytahovak lozisk z napravnice a o pripravku na nastavenie sklonu ramien ani nehovorim.

O jame ci hydraulickom zdvihaku na zdvihnutie celeho auta nema zmysel v takomto pripade ani hovorit...
Takze ano, da sa to nastavit presne a profesionalne, podla prirucky.
ALE...99,8% ludi ktori sa do repasu zadnej napravy pustia svojpomocne na to nema:
- potrebne naradie a musi improvizovat
- nema potrebne vybavenie dielne aby presne nastavila sklon ramien podla prirucky.
Preto si myslim ze je prax casto ina.
.......blackdragon
Aktualny autopark:
Peugeot 205 GTI (1.9l, 88kW)
Audi A4 Avant 1.9 TDI quattro (1.9l, 96kW, quattro)
R.I.P.:
Mazda 323 GT (1.6L, 77kW)
Mazda 323 GLX (1.6L 77kW)
Mazda 323 GTX (1.6l, 110 kW, 4WD), 2ks
Aktualny autopark:
Peugeot 205 GTI (1.9l, 88kW)
Audi A4 Avant 1.9 TDI quattro (1.9l, 96kW, quattro)
R.I.P.:
Mazda 323 GT (1.6L, 77kW)
Mazda 323 GLX (1.6L 77kW)
Mazda 323 GTX (1.6l, 110 kW, 4WD), 2ks
-
- Uživatel
- Příspěvky: 169
- Registrován: 06 lis 2012 06:41
- Rok narození: 1985
- Skutečné jméno: Martin
- Bydliště: Praha, Domažlice
Re: zadni naprava
Tak o víkendu jsem chtěl udělat repas zadní nápravy a skončil jsem hned jak jsem začal
. Výchozí stav mojí nápravy byl takový, že už se ramena nehla ani o 1cm. Nápravu jsem tedy sundal z auta, povolil vše potřebné a vzal si palici do ruky. Malou palicí jsem ničeho nedosáhl, ramena se ani nehla, tak jsem vzal velkou. Po několika ranách se konečně udělala malá mezírka a já si myslel, že mám vyhráno. Mlátil jsem tedy dál a najednou koukám, že mi čep zůstal v nápravnici a rameno je dole
Tak jsem to zkusil na druhé straně a výsledek stejný.
Poradí někdo, co s tím, nebo si mám rovnou sehnat jinou nápravnici?


Poradí někdo, co s tím, nebo si mám rovnou sehnat jinou nápravnici?
Peugeot 205 GTI 88kw
Renault Laguna V6 140kw
Mazda 323 4x4 turbo 103kw
Renault Laguna V6 140kw
Mazda 323 4x4 turbo 103kw
- blackdragon
- 205 its my life
- Příspěvky: 716
- Registrován: 08 dub 2008 13:09
- Rok narození: 1977
- tel.:: 0
- Bydliště: Bratislava, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: zadni naprava
Ahoj. Mas moznost nahriat to autogenom (neprezen to s nahrievanim, lebo dojde k oslabeniu materialu)?Ježour píše:Tak o víkendu jsem chtěl udělat repas zadní nápravy a skončil jsem hned jak jsem začal. Výchozí stav mojí nápravy byl takový, že už se ramena nehla ani o 1cm. Nápravu jsem tedy sundal z auta, povolil vše potřebné a vzal si palici do ruky. Malou palicí jsem ničeho nedosáhl, ramena se ani nehla, tak jsem vzal velkou. Po několika ranách se konečně udělala malá mezírka a já si myslel, že mám vyhráno. Mlátil jsem tedy dál a najednou koukám, že mi čep zůstal v nápravnici a rameno je dole
Tak jsem to zkusil na druhé straně a výsledek stejný.
Poradí někdo, co s tím, nebo si mám rovnou sehnat jinou nápravnici?
Ak nie, dal by som to na tvojom mieste postupne z oboch stran na par hodin (kludne aj na 24h.) do odhrdzovaca.
Na tvojom mieste by som si toho odhrdzovacu zohnal par litrov, nalial to do vysokeho vedra a ponoril to do toho.
.......blackdragon
Aktualny autopark:
Peugeot 205 GTI (1.9l, 88kW)
Audi A4 Avant 1.9 TDI quattro (1.9l, 96kW, quattro)
R.I.P.:
Mazda 323 GT (1.6L, 77kW)
Mazda 323 GLX (1.6L 77kW)
Mazda 323 GTX (1.6l, 110 kW, 4WD), 2ks
Aktualny autopark:
Peugeot 205 GTI (1.9l, 88kW)
Audi A4 Avant 1.9 TDI quattro (1.9l, 96kW, quattro)
R.I.P.:
Mazda 323 GT (1.6L, 77kW)
Mazda 323 GLX (1.6L 77kW)
Mazda 323 GTX (1.6l, 110 kW, 4WD), 2ks