Stránka 3 z 3
Re: Osetrenie karoserie
Napsal: 03 říj 2012 22:37
od blackdragon
Zdenek píše:Netvrdím, že se přímo Ty snažíš na opravě šetřit, ale i tady v tomto tématu se objevují rady na prostředky, které stojí za prd. A proč to většina lidí používá? Protože je to levné...
S kyselinou OK, ale když jsem zhlédl tvojí nápravu na té fotce je už vidět opět náznak koroze - možná špatná fotka, zasviněný foťák apod. to z fotky nevyčtu. Ovšem, jak jsem uvedl již tam, je třeba holý kov který byl očištěný za účelem další úpravy zakonzervovat/nalakovat alespoň základní barvou do 4h. Pravděpodobně i špatně očištěný povrch nějaký ten rok vydrží bez úhony. Nevím jak ty, ale mám gti jako "veterána" neboť druhé auto mám, a představa toho, že bych někde jen malou část zanedbal a dělal to za nějaký rok znova mě docela děsí. Takže vše dělám tak aby se čas, kdy se do toho budu muset zase nějakým razantnějším způsobem vrtat, počítal na desetiletí a ne roky...
OK...Ja 205-ku nechcem mat ako veterana...ale skor ako "fun" car.
Samozrejme, aj ja mam ine priblizovadlo...inac by som si nemohol dovolit tolko sa s tym piplat.
Tiez neznasam 1/2-nu robotu a na auto som halivy...specialne ked ho odnesiem do servisu a vrati sa mi v "horsom" stave v akom som ho tam priviezol. Preto si robim na aute vacsinu oprav sam (pokial mi to umoznuje cas a mam na opravu patricne naradie a vedomosti).
Dalsia vec...naozaj neviem posudit ci su spominane prostriedky na prd, nie som klampiar ani lakirnik. Hammerite by som na to urcite nedaval ani ja..
Osbne si myslim, ze vela majitelov 205-iek ju ma koli nizkym obstaravacim nakladom a nie pre to, ze to auto nekonecne miluju. A v tom pripadne asi nie je nutne dlho rozmyslat preco pouzivaju na to lacnejsie a menej ucinne prostriedky.
P.S.: na tej fotke je diel, ktory je z jednej 1/2 vykupany v roztoku. Jam je najlesie vidiet povodny stav pred a po kupeli.
Re: Osetrenie karoserie
Napsal: 02 zář 2013 18:46
od kuba.182
chci se zeptat když tu rez nastříkám dinitrolem tak jakou barvu mam potom použít do motoroveho prostoru?
Re: Osetrenie karoserie
Napsal: 23 lis 2013 00:33
od Stuntbiker
synteticku
Re: Osetrenie karoserie
Napsal: 23 lis 2013 13:38
od Tali
kuba.182 píše:chci se zeptat když tu rez nastříkám dinitrolem tak jakou barvu mam potom použít do motoroveho prostoru?
já sem si koupil bílou barvu na kotle ve spreji do 500°C a pohodička
Re: Osetrenie karoserie
Napsal: 23 lis 2013 21:24
od Stuntbiker
Tali píše:kuba.182 píše:chci se zeptat když tu rez nastříkám dinitrolem tak jakou barvu mam potom použít do motoroveho prostoru?
já sem si koupil bílou barvu na kotle ve spreji do 500°C a pohodička
myslim ze okolie motoroveho priestoru sa nenahreje az tak ze by potrebovalo specialnu farbu
Re: Osetrenie karoserie
Napsal: 24 lis 2013 01:38
od blackdragon
Tali píše:kuba.182 píše:chci se zeptat když tu rez nastříkám dinitrolem tak jakou barvu mam potom použít do motoroveho prostoru?
já sem si koupil bílou barvu na kotle ve spreji do 500°C a pohodička
Keby si lakoval vyfuk alebo brzdy, pochopim farbu "do 500°C"....inac to nema velmi zmysel.
Re: Osetrenie karoserie
Napsal: 24 lis 2013 11:14
od Tali
blackdragon píše:Tali píše:kuba.182 píše:chci se zeptat když tu rez nastříkám dinitrolem tak jakou barvu mam potom použít do motoroveho prostoru?
já sem si koupil bílou barvu na kotle ve spreji do 500°C a pohodička
Keby si lakoval vyfuk alebo brzdy, pochopim farbu "do 500°C"....inac to nema velmi zmysel.
tak vyšlo to peněžně nastejno jak to dělat sintetikou nebo obyčejným sprejem ,tak proč ne
Re: Osetrenie karoserie
Napsal: 24 lis 2013 21:49
od blackdragon
Tali píše:blackdragon píše:Tali píše:
tak vyšlo to peněžně nastejno jak to dělat sintetikou nebo obyčejným sprejem ,tak proč ne
OK Tali.
Vratme sa ale k podstate mojho prispevku, prosim.
Poradi mi konecne niekto, ako osetrit vzniknuty stav na podvozku, prosim?
Karoseria nie je prehrdzavena, je to len povrchova hrdza, ktora sa da zbrusit, ale iba na pristupnych miestach... pod vystuhy sa nedostanem.
Zbrusene miesta pozinkovat nedokazem, maximalne natriet zinkuovou sakladkou.
Re: Osetrenie karoserie
Napsal: 24 lis 2013 23:38
od Stuntbiker
OK Tali.
Vratme sa ale k podstate mojho prispevku, prosim.
Poradi mi konecne niekto, ako osetrit vzniknuty stav na podvozku, prosim?
Karoseria nie je prehrdzavena, je to len povrchova hrdza, ktora sa da zbrusit, ale iba na pristupnych miestach... pod vystuhy sa nedostanem.
Zbrusene miesta pozinkovat nedokazem, maximalne natriet zinkuovou sakladkou.
Tiez to riesim bol som vo farboch lakoch kde bol taky mlady maniak a odporucal mi farby od alkytone zatial som si od nich kupil len tu na vyfuky ( kvalitna ani nechtom sa nedostanem pod tu farbu) tak ty alkytone to je synteticka farba
tak ako mi to on hovoril
Osetrit miesto - obrusit na kov
natriet primer - ktory nechas posobit ma za ucel zabranit sireniu sa korozii a brani prenikaniu vlhkosti
potom to uz je klasika
zakladna a vrchna
hovoril ze to bude ok aj bez primeru ale ze ked to chcem mat na dlhsie
trocha som studoval a chvalia si tento postup aj na skodavirte a kamarat co ma tiez skodovku co ju osetroval to robil tiez podobne alkytone a drzi mu vsetko pekne
na dutinu sa pouzivaju nejake speci veci sa mi zda
Re: Osetrenie karoserie
Napsal: 01 pro 2013 13:24
od blackdragon
Tak, prace na karoserii trosku pokrocili:
Takto vyzera povodna podlaha po zbruseni hrdze a po nastreku zakladnej protikoroznej farby Body 992.
Dneska ma caka este nater vrchnej vrstvy s Body 930.
Re: Osetrenie karoserie
Napsal: 01 pro 2013 22:08
od Stuntbiker
Caka ma to na jar
Re: Osetrenie karoserie
Napsal: 01 pro 2013 22:33
od blackdragon
Stuntbiker píše:
Caka ma to na jar
mas sa na co tesit! Ja som rad, ze uz finisujem...